Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - Paweł

Strony: 1 [2]
16
Zbieram dane o zainteresowaniu symulatorem wśród różnych grup użytkowników, potrzebne do opracowania na temat programu. Proszę użytkowników symulatora ISDR o odpowiedź na pytanie w ankiecie. Będę również wdzięczny za przekazanie informacji o ankiecie innym użytkownikom symulatora, którzy nie zaglądają regularnie na forum. Dziękuję za odpowiedzi!

17
Ruch kolejowy / Sygnały dzwonkowe a instrukcje Ir-1 i Ie-2
« dnia: 12 Marzec 2012, 00:04:12 »
Przygotowując dokumentację dotyczącą urządzeń łączności natknąłem się na pewną sprzeczność pomiędzy instrukcją Ir-1 i Ie-2 (o telefonicznej przewodowej łączności ruchowej) dotyczącą sygnałów dzwonkowych.

Według Ir-1 dźwięk długi sygnału dzwonkowego o odjeździe pociągu powinien trwać 6 sekund (dod. III, pkt. 1), natomiast według Ie-2 - 3 sekundy (zał. 1, pkt. 2).

Co więcej, Ie-2 odróżnia sygnały dzwonkowe o odjeździe po torze lewym (zał. 1):

Cytuj
4. Sygnały akustyczne (dzwonkowe) o odjeździe pociągu po torze:
(a) prawym, patrząc w kierunku wzrostu km. (ku końcowi linii):
- = jeden dźwięk długi;
(b) prawym, patrząc w kierunku zmniejszania km. (ku początkowi linii):
- - = dwa dźwięki długie rozdzielone przerwą;
(c) lewym, patrząc w kierunku wzrostu km. (ku końcowi linii):
- - . = dwa dźwięki długie i jeden krótki, rozdzielone przerwą;
(d) lewym, patrząc w kierunku zmniejszania km. (ku początkowi linii):
- . = jeden dźwięk długi i jeden krótki, rozdzielone przerwą.

5. Na szlakach wielotorowych, dla toru trzeciego względnie dla drugiej pary torów należy umożliwić realizowanie niezależnych połączeń płr strażnicowej tak, aby można było szybko i jednoznacznie zidentyfikować abonenta wywołującego.

Natomiast instrukcja Ir-1 przewiduje je dla szlaków wielotorowych (dod. III):

Cytuj
2. Sygnał dzwonkowy o jeździe pociągu:
1) w kierunku rosnącego kilometrowania linii - stanowi jeden długi dźwięk (-),
2) w kierunku malejącego kilometrowania linii - składa się z dwóch długich dźwięków (- -).

3. Na szlakach wielotorowych dla toru trzeciego lub dla drugiej pary torów - stosownie od potrzeby - zakład linii kolejowych może ustalić:
1) albo oddzielne łącze strażnicowe, którego dzwonki (lub inne urządzenia) wydają dźwięk różniący się tonem od dźwięku dzwonków innego łącza strażnicowego,
2) albo następujące sygnały dzwonkowe o jeździe pociągu:
a) w kierunku rosnącego kilometrowania linii - jeden długi i jeden krótki dźwięk (- .),
b) w kierunku malejącego kilometrowania linii - dwa długie i jeden krótki dźwięk (- - .).

Czyżby w instrukcji Ir-1 nie zostały uwzględnione zmiany poczynione w Ie-2? A może (choć to mało prawdopodobne) to wina nieaktualnej wersji Ie-2 (opieram się na Ir-1 z 2011 r. oraz Ie-2 z 2004 r. - nowszej nie znalazłem)? Którą wersję stosuje się w praktyce? U mnie dyżurny ruchu stosował sygnały trwające 6 sekund, ale nawet mniejsza z czasem trwania sygnałów - bardziej istotna jest kwestia sygnałów o odjeździe po torze lewym.

18
Inne / Festiwal Nauki w Krakowie 13.05.2011
« dnia: 07 Maj 2011, 13:44:18 »
W piątek 13-go na Festiwal Nauki w Krakowie PK organizuje wycieczki do: Centrum Sterowania Ruchem (drogowym) ZiKiT (8:45), nastawni KG (11:00), Centrum Zarządzania Ruchem PLK (14:00). Zbiórka pod namiotem PK na rynku. Jakby ktoś się wybierał to można się spotkać.

19
ISDR - Tematy ogólne / Dokumentacja
« dnia: 31 Grudzień 2010, 13:22:53 »
Jakie macie pomysły na instrukcję i dokumentację do symka? Obecna instrukcja jest raczej prowizoryczna, napisana na szybko. Przydało by się jakoś zgrabnie połączyć informacje o programie, instrukcję obsługi uzupełnioną o podstawowe informacje z Ir-1 oraz informacje o posterunku, może wzorowane na regulaminie technicznym. Chyba że regulamin jako osobną rzecz, chociaż skłaniał bym się do połączenia to w całość.

Strony: 1 [2]