Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba759 dnia Wczoraj o 18:02:36 »
Unieważnienie sygnału na semaforze (tarcza D1), czyli semafor jest w użytku, ale z powodu np. usterki sygnał na nim jest nieważny (nie można nastawić sygnału stój)

Unieważnienie semafora/sygnalizatora (wskaźnik W31) - sygnalizator, nazwijmy to, "nie bierze udziału w ruchu pociągów" (nieczynny, nie oddany do użytku, sygnały na nim nie są ważne - Ie-1), np. semafor wjazdowy, nie oddany jeszcze do użytku, zabudowany za czynnym semaforem jest osygnalizowany W31 - jest unieważniony (semafor), co jednocześnie wiąże się z unieważnieniem sygnałów na nim (chociaż najczęściej są wtedy "ciemne")

Podsumowując:

Semafor unieważniony - nie zwracamy na niego uwagi w ogóle;
Sygnał na semaforze unieważniony - zwracamy uwagę na semafor, sygnał nieważny (traktujemy jako "stój")
2
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia Wczoraj o 16:59:51 »
Może mi ktoś wytłumaczyć na chłopaki rozum - czym rózni się unieważnienie semafora od unieważnienia sygnału na semaforze?
3
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba759 dnia Wczoraj o 12:21:42 »
Hmm... Jeśli dobrze rozszyfrowałem to co miałeś na myśli, to moim zdaniem nijak mają się te punkty do treści twojego pytania. Te punkty mówią m. in. o jeździe do posterunku, który nie może nastawić sygnału stój na semaforze. Jeśli o to chodziło ci w pierwszym pytaniu, to wg. mnie ty nie masz pojęcia o konstruowaniu pytań. Natomiast jeśli chodziło o to, że poprawiłem twoje "unieważnienie semafora" to zrobiłem to prawidłowo. W par. 47 ust. 7 pkt. 5 mowa jest o unieważnieniu sygnału tarczą D1, nie semafora. Rozwiń proszę swoją myśl z ostatniego posta.
4
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia Wczoraj o 11:14:07 »
To według mnie, nie masz pojęcia o czym piszesz. Ir1, par 47 ustęp 7, 8 i 9
5
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez booster225 dnia 21 Czerwca 2021, 18:55:48 »
Dzięki za wyjaśnienie.
6
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Kuba759 dnia 21 Czerwca 2021, 14:29:32 »
Według mnie to sygnalizatory unieważnia się wskaźnikiem W31, a nie tarczą D1. Tarczą D1 się osłania, ewentualnie osygnalizowuje, ale myślę, że to kwestia nomenklatury.
A będzie to brzmieć mniej więcej tak (działka "Inne"):

S: Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego/wyjazdowego/drogowskazowego/odstępowego XX osłoniętego tarczą D1.

N: [1] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wyjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wyjechać w kierunku XYZ na tor szlakowy lewy [nr].

[2] Zezwalam po otrzymaniu tylko tego rozkazu pisemnego przejechać obok semafora wjazdowego XX osłoniętego tarczą D1 i wjechać z toru szlakowego [nr] na stację.

Ja to tak widzę. Wszystkie istotne informacje są zawarte. Wydaje się dużo tekstu ale sprawdziłem i się mieści (szczególnie w R-306) ;)
7
Ruch kolejowy / Zezwolenie na wyjazd.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez IZKR IZ dnia 21 Czerwca 2021, 12:14:22 »
Z jaką treścią należy wydać rozkaz S i N gdy wyjazd lub wjazd odbywa się na tor lewy/ z toru lewego przy tarczy D1. Od razu zaznaczę że nie interesuje mnie zdjęcie tarczy, tylko np sytuacja gdy semafor jest unieważniony tarczą D1.
8
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Psycho dnia 19 Czerwca 2021, 20:41:46 »
Jeśli wiadomo, że zamknięcie będzie trwało dłużej, niż czas konserwacji to nie ma potrzeby nakładania na siebie obostrzeń tak jak napisał Paweł Piotr.
Natomiast istotne jest to, że jeśli sytuacja ruchowa ulegnie zmianie (skończy się zamknięcie, skończy się prowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze itp), a monter nadal pracuje - ważne nadal są obostrzenia wynikające z wpisu montera usrk.

Tutaj dodam, że one same z siebie (tylko na podstawie wcześniejszego odpisu montera w E1758) nie będą obowiązywały - po otwarciu toru i wznowieniu ruchu jednokierunkowego dwutorowego należy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie (stosowanie telefonicznego obowiązywało jedynie z uwagi na zamknięcie toru...).
 
9
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 19 Czerwca 2021, 17:03:52 »
Monter usrk nie musi znać sytuacji ruchowej - przystępując do określonej pracy ma obowiązek dokonać stosownego wpisu w E1758 - bez względu na bieżącą sytuację ruchową na posterunku ruchu - a dyżurny ruchu ma obowiązek z tym wpisem się zapoznać i go respektować. Jeżeli jego wpis pokrywa się z aktualną sytuacją ruchową, nie ma potrzeby ponownego wprowadzania obostrzeń, które już obowiązują. Natomiast istotne jest to, że jeśli sytuacja ruchowa ulegnie zmianie (skończy się zamknięcie, skończy się prowadzenie ruchu dwukierunkowego po jednym torze itp), a monter nadal pracuje - ważne nadal są obostrzenia wynikające z wpisu montera usrk. Dopiero po jego powtórnym wpisie o zakończeniu prac w wewnętrznych usrk i zgodzie na zdjęcie obostrzeń, takie można dokonać.
Jeśli monter skończył wcześniej i odpisał koniec obostrzeń, są one nadal obowiązujące, aż do zakończenia prac, związanych z zamknięciem, czy innymi przyczynami, które wymagają tzp. O tym decydują łącznie zapisy w R146 oraz w E1758 (czas ich wprowadzenia i czas ich odwołania).
10
Ruch kolejowy / Telefoniczne zapowiadanie pociągów
« Ostatnia wiadomość wysłana przez booster225 dnia 17 Czerwca 2021, 22:15:08 »
Czy w przypadku gdy monter zrobi odpis konserwacji urządzeń SRK w książce e1758 i wymaga wprowadzenia telefonicznego zapowiadania pociągów po torze nr. 1 i 2, ale mamy taką sytuację ruchową, że po tych torach obecnie stosujemy te obostrzenia, ponieważ np. jeden tor jest zamknięty, to trzeba wprowadzać jeszcze dodatkowo te obostrzenia czy jak to ma wyglądać?
Strony: [1] 2 3 4 ... 10