Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 32
1
Inne / Odp: Filmy "instruktażowe"
« dnia: 07 Kwiecień 2025, 20:46:20 »
Jeżeli gratulacje, przytoczony przepis i przytoczony cytat (swoją drogą jest jakiś "z jednego zdania wyrwany" kontekst głupoty?) uważasz za komentarz, to rzeczywiście gratulacje za wybór filmów uzasadnione.

2
Inne / Odp: Filmy "instruktażowe"
« dnia: 07 Kwiecień 2025, 16:52:34 »
Oj już wolałbym filmy Piątkowskiego oglądać.
Gratuluję wyboru. Oto cytat z jednego "wykładu" Michała Piątkowskiego, który nie wie, gdzie kończy się szlak z samoczynną blokadą liniową oraz nie zna zapisu paragrafu 5, ust. 2 instrukcji Ie-1 (E-1): "Zabrania się stosowania sygnalizatorów powtarzających na szlakach z blokadą samoczynną."
Cytat: "Semafor wjazdowy nie jest semaforem SBL więc nie widzę przeszkód aby do semafora wjazdowego mogły się odnosić sygnalizatory powtarzające zwłaszcza, że maszynista wie mijając semafor z W18, że już semaforów SBL nie spotka."
Pozostawiam bez komentarza.

3
Inne / Odp: Filmy "instruktażowe"
« dnia: 05 Kwiecień 2025, 17:11:48 »
Doprawdy trudno nazwać rzetelnymi produkcje tego pana, który np. w odcinku poświęconym rozjazdom krzyżowym pojedynczym zamieszcza wykonany przez siebie taki rysunek:

4
Inne / Odp: Filmy "instruktażowe"
« dnia: 04 Kwiecień 2025, 14:28:35 »
Niestety, nie znam rzetelnych kanałów na youtube poświęconych kolei, mogę natomiast polecić dwie profesjonalnie zrobione i prowadzone strony internetowe, będące w rzeczywistości prawdziwą skarbnicą wiedzy o kolei, jej budowie i działaniu.
1) https://transportszynowy.pl/
2) https://www.bsk.isdr.pl/

5
Cytat z pierwszego postu:
"5) jak często jest potrzebna zmiana podkładów i szyn drewnianych?"
Czy nikt nie zauważył, że gościu myśli o drewnianych szynach?

6
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 13 Luty 2025, 20:01:26 »
(...) jakbyśmy chcieli brytyjski pociąg wstawić na polskie tory to by pojechał. (pomijając kwestie skrajni i innych podobnych)
Czy ty masz świadomość jakie bzdury wypisujesz? Czy słyszałeś cokolwiek o procesie homologacji? Zaczynam nabierać podejrzeń, że kolej jest ci znana wyłącznie z perspektywy peronu dla podróżnych...

7
Dziękuję za uznanie dla mojej wiedzy i złośliwy komentarz, oparty wyłącznie na domysłach i niewiedzy.
Oczywiście popełniłem błąd pisząc z pamięci, mając na myśli instrukcję o radiołączności Ir-5...
Popełniłeś błąd i popełniasz go nadal. Zasady (podstawa) porozumiewania się dyżurnych ruchu przy prowadzeniu ruchu pociągów w warunkach normalnych zawarte są w paragrafie 23 instrukcji Ir-1(R-1) - czytając je uważnie powinieneś dostrzec zastrzeżenie w ust.1 wymienionego paragrafu: w szczególnych przypadkach.
Wymieniony przeze mnie paragraf 6, ust. 7 i 8 mówi ogólnie o obowiązkach pracowników związanych z ruchem pociągów, dotyczących porozumiewania się przy prowadzeniu ruchu pociągów, paragraf 23 opisuje w szczegółach zasady i sposoby porozumiewania się dyżurnych ruchu sąsiednich posterunków ruchu.
W instrukcji Ir-5 (R-12) przeczytaj sobie paragraf 3, ust. 1, pkt 2, który określa przeznaczenie radiołączności oraz opisuje, kiedy radiołączność może mieć zastosowanie do zapowiadania pociągów.
(...) co nie ma nic wspólnego z Ir-1 § 6, ust. 7 i 8 więc nie rozumiem skąd ten komentarz.
Te twoje słowa dowodzą, że to ty nie rozumiesz, w jakiej materii się obracasz.
Ja takim określeniem nazywam nierealne idealizowanie będące oderwaniem przepisów od rzeczywistości, niestety modne ostatnio (na przykład martwy przepis o informowaniu o sygnale stój gdy pociąg nie ma postoju).
Skoro wydaje ci się, że już złapałeś Pana Boga za nogi, nic nie stoi na przeszkodzie, aby do UTK zgłosić swoje spostrzeżenia i propozycje, by przepisy i instrukcje kolejowe przestały być dla ciebie "propagandą".

8
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 13 Luty 2025, 13:19:40 »
Przepisy ruchu inne, ale szyny te same, a koła też stalowe i okrągłe. Kolej inna, ale dalej ta sama kolej.
Siła twojej argumentacji jest porażająca, dlatego nie podejmuję dyskusji.
Rodzi się pytanie dlaczego oni robią to inaczej niż my? (Dlaczego my S, N, O i Nrob, a oni jeden Befehl?)
Nic nie stoi na przeszkodzie, by zwrócić się z tym pytaniem do odpowiednich zarządów kolejowych
w Czechach i w Niemczech - adresy są dostępne w internecie.
Obawiam się jednak, że zastosowana przez ciebie argumentacja także ich powali na ziemię.

9
A co to za PLK'owska propaganda?
Po pierwsze, o ile mi wiadomo, w rozmowach na łączach zapowiadawczych nie podaje się nigdy numerów służbowych, a nazwiska.
A jak wyglądają takie rozmowy? Podobnie jak te na radiu. Czyli instrukcja Ir-8 swoje, a życie swoje. Skracamy sobie i ułatwiamy.

Po pierwsze - to nie jest żadna PLK-owska propaganda, bo trudno takim określeniem nazwać przepisy i instrukcje kolejowe.
Po drugie - kwestie związane z łącznością posterunków ruchu w czasie prowadzenia ruchu pociągów zawarte są w instrukcji Ir-1(R-1) - paragraf 6, ust. 7 i 8, a nie w błędnie przywołanej instrukcji Ir-8 (Instrukcja o postępowaniu w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów w transporcie kolejowym).
Po trzecie - pisząc swoje komentarze proszę zwracać więcej uwagi na kwestie merytoryczne oraz na język, którym się posługujesz.

10
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 08 Luty 2025, 21:06:13 »
obawiam się, że znalezienie odpowiedzi w literaturze na to pytanie może być ciężkie lub nawet niemożliwe
Nieprawda. Jak ze zrozumieniem przeczytasz sobie treść rozkazu pisemnego N i S, powinieneś zrozumieć dlaczego.
w Polsce na sieci PKP, odkąd ja pamiętam, po prostu przyjęło się
Nieprawda, nie przyjęło się, tylko zostało uregulowane odpowiednimi zapisami w instrukcji Ir-1(R-1).
z tego co mi wiadomo, to Czesi i Niemcy mają jeden główny druk rozkazu pisemnego
W Czechach i w Niemczech są przede wszystkim inne przepisy ruchu, wobec których są dostosowane druki rozkazów pisemnych.
Może wynika to z chęci zwrócenia uwagi maszynisty i personelu kolejowego na fakt wyjazdu na tor lewy, nie wiem, ale tak się to u nas robi.
Wynika to z określonego przepisu - paragraf 58, ust. 1, 2 i 2a. Szczegóły w dalszej części treści paragrafu 58 instrukcji Ir-1(R-1).


11
Ruch kolejowy / Odp: Podawanie zezwolenia do własnej stacji.
« dnia: 18 Grudzień 2024, 10:07:49 »
Szlak do Psar zajęty ale zawsze może poczekać w Starzynach.
Niby tak ale jest to pytanie teoretyczne. Może być zmiana kierunku albo coś.

Zanim zaczniesz zadawać podobne "pytania teoretyczne" proszę zapoznać się z charakterystyką posterunków ruchu (oraz generalnie z używaną w tym zakresie nomenklaturą kolejową), zamieszczoną w paragrafie 3 instrukcji Ir-1 (R-1).

12
związanego do dławika semafora, czy do niego? Czy to tylko sprawa z siecią trakcyjną?
Proszę zapoznać się z treścią dotyczącą dławików torowych:
https://www.bsk.isdr.pl/srk_ot.php
Jest tu jasno wyjaśnione co to jest i do czego służy, powinno pomóc we wniosku z czym ma, a z czym nie ma żadnego związku.

13
kontakciki "patrzą" w kierunku wzrostu, czy spadku kilometrażu linii kolejowej?
Dławiki torowe są elementami związanymi z elektryczną izolacją toków szynowych i nie mają nic wspólnego z kilometrażem linii.

14
Zazwyczaj w stronę toru.
No niekoniecznie - jeśli chodzi o takie dławiki torowe:

15
"Możliwe są przy tym wszystkie przebiegi wariantowe na jakie pozwala układ torowy (może być to nie do końca zgodne z rzeczywistością - nie znam oryginalnej tablicy zależności)." To bardzo ułatwia obsługę i planowanie jazd - w tym jazd równoległych i równoczesnych. Super!

Strony: [1] 2 3 4 ... 32