Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - ganc

Strony: [1]
1
Testowo / Testowo 2020.11.22 - problemy
« dnia: 05 Styczeń 2021, 22:04:13 »
Cześć,
Symulowałem na aktualnym Testowie i rozkładzie 2020 sytuację z defektem na szlaku dwutorowym i co zauważyłem:

1. Przy zamkniętym jednym torze i prowadzeniu ruchu jednotorowego dwukierunkowego na SBL-ce, Ślemień przy chęci zmiany kierunku blokady i puszczeniu do mnie pociągu nie daje informacji o ostatnim pociągu jaki do niego przyjechał w formie "Pociąg nr przyjechał o godz. Czy droga dla pociągu nr jest wolna?". W starszej wersji taki telegram nadawał, a nie widzę, żeby pod tym kątem w przepisach coś się zmieniło.
2. Gdy nadawałem do Ślemienia telegram żądania wyprawienia roboczego po torze zamkniętym do km i z powrotem, po wyskoczeniu okienka z już wpisaną formułą do uzupełnienia tylko kilometr, po wpisaniu kilometra nie pojawia się on w telefonogramie. Trzeba ręcznie wprowadzić całą formułkę z kilometrem po przez menu rozwijane "inne".
3. Dostając pozwolenie na wyprawienie roboczego do kilometra i z powrotem, Ślemień awaryjnym przyciskiem odwraca blokadę do siebie. To chyba niepotrzebne działanie.
4. Po akcji ściągnięcia defektu do Testowa, gdzie w trakcie nadawałem do Ślemienia telefonogramy:
  - "Pociąg 1 odjechał o godzinie 06:54 po zamkniętym torze lewym nr 1 do kilometra 17.650 i z powrotem."
  - "Pociąg 1 przyjechał o godzinie 07:32."
  i po otwarciu toru Ślemień już nie chciał puścić żadnego pociągu od siebie po tym torze tak jakby cały czas oczekiwał, że roboczy 1 przyjedzie do niego.

2
Ruch kolejowy / Wyprawianie do km i z powrotem
« dnia: 02 Styczeń 2021, 18:12:27 »
Witam,
Czy na szlaku dwutorowym przy prowadzeniu ruchu jednokierunkowego po każdym z torów z jednoodstępową półsamoczynną blokadą liniową, dyżurny chcąc wyprawić pociąg (nie roboczy) do kilometra i z powrotem po torze prawym musi żądać pozwolenia od sąsiedniego posterunku czy tylko oznajmić odjazd i potem przyjazd?
Czytając Ir-1 interpretuję, że nie musi ponieważ zgodnie z §23 ust. 4 ma oznajmić odjazd i potwierdzić przyjazd, lecz pytam jako laik niezwiązany zawodowo z prowadzeniem ruchu kolejowego.

Strony: [1]