Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - santiago

Strony: 1 [2]
16
podczas telefonicznego zapowiadania pociągów nie trzeba obsługiwać blokady liniowej?
ciekawe...

17
Testowo / Odp: Zablokowanie bloku początkowego na Lisków
« dnia: 18 Lipiec 2014, 16:59:39 »
To, że jesteś nowy niestety nie zwalnia Cię od znajomości instrukcji. Obsługa blokady liniowej to podstawa podstaw. Świecąca lampka dKoT i pytanie dlaczego nie działa Po sugeruje, że nie wiesz o co chodzi i klikałeś na oślep ;) nie zablokujesz bloku początkowego, bo użycie dKo - najprościej mówiąc - używa się podczas WJAZDU pociągu ze szlaku bez sygnału zezwalającego na semaforze (czyli na rozkaz pisemny "S" lub sygnał zastępczy). Czyli, krótko mówiąc, urządzenia działają prawidłowo, a w instrukcji wszystko jest ładnie opisane, no chyba że chcesz dokonać sabotażu żeby dwa pociągi się na szlaku spotkały to inna mowa.

Miłej lektury!

18
Inne / Odp: Sygnał Rd1
« dnia: 18 Lipiec 2014, 11:52:36 »
W "mojej" okolicy Rd1 podają w Bytomiu, nie jestem pewien ale w Tarnowskich Górach chyba też.

19
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 25 Czerwiec 2014, 19:06:41 »
odpowiedź zamieściłem w nowym wątku http://isdr.pl/index.php/topic,426.0.html

20
Inne / Kolejowa rzeczywistość
« dnia: 25 Czerwiec 2014, 19:05:34 »
kontynuacja wątku, który zmienił się w OT wątku "Lisków - Dyskusja"

Cytat: EN57-002
Zresztą już kiedyś myślałem nad opisywaniem nietypowych sytuacji w symulatorze, ale mnie jest jakby łatwiej je opisywać, bo nie jestem czynnym kolejarzem. Pracownikowi kolejowemu pisanie na forum o jakiś dziwnych sytuacjach w symulatorze nie wypada.
Nie rozumiem na czym polega "łatwość" w opisywaniu nietypowych sytuacji osobie nie będącej w czynnej służbie? I dlaczego pracownikowi kolejowemu "nie wypada"? Moim zdaniem to właśnie pracownik kolejowy może rzetelnie opowiedzieć o nietypowych sytuacjach i rozwiązaniach służących do radzenia sobie z nimi, myślę nawet, że byłoby to ciekawe nie tylko z punktu widzenia osoby zajmującej się symulatorem...

swoją drogą, czasami nawet nie trzeba olbrzymiego ruchu, by mieć co robić podczas dyżuru przy tej przytłaczającej ilości biur(w)okracji.

21
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 23 Czerwiec 2014, 18:29:39 »
jak przestają jeździć i nic się nie dzieje to zaczyna być bardziej zbliżone do rzeczywistości ;)

BP, MSPANC

22
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 19 Czerwiec 2014, 17:20:53 »
TaKeT nie określił, że problem dotyczy nastawiania przebiegowego :-) A rzeczywiście przy ustawianiu wspomnianych przebiegów, gdy 3/101 jest w minusie to nie przechodzi do plusa

23
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 19 Czerwiec 2014, 17:07:28 »
Trochę nie rozumiem problemu. Aby utwierdzić przebieg z torów 4,6,8 do Borku należy ustawić 3/101 w położenie "plus".

24
Ruch kolejowy / Odp: Radiotelefon
« dnia: 15 Listopad 2012, 21:37:34 »
Nie chcę wyrokować, bo jak już wspomniano jakość słyszanych rozmów zależy od wielu czynników. Ja do najbliższej nastawni mam 1,5km w linii prostej i mieszkam na lekkim wzniesieniu, co teoretycznie powinno poprawić warunki słyszalności.
Jakbyś miał jakieś pytania co do użytkowania Unidena to pisz na priv, w miarę swoich możliwości postaram się pomóc :)

udanej zabawy!

25
Ruch kolejowy / Odp: Radiotelefon
« dnia: 14 Listopad 2012, 16:59:05 »
Przedmówcy mają rację, jest to uwarunkowane wieloma czynnikami.
Jestem posiadaczem skanera radiowego Uniden UBC30XLT oraz radiotelefonu Yaesu. Nie posiadam żadnej dodatkowej anteny i jeśli chodzi o nasłuch kolejowy w tej rywalizacji zdecydowanie wygrywa Yaesu (przy dobrych warunkach słyszę rozmowy z odległości ok. 30km w linii prostej) - natomiast skaner radiowy bardzo słabo wychwytuje rozmowy. Słabo na nim słyszę najbliższą nastawnię. Natomiast znakomicie się spisuje przy nasłuchiwaniu częstotliwości lotniczych :)

26
Cytat: Pr
Może dałeś wstrzymanie wyprowadzania pociągów ze strony Ślemienia, a nawet jakby się tak stało i byś teraz (po 9 h w symku) odwołał to byś nie ogarną wszystkich pociągów, więc jak już rozpocznij od nowa i sprawdź.
Nie dawałem wstrzymania wyprawiania pociągów ze strony Ślemienia. Zgodnie z instrukcją Autora rozkładu otrzymaną przez PW na wszelki wypadek dałem odwołanie wstrzymania wyprawiania pociągów, jednak to nie poskutkowało. Poza tym wydaje mi się, że wtedy nie jechałby żaden pociąg z tamtego kierunku, a nie wyłącznie te z kierunków SLA, SLB, SLC - czyli tych, o których Kolega Cezar napisał w instrukcji
Cytuj
stacja Ślemień posiada trzy nastawnie dysponujące: Ślemień Towarowy SLA, Ślemień Towarowy SLB i Ślemień Rozrządowa SLC.
Dla pociągów, dla których w rozkładzie widnieje tylko "Ślemień" symulacja jest sprawna.
Rozpocząłem symulację od nowa i problem nie jest rozwiązany. Jedynym rozwiązaniem, które działa z wyżej proponowanych jest dawanie wolnej drogi dla każdego pociągu z kierunku SLA SLB SLC.
(swoją drogą, po 9h symulacji zaczęły się te pociągi zjeżdżać i zrobił się niezły młyn bo kilka usterek wystąpiło w międzyczasie - czyli jeszcze więcej frajdy  ;) )

Cytat: Paweł
Napisz jeszcze co się dzieje powyżej, obok "mode=0" - "t=7s" sugeruje że coś tam się zmienia (przy pustym szlaku stan powinien być stabilny), a to może to zakłócać "procesy decyzyjne" AI.

rejestrator przedstawia taki zapis:
06:30:00.009: [SWDR] 342245 k=True
06:30:00.009: [SWDR] Potw OS 342245 d=0 op=18
06:30:00.009: [Śl] QOdj+ 342245 timer=-58

link do screenu: http://tiny.pl/hk9jm

27
Witam,

używając programu z nowym rozkładem, zauważyłem że z kierunku SLA, SLB, SLC nie dojeżdżają do mnie żadne pociągi. Czym to może być spowodowane? W symulacji mam już godzinę 15:01 a z tamtego kierunku od 06:00 nie dojechał do mnie żaden pociąg.

Przeglądnąłem debugowanie i tam znalazłem prawdopodobną przyczynę o tajemniczo brzmiącej formule "342245 t=453,04min prior=2".
(Link do zrzutu ekranu stan.bmp http://tiny.pl/hnkx8)
Zastanowiło mnie to, ponieważ pierwszy pociąg z kierunku SLB to właśnie 342245, jednakże nie potrafię rozszyfrować co oznacza cały komunikat i jak może on pomóc w rozwiązaniu problemu.

Program uruchomiłem poprzez wybór rozkładu "Cezar.roz" a następnie wczytałem plik "Cezar_rozklad_pn0600.sav"

z góry dziękuję za pomoc

Strony: 1 [2]