Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - zolwik

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 15
46
Ruch kolejowy / Odp: Wjazd pociagu
« dnia: 11 Luty 2018, 10:11:11 »
Ruch sie prowadzi po torach takich aby pociag się zmieścił :-P

47
Ruch kolejowy / Odp: Stawność blokady
« dnia: 09 Luty 2018, 10:55:22 »
2stawna ma conajmniej 2x droga hamowania
3stawna ma conajmniej droga hamowania
4stawna ma conajmniej połowa drogi hamowania

48
Ruch kolejowy / Odp: Stawność blokady
« dnia: 09 Luty 2018, 05:59:31 »
Ogólnie to jakie sygnały mogą być wyświetlane na tej sbl
2 stawna sygnały S1 i S2
3 stawna sygnały S1, S2 i S5
4 stawna S1, S2, S3, S5
Nie mówię o ostatnim sbl co pełni rolę tarczy ostrzegawczej, oraz przed tunelem srednicowym w Wwa jest jeszcze sygnał S1a ale to już warunki miejscowe

Co za tym idzie,  jest to też związane po części z prędkością na szlaku, im niższa stawnosc tym niższa prędkość.
Dodatkowo,  kazda stawnosc ma określone odległości minimalne miedzy semaforami, i tu odwrotnie, im mniejsza stawnosc tym wieksza odległość, a co za tym idzie mniejsza ilość odstepow i mniejsza przepustowość szlaku.

S1a jest też podobno w Łodzi

49
Ruch kolejowy / Odp: Ruch dwukierunkowy przy czynnych obu torach
« dnia: 08 Luty 2018, 15:29:30 »
Kiedy się takie coś wprowadza?
Kiedyś u mnie była sytuacja nad ulicą są 2 tory, każdy na osobnym wiadukcie. Pewnego razu koparka jechała u uszkodziła jeden z wiaduktów. Po oględzinach drogowcy i cała reszta doszła do wniosku, że po uszkodzonym wiadukcie mogą jeździć jakieś w miarę lekkie pojazdy i EZT, ale lokomotywy jak eu,et itp z wagonami po nim nie mogą jezdzić.
Więc jak była sytuacja ze jechał skład wagonowy to jechał on po torze lewym ( po blokadzie nie przystosowanej) przy czynnym drugim torze.

50
Po torze nr 1 jaka jest blokada?

51
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 17:58:54 »
SMS ;p

ja żadnemu kolejarzowi nie wierzę ;d

52
Ruch kolejowy / Odp: parę pytań
« dnia: 05 Luty 2018, 14:42:25 »
Pyt.1-Ir1 §52,u.19,p.3
Pyt.3-Ir1 §57,u.4,p.26

Czytałeś aktualną Ir-1? bo chyba nie...

53
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 09:36:31 »
Tu Paweł omawial konkretny przypadek kiedy niewidac semafora, a Ty sobie wymyśliłes sytuacje zupelnie inna, kiedy widać.
Nikt nie powiedział że takie sytuacje sie w rzeczywistości nie zdarzają, ale widać Ty masz jakis problem z nadinterpretacja tego co czytasz.
Oczywiście że w wielu przypadkach semafora z pod tarczy nie widać. Tarcza stoi srednio 1000m przed wjazdowym, a zgodnie z przepisami sygnał na semaforze ma być widoczny z odległości ok 400m. Wiec maszynistq moze jechać przez pół kilometra i nie bedzie widział wskazań i w takim przypadku nie ustawia sie powtarzacza

54
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 01:09:03 »
Nikt nigdzie nie napisał że maszynista ma hamować po minieciu To gdy widzi semafor na wolną.
Paweł cały czas pisał w przypadku kiedy niewidac semafora, a Ty sobie wymyslasz zupełnie inną sytuację

55
Ruch kolejowy / Odp: Dziwna sytuacja
« dnia: 05 Luty 2018, 00:31:25 »
a jak dyżurny powie przez radio ze semafor jest podany, maszynista będzie jechać z vmax, aaaaale na gruncie okaże się, że semafor świeci na stój/ciemny/wątpliwy? (usterka której dyżurny nie widzi od siebie).

To co jest ważniejsze? Kto będzie odpowiadać jeśli maszynista przejedzie semafor? Ano smoluch, ponieważ na To widział ciągłe pomarańczowe i nie regulował odpowiednio prędkości 

Dodatkowo Paweł napisał wyraźnie:
"Nie wyobrażam sobie maszynisty przy zdrowych zmysłach, który widząc na tarczy ostrzegawczej sygnał Os1 do niewidocznego semafora wjazdowego"

56
Urządzenia srk / Rozjazdy na szlaku
« dnia: 02 Luty 2018, 18:30:52 »
Pytanie takie:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/images/4/4e/Strzelce_Krajenskie_Wschod.png

na jakiej zasadzie odbywa się ruch po rozjazdach 28-31?

57
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 26 Styczeń 2018, 09:38:03 »
Jak dla mnie ta kobieta co puściła pośpiecha już na zajęty nie zawiniła aż tak jak sąsiad obok.
Nie dopełnia swoich obowiązków, tak samo jak ten drugi.

58
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 24 Styczeń 2018, 14:26:48 »
A czy sprawdziła z jakiej winy wygasilo semafor? Jak wprowadzasz tzp to potwierdzasz ostatnie pociagi, jesli na blokadzie z izolacja szlaku wywala zajetosc to pierwszy pociag danego kierunku wyprawiasz na Sz ale dodatkowo rozkaz O i jedziesz do 40km/h. Dodatkowo nie jestem pewien czy tak bylo bo nie czytałem dokładnie ale słyszałem ze ona podala Sz z w24 jadąc na tor prawy, jeśli to prawda to wina również majstra ze pojechał.
Co jeszcze mogla zrobić? Nie wiem czy powiedziała ale jesli nie to powiedzieć po ktorym torze jedzie. Moze lampka by sie zapaliła temu z drugiej strony...
Winnych tam jest wiele osób

59
Ruch kolejowy / Odp: Usterka przejazdu
« dnia: 22 Styczeń 2018, 01:20:36 »
Jest schemat postępowania. najpierw zabezpieczasz drogę przebiegu, następnie prowadzisz ruch.

przejazd również wchodzi w drogę przebiegu

60
Ruch kolejowy / Odp: Usterka przejazdu
« dnia: 21 Styczeń 2018, 18:55:53 »
Jak zamkniesz przejazd ręcznie to jeździsz normalnie.
Przejazdy z odległości wg RT, albo dyżurny zanosi znaki albo wyznaczony pracownik ise

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 15