ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: fazik w 08 Grudzień 2011, 18:23:16

Tytuł: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
Wiadomość wysłana przez: fazik w 08 Grudzień 2011, 18:23:16
Na tarczach manewrowych tm1 i tm 2 mozna dac sygnał zezwalający na manewry mimo nie zamkniętych rogatek, czy taki efekt jest zamierzony, oraz czy to ze jest zgodne z przepisami ????

Cytuj
[
1. Manewry przez przejazdy i przejścia wolno prowadzić tylko po zamknięciu rogatek. Jeżeli przejazdy i przejścia nie są chronione rogatkami, manewry mogą odbywać się tylko przy zachowaniu następujących warunków:
1) należy zatrzymać pojazdy drogowe,
2) prędkość jazdy nie powinna przekraczać 20 km/h,
3) zbliżając się do przejazdu, maszynista obowiązany jest podać dźwiękowy sygnał ostrzegawczy,
4) w razie pchania taboru, manewrowy powinien znajdować się na pierwszym pojeździe lub poprzedzać go oraz podawać odpowiednie sygnały.


Tytuł: Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 08 Grudzień 2011, 18:32:03
Nie ma wymogu uzależnienia, właściwie to nawet dla przebiegów pociągowych. W symulatorze nie do końca dobrze jest to rozwiązane - zwolnienie utwierdzenia rogatek powinno nastąpić po zjechaniu składu z przejazdu, a następuje wraz z całym przebiegiem (w przypadku wjazdów trzeba trochę poczekać).
Tytuł: Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 08 Grudzień 2011, 20:30:33
W wielu przypadkach w prawdziwym życiu zwalnianie UZR jest realizowane przez zwolnienie bloku P-U lub zwolnienia zastawki nad blokiem Ko. W praktyce wychodzi to, że długo po zjechaniu składu z przejazdu uzależnienie wciąż działa, albo wręcz jeszcze przed wjechaniem składu na przejazd uzależnienie zwalnia i można otworzyć przejazd.

Kiepsko? PLK zaoszczędziła właśnie na 2 czujnikach :)
Tytuł: Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
Wiadomość wysłana przez: jageer w 10 Grudzień 2011, 14:17:00
Kiedyś TM1 i TM2 były uzależnione, o ile dobrze pamiętam.

Tak jak kolego zauważyłeś: rogatki są utwierdzone z utwierdzeniem przebiegu, dopiero po jego rozwiązaniu można otworzyć przejazd. Fakt, czasem podczas wjazdu ze Ślemienia szczególnie na tor 6 przydałoby się sekcyjne zwalnianie przebiegu ;)
Tytuł: Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 10 Grudzień 2011, 17:48:03
Nikomu się nic nie stanie jak postoi pół minuty dłużej. Przyznam się bez bicia, że zdarzało mi się zapomnieć podnieść "rurę" po przejeździe pociągu ;)
Tytuł: Odp: Przejazd kolejowy Tm1 i Tm 2
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 10 Grudzień 2011, 18:50:08
Tm1 i Tm2 nie były uzależnione. Gdyby były, problem z czekaniem na rozwiązanie przebiegu w obecnym rozwiązaniu uzależnienia byłby jeszcze większy.

edit: faktycznie były, ale w wersji jeszcze z 2008 roku...