Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: [1] 2 3 4 ... 22
1
Urządzenia srk / Odp: Książki na temat projektowania linii
« dnia: 20 Lipca 2022, 18:45:17 »
Najświeższa jest ta pozycja jeśli chodzi o posterunki ruchu (2021): http://www.wydawnictwopw.pl/index.php?s=wyniki&rodz=12&id=2908
To jest stricte esensja projektowania, więc są tam właśnie podstawowe informacje (szczególnie co się projektuje, żeby to miało ręce i nogi).

2
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Parowozy ISDR v.2.5
« dnia: 27 Maja 2022, 19:28:20 »
Obecnie już (po prawie 10 latach) - dla żadnej.
Był dla Testowa.

Dzisiaj trzeba by chyba przerabiać obecny plik z rozkładem *.srj, który zastąpił pliki z rozszerzeniem *.roz.

3
Osielec / Odp: Problem z wyjazdem pociągu
« dnia: 28 Marca 2022, 19:39:21 »
Się tego przejazdu nie da zamknąć, ponieważ nie posiada rogatek:
Cytuj
1. Przejazd kat. C km 16.209 wyposażony w sygnalizację przejazdowa bez rogatek włączaną ręcznie przez dyżurnego ruchu, uzależniony w przebiegach, opis w działce 39; sygnalizację należy włączyć min. 30 sekund przed zezwoleniem na jazdę pociągu lub manewru przez przejazd.

A więc udajmy się do działki 39:
Cytuj
Opis obsługi urządzeń przejazdu kat. C w km 16.209
Przejazd kategorii C w km 16.209 wyposażony jest w sygnalizację przejazdową bez rogatek, włączaną ręcznie przez dyżurnego ruchu przy pomocy przycisków na pulpicie nastawczym. Przejazd jest uzależniony w przebiegach. Do włączenia ostrzegania służy przycisk wS, a do wyłączenia ostrzegania przycisk oS. Szczelina wł. sygn. sygnalizuje stan włączenia ostrzegania. Lampka kontrolna kn sygn. sygnalizuje stan sprawności i pracę sygnalizatorów drogowych: świecenie ciągłe oznacza stan oczekiwania i żarówki sprawne, miganie oznacza stan ostrzegania, brak świecenia oznacza przepalenie żarówki. Licznik nad lampką kontrolną kn sygn. zlicza wystąpienia stanu usterki. Lampka kontrolna 24V sygnalizuje obecność napięcia zasilającego aparaturę przejazdu.


4
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 14 Lutego 2021, 17:39:06 »
Już nie pisząc, że dzisiaj "psuje" się nie tylko ta część młodego pokolenia, która przykładowo chorobliwie grała w różnego rodzaju gry komputerowe.
Od prawie roku "psuje" się każdy potencjalny przyszły kandydat, który dzisiaj wypełnia dzielnie obowiązek szkolny - zdalny.

To za pewien okres czasu zacznie wychodzić. Nie tylko w aspekcie omawianego Rozporządzenia.

5
Wilkowice Bystra / Odp: Układ stacji
« dnia: 23 Listopada 2020, 21:47:00 »
Zmieniłem w edytorze domyślny rok 2005 na 2020, lecz rozkład ten nie wyświetla się w ogóle na liście wyboru rozkładów.
Co należy zrobić, żeby dodatkowe rozkłady wyświetlały się w oknie wyboru?

6
Kosz / Odp: Dokument E146
« dnia: 10 Listopada 2020, 20:12:22 »
Powyższa nieśmiała twórczość również zalicza się dokładnie do tej samej kategorii :)
Przy czym ja jestem bardziej takim 'niedzielnym nabijaczem".  Niektórzy tu lecą na pełen etat.

Na nasze szczęście język jest dość ruchomym tworem, jeżeli chodzi o pojedyncze słowa.
Słowo "se" również nie jest zgodne z przyjętymi zasadami językowi, więc stanowi błąd. Tak samo zwrot "skrajną skrajność". Natomiast sam błąd, żeby był błędem przypisanym autorow,  musi być popełniony przez niego nieświadomie. No i tutaj bańka pęka.

Także Ty siedź sobie w swoich instrukcjach i najbijaj posty wysyłając czyste paragrafy, a język zostaw w spokoju. Tylko warto trzymać rękę na pulsie. Przepisy też się zmieniają. Nie tylko język xD

7
Kosz / Odp: Dokument E146
« dnia: 10 Listopada 2020, 16:59:34 »
Poprawnie należy pisać w szkole. Potem ten sam świat, który stał się przed chwilą piękniejszy (przy okazji odkrycia R146), uczy dostosowywać formę pisaną i mówioną wypowiedzi do panujących warunków.
Tak jak maszynista kochający szarpać za hamulec, nie wjedzie podczas niesprzyjających warunków pogodowych 80tką w peron, tak samo ja nie napisałbym tak w stronę kogoś logicznie rozumującego. Logika to bardzo skomplikowana sprawa. Idąc tym tokiem myślenia można śmiało przyjąć, że człowiek logicznie rozumujący najsamwpierw zacznie samodzielnie analizować pewne zagadnienia, a dopiero potem przeanalizuje dodatkowo wyższy sens utworzenia nowego wątku lub postu na danym forum internetowym.

W tym przypadku analiza ta nie byłaby zbytnio skomplikowana i nie wymagałaby dużych nakładów intelektualnych, bowiem wystarczy chociażby wejść w folder symulatora ISDR.
Nie jest wykluczone, tak jak napisał @jageer, że jest to oznaczenie prywatnego zarządcy, bo mogą se to nazwać nawet "KARTA RUCHOWA", ale w pierwszym poście ani nie zostało podane źródło wspominanego dokumentu, ani nawet źródło pozyskanej wiedzy odnośnie istnienia takiego dokumentu. W żargonie forów internetowych nazywamy to "nabijaniem postów" lub w skrajnej skrajności "spamem".

A odnośnie szeroko pojętego tzw. pisania - polecam zapoznać się z zasadami interpunkcji. Też ważna sprawa. Na małej maturze lub maturze jak znalazł. Kilka punktów na tym ucieka.
P.S. Tych pogrubionych wyrazów lub zwrotów nie polecam używać.

8
Kosz / Odp: Dokument E146
« dnia: 09 Listopada 2020, 14:52:30 »
Wpiszta se w to samo guuugle R146.
Świat stanie się piękniejszy.

9
Inne / Odp: Pytanie
« dnia: 19 Lipca 2020, 12:05:31 »
Ale mój opis jest na tyle uniwersalny, że ani razu nie pada tam skrót, ani pełna nazywa państwowego zarządcy infrastruktury.
Przy systemach informatycznych SWDR został wymieniony jako przykład, bo zagadnienie formowania/przejścia składów nie dotyczy przecież tylko bocznic.

Sprawa oczywiście bardzo się upraszcza, gdy rzecz dzieje się na stacji postojowej/towarowej użytkowanej przez jednego przewoźnika, który ponadto jest jej właścicielem.

10
Inne / Odp: Pytanie
« dnia: 18 Lipca 2020, 15:41:45 »
U każdego przewoźnika istnieje coś takiego jak dyspozytornia. Wszelkie przydziały taboru i ludzi na dane pociągi, przejścia tego taboru i ludzi są  tam właśnie logistycznie opracowywane i przekazywane wszystkim zainteresowanym - np. drużynie trakcyjnej/konduktorskiej oraz zarządcy infrastruktury (w tym i dyżurnym ruchu przez wszelkiego rodzaju systemy informatyczne m.in SWDR). Ale w procesie zestawiania składu biorą udział również ustawiacze, cała drużyna manewrowa. A dyżurny ruchu (z samej definicji zarządy infrastruktury, którego jest pracownikiem) umożliwia im tylko pracę. 
 
W razie wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń drużyna trakcyjna/konduktorska w pierwszej kolejności informuje o sytuacji dyżurnego ruchu (który odpowiada tylko i wyłączenie za kwestie bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów) oraz dyspozyturę. I to dopiero dyspozytura wydaje decyzję co robić. Dyżurny ruchu jest (można powiedzieć) tylko wykonawcą woli przewoźnika. Dlatego często gęsto w razie jakieś awarii na szlaku i tamowania ruchu - ściąganie ze szlaku długo trwa, bo trza się dogadać.
 
Obecna, ogólnodostępna wersja ISDR jest w tej kwestii bardzo ułomna.

11
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Posterunek skp
« dnia: 15 Maja 2020, 22:24:03 »
Tak jest, nie inaczej  :)
Wystarczy się ograniczyć do stwierdzenia "tam gdzie nie ma możliwości stwierdzenia [przez dyżurnego ruchu] końca pociągu" - reszta wynika z tego stwierdzenia.

12
ISDR - Tematy ogólne / Odp: ISDR na scs
« dnia: 18 Marca 2020, 13:59:58 »
Cytuj
A te odległe plany można wyliczać ze wzoru:

D = (b+2j)/(e*d*(h/24)*(2/3)*w)

gdzie:
b - liczba błędów, jakie się ujawnią
j - liczba nowych bajerów, jakie jeszcze będę chciał wprowadzić
e - współczynnik uwzględniający moją ochotę do siedzenia przy tym (w przybliżeniu 0,2)
d - współczynnik uwzględniający ilość mojego czasu wolnego w tygodniu (w przybliżeniu 0,4)
h - liczba godzin w dobie
w - zysk przyniesiony przez program [zł]

Stare jak świat, ale się przydaje  ::)

13
Testowo / Odp: Ślemień nie daje wjazdowego.
« dnia: 28 Maja 2018, 22:01:26 »
Dej no *.sav

Zgadywanka na dobranoc  ;D

14
 
Cytuj
Pytanie o co chodziło autorowi pytania.
Pytania do testów w większości (szczególnie tych branżowych, technicznych) piszą zazwyczaj ludzie, którzy zakończyli już pracę w zawodzie, a jednocześnie chcą dorobić.
Tutaj widać trafił się jakiś filozof. Pytanie dobre, ale na forum do dyskusji, a nie do testów. Szczególnie pytania ze wzrotami "mogą mieć". To automatycznie przekreśla odpowiedzi tak/nie.

Cytuj
Posterunkiem zapowiadawczym jest zarówno stacja (mijanka) jak i Posterunek odgałęźny. Natomiast oba są posterunkami następczymi wraz z posterunkiem odstępowym.
No... tak. A inaczej napisałem?

Na mijace nie można dokonać wymiany pasażerów? Nie można dokonywać czynności ładunkowych, gdy mijanka ma rampę? Nie można zostawić części wagonów przy rampie, żeby zabrać już załadowane?
Kiedyś w Jastarni rozłączyli dwa szynobusy (nie wiadomo po co, ale tak zrobili). Jest rozwiązanie pociągu? Jest.
Postawi się również rampę i peron na środku szlaku, zatrzyma się tam pociąg, rozłączy się wagony towarowe, pasażerskie jako manewr podciagnie się do peronu, potem cofnie się po towarowe, złączy się i pojedzie się dalej. A jest to stacja?

Tylko czasami trzeba zadać po prostu pytanie po co robić coś takiego na środku szlaku?
Tak samo po co zmieniać kierunek, rozpoczynać i kończyć bieg na mijance w normalnych warunkach, szczególnie, gdy może to się okazać niemożliwe przez tor zajęty przy próbie oblotu, a nie czy można mieć możliwość.

15
Jest stacją, bo nie może być posterunkiem odgałęźnym, a jednocześnie jest posterunkiem zapowiadawczym.

"Stacja, na której układ torowy umożliwia jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów, nazywa się mijanką."
Magiczne słowo: jedynie. Tak napisali - tak jest.

Jakby się uprzeć... To biorę jakiś szynobus, EZT czy inne PushPull i nie muszę pudeł oblatywać. Zmieniam kabinę i mam zmianę kierunku jazdy.

Strony: [1] 2 3 4 ... 22