Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - axtomek

Strony: [1] 2 3 4 ... 8
1
Urządzenia srk / Książki na temat projektowania linii
« dnia: 20 Lipca 2022, 12:32:15 »
Chciałbym nabyć podstawową wiedzę nt. projektowania i budowy linii, a w szczególności stacji kolejowych. W bibliotece, do której jestem zapisany mam możliwość wypożyczenia np.:
  • Linie kolejowe / Tadeusz Basiewicz, Leszek Rudziński, Marianna Jacyna; Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, 2002
  • Drogi kolejowe / Robert Szajer; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1977
  • Budowa i utrzymanie dróg kolejowych / Henryk Zamięcki; Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, 1972
Czy ktoś zna te pozycje i ewentualnie jest w stanie powiedzieć, czy są godne polecenia?

2
Inne / Odp: Quo vadis ISDR?
« dnia: 29 Marca 2022, 13:06:15 »
Chętnie bym się włączył w jakimś stopniu w prace. Też niestety nie cierpię na nadmiar czasu, ale być może znalazłoby się coś, w czym mógłbym pomóc. Czy jakieś potrzeby identyfikujesz w ramach prac nad ISDR, lub nowymi dodatkami?

3
Inne / Quo vadis ISDR?
« dnia: 29 Marca 2022, 08:28:45 »
Chciałbym rozpocząć luźną dyskusję o nowych planach dot. ISDR.

Czy np. jest szansa na powstanie stacji rzeczywistej o rozmiarze i pełniącej takie funkcje, jak fikcyjne Testowo? Czy w ogóle trwają prace nad jakimiś kolejnymi stacjami?

Żebyśmy się jednak źle nie zrozumieli, jak najdalszy jestem od jakiegokolwiek roszczeniowego podejścia, żadnego "zrób, bo ja potrzebuję", czy "no kiedy, bo czekam"? Sam bym chętnie coś w tenacie zrobił, ale pewne braki w zakresie wiedzy (brak umiejętności skompletowania poprawnej dokumentacji) i materiałów (brak dostęou do pełnych RJ, zawierających m.in. poc. towarowe) na tę chwilę to prawdopodobnie uniemożliwiają. Jeśli nie uniemożliwiają otwarty jestem na sugestie.

Czy mogę zapoczątkować taką dyskuscję o planach rozwojowych ISDR? Czy próbuję otworzyć tu puszkę Pandory?

4
Urządzenia srk / Semafory wyjazdowe za głowicą rozjazdową
« dnia: 02 Marca 2022, 19:21:40 »
Mam pytanie. Kiedyś powszechne było, że na wjeździe na stację mieliśmy semafory wjazdowe przed głowicą rozjazdową, tak samo na wyjeździe ze stacji semafory wyjazdowe też przed głowicą rozjazdową i ew. drogowskazowe w środku stacji.
Od pewnego czasu obserwuje się nowy zwyczaj, że w miejscu, gdzie kiedyś znajdowały się semafory wyjazdowe, znajdują się semafory drogowskazowe, a wyjazdowe są już za głowicą rozjazdową. Sytuacja taka ma miejsce na stacji Otwock po modernizacji (semafory T oraz U) i taka sytuacja, jak wszystko wskazuje, będzie miała miejsce w Sulejówku Miłośnie, gdzie w miejsce semaforów wyjazdowych F, G, H ustawiane są semafory drogowskazowe H4, H2 i H1, a za głowicą ustawiane są semafory C i D. Jak dotąd spotkałem się z lakonicznym opisem, ze ma to związek z zabudową systemu ETCS. Jaki to jednak ma dokładniej sens? Na liniach, gdzie jest ETCS, jak chociażby CMK chyba nie spotyka się takich rozwiązań?
Czy ktoś potrafi to wytłumaczyć?

5
Inne / Odp: Stary ISDR
« dnia: 08 Sierpnia 2017, 12:11:57 »
Jakby autor otworzył kod "symulatora E1" i opublikował źródła, to by było ciekawe :)

6
Ruch kolejowy / Odp: Perony boczne
« dnia: 28 Marca 2017, 14:00:19 »
Przeglądam to rozporządzenie z 1998 roku i nie widzę tam zapisu o położeniu peronów w układzie naprzemiennym. Są opisane warunki usytuowania przy torach zasadniczych i dodatkowych, na łuku, na pochyleniu, pomiędzy torami... Ani słowa o sytuowaniu peronów w układzie naprzemiennym. Czy coś przeoczyłem, czy nie ma formalnie takiego zapisu?

7
Ruch kolejowy / Perony boczne
« dnia: 24 Marca 2017, 15:01:23 »
Witam,
Jak nam wszystkim wiadomo, jako jeden z najbardziej klasycznych podziałów peronów to na boczne i wyspowe. Są przystanki na szlakach dwutorowych, gdzie perony boczne są położone naprzemiennie, a są takie, gdzie są vis'a'vis siebie po dwóch stronach torów.
Gdzieś spotkałem się z informacją, że aktualnie budowane/przebudowywane przystanki powinny mieć perony umieszczane naprzemiennie. Czy to jest usankcjonowane jakimiś konkretnymi przepisami, czy bardziej traktowane ze względów bezpieczeństwa, jako coś w rodzaju "dobrej praktyki"?

8
Urządzenia srk / Odp: Różności SRK
« dnia: 18 Listopada 2015, 13:21:11 »

9
Urządzenia srk / Odp: Samoczynna blokada linowa SHL-12 jednoodstępowa
« dnia: 13 Listopada 2015, 09:14:50 »
Tak. To się zgadza. Ale jaka jest przyczyna wznowienia przez Ciebie już dawno wygasłego tematu? :)

10
Inne / Odp: inne symulatory ruchu pociągów
« dnia: 30 Października 2015, 22:04:59 »
Pobawiłem się w to chwilę. Wszystko mega uproszczone, ale niestety nie to jest najgorszym mankamentem. Gorszym jest kompletny brak kontroli stanu. Nie tylko brakuje zapisu gry, gdy się z niej wychodzi (o tym pisał ktoś w komentarzach), ale nawet jeżeli ekran wygaśnie podczas rozgrywki, to gra wraca do punktu "0". To już poważne niedopatrzenie.

11
Urządzenia srk / geograficzna/niegeograficza struktura obwodów
« dnia: 11 Sierpnia 2015, 09:20:33 »
Zastanawia mnie to określenie. Czytam np. na stronie Pawła o urządzeniach typu E1 "cechą urządzeń jest niegeograficzna struktura większości obwodów". Natomiast o urządzeniach PB "Cechą charakterystyczną urządzeń PB jest połączenie znacznej części obwodów w strukturę geograficzną". Co to oznacza w praktyce? Czym się różni budowa jednych i drugich urządzeń SRK? Czy chodzi o oprogramowanie modułów, czy o coś jeszcze zupełnie innego?

12
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 15 Lipca 2015, 12:26:57 »
A da się jechać Gagarinem z podniesionymi? :P

To chyba musiałbyś sobie sam patyków naścinać w pobliskich krzakach ;)

13
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 25 Czerwca 2015, 12:25:41 »
Bez sensownie działającej blokady mimo wszystko ciężko.

Zgadzam się z sugestiami Tusika. A zdecydowanie co do zrobienia czatu pomiędzy posterunkami, aby nie było konieczne użytkowanie drugiego programu do komunikacji między dyżurnymi.

Poza tym mam pewne drobne sugestie, ale raczej do zdecydowanie późniejszego etapu oprogramowania gry. Gdy już będzie wszystko fajnie działało, dodana zostanie obsługa pociągów oraz nastawni przez AI, warto zastanowić się nad utworzeniem stałego układu posterunków ruchu. Domyślnie przy rozpoczynaniu sesji wszystkie posterunki byłyby obsadzone przez AI. Gracz miałby możliwość wybrania nieobsadzonego przez innego gracza posterunku na uproszczonym schemacie. Do tego w sesji byłoby kilka pociągów obsadzonych przez AI. Gracz mógłby zacząć obsługę pociągu istniejącego, lub z bocznicy jako zupełnie nowy skład. Jeżeli jakiś posterunek ruchu byłby obsadzony, a ktoś inny miałby na niego chęć, mógłby rozpocząć nową sesję. Jeżeli nie chce tego robić, może wybrać inny posterunek.

To takie sugestie z pragmatycznego punktu widzenia. Od strony obsługi, bardziej.

14
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 22 Czerwca 2015, 00:14:08 »
Symulator całkiem całkiem. Nie ma chyba jednak zasymulowanego, z tego, co zauważyłem sprzęgła sygnałowego, aby ramię semafora cofnęło się do SR1 natychmiast po przejeździe pociągu, a nie pozostawało podniesione do czasu przestawienia dźwigni sygnałowej w pozycję zasadniczą. To podejrzewam już standard na szlakach z semaforami kształtowymi.
Tu można zobaczyć to cudo http://www.transportszynowy.pl/nastscentr/semrozl1.html
Tu o nim poczytać http://www.transportszynowy.pl/kolsrknastscentralizowane.php

15
Inne / Odp: GSM-R
« dnia: 04 Czerwca 2015, 12:39:02 »
No właśnie na W-wa - Mińsk Maz. mnie interesuje. Wiem, że robią, bo już ustawili anteny w W-wie Wesołęj i Halinowie. Na całej sieci PKP, to GSM-R nie zrobią zapewne, ale jak zrobią na mojej to i tak lipa dla mnie będzie  :(

Strony: [1] 2 3 4 ... 8