1
Wilkowice Bystra / Odp: Pociąg 77661
« dnia: 19 Grudnia 2022, 11:10:42 »
Może jechał przed/po planie , przeanalizuj cały wyciąg,z zamieszczonego fragmentu niewiele pomożemy
Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.
Wiem, że to zabrzmi dziwnie, ale czytamy od góry do dołu. W bloczku wpierw mamy informację o pominięciu semafora z sygnałem "stój", a dopiero później rubrykę 4 o jego unieważnieniu. By mechanik nie miał wątpliwości co do kolejności (nie doczytał, nie zrozumiał itp.), to wpierw S na unieważnienie wskazań semafora i to przyjmuje do wiadomości w pierwszej kolejności, a następnie jak już będzie wiedział, to drugi S na pominięcie semafora unieważnionego, jak przy sygnale "stój". Papier jest cierpliwy, a w razie W, ja jestem chroniony.Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.Nie. W pierwszym poście napisałeś, że "Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna)", to też j/w.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?
Albo odnajdź autosave z tym poc. i spróbuj raz jeszcze od tego momentu, swoją drogą ten autosave bardziej by chyba pomógł niż ten co wrzuciłeś. [ moim zdaniem ]
Tylko ten pociąg był jakieś 5h wcześniej niż obecny stan
Robiłem tak, ale system automatycznie anulował polecenie zerowania :/
... ale na semaforze może być w24 nieoświetlony ...
Wybacz, ale to, co widać na fotografii, NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZENOŚNĄ NIEOŚWIETLONĄ TABLICZKĄ, a jest skrzynką z ledowym wyświetlaczem wskaźnika.
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.
Proszę o nazwę posterunku.
Podg. Gajewniki
Witam.To jest właściwa terminologia stosowana na kolei.
Nie mogę się niestety w 100% z kolegą zgodzić. Nie dawało mi to co napisałeś spokoju (bardziej przez to, że pracując na koleji już trochę czasu nie spotkałem się nigdy z taka terminologią, niż żeby Ci udowadniać że nie masz racji). Pracuję na koleji w Łodzi. Popytałem współpracowników, którzy pracowali jeszcze za czasów "wspólnej koleji". Byli to i maszyniści i ustawiacze i rewidenci, a nawet dyspozytorzy (trakcjyjni i stacyjni) oraz dyżurni ruchu. Tylko rewidenci podpowiedzieli mi, że mieli styczność z takim terminem w momencie kiedy dokumenty pociągowe przychodziły z innego zakładu (rejonu Polski), np. ze śląska. Wspomnieli też, że mieli z takimi dokumentami trochę kłopotu, bo rewidenci z tego zakładu pisali gwarą śląską, więc mieli problem z dojściem o co w tych opisach chodzi.
Podsumowując w centralnej Polsce nie istnieje taki termin jak "wybijanie wagonu". U nas używa się określenia, że taki wagon się "wystawia ze składu" i u nas jest to termin poprawny.
Oczywiście nie zaprzeczam, że termin "wybijania wagonu" nie jest używany i może być właściwą terminologią, ale lokalnie lub w jakimś kolejowym środowisku zawodowym, ale nie jest to termin ogólnopolski.
Pozdrawiam.
https://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/Tak jak wspomniał Paweł Piotr na stronie PLK nie ma tych instrukcji.
Swoją drogą google nie gryzie.
Pozdrawiam.W podanym wyżej linku instrukcji tych nie znajdziesz.Jedyny minus tej strony to nie do końca aktualne instrukcje, ale i tak dzięki.
Instrukcje Ie-8 oraz Ie-10 znajdziesz tutaj:
http://kolej.krb.com.pl/
Jednak jakby ktoś jeszcze się znalazł kto mógłby takie instrukcje podesłać to nadal chętnie przyjmę.