Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - axtomek

Strony: 1 ... 5 6 7 [8]
106
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Zauważone rozkład Bochnia i SWDR
« dnia: 08 Marzec 2013, 11:01:43 »
Czy sensowne... i czy rzeczywiście potrzebne... To pytanie pozostawię bez odpowiedzi. Na plus przemawia to, że rozwiązanie takie byłoby wygodne. Na minus, że jest to jakieś odstępstwo od realizmu. Nie mam zamiaru naciskać na realizację tej funkcjonalności. To pozostaje do rozważenia w przyszłości.

107
ISDR - Tematy ogólne / Zauważone rozkład Bochnia i SWDR
« dnia: 05 Marzec 2013, 08:50:52 »
Witam.
Bardzo ciekawą opcją jest możliwość wyłączenia SWDR w rozkładach symulujących pracę w latach wcześniejszych. To podkreśla pełen profesjonalizm ISDR-a. Jednak skoro zostawiamy w miejscu SWDR uproszczoną wersję podglądu na godziny planowego przyjazdu, odjazdu pociągu i jego relację, może warto by rozważyć zaimplementowanie wyszukiwarki w tym oknie, żeby po każdym zgłoszeniu/żądaniu posterunku sąsiedniego nie trzeba było wertować niekończącej się listy pociągów w poszukiwaniu właściwego numeru. Ja wiem, że w latach dajmy na to '80 nie było wyszukiwarek, ale zakładam, że dyżurni mieli jakieś egzemplarze podobnych wydruków, które mogli kreślić, zginać itp. Natomiast ja monitora sobie zgiąć nie mogę (możliwość zrobienia wydruku, też mnie jakoś strasznie nie pociesza). Czy taka funkcjonalność, o jakiej wspominam, jest realna i da się ją zaimplementować?  ;)

108
Testowo / Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
« dnia: 12 Listopad 2012, 14:48:15 »
Najczęściej zadawane pytania, pkt 2.
A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)

1. Przy przyjmowaniu pociągu na "Sz" należy użyć przycisku doraźnego blokady liniowej bloku końcowego "dKo". W tym konkretnym przyadku "dKoT".

2. W momencie kiedy nie możesz oddać bloku końcowego (KoT) do Liskowa, powinieneś wprowadzić telefoniczne apowiadanie pociągów po torze szlakowym, prowadzić ruch pociągów na podstawie telefonogramów, bez obsługiwania blokady liniowej. Czyli podajesz o której godzinie poc. wyjechał i przyjechał.

3. Liskowo nie przyjmie pociągu podczas telefonicznego zapowiadania, póki nie zablokujesz bloku początkowego lub nie podasz czasu odjazdu od Ciebie.

Reszta to odczytania w dokumentacji symulatora oraz instrukcji Ir-1.


Problem udało się już rozwiązać, niemniej dziękuję wszystkim, którzy wykazali cierpliwość, i okazali mi pomoc.

Ja rozumiem nowi użytkownicy mają prawo nie wiedzieć, ale po to jest zrobiona dokumentacja itp, itd. żeby ją czytać i jak można tego nie uszanować gdy ktoś  poświęcał swój prywatny czas żeby to napisać  i żeby to ktoś przeczytał i zastosował w praktyce, ludzie!!! :-\

Nie zawsze jest tak, że zadanie pytania jest równoznaczne z brakiem chęci czytania dokumentacji, a tym samym brakiem poszanowania czasu i pracy piszącego. Jednakże czytanie obszernej dokumentacji z pełnym zrozumieniem to abstrakcja. Zawsze coś nam umknie i później, gdy pojawia się problem musielibyśmy ją czytać ponownie w całości, zwracając tym razem uwagę na potencjalnie satysfakcjonujące nas rozwiązania (o ile one i za drugim razem nam nie umkną). Można próbować przeszukać dokumentację przez podanie słów kluczowych problemu, ale jeśli użyjemy niewłaściwych zwrotów kluczowych, możemy nic nie znaleźć. Moim zdaniem zatem dokumentacja to nie wszystko. Dużo początkującym daje także życzliwość i pomocna dłoń ze strony doświadczonych. I dlatego jeszcze raz pragnę podziękować wszystkim, którzy pochylili sie nad moim problemem i przepraszam, za ciut za długą dygresję.  ;)

109
Testowo / Odp: Lisków, Zbyszki - brak możliwości wyprawienia pociagu.
« dnia: 09 Listopad 2012, 11:15:37 »
A ja mam z kolei problem z wyprawieniem pociągu do Ls. Miałem pewna usterkę, więc pomimo zatwierdzonej drogi z Ls nie chciał mi się zatwierdzić semafor T. Wpuściłem pociąg na SzT. Pociąg przyjechał, wyjechał ode mnie już normalnie, ale nie zgasła mi kontrolka zajętości toru z Ls i nie załączyły się kontrolki KoS i SKP1L. Piliło mi wypuścić jeden pociąg, więc jakimś cudem dogadałem się z wirtualnym dyżurnym w Ls i przyjął info, że pociąg, który zajmował szlak już do mnie wjechał, dał pozwolenie na wyjazd do niego następnego pociągu. Nie poszło za tym jednak żadne widoczne zatwierdzenie drogi, bo lampki zajętości toru nadal się grzeją. Postanowiłem być sprytniejszy i dałem Sz na wyjazd. No ale właśnie... nie mogę teraz zablokować bloku. Pociąg zaległ mi na szlaku. Czy ta sytuacja jest jeszcze do odratowania? Czy już popsułem wszystko, co się dało popsuć?  ;)

110
Inne / Odp: Rozkłady
« dnia: 05 Listopad 2012, 10:22:47 »
Witam. Chciałbym delikatnie pobudzić wątek do życia, lecz nie będę oczywiście pytał o to samo, co przedmówcy.

Przeczytałem cały wątek, zdaję sobie sprawę jak wygląda organizacja ruchu towarowego na szlakach PLK, ale może znalazłaby się gdzieś informacja nt. przewoźników, którzy prowadzą działalność przewozów towarowych, jakieś informacje o rodzajach prowadzonych przewozów towarowych przez konkretnych przewoźników, wykaz punktów handlowych (np. punktów, gdzie pociągi są zestawiane, przeformowywane, rozformowywane). Chodzi zatem nie tyle o konkretny wyciąg z SWDR-a, lub inny wykaz konkretnych pociągów, a jakieś kompendium, przy pomocy którego można by ułożyć własny rozkład towarowy i byłby on w miarę spójny pod względem merytorycznym z rzeczywistością.

Dzięki z góry za wszelkie informacje.

Strony: 1 ... 5 6 7 [8]