Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - axtomek

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
31
Urządzenia srk / Odp: Dziwne komory
« dnia: 15 Grudnia 2014, 08:40:20 »
Ja również słyszałem, że semafory 6 komorowe to pozostałość z czasów, gdy nie było pulsującego żółtego, na ograniczenie, tylko podawano dwa zielone. Zresztą nie tylko stary układ komór jest w przypadku 6 komorowych. W Pilawie też jest stary układ komór (z dwoma zielonymi), ale nie w sześciokomorowcu.

Udało mi się w piątek sfocić tego cudaka

32
Ruch kolejowy / Odp: Stacje czołowe a semafory zaporowe
« dnia: 08 Grudnia 2014, 15:32:44 »
No tak, ale podejrzewam, ze w tym konkretnie przypadku większą rolę odgrywa "po 1" ;)

33
Inne / Odp: WFDiF: Przejazd strzeżony
« dnia: 08 Grudnia 2014, 15:31:27 »
Czy tak lepiej?

35
Ruch kolejowy / Stacje czołowe a semafory zaporowe
« dnia: 08 Grudnia 2014, 11:38:11 »
Mam wątpliwości i chciałbym poprosić o pomoc w ich rozwikłaniu. Wydawało mi się, że gdy mamy do czynienia ze stacją, z której ruch pociągowy obsługiwany jest tylko w kierunku jednej z głowic stacji, w kierunku, w którym ruch pociągowy nie jest prowadzony, powinny stać przynajmniej jednokomorowe semafory zaporowe. Tak jest w przypadku stacji Warszawa Śródmieście WKD, gdzie są semafory zaporowe na końcu linii. Przeglądałem sobie schemat stacji Suwałki http://semaforek.tk/wiki/images/7/74/Suwalki.png i tam nie ma semaforów zaporowych. Jak jest z koniecznością ustawiania semaforów zaporowych na zakończeniach linii?

37
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 02 Grudnia 2014, 09:48:17 »
Czyli ok 1400 do ręki... D**y nie urywa, ale do gara będziesz miał co włożyć  ;)

38
ISDR - Tematy ogólne / Odp: problem z pulplitem
« dnia: 02 Grudnia 2014, 09:46:25 »
Dowolne zmiany rozdzielczości wymagały by opracowania od podstaw nowego modułu pulpitu o formacie wektorowym, a nie rastrowym.

Dlatego nie traćmy czasu na takie rzeczy, które nie poprawią funkcjonalności, a jedynie wpłyną na subiektywnie pojmowaną estetykę programu. Możemy? Jestem za tym, żeby implementować potrzebniejsze elementy kodu, niż przesuwanie, czy skalowanie pulpitu. Jak już aplikacja będzie gotowa, można się będzie zajmować kosmetyką.

39
ISDR - Tematy ogólne / Odp: problem z pulplitem
« dnia: 01 Grudnia 2014, 10:37:25 »
Xzart, ale PKM ma na pulpicie swoją funkcję, inną, niż piszesz. Ewentualnie możnaby spróbowac oprogramować Scroll (góra-dół) i SHIFT+Scroll (lewo-prawo), ale na ile to realne (na ile Twórcom będzie się chciało poświęcać czas na implementację takiej kosmetyki), to inna bajka.

40
Inne / Odp: Poznajmy się anonimowi dyżurni
« dnia: 24 Października 2014, 15:28:51 »
Pójść do pracy na automatyka ;p
- Za stary już chyba jestem na takie zmiany. Jestem po niewłaściwej stronie trzydziechy, rodzina na utrzymaniu. Żona jakoś znosi moje fanaberie, póki znajdują się wewnątrz obudowy monitora. Nie chciałbym sobie wyobrażać, jakby zareagowała, gdybym oznajmił, że rzuciłem robotę i zapisałem sie na kurs ISDR ;D
Ja kiedyś grywałem w projekty JZK czyli stacje Somonino i Malbork, wtedy to był szał ustaw drogę przebiegu poprzez przełożenie rozjazdów, potem utwierdzić i na końcu podać semafory. Jeszcze wcześniej nie wiem czy ktoś znał pod Dosa Poznań 93. To był dopiero symulator, nie dość że na klawiaturę to jeszcze punkty karne liczył za wszystko, od późnego podstawienia składu w peron przez złą lokomotywę po za późny odjazd
No jak nie pamiętam? Somonino, to mój pierwszy kontakt z obsługą stacji. w Malbork też pykałem, poza tym Poznań 93 i 89 (dwie wersje były), Gdańsk Gł, Rzepedź, a później nastały czasy Kolejarza.

41
Inne / Odp: Poznajmy się anonimowi dyżurni
« dnia: 24 Października 2014, 11:51:00 »
Ja też kiedyś grałem w Osielec. Wówczas to było dla mnie wielkie wow... Później jakoś Osielec się znudził i długo długo nic...
Pierwsze wersje Testowa umknęły mojej uwadze. Ponownie zetknąłem się z pierwszą w pełni grywalną wersją Testowa (okolice 2012 roku? chyba?) później bawiłem się w pierwszą (alfę lub betę) wersję Liskowa i oczywiście ostatnie wersje Liskowa. Zachorowałem na tematykę SRK ponownie. Aktualnie nie gram w nic, ale chętnie obserwuję zmiany w temacie i nie omieszkam się dorwać do pierwszych realnych posterunków, jak już powstaną :)
A choroba na punkcie SRK mi została. Nic nie pomaga ;)

42
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 17 Października 2014, 23:21:17 »

A jak określisz licznik osi, jeśli nie element "systemu"? ;)

Owszem, element. Ale wykrycie zbieżnych kursów brzmi jak system alarmowy na statku albo w wieży kontroli lotniczej... Raczej maszyniści nie jeżdżą według kursów ;) Ale to już takie moje poboczne marudzenie  :P

No dobra: "winny nadużywania skrótów myślowych" ... Ale to chyba nie przestępstwo? ;)

Lepiej byś zrobił, jakbyś rozwinął temat tego czeskiego symulatora SIW w innym wątku ;)

43
Inne / Odp: Dziwne komory_2
« dnia: 16 Października 2014, 23:20:47 »
Nieprawda. Podała sygnał Sz wraz z wyświetleniem W24
OK. zatem musiałem tego nie doczytać. Pamiętałem na pewno, że W24 nie było w Starzynach.

Jakby system był mądry i wyłapał, że jadą na czołowe, to by RS-a sam zapodał...
Licznik osi zliczył wjeżdżający pociąg na tor szlakowy, na który podany był przebieg dla 31101, dlatego wygasił semafor na podg Sprowa. Co jest naturalne w tej sytuacji. Wiadomo, że na zajęty szlakowy podać zezwalającego nie można.

A jak określisz licznik osi, jeśli nie element "systemu"? ;)

44
Inne / Dziwne komory_2
« dnia: 15 Października 2014, 11:27:29 »
Znany posterunek Sprowa jest podg z czynnymi Sz-mi na tor lewy, co w znanej sytuacji nastąpiło.

Ja piszę o SZcie podanym z toru lewego semafora wjazdowego na Podg, z prawego zawsze podasz na lewy, nawet jak nie ma na słupie W24.
To też dokładnie o tym piszę, w znanym podg. dla poc. 31101 podano Sz na wjazdowym, z toru lewego, ze wskaźnikiem W24. Poc. wjechał na prawy.

To nie tak było. W Starzynach wystąpił zanik kontroli położenia rozjazdów. Dyżurny nie będąc pewnym, na który tor wyprawia pociąg, dał Sz-ta bez W24. Mechanik IR 13126 pomimo, że wjechał na tor lewy, a nie otrzymał W24 kontynuował jazdę. Dyżurny w Starzynach sam nie był pewien, na który tor go wpuścił, ale system wyłapał, że znajduje się pociąg na kursie zbieżnym do drogi podanej dla 31101 i wygasił sygnał zezwalający na jazdę w Sprowie. Dyżyrna ze Sprowy nie upewniając się, jaka była przyczyna wygaszenia sygnału podała Sz-ta (bez W24, ale pociąg przechodził z toru lewego na prawy, więc akurat to poprawnie).

Dobry materiał o wypadku pisany na podstawie dokumentacji powypadkowej z tego, co się orientuję można znaleźć tutaj: http://semaforek.kolej.org.pl/inne/szczekociny_wypadek.pps

45
Urządzenia srk / Odp: Dziwne komory
« dnia: 13 Października 2014, 09:56:55 »
Ja również słyszałem, że semafory 6 komorowe to pozostałość z czasów, gdy nie było pulsującego żółtego, na ograniczenie, tylko podawano dwa zielone. Zresztą nie tylko stary układ komór jest w przypadku 6 komorowych. W Pilawie też jest stary układ komór (z dwoma zielonymi), ale nie w sześciokomorowcu.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8