Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Tomiexpress

Strony: 1 [2] 3
16
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Terminologia
« dnia: 14 Listopad 2020, 21:31:31 »
Witam,

Witam.

To jest właściwa terminologia stosowana na kolei.

Nie mogę się niestety w 100% z kolegą zgodzić. Nie dawało mi to co napisałeś spokoju (bardziej przez to, że pracując na koleji już trochę czasu nie spotkałem się nigdy z taka terminologią, niż żeby Ci udowadniać że nie masz racji). Pracuję na koleji w Łodzi. Popytałem współpracowników, którzy pracowali jeszcze za czasów "wspólnej koleji". Byli to i maszyniści i ustawiacze i rewidenci, a nawet dyspozytorzy (trakcjyjni i stacyjni) oraz dyżurni ruchu. Tylko rewidenci podpowiedzieli mi, że mieli styczność z takim terminem w momencie kiedy dokumenty pociągowe przychodziły z innego zakładu (rejonu Polski), np. ze śląska. Wspomnieli też, że mieli z takimi dokumentami trochę kłopotu, bo rewidenci z tego zakładu pisali gwarą śląską, więc mieli problem z dojściem o co w tych opisach chodzi.

Podsumowując w centralnej Polsce nie istnieje taki termin jak "wybijanie wagonu". U nas używa się określenia, że taki wagon się "wystawia ze składu" i u nas jest to termin poprawny.

Oczywiście nie zaprzeczam, że termin "wybijania wagonu" nie jest używany i może być właściwą terminologią, ale lokalnie lub w jakimś kolejowym środowisku zawodowym, ale nie jest to termin ogólnopolski.

Pozdrawiam.

To dorzucę moje 3 grosze

http://logistykakolejowa.pl/instrukcja_ir9_logistykakolejowa.pdf
par.2 pkt 9

Natomiast " wybijanie" jest terminem lokalnym , choć powszechnie stosowanym

Pozdrawiam

17
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Własny posterunek
« dnia: 27 Październik 2020, 12:10:32 »

18
Ruch kolejowy / Odp: Potrzeba instrukcji.
« dnia: 06 Sierpień 2020, 20:24:34 »
https://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/

Swoją drogą google nie gryzie.

Pozdrawiam.
Tak jak wspomniał Paweł Piotr na stronie PLK nie ma tych instrukcji.
W podanym wyżej linku instrukcji tych nie znajdziesz.
Instrukcje Ie-8 oraz Ie-10 znajdziesz tutaj:
http://kolej.krb.com.pl/
Jedyny minus tej strony to nie do końca aktualne instrukcje, ale i tak dzięki.


Jednak jakby ktoś jeszcze się znalazł kto mógłby takie instrukcje podesłać to nadal chętnie przyjmę.

Mea culpa , nie doczytałem iż tam jest ir8 a nie ie 8 sorki

20
Inne / Odp: Brak zamkniętego szlabanu na stacji Gdańsk Orunia
« dnia: 22 Czerwiec 2020, 18:06:32 »
Powodem była wyłamana rogatka, dyżurni stale mówili przez rtf o tym.
Wiem, bo aukat jechałem do G.P.P i słyszałem te komunikaty

21
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 02 Luty 2020, 17:34:38 »
To ( o ile dobrze zapamiętałem )  była nastawnica dźwigniowa 4ro rzędowa i nie było ich za dużo 2 lub 4 ( podobnej wielkości ) , a ta w iławie miała dużo szczęścia gdyż wycofujące się wojsko radzieckie chciało zniszczyć ją granatem, a ten rzucony na podłogę pogiął tylko obudowę , gdyby żołnierz rzucił granat z tyłu ,w mechanizm zależności, to samo szkło już by unieruchomiło nastawę

22
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bramowa
« dnia: 02 Luty 2020, 16:20:57 »
OT

https://chomikuj.pl/Tomiexpress/Galeria/kolej,3

Tak sobie przypomniałem o tym mikro zbiorze, nastawa ( 1 z 2ch w Polsce ) z iławy głównej przed modernizacją

EOT

23
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Zdefektowany pociąg
« dnia: 17 Grudzień 2018, 08:52:34 »
Zamowiłem loka od Zbyszek na tor zamknięty, czas przyjazdu zmieniłem na 1 h, odhaczyłem powrót, w RJ w ogóle nie pokazał się numer zamówionego loka.
W debugowaniu lok był wpisany na odjazd początkowo z czasem -55 minut, dalej czas odjazdu wzrastał do 0 minut. Lok nie przyjechał, a czas odjazdu coraz bardziej się zwiększał aż do +119 minut. W RJ dalej nie ma tego loka.

Nie jestem expertem od symka ale rzuciło mi się w oczy , iż zamówiłeś od borku loka na tor zamknięty ( żeby na czoło najechał ) ale niewydaje mi się aby symek umiał wysyłać na zamknięty, moim zdaniem powinieneś zmówić do siebie torem czynnym, najechać na dupę i albo wypych ze szlaku do borku albo ściągnąć do siebie, oblot i w długą. Myślę że tu się przytkało

Pozdrawiam

24


Papowo Toruńskie.

25
Ruch kolejowy / Odp: Szczekociny
« dnia: 24 Styczeń 2018, 22:10:34 »

ciach...  Wskaże mi ktoś co dyżurna  powinna zrobić żeby być "czysta"

Niewyprawiać TLK do czasu wyjaśnienia/upewnienia się co do stanu faktycznego na szlaku tj do czasu przybycia pr , w końcu by dojechał pod słup i wołał...

Dyżurna miała szereg otrzeżeń systemowych które zignorowoła ( widziałem sreenshoot z protokołu ) a najważnejsze ( wg mnie ) było o zajętości odcinka , co sugerowało wprost o sytuacji ruchowej.

Winnych było wielu , a to co się stało to  suma wszystkich błędów.


Niepodejmuje dyskusji, podałem tylko moje odczucia w odpowiedzi na pytanie, i tyle w temacie, dziękuję za zrozumienie

26
Inne / Odp: Akumulatory powietrzno cynkowe
« dnia: 16 Sierpień 2017, 22:58:45 »
Nie słyszałem aby były stosowane a szybkie spojrzenie w wiki https://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator_cynkowo-powietrzny, zwłaszcza wady akumulatora, osobiście, nie sądze aby miały zastosowanie w branży

27
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Mały problem
« dnia: 06 Lipiec 2017, 10:10:41 »
wrzuć autosave`a z przed problemu, z tego co już zauważyłem na szybko, pytałeś wilamowice o wolną a nie dawałeś odejść

28
Manewry z pasażerami również są dozwolone, nie mam teraz czasu podpierać tego konkretnymi paragrafami.

29
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 18 Listopad 2015, 14:15:04 »
[ciachh..] Podobno na Class-ach 66 można ustawić tryb antypoślizgowy, gdzie pierwsza oś specjalnie "roluje" oczyszczając powierzchnię toczną szyn, ale ile w tym prawdy - nie wiem  8)
Potwierdzam, iż na C66 pierwszy zestaw nieznacznie rolując ( w sposób kontrolowany przez system ) oczyszcza w ten sposób szynę
a żeby nie było wątpliwości , wiem , bo jeździłem ze 3 lata jak mnie pamięć nie myli.

30
A na pozostałych ładowniach wyskakuje komunikat tak jak na odrze czy nie?
http://isdr.pl/index.php/topic,474.msg7406.html#msg7406

Strony: 1 [2] 3