Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ZiomalCl

Strony: 1 2 [3] 4
31
Ruch kolejowy / Odp: zmiana kierunku jazdy
« dnia: 11 Luty 2012, 22:23:58 »
Wystarczy, że dyżurny go poinformował że jedzie lewym i dlaczego tak. Nic więcej do szczęścia mu nie trzeba.

32
Ruch kolejowy / Odp: zmiana kierunku jazdy
« dnia: 11 Luty 2012, 21:29:24 »
Do takich przypadków dochodzi po błędach najczęściej ludzkich.

Ja poproszę o przypadek, gdzie oba pociągi jechały po przeciwnym do zasadniczego (prócz prowadzenia ruchu dwukierunkowego po torze lewym przy jednoczesnym cofaniu jakiegoś składu np. EZT z toru prawego z powodu jakiejś przeszkody na torze itd) i z tego tytułu coś się stało. Możliwe technicznie jest, ale jest też bez sensu - dlatego nikt tego nie robi. Co z tego, że jednemu dyżurnemu będzie się nudziło, jak drugi z posterunku obok nie da zgody na taki manewr? Daj sobie spokój z wymyślaniem dziwnych, teoretycznych przypadków.

33
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 10 Luty 2012, 17:19:43 »
Praktyka z teorią niewiele ma wspólnego ;)

34
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 07 Luty 2012, 17:11:58 »
Zdziwiłbyś się, niekiedy na pojazdach radiotelefon ma lepszy zasięg niż nastawnia obok której przejeżdża. Tutaj jest wiele czynników, nie ma co się nad tym rozwodzić.

Wcale mnie to by nie zdziwiło, sam się tym tematem zajmuję w praktyce.

35
Ruch kolejowy / Odp: radiołączność pociągowa
« dnia: 06 Luty 2012, 18:24:16 »
Życzę powodzenia w przełączaniu się selektywnie na stacjach węzłowych. W przypływie nerwów przy zauważonym niebezpieczeństwie badanie co gdzie wjeżdża i na którym kanale się znajduje jest ostatnią rzeczą. W obrębie 20 km to sobie nastawnia odbierze sygnał, a z pojazdami już tak kolorowo nie będzie.

36
Ja sprawdzałem jednoodstępową Eac (wspomniane Rudzice - Podłęże, Gaj - Krk Bieżanów) - tam jest SS.

37
Bo to PKP, które samo w sobie zawiera wiele dziwnych i niewyjaśnionych przypadków. Jak mityczny Sz uzależniony w przebiegach... Być może coś w RTS jest na ten temat, ale głowy nie dam sobie uciąć.

38
Unieważniasz semafory SBL (wiele odstępów) tworząc jeden odstęp (pomiędzy posterunkami). Tutaj nie masz wiele odstępów, tylko właśnie jeden odstęp. Niech się nic nie psuje, to się pociąg nie opóźni.

39
Różnicy w praktyce nie ma prawie wcale, ale maszynista ma obowiązek jeździć już inaczej na Sz. On wyjeżdżając na Sz informację o tym czy jechać 20, czy 40 bierze z rozkładu.

40
ISDR podaje zastępczy, a maszynista powinien jechać 20 km/h do następnego semafora (w tym przypadku wjazdowego do następnego posterunku), gdyż ma ujęty w rozkładzie ten odcinek jako SS.

41
Urządzenia srk / Odp: Zmiana kierunku SBL
« dnia: 04 Luty 2012, 14:08:06 »
I tak powinno się dać obrócić blokadę.

42
To nie jest klasyczna SBL - tam nie unieważniamy semaforów SBL, bo ich nie ma.

43
Ruch kolejowy / Odp: odstępy między semaforami
« dnia: 04 Luty 2012, 14:01:42 »
I właśnie to jest drugi sposób rozwiązania problemu małego odstępu między semaforami. Choć jemu zapewne chodzi dlaczego nie ma tam np. S5 ze wskaźnikiem...

44
Ruch kolejowy / Odp: odstępy między semaforami
« dnia: 03 Luty 2012, 23:20:56 »
A jakie sygnały ten drogowskaz może wyświetlić? :) Można i tak, choć w przypadku usterki to komplikowanie sobie życia.

45
Urządzenia srk / Odp: Zmiana kierunku SBL
« dnia: 02 Luty 2012, 17:58:51 »
Powinno się móc obrócić blokadę.

Strony: 1 2 [3] 4