Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 54 55 56 [57] 58 59 60 ... 62
841
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 07 Marzec 2011, 22:06:38 »
A telefonogram "pociąg nr odjechał"??:>

Wcześniej było żądanie pozwolenia, więc wiadomo jaki jest numer pociągu.

842
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 07 Marzec 2011, 14:08:39 »
Czepiasz się ;) Chyba wiadomo co MaK_86 miał na myśli - pierwotnie było oświetlenie naftowe i nie dało się na zawołanie zapalić/wygasić światła dla danego sygnału, a po wprowadzeniu oświetlenia elektrycznego zasada działania sygnalizatorów pozostała taka sama. Teoretycznie dało by się gasić i zapalać żarówki zestykami elektrycznymi ramion, ale nie wiadomo mi nic na temat zastosowania czegoś takiego w praktyce. Wiem jedynie że w tarczach ostrzegawczych trzystawnych zastosowano elektryczną zależność między żarówkami zamiast komory lustrzanej, stosowanej w celu wykluczenia zgaśnięcia jednego światła (oba światła pochodziły z jednej latarnii).

843
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Testowo Fabryczne
« dnia: 06 Marzec 2011, 22:43:54 »
U mnie na podg Szczecin Wstowo na wyjezdzie pala sie 2 pomaranczowe (od strony Wzgorza) a szlak jest z PBL i dalej sa tarcze do Dziewoklicza.

Podobna sytuacja jest na szlaku Bielsko Biała Gł. - Bielsko Biała Wschód, pomimo tarcz ostrzegawczych semafory wyjazdowe powtarzają sygnał na wjazdowym. Tarcze ostrzegawcze stoją kawałek dalej, jeszcze w granicach stacji.

844
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 28 Luty 2011, 15:34:16 »
Tyle tylko, że ta tarcza nie wygląda na nieczynną wskutek przeszkody w działaniu urządzeń nastawczych, tylko jest sztywno przymocowana do masztu. O ile mi wiadomo kilka lat temu na niektórych innych stacjach w tamtych okolicach dobudowali takie same nieruchome tarcze, pytanie w jakim celu?

845
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 27 Luty 2011, 23:48:23 »
No ta zdecydowanie nie jest ruchoma, i świeci się niezależnie od wskazań semafora. Z tego co mi wiadomo przepisy nie przewidywały czegoś takiego jak tarcza ostrzegawcza przelotowa w wersji nieruchomej - chyba że coś się ostatnio zmieniło (tylko po co?). Druga sprawa, zgodnie z przepisami sygnał nocny na tarczy ostrzegawczej nieruchomej to pomarańczowe światło na dysku, a tu mamy światło pod dyskiem, jak w ruchomej.

846
Urządzenia srk / Odp: Trochę o sygnalizacji kształtowej.
« dnia: 27 Luty 2011, 15:26:48 »
Tarcza ostrzegawcza świetlna jest w takiej sytuacji ciemna. Tarcze ostrzegawcze kształtowe najprawdopodobniej świecą się cały czas (nie słyszałem o żadnych mechanicznych zaślepkach latarni), choć teoretycznie możliwe było by proste uzależnienie w przypadku oświetlenia elektrycznego - a innego praktycznie już się nie spotyka. Może jeszcze się wypowie ktoś kto ma styczność z takimi urządzeniami (u mnie sygnalizacja kształtowa w zasadzie już nie występuje). Co do rysunku, nie jestem przekonany czy przy semaforach wjazdowych ustawia się nieruchome To.

847
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 26 Luty 2011, 17:58:17 »
Idea polega na tym, że mamy dwa lub więcej programów, z których każdy kontroluje swoją stację i po połowie szlaku (chyba że szlak prowadzi do AI, wtedy cały - po staremu). Wymiana informacji między programami ogranicza się do przesyłania telefonogramów i komunikatów radiowych, danych dla SWDR, sygnałów USRK (blokady, powtarzacze) oraz informacji o przejeżdżających między okręgami składach.

Na podglądzie terenu pociąg widział będzie tylko jeden dyżurny, natomiast nie ma problemu żeby powtarzać na pulpicie stan urządzeń sąsiedniej stacji - w tym odstępów SBL, semaforów wjazdowych/wyjazdowych itp.

Takie rozwiązanie jest proste i moim zdaniem zupełnie by wystarczyło. Co prawda nie da rady zrobić w ten sposób współpracy dwóch nastawni na jednej stacji - wtedy każdy użytkownik musiał by widzieć cały układ stacji, co wiązało by się z koniecznością synchronizacji działania urządzeń i ruchu składów w obu programach (znacznie bardziej skomplikowana sprawa), ale myślę że nieprędko będzie to potrzebne.

848
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 21 Luty 2011, 14:29:29 »
"Kawałki" edytora od dawna istnieją, ale na pewno nie będzie edytora od wszystkiego. Finalne składanie do kupy odbywa się w Delphi i nie widzę sensu żeby to zmieniać - edytor byłby trudny do zrobienia i bardzo ograniczał by odwzorowywanie nietypowych urządzeń. Jeżeli ktoś by się chciał kiedyś brać za tworzenie własnej stacji to programowanie nie powinno być dla niego przeszkodą (w przeciwnym razie z resztą też sobie nie poradzi).

Na "multi" proszę się nie napalać, na pewno nie powstanie prędko, poza tym szlak TW - TF nie bardzo się do tego nadaje, bo jest krótki - w rozwiązaniu "multi" przewidzianym przyszłościowo w symulatorze każda stacja kontroluje połowę szlaku a pociąg "przeskakuje" między programami i widoczny jest w danej chwili tylko u jednego użytkownika.

849
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 20 Luty 2011, 21:22:00 »
Z przebiegami to będzie problem, bo mateł wymyślił sobie urządzenia CBP-83 (podobne do PB). Częściowo działają blokady liniowe, zwrotnice, zajętości, Sz-ty, AI posterunków próbuje działać. Ale jak się okazuje modułowa budowa symulatora się sprawdza i nie ma poważnych problemów ze zmianą stacji, choć jest trochę zabawy, zwłaszcza z AI.

850
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 19 Luty 2011, 22:06:01 »
Nie wiem jak to zrobiles, ale u mnie nie ma takiego problemu ;)

Sprawdzałem, u mnie to też występuje. Pewnie lok po prawej ruszył "za wcześnie".

włącz w Debugowaniu tryb TSRK.

Tryb debugowania TSRK konkretnie, samo TSRK to nazwa głównego modułu (engine) symulatora, który odpowiada za ruch pociągów i rysowanie schematu.

851
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 16 Luty 2011, 00:10:51 »
AI nie pojedzie za podany sygnalizator, jeżeli "zobaczy" coś innego, oddalającego się za tym sygnalizatorem - chodzi o to, żeby w sytuacji gdy na torze stoi kilka składów, na dany sygnał wyjeżdżał tylko jeden z nich. Trzeba będzie "doprecyzować".

852
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 15 Luty 2011, 17:52:01 »
To ja bym jeszcze namieszał trochę...
Zasadniczo każdy pociąg zaczynający bieg z TW (zmiana kabiny, zmiana kierunku jazdy) powinien wykonać na szlaku hamowanie kontrolne (nie dotyczy jednokabinowych lokomotyw gdy nie był rozpinany przewód hamulcowy). Zatem rozpędza się do prędkości nie większej niż 60 km/h (jeśli rozkładowa jest niższa, to do rozkładowej) i wykonuje hamowanie służbowe ograniczając prędkość o 50%.

Zobaczymy, może uda się to prosto dorobić. Ale wtedy pewnie i tak będzie się zdarzało że nie zrobi hamowania kontrolnego wtedy kiedy trzeba.

Hmm... nie do końca to tak u mnie działa :( Na ode mnie podciąga za Tm1 do wysokości 2 hektometra w połowie lokomotywy. Dalej nie chce jechać mimo że grzecznie mu macham ode mnie :( Podciągnął dalej jak mu kazałem za W5 jechać - pojechał.

Faktycznie. Nawet nie wiem od kiedy to nie działa... AI w symulatorze jest jak wielka budowla z klocków - zmieniam jedną rzecz, a w międzyczasie 10 innych przestaje działać. Dlatego jestem raczej sceptycznie nastawiony na dalsze mieszanie w tym.

853
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 15 Luty 2011, 16:30:03 »
Czemu zatem Autor ograniczył prędkość wykonywania manewrów do 20 km/h, zamiast 25 km/h?
Znaczy, ja rozumiem że tu chodzi o symulację pracy dyżurnego ruchu, ale...
Zeby nie utrudniac zycia AI ktore co chwile musialoby zmieniac predkosc przy manewrach (przejscia, przejazdy, rozjazdy) itd.

Stałe 20 km/h przyjęte jest właśnie żeby nie robić zamieszania w sytuacjach gdy przepisy wymagają ograniczenia. Można sobie pomóc poleceniem "Nakaz jazdy" - wtedy zacznie jechać 40 km/h, tylko trzeba uważać żeby nie uciekł ze stacji :P

2. zatrzymać się za semaforem/tarczą - chodzi mi o sytuację gdy na przykład manewruję z toru 4a na 6, następnie za Tm2. Zazwyczaj dyżurny mówi żeby się zatrzymać za semaforem i będziemy wracać.

Pomyślę nad tym. Co do jazd w kierunku wjazdowych, tam jest to "zaprogramowane" wskaźnikiem W5. W razie potrzeby wepchnięcia tam np. dwóch lokomotyw wystarczy podać tej pierwszej "ode mnie", wtedy podciągnie do wskaźnika.

3. przychodzące (w centralce) połączenie jest sygnalizowane dzwonieniem. Czy można dodać jakiś "trzask" dobywający się z RT podczas wywołania dyżurnego?

Mogę dodać.

1.Bardziej potrzebne było by polecenie przygotowania się.

Nie sądzę, "przygotowanie się" trwa raptem 10-20 sekund, plus kilkusekundowe opóźnienie reakcji na sygnał (które występuje zawsze). W przypadku składów pasażerskich skład sam przygotowuje się do jazdy gdy zbliża się jego godzina odjazdu.

2.Polecenie na radiu odpięcia się od składu. To myślę że wystarczyło by w wersji okrojonej czyli że maszynista złącza/rozłącza wagony do lokomotywy ew. 2 ezety.

Pomyślę nad tym - w sumie i tak większość operacji łączenia/rozłączania jest z udziałem dwóch grup.

Tu pragnę wspomnieć że przed odjazdem pociągu, po zmianie kabiny, rozpięciu pociągu itp. należy wykonać próbę hamulca (co najmniej uproszczoną) więc w rozkładzie należałoby na to zabezpieczyć czas (mogło by to być w tle słyszalne przez radio, a maszynista/kierownik mógłby zgłosić gotowość dyżurnemu, co potwierdzimy OK, jak przy zmianie numeru).

To jest w uproszczeniu już odwzorowane - przed ruszeniem pociąg który zmieniał skład musi chwilę postać (co prawda dosyć krótko, ale zawsze to coś).

I tak to pewnie co kolejny nowy użytkownik (jak ja) to coraz więcej pomysłów. Nie wiem czy Autor dałby radę to wszystko wprowadzić w życie... ;)

No właśnie... Zawsze znajdzie się coś do dodania/poprawki. A czasu niestety trochę brak.

854
Urządzenia srk / Odp: Co to za sygnał?
« dnia: 15 Luty 2011, 15:22:14 »
Na wykonawczej od strony Grodziska są urządzenia przekaźnikowe systemu E, instalowane chyba jeszcze w latach 50 i zapewne przerabiane od tego czasu xx razy. W teorii żaden sygnał nie powinien się wyświetlić, ale w praktyce potrafią się dziać różne cuda, które projektantom się nawet nie śniły. A wspomniane urządzenia elektromechaniczne na dysponującej są jeszcze przedwojenne, poniemieckie - choć nadal działają jak należy. Generalnie ciekawe muzeum, ale pewnie za kilka lat już będzie tam komputer.

855
Urządzenia srk / Odp: Co to za sygnał?
« dnia: 13 Luty 2011, 16:18:54 »
Sprzeczny czy wątpliwy? :p

Sygnał wątpliwy, sprzeczne są przebiegi :)

Strony: 1 ... 54 55 56 [57] 58 59 60 ... 62