Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Droznik

Strony: 1 ... 16 17 18 [19]
271
Ruch kolejowy / Odp: Nowa numeracja i oznaczenia pociągów
« dnia: 19 Styczeń 2013, 12:29:55 »
Od początku zawsze 2 pierwsze cyfry w pociągach dalekobieżnych niezależnie czy to towarowe czy to pasażerskie oznaczyły z i do jakiej dyrekcji kursują.  Tak już wspominano i może już widziałeś że nawet osobowe kursujące na granicy obszarów mają początki numerów 12, 87,34 itd. Trzecia cyfra kiedyś to oznaczenie kategorii i kursowania pociągów, np kolnie 6, sezonowe 5, sztywne 0 bądź 1, nocne 2 (reszty nie pamiętam), a ostatnie cyfry to jak już wiadomo rodzaje pociągów 00-10 EX 11-20 Posp 21-40 osob itd.
Obecnie przy pociągach towarowych kursujących na katalog numery są z góry ustalone i niezależenie od relacji, np towarowy relacji Zbąszynek - Karlino jednego dnia ma 783000 a drugiego dnia ma 783004, ponieważ tamten numer zajął już towar Zbąszynek - Szczecinek. Nie ma już ogólnej zasady numeracji, i wszystko zależy od katalogu i przewoźnika. Jedynie co zostało to jeśli towar jedzie po swoim okręgu to ma tą samą cyfrę 1 i 2 np 8830xx
Jeszcze co mi wiadomo teraz się numeracje tworzy w ciągu dnia czyli w kolejności zgłoszeń na kursowanie pociągów z danego okręgu w danym dniu, czyli jak opisałem wyżej jednego dnia jedzie taki a drugiego jedzie już z innym numerem. Co do SRJP nie ma żadnej różnicy bo cyfry są od lat te same. Jedynie firmy co upadają to robią vacat, ale potem jakaś inna firma zajmuję je miejsce.
Dla przykładu PKP Cargo towarowe 30

272
Ruch kolejowy / Odp: Nowa numeracja i oznaczenia pociągów
« dnia: 18 Styczeń 2013, 13:13:37 »
Obecnie w zeszytach służbowych wytłumaczone masz tylko skąd się biorą środkowe cyfry numeru 6 cyfrowego, czyli kod przewoźnika. Pozostałe czyli stare zasady ujęte są w poradniku dyżurnego ruchu prof. Nowosielskiego.
Poszukaj jego publikacji a trochę tego jest i może dokładniej znajdziesz to co Cię interesuje. Szkoda że nowe wydawnictwo Leksykon Terminów Kolejowych tego nie uwzględnia

273
Inne / Odp: Nowe objaśnienia do nowego rozkładu jazdy
« dnia: 15 Grudzień 2012, 13:59:59 »
Nie nie nie na pandionie juz sie pojawiły nowe wyjaśnienia skrótu KŚ

Kupa Śmiechu
Kiedyś Śmignie
Kolej Średniowiecza
albo po śląsku:
 Hanys Bahn
Banda Hanysów

274
Inne / Odp: Nowe objaśnienia do nowego rozkładu jazdy
« dnia: 14 Grudzień 2012, 19:42:45 »
To pozostałe wyjaśnienia

e - ekstrmalny kurs (piątek popołudnie przed świetami)
f - faktycznie kursuje we Ftorek
i - i nawet pojedzie
l - leci ale tylko latem
t - tylko w trzecim tygodniu trzeciego trymestru
u - uzbroić się w cierpliwość

275
Inne / Odp: Technikum
« dnia: 14 Grudzień 2012, 19:36:18 »
Co do Technikum to jeszcze istnieje kolejówka w Skarżysku Kamiennej, i ztcw to szkolą na dyżurnych, ale dokładnie to musisz poszukać w necie bo moje informacje mogą być już nieaktualne

276
Inne / Odp: Rozkłady
« dnia: 05 Listopad 2012, 18:17:44 »
Wykaz posterunków handlowych możesz znaleść na stronie PLK
Co do towarów istnieją jeszcze zeszyty służbowe. Każda dyrekcja posiada swój zeszyt, który zmienia się na początku nowego rozkładu. Do zdobycia u zaprzyjaznionych mechanikow/dyspozytorow/naczelnikow/zawiadowców. W końcu się rozkład zmienia.
Moja zasada w kolejarzu gdy chce pisać towarowe, po prostu biorę z głowy to co może przejeżdżać przez daną stację.
Najpewniejsze zawsze są składy z węglem, i możesz pisać np. KWK Wesoła, KWK Staszic, KWK Julian. Powrotne to Tarnowskie Góry, Łazy. Drugą serią to kontenerowce, są już prawie wszędzie więc wpisz jakieś bazy kontenerowe. Trzecia to zobacz jakie są firmy nie daleko Ciebie i co produkują, nastęnie dopasuj wagony i masz kolejny poc.
 Swego czasu pamiętam były sztywniaki które obsługiwały ważne węzły rozrządowe, np Warszawa Praga - Skarżysko Kam, Poznań Franowo - Skarzysko Kam. a teraz ciekawe ile ich zostało?

277
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 23 Październik 2012, 17:38:41 »
Kiedyś było że do półtora metra wysokości ISDR wymienia żarówki w urządzeniach, czyli wszystkie tarcze podlegały pod nas.  I nie robię żadnych zakazanych rzeczy typu przekaźnikownia, tylko wykonuje swoje obowiązki. Na wyposażeniu dyżurnego jest jedna para butów letnich i zimowych, rękawice, fartuch, kamizelka. Nie jestem pewien co do kurtek ale tamto otrzymujecie po przyjęciu się do pracy na 4 lata. Jeśli tego nie macie to zgłoście się do magazynu po odbiór i wtedy możecie legalnie działać.

A właśnie znałem taką osobę która wymieniała żarówki na semaforach i wpisywała w E-1758  że żarówka wymieniona, działanie prawidłowe.

278
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 21 Październik 2012, 20:00:30 »
No dobra to trzeba zobaczyć kto co ma na stanie na budzie. Ja np mam linki i muszę je zdawać, oraz używać jeśli zachodzi taka potrzeba. Owszem tam, gdzie są monterzy/ drogowcy cala dobę to naturalnie że się dzowni, ale jeśli nie masz ich to jest twoim obowiązkiem. Tak samo jeśli stoją wagony u Ciebie na stacji, stacje masz na wzniesieniu, nagle zaczynają się wagony staczać to co?? Dzwonisz do dyspozytora przewoźnika i mówisz co się dzieje z nimi, czy lecisz z płozą aby je wyhamować bądź kierujesz je na bok??
Co do odśnieżania - RTS się kłania :) No chyba że wy nie musicie bo jesteście Panami.  Ale u nas każdy posterunek musi odśnieżać perony, przejazdy, pędnie, rozjazdy.

279
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 21 Październik 2012, 16:42:33 »
Przepraszam to od czego macie na nastawni liniki?? I tak ładnie odpisujecie że linki sztuk 6 przekazuje?? To jak linka się niszczy wykazuje Ci zajętość to dzwonisz do zabezpieczenia?? Nie bierzesz i montujesz i gdyby był jakiś wypadek przy pracy to BHP mówisz że ktoś zrobił taki durny obowiązek i musisz go wykonać. Jeśli podczas czyszczenia żłobków auto Cie potrąci to też twoja wina? Jeśli podczas odśnieżania peronu zwichniesz nogę to też twoja wina?? Panowie ogarnijcie się, ale dyżurny ma już tyle obowiązków, że szkoda pisać a pensja ta sama.

280
Ruch kolejowy / Odp: godzina odjazdu/przyjazdu
« dnia: 20 Październik 2012, 14:21:43 »
Ale przepraszam bardzo. w Ir-1 jest wyraźnie napisane, że jeśli czas minięcia od sygnałowego miejsca obserwacji (czyli okna) do obsłużenia blokady liniowej jest większy niż 1 minuta to wtedy zapisujemy czas w wersji ułamkowej gdzie na górze obserwacja na dole blokowanie. Podstawa Ir-1 paragraf 39 (albo 37)

281
Inne / Odp: Oglądanie TV na dyżurze
« dnia: 20 Październik 2012, 14:16:44 »
U nas jeśli masz trochę wolnego to ubierasz fartuch rękawicę i mianujesz się drogowcem/automatykiem/łącznościowcem. Albo idziesz dokręcać śruby, albo liniki montować jak Ci zakoszą, albo naprawiasz radio bo Ci się bezpiecznik przepalił. :) Nie ma czasu na jakieś pierdoły. Możesz np. Adres 14 zredagować, pomalować peron, kwiatki wypielić.
TV, lapka wam się zachciało... ja nawet gazety czasem nie zdążę przeczytać na zmianię a robię na kolei drewnianej :)

282
Inne / Odp: inne symulatory ruchu pociągów
« dnia: 03 Październik 2012, 20:21:02 »
To ja może wspomnę stare symulatory których już nie ma w necie a może są?
Somonino i Malbork - oba projekty JZK. Polegało na ukladaniu drogi przebiegu utwierdzaniu jej przebiegami podawaniu semaforów. Oczywiście były punkty karne za źle wykonane zadania
Gdańsk Główny i Rzepedź - też tej firmy, tutaj operowaliśmy tylko klawiaturą. Jako ciekawostka w Gdańsku kursowały SKM do Nowego Portu
Poznań 93 i 89 Lukasza Engela. Kto grał ten pamięta jak to wyglądało. Wszystko prowadziło się za pomocą klawiatury, owszem myszkę też można było uznać za pomoc ale utrudniała grę. Trzeba było tak planować przebiegi aby się nie krzyżowały bo były punkty karne. Za późny wyjazd czy podstawienie również.
O kolejarzu to już nie wspominam bo to każdy zna.

Z poza kolejowych ale związanych z ruchem to symulatory sieci tramwajowej na górnym śląsku.

283
Inne / Odp: Praca na kolei
« dnia: 09 Październik 2011, 18:21:56 »
Ja złożyłem papiery w marcu do PLK Szczecin potem co miesiąc dzwoniłem pytałem się czy coś się w mojej sprawę ruszyło. Odpowiedz była ciągle że Warszawa musi wyrazić zgodę. We wrześniu dostałem telefon z propozycją pracy na stanowisku...automatyka. Widać dla nich liczyło się wykształcenie średnie elektryczne niż wyższe kolejowe. Ale przyjąłem propozycje. Po miesiącu pracy napisałem podanie o przeniesienie się z automatyka na dyżurnego ruchu. I odpowiedź dostałem na święta że dyrektor wyraża zgodę. Od 1 stycznia zacząłem praktyki i po wyrobieniu 26 dni praktyk gotów byłem na egzamin. Egzamin zdałem w kwietniu (wcześniej nie było terminów?!). Po egzaminie 2 służby i heja samodzielną praca. Teraz pracuję na małej stacyjce niestety jest ona ograniczona czasowo, ale pensja wynosi 1800brutto.
Z kursu na dyżurnego ruchu zwolnieni są tylko osoby które maja ukończony kierunek kolejowy. Każdy pozostały kierunek musi zrobić kurs. Polecam przejrzeć Dz.U bodajże z dnia 17.02.2011 gdzie jest jasno wytłumaczone kto jest zwolniony z kursu, ile trwa szkolenie oraz kto może być ISDR

Strony: 1 ... 16 17 18 [19]