ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: krakus14 w 17 Czerwiec 2014, 18:45:06

Tytuł: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: krakus14 w 17 Czerwiec 2014, 18:45:06
Witam . Dzisiaj pisałem egzamin zawodowy z technika transportu kolejowego , czy ktoś pisał ten egzamin i wie jakie są przewidywane odpowiedzi ? :)
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 17 Czerwiec 2014, 19:14:37
Nie robiłeś konsultacji z nauczycielami po egzaminie? Oni powinni wskazać prawidłowe.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: krakus14 w 18 Czerwiec 2014, 12:04:50
Robiłem :) Aczkolwiek z tym egzaminem to jest jedna wielka ściema .  Byłbym już pewny zdania , ale nie wiadomo co jest w kluczu odpowiedzi .
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 18 Czerwiec 2014, 22:28:34
a ma ktos arkusze z poprzednich lat?
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz23 w 19 Czerwiec 2014, 11:45:52
Ja też pisałem ten egzamin, część teoretyczna 34/40 punktów, natomiast część praktyczna dotyczyła prowadzeniu ruchu pociągów z wyłączeniem z ruchu rozjazdu (Pęknięcie opornicy), i wypełnienie dziennika R146, książki zajętości torów wjazdowych R292 i dziennika kontroli rozjazdów D831.

Jestem dobrej myśli, wyniki będą 29.08.2014r. :)
Mogę podać arkusz egzaminu teoretycznego jeśli ktoś by chciał zobaczyć.

http://cke.edu.pl/images/files/zawodowe/klucze_nowy_czerwiec_2014/a_44_2014_05_X_k.pdf Odpowiedzi do części teoretycznej - wersja arkusza X.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: krakus14 w 19 Czerwiec 2014, 11:52:56
Ja miałem 35/40 pkt :) Z jakiej szkoły jesteś ? :)
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz23 w 19 Czerwiec 2014, 13:56:30
Zespół Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach - Technikum.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 19 Czerwiec 2014, 16:37:51
A macie może treść zadań egzaminu teoretycznego, chętnie bym przejrzał? Z niektórych lat są na internecie, ściągnąłem, ale nowych nie ma.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 19 Czerwiec 2014, 17:14:46
egzamin teoretyczny to test.
zadanie to cześć praktyczna
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 19 Czerwiec 2014, 18:37:05
To się zmieniło bardzo, stare jak czytałem to była sytuacja ruchowa do rozwiązania i to było ciekawe.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz23 w 19 Czerwiec 2014, 19:48:10
Zadania z etapu teoretycznego są w załączniku w archiwum - (skan arkuszu, udało się załatwić od kolegi :))

Zadanie z etapu praktycznego (To co ja zapamiętałem, może kolega @krakus14 mnie poprawi :)

,,Jako dyżurny ruchu Krzysztof Ogórek obejmujesz dyżur o godzinie 09:00 w dniu egzaminu. Podczas oględzin rozjazdów stwierdziłeś, że w rozjeździe nr. 6 pękła opornica. O godzinie 09:00 musisz zgłosić to toromistrzowi Bogdanowi Chmielowi.''

Zadanie polegało na:
- Normalnym prowadzeniu ruchu pociągów do stacji Sosna oraz Dąb (blokada liniowa półsamoczynna) na podstawie załączonego rozkładu jazdy.
- Wypełnieniu harmonogramu pracy dyżurnego ruchu - 40 punktów
- Wypełnieniu dokumentacji (R146 - 20 punktów, R292 - 20 punktów oraz D831 - 20 punktów

Łącznie do zdobycia było 100 punktów. Aby zdać, trzeba uzyskać 75% punktów.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 19 Czerwiec 2014, 23:17:01
a to nie ma już punktów za wypisanie założeń, opis tego co i jak jest na posterunku i innych takich rzeczy które były kiedyś?
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz23 w 20 Czerwiec 2014, 11:00:37
Niestety, forma egzaminu się zmieniła. Ma być harmonogram prac dyżurnego ruchu, choć sam wolałbym starszą formułę.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 20 Czerwiec 2014, 11:07:26
a to nie ma już punktów za wypisanie założeń, opis tego co i jak jest na posterunku i innych takich rzeczy które były kiedyś?

Wiesz, pisanie założeń, to takie "opisywanie", tego co się stało. A nie każdy potrafi pisać "wypracowania" i ma talent humanistyczny. ;) Wg mnie jest teraz lepiej, po prostu wiesz co masz robić w danym przypadku.

To się zmieniło bardzo, stare jak czytałem to była sytuacja ruchowa do rozwiązania i to było ciekawe.

No, a przecież teraz też jest zadanie  ;)
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 20 Czerwiec 2014, 17:51:30
część praktyczna dotyczyła prowadzeniu ruchu pociągów z wyłączeniem z ruchu rozjazdu (Pęknięcie opornicy), i wypełnienie dziennika R146, książki zajętości torów wjazdowych R292 i dziennika kontroli rozjazdów D831.
Tak jest, nie zauważyłem, choć skromnie to jest opisane.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 20 Czerwiec 2014, 21:13:50
,,Jako dyżurny ruchu Krzysztof Ogórek obejmujesz dyżur o godzinie 09:00 w dniu egzaminu. Podczas oględzin rozjazdów stwierdziłeś, że w rozjeździe nr. 6 pękła opornica. O godzinie 09:00 musisz zgłosić to toromistrzowi Bogdanowi Chmielowi.''

W związku z tym, że dyżur objąłem o godz. 09:00 i o tejże samej godz. stwierdziłem pęknięcie opornicy w rozj. nr 6 znaczy że nie dokonałem prawidłowo oględzin rozjazdów. Ponadto może to świadczyć o fałszowaniu przeze mnie dokumentacji lub wykonywania czynności poza regulaminowym czasem pracyl. W związku z powyższym pęknięcie musiałem stwierdzić w drodze do pracy, idąc przez tory i rozjazdy, drogą która nie jest wyznaczona w RTS, za co mógłbym zostać ukarany przez służbę BHP. Dlatego też udałem że nic nie widzę i pęknięcie zgłoszę po dokonaniu oględzin zgodnie z instrukcją Id4 w późniejszym czasie, bez wpływu na ruch pociągów.

Ile pkt. zdobyłem?
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 20 Czerwiec 2014, 22:53:17
100 pkt. Max. ilość.
To jedynie świadczy o poziomie ludzi układających zadania. Dziś wyobraźnia jest co raz rzadziej spotykana. Związek przyczynowo skutkowy u wielu ludzi nie istnieje.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: grzegorz23 w 21 Czerwiec 2014, 08:21:17
@Andrev podobne wnioski wyciągnąłem podczas pisania tego egzaminu, w schemacie stacji zabrakło nawet posterunku SKP i nie mogłem stwierdzić sygnałów końca pociągów od lewej strony szlaku.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 21 Czerwiec 2014, 12:34:47
... stacji zabrakło nawet posterunku SKP i nie mogłem stwierdzić sygnałów końca pociągów od lewej strony szlaku.
Ale takie przypadki są jak najbardziej z życia wzięte. Sam pracowałem kilka lat na stacji, gdzie nie było skp i kamery. Dało radę bez naruszania bezpieczeństwa.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: ZiomalCl w 21 Czerwiec 2014, 13:38:42
Takich stacji wręcz przybywa (bo z oszczędności likwiduje się SKP) ;)
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: Andrev w 21 Czerwiec 2014, 14:04:43
@Andrev podobne wnioski wyciągnąłem podczas pisania tego egzaminu, w schemacie stacji zabrakło nawet posterunku SKP i nie mogłem stwierdzić sygnałów końca pociągów od lewej strony szlaku.

A może to było podchwytliwe zadanie i stacja w SRJP ma symbol "K", czyli wjazd pociągu z sygnałami końca pociągu zgłasza uprawniony pracownik ;)
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 21 Czerwiec 2014, 14:56:26
Symbole w SRJP dla dyżurnego są nieistotne. Najważniejsze jest specyfika posterunku oraz to, co jest w RTS-ie.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 21 Czerwiec 2014, 20:24:58
@Andrev podobne wnioski wyciągnąłem podczas pisania tego egzaminu, w schemacie stacji zabrakło nawet posterunku SKP i nie mogłem stwierdzić sygnałów końca pociągów od lewej strony szlaku.


Prawdopodobnie w RTS jest wtedy zapis, że jeżeli wjedzie, a nie widzisz końca (bo ma postój, rozwiązujesz, krzyżujesz itp), a wyprawiasz inny w tym kierunku, to pomagier "dyma" na koniec składu i sprawdza koniec ;) Albo obok pociąg który stoi, jak stoją na tej samej wysokości to mechu składu jadącego w kierunku, z którego przyjechał poprzedni pociąg "podpowie".
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 22 Czerwiec 2014, 11:33:47
Prawdopodobnie w RTS jest wtedy zapis, że jeżeli wjedzie, a nie widzisz końca (bo ma postój, rozwiązujesz, krzyżujesz itp), a wyprawiasz inny w tym kierunku, to pomagier "dyma" na koniec składu i sprawdza koniec ;) Albo obok pociąg który stoi, jak stoją na tej samej wysokości to mechu składu jadącego w kierunku, z którego przyjechał poprzedni pociąg "podpowie".
Zaczyna się rozmywać odpowiedzialność prawna. Sam czytałem o takim wypadku kiedy urwały się na szlaku dwa ostatnie wagony, stoczyły się w obniżenie toru i stanęły w lekkiej mgle. Ostatni wagon jaki został w składzie - platforma - miała stary jeden sygnał końca pociągu. Następny posterunek na podst. tego jednego starego sygnału dał potwierdzenie przybycia. Na dwa urwane od składu wagonu najechał następny poc.
Może IZKR wypowie się w temacie?
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 22 Czerwiec 2014, 14:04:57
Znam taki posterunek, gdzie nie ma SKP od jednej strony i pomagier ma Ci powiedzieć, jeżeli pociąg kończy u Ciebie bieg, a nie wjeżdża od strony "budy".
A wątpie, żeby mech z pociągu obok "ściemniał", że są końcówki, bo jakby okłamał, to by sam pojechał na zajęty z wagonami na szlaku ;)
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 22 Czerwiec 2014, 22:46:39
Sam czytałem o takim wypadku kiedy urwały się na szlaku dwa ostatnie wagony, stoczyły się w obniżenie toru i stanęły w lekkiej mgle. Ostatni wagon jaki został w składzie - platforma - miała stary jeden sygnał końca pociągu. Następny posterunek na podst. tego jednego starego sygnału dał potwierdzenie przybycia. Na dwa urwane od składu wagonu najechał następny poc.

Jak to? Primo: Czy nikt nie odpowiada za pozostawienie starego sygnału niewygaszonego? Secundo: Czy przed takimi sytuacjami może nas ustrzec w pełni obsadzony posterunek SKP (Kto jest w stanie stwierdzić, czy podawany przez pociąg sygnał KP jest prawidłowy)?
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 23 Czerwiec 2014, 00:00:16
Brak jednej "blachy" jest niezgodne z Ie-1, chyba, że dotyczy to LHS-u :) Powinno się taki pociąg traktować tak samo jak bez SKP.
Sam czytałem o takim wypadku kiedy urwały się na szlaku dwa ostatnie wagony, stoczyły się w obniżenie toru i stanęły w lekkiej mgle.
To musiało być dawno, skoro pociąg jechał na hamulcach ręcznych, lub część wagonów miała wyłączone hamulce i nie była zasilana powietrzem.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: jageer w 23 Czerwiec 2014, 11:20:00
Brak jednej "blachy" jest niezgodne z Ie-1, chyba, że dotyczy to LHS-u :) Powinno się taki pociąg traktować tak samo jak bez SKP.

:D No to by były jaja ;-) +/- 50% pociągów na znanej mi linii by musiało być bez końca  ;)
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 23 Czerwiec 2014, 11:57:42
Sprawdzenie końca pociągów reguluje działka 31 i 32 RTS - wskazanie miejsca sygnałowego i z jakiego miejsca obserwuje się jadący pociąg. Jakoś sobie nie mogę przypomnieć postanowień tegoż regulaminy dla stacji na której ja pracowałem. Ale... Każdy pracownik przebywający na stacji (będący w pracy) podlega pod dyżurnego ruchu. I dlatego też dyżurny ruchu może wydać polecenie sprawdzenia końca pociągu innemu pracownikowi. W związku z tym polecenie sprawdzenia sygnałów można wydać innej drużynie pociągowej: jadącej w tym samym kierunku po sąsiednim torze szlakowym lub drużynie wyjeżdżającej ze stacji na sąsiedni tor lub też oczekującej na zwolnienie szlaku jednotorowego. W dobie wszechobecnego nagrywania (w tym rejestratory na lokomotywach) nikt nie będzie się wykładał/podkładał. Poza tym każdy powinien się czuć kolejarzem i dbać o bezpieczeństwo.
Innym sposobem jest wstrzymanie ruchu dopóki pociąg podlegający sprawdzeniu nie wyjedzie dalej czyli przejedzie pod nastawnią dysponującą. Ale... jeżeli nie ma kto sprawdzić to niestety.... trzeba się pofatygować osobiście. Trudno, nie mając np roweru potrzeba poświęcić na to nawet i 45 minut. Taka procedura nie dotyczy sytuacji, gdy pociąg wjedzie bez sygnału Pc5. Wtedy to maszynista tego pociągu jest zobligowany osobiście udać się na koniec z kartą końca pociągu i nowym kompletem sygnałów. I dopiero jego zgłoszenie o całości pociągu jest podstawą do zablokowania bloku Ko. No ale to inna sytuacja.

Bardzo często nie mogąc sprawdzić sygnałów jechaliśmy następnym pociągiem po lewym... i dopiero ten zgłaszał sygnały.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 23 Czerwiec 2014, 13:46:42
To musiało być dawno, skoro pociąg jechał na hamulcach ręcznych, lub część wagonów miała wyłączone hamulce i nie była zasilana powietrzem.
No było jakieś 30 lat temu, ale to nie były czasy hamulców ręcznych. Jeżdżono na zespolonych. Jak znajdę opis owego wypadku to go tu (jak znajdę czas) wpiszę, aby rozwiać wątpliwości innych.
Tytuł: Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
Wiadomość wysłana przez: blazejtok w 24 Czerwiec 2014, 14:56:30
ja chce do tego podejść za rok, jak ktoś trafi na stare arkusze to prosze podesłac linka