Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - IZKR IZ

Strony: [1] 2 3 4 ... 8
1
Ruch kolejowy / Odp: Semafor wyjazdowy
« dnia: 01 Czerwiec 2022, 21:13:46 »
pierwszy rozkaz pisemny S na unieważnienie wskazań semafora wyjazdowego z powodu jego uszkodzenia.
Drugi rozkaz pisemny na pominięcie semafora unieważnionego, tak jak przy zezwoleniu przy semaforze wskazującym sygnał "stój".

Pierwszy rozkaz jest zbędny - to nie są semafory SBL... Sygnał wątpliwy oznacza "stój" więc wystarczy "S" na wyjazd (jeśli wystawiono tarcze - a "prędzej czy później" ja postawią... - to w dz.4 zezwolenie na przejechanie obok D1...)

Nigdzie nie napisałem że jest sygnał wątpliwy, a jeśli już to wyświetlony W24 z sygnałem zezwalajacym przy kierowaniu na tor prawy również nie jest sygnałem wątpliwym

2
Ruch kolejowy / Odp: Semafor wyjazdowy
« dnia: 01 Czerwiec 2022, 21:12:51 »
Czyli tak S z informacją o nieważności sygnału zezwalającego razem z informacją o tym że przed semaforem ustawiono tarczę D1. Tak to jest obligatoryjne. A mówisz o drugim rozkazie jak przy klasycznym zezwoleniu na przejechanie semafora czyli N z dz. 2 na wyjazd na tor lewy.
Tak mam rozumieć ten drugi rozkaz?

3
Ruch kolejowy / Semafor wyjazdowy
« dnia: 30 Maj 2022, 19:35:38 »
W stacji stoi pociąg przed semaforem, który zgłasza nam że na semaforze wyjazdowym przy sygnale zezwalającym jest wyświetlony wskaźnik W24. Wyjazd odbywa się na tor prawy.(nie wnikam czy sytuacja realna) Mamy również trudności w wygaszeniu semafora. Jak postąpilibyście przy wyprawieniu pociągu?
P.S. Wiem co jest napisane w Ir1, jestem ciekawy Waszej interpretacji zapisów Ir1.

4
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 23 Czerwiec 2021, 11:45:58 »
No tu zdecydowanie zgodzę się. Jeśli D1 jest to semafor sam w sobie jest ważny oprócz sygnału na nim, a tarcza D1 wskazuje sygnał Stój w odniesieniu do semafora.
Wskaźnik W 31 "Wskaźnik kasowania" nie jest sygnałem Stój i taki sygnalizator traktujemy jakby go nie było, nie istnieje. I różnica zdecydowanie diametralna! Obok semafora z W31 przejazd jak gdyby nigdy nic, a przy semaforze z D1 tylko i wyłącznie z rozkazem. Czepiacie się słów unieważnia, kasuje ale to są kwestie poważne.

5
Ruch kolejowy / Odp: Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 22 Czerwiec 2021, 11:14:07 »
To według mnie, nie masz pojęcia o czym piszesz. Ir1, par 47 ustęp 7, 8 i 9

6
Ruch kolejowy / Zezwolenie na wyjazd.
« dnia: 21 Czerwiec 2021, 12:14:22 »
Z jaką treścią należy wydać rozkaz S i N gdy wyjazd lub wjazd odbywa się na tor lewy/ z toru lewego przy tarczy D1. Od razu zaznaczę że nie interesuje mnie zdjęcie tarczy, tylko np sytuacja gdy semafor jest unieważniony tarczą D1.

7
Ruch kolejowy / Odp: Tor lewy i cofanie
« dnia: 09 Maj 2021, 02:20:52 »
Ciekawa sytuacja. Paweł Piotr, to ja zapytam Ciebie inaczej, jesteś na symulatorze przy Wileńskiej, i zostaje Tobie ta sytuacja przedstawiona, :mówisz maszyniście że z Mińska do Miłosnej pojedzie po lewym, urządzenia na ekranie pokazują że wszystko jest dobrze, za semaforem odcinek wykazuje zajętość, maszynista zgłasza że na semaforze W24 był ciemny, jak dalej postąpisz?

8
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 03 Maj 2021, 15:33:00 »
Jest w nich wskazane do czego służą rozkazy, kiedy nie są wymagane. Odpowiedz na swój skrót myślowy, wskazując tylko paragrafy, nie wyjaśniasz  wątpliwości. Powiedz własnymi słowami co rozumiesz przez te zapisy.  Wskazałem jak ja to widzę.

9
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne.
« dnia: 02 Maj 2021, 17:11:15 »
Nie przesadzajmy z tym pisaniem rozkazów. Mamy stacje gdzie, perony znajdują się za semaforem wyjazdowym, a przed/za/ w rozjazdach. Nikt nawet nie myśli o pisaniu rozkazu na dalszą jazdę. Chwila moment pojedzie, nie drążymy, dwa nie masz prawa ruszać drogi pod pociągiem i upewnieniu się że pociąg stoi i się nie ruszy. Ten zapis jest podobny odnośnie zatrzymania zbiegającego składu za pomocą PODKŁADÓW - sytuacja absurdalna i bez możliwości wykonania.

10
Urządzenia srk / Odp: Błędny sygnał na semaforze
« dnia: 17 Październik 2020, 15:18:37 »
Nie wiem jaka procedura jest na PLK, ale na pewno trzeba sprawdzić jak zabudowany jest obwód itp czy zgodnie z dokumentacją. Ewentualnie druga żarówka może być sprawna w sensie pobierać prąd, ale pali się tak słabo, że nie widać.

Kolego nie rozumiesz, co dyżurnego czy maszyniste obchodzi obwód semafora. Zbędne komentarze.
I opis specjalisty ds. ruchu?

11
Urządzenia srk / Odp: Błędny sygnał na semaforze
« dnia: 17 Październik 2020, 13:36:08 »
Jaki typ urządzeń? Była prowadzona przebudowa? Jeżeli jedna żarówka nie zadziała, to dławik powinien wygasić semafor. Byc może zmieniony typ przekaźnika, coś się wzbudziło w nieodpowiedniej kolejności itp .... Znam takie przypadki, ale z przebudowy - oczywiscie potem sprawdza się to i eliminuje takie tematy


Właśnie nie idźmy w stronę co tam było robione, na gruncie stan faktyczny przedstawiłem, teraz pytanie tylko powiadamiamy komisję czy nie?

12
Urządzenia srk / Błędny sygnał na semaforze
« dnia: 17 Październik 2020, 11:07:11 »
Witajcie, taka sytuacja semafor wjazdowy wskazuje sygnał S2(jedno zielone ciągłe na semaforze) lub S5(jedno pomarańczowe ciągłe na semaforze) a droga ułożona na bok.
Sytuacja podobna do zdarzenia w Babach. Pytanie teraz jest to zdarzenie do prac komisji czy raczej nie tak za bardzo?
Oczywiście wiadomo że sygnalizacja na PLK jest sygnalizacją prędkościową, a nie kierunkową

13
Ruch kolejowy / Odp: Tor zamknięty
« dnia: 14 Lipiec 2020, 21:50:06 »
Informację o tym, że sygnały na samoczynnych semaforach odstępowych są nieważne należy przekazywać w razie nie działania lub nieprawidłowego działania urządzeń srk...(być może dlatego nie znalazłeś formalnego zapisu w "prowadzeniu ruchu po torze zamkniętym"). Na szlakach z blokadą samoczynną semafory odstępowe nie obowiązują - taką zasadę do tej pory wyznawałem :-\
Podkreślam, że to opinia, a nie wykładnia :)

Wykładni nie wymagam, nigdy nie doczekam się, a opinia zawsze pomocna :)

14
Ruch kolejowy / Odp: Tor zamknięty
« dnia: 27 Kwiecień 2020, 17:35:55 »
Jak byk masz napisane o prosterunkach nastepczych i unieważnieniu ich tarcz i semaforow. Dodatkowo unieważnienie samoczynnej blokady liniowej dotyczy posterunków ruchu zamkniętych. Polecam dokładnie przeczytanie przytoczonych przez Ciebie paragrafow z ich przypisami.

15
Ruch kolejowy / Odp: Tor zamknięty
« dnia: 23 Kwiecień 2020, 20:05:49 »
Tak właśnie napisałem. Stosujemy telefon, ale to dotyczy tylko ISDRA odnośnie prowadzenia ruchu, a nie uniewazniania blokady. Tylko o potwierdzenie chodzi, każdy z nas wie jak sie robi ale chodzi o podstawę:)
Ponadto w paragrafie o prowadzeniu ruchu po torze zamkniętym nic nie ma o unieważnieniu blokady. Nie ma zawiadomienia o unieważnieniu semaforow SBL.

Strony: [1] 2 3 4 ... 8