Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 59
1
Testowo / Odp: Problem z blokadą do Zbyszek
« dnia: 06 Czerwca 2022, 23:11:43 »
Przycisk dKo był obsłużony przed wjazdem pociągu? Jeżeli tak, czy wystąpiła usterka odcinków za semaforem wjazdowym?

2
Inne / Odp: Quo vadis ISDR?
« dnia: 11 Maja 2022, 17:00:34 »
czy w aktualnej wersji symulatora jest możliwość zrobienia sytuacji losowych związanych z prowadzeniem ruchu np. objazd, polegający na tym, że pociągi kierują się przez daną stację z powodu zamknięcia na innej stacji, albo też sytuacje losowe polegające na przejechaniu semafora S1 stój, przejechaniu W4 przez maszynistę, lub coś w takim stylu.

Takie sytuacje, wymagające interwencji dyspozytora lub innych służb, nie są przewidziane w symulatorze ze względu na stopień ich skomplikowania.

Czy jest możliwe zrobienie jakieś takie drobnostki w podglądzie sytuacji w terenie, że jest widać ile podróżnych jest na peronie czekających na pociąg, lub w pociągu, albo auta AI przejeżdżające co jakiś czas przez przejazd kolejowo drogowy,

Ruch na przejazdach to pomysł czekający na realizację w przyszłości, natomiast podróżni na peronie chyba nie mają szczególnego znaczenia dla dyżurnego ruchu.

Jeśli chodzi o edytor, to jak dużej wiedzy wymaga stworzenie pulpitu stacji średniej wielkości, jeśli mamy dostęp do dokumentacji technicznej i zdjęcia samego pulpitu?

Generalnie potrzebne jest zrozumienie podstawowych pojęć związanych z projektowaniem srk (Ie4) - np. rozmieszczanie semaforów i odcinków kontroli niezajętości, drogi ochronne, lokalizacja czujników ssp - no i znajomość działania usrk typu E. Przy czym najwięcej pracy jest z odwzorowaniem układu torowego oraz ze skonfigurowaniem zależności, sam pulpit jest dość prostą rzeczą.

3
Plany schematyczne standardowo tworzy się w AutoCAD. Są darmowe odpowiedniki, polecam nanoCAD.

Co do pulpitu, zwrócę tylko uwagę, że widoczna po prawej stronie sygnalizacja przejazdowa włączana ręcznie, skopiowana zapewne z Osielca, jest (albo już była) wynalazkiem specyficznym dla linii Kraków - Zakopane dla przejazdów stacyjnych (przy czym w Osielcu - jak się później okazało - jej działanie zostało odwzorowane nie do końca zgodnie z rzeczywistością).

4
Inne / Odp: Quo vadis ISDR?
« dnia: 19 Kwietnia 2022, 13:05:39 »
Obiekty obrotnic i przesuwnic były pierwotnie przewidziane, ale w obecnym interfejsie użytkownika nie ma możliwości sterowania nimi.

5
Inne / Odp: Quo vadis ISDR?
« dnia: 04 Kwietnia 2022, 15:12:12 »
Każdy chętny może dostać narzędzia edycyjne po kontakcie i uzgodnieniu co chciałby zrobić, przy czym ukończone posterunki przechodzą autoryzację, nie przewiduję "nieoficjalnych dodatków". O powodach dlaczego nie jest to w pełni otwarte już kilka razy pisałem.

6
Inne / Odp: Quo vadis ISDR?
« dnia: 03 Kwietnia 2022, 16:46:49 »
Głównym założeniem ostatniej wersji symulatora było uproszczenie tworzenia nowych stacji, i przy nowych stacjach najbardziej przyda się pomoc - zarówno przy edycji samych stacji, jak i zbieraniu materiałów, tworzeniu RJ czy przygotowywaniu RT (szczegóły na PW). Tak jak napisałem, aktualnie nie ma na to wielu chętnych, a sporo osób które dostały edytory z różnych powodów nie kontynuuje prac. Trzeba będzie jeszcze pomyśleć o jakiejś platformie komunikacji dla ułatwienia współpracy.

Zmiany w samej aplikacji w najbliższym czasie będą miały raczej charakter poprawek i usprawnień. Rozwój aplikacji na razie przyhamował z uwagi na brak czasu, ale także ograniczenia obecnej architektury, która wymaga sporych zmian - m.in. uporządkowania systemu modułów oraz ujednolicenia i uproszczenia interfejsów (w tym sieciowych) między nimi - obecnie jest w tym dużo prowizorek i kontynuowanie rozwoju w taki sposób nie ma dużego sensu, a już na pewno nie przez osoby z zewnątrz, które nie znają całego rozwiązania.

7
Inne / Odp: Quo vadis ISDR?
« dnia: 29 Marca 2022, 11:52:03 »
Prace nad nowymi stacjami trwają, ale nie ma wielu chętnych, a w dodatku przy prawie każdej stacji pojawiają się jakieś nietypowe rozwiązania i problemy, więc idzie to raczej wolno.

Rozwój kodu na razie raczej stoi z uwagi na brak czasu.

8
Semafory odstępowe mają na pulpicie inny układ niż miały w rzeczywistości, zostały przestawione?

Przyciski z licznikami u góry to nie są dKo, tylko coś innego. Masz zdjęcie w większej rozdzielczości na którym to widać?

9
Na stronie PKP PLK archiwalnych rozkładów nie będzie. Trzeba gdzieś znaleźć SRJP ściągnięty wcześniej. Jeszcze jest kwestia obiegów, ruchu pociągów służbowych, towarowych - jeżeli nie ma innych źródeł danych (np. dodatki do SRJ), to pozostaje odwzorowanie wg obserwacji.

10
Inne / Odp: Mozliwość realizacji połączenia ISDR z Open TDD
« dnia: 24 Marca 2022, 17:21:35 »
Chyba jednak prościej będzie zaimplementować tryb wieloosobowy w samym ISDR niż robić taki miks, pomijając kwestie realizmu sygnalizacji i ruchu pociągów (zwłaszcza czasów jazdy) w OTTD.

11
Wpisywanie dat kursowania jest przewidziane przyszłościowo w edytorze ale o ile pamiętam aktualnie symulator poprawnie ich nie zinterpretuje. Poza tym raczej nie ma to sensu, bo dla każdego przypadku zmian w rozkładzie trzeba by oddzielnie definiować pociągi, ich obiegi itp., a żeby użytkownik w ogóle zauważył różnicę, to musi mieć możliwość wyboru wielu momentów rozpoczęcia symulacji. Zakładane jest raczej definiowanie dni kursowania powtarzających się w cyklu tygodniowym i możliwość rozpoczęcia symulacji w dni robocze/weekend, o ile rozkład w te dni się różni.

Co do samego Grabowna Wielkiego, jak byłby zrobiony rozkład jazdy to w przyszłości można pomyśleć nad odwzorowaniem samej stacji (po dostosowaniu różnic w czasach jazdy, numeracji torów itp.). Tylko w tym układzie musiałby to być rozkład z 2018 lub wcześniejszy, bo później pulpit kostkowy został tam wymieniony na nakładkę komputerową.

12
Urządzenia srk / Odp: Semafory wyjazdowe za głowicą rozjazdową
« dnia: 04 Marca 2022, 16:14:16 »
Ze strony ETCS nie ma żadnego wymagania aby semafory były ustawione w jakiś szczególny sposób, ale może chodzi o to, aby pociąg wyjeżdżający ze stacji w trybie SR (na rozkaz pisemny lub Sz) szybciej otrzymał nowe zezwolenie na jazdę zamiast jechać cały czas 20 km/h, i stąd dodatkowy semafor wyjazdowy grupowy za głowicą.

13
O kurcze, może zrobię Maltankę do symulatora. Tylko chwilowo ze sterowanymi rozjazdami w Balbince.
Co Ty na to @Paweł?

Aktualna wersja symulatora nie przewiduje specyfiki wąskotorówek, a tym bardziej takiej urządzeń i sytuacji - dwóch dyżurnych obsługujących po połowie mijanki. Może kiedyś, choć będzie to wymagało istotnych zmian, a nie wiem na ile taka symulacja byłaby faktycznie interesująca.

14
Wąskotorówka z pulpitem kostkowym to dość nietypowe rozwiązanie. Są tam jakieś odcinki izolowane/czujniki do zwalniania przebiegów?

Strony: [1] 2 3 4 ... 59