Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: [1] 2 3 4 ... 60
1
Można ogólnie wyciszyć dźwięk, nie ma opcji wyłączenia samego dzwonka (ale dopisuję tą opcję do listy rzeczy do ewentualnego dodania).

2
Urządzenia srk / Odp: MOR
« dnia: 14 Listopada 2022, 17:36:55 »
Mamy zamiar.

3
Nie ma możliwości przekazania takiej informacji samemu. Informowanie o opóźnieniu przez sąsiednie posterunki zostało dodane w przypadku symulacji bez SWDR, aby przy większych opóźnieniach było wiadomo co się dzieje. W rzeczywistości jest jeszcze kontakt telefoniczny z dyspozytorem, którego nie ma w symulatorze.

4
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: odwołanie 20km/h
« dnia: 21 Października 2022, 01:13:31 »
Raczej nie ma możliwości obejścia tego.

5
Mój pulpit, stacja Lewniowa.

- w jaki sposób obsługiwane i zamykane w przebiegach są zwrotnice 4/5?
- dyżurny ruchu ze swojego stanowiska powinien mieć pokazaną stację tak jak widzi ją za oknem - teraz jest do góry nogami
- przy oznaczaniu semaforów między głowicami powinno się stosować rezerwę na rozbudowę
- dlaczego kostki blokady są zielone?

6
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: odwołanie 20km/h
« dnia: 17 Października 2022, 10:36:38 »
Błąd w konfiguracji łączności. Lisków był przygotowany dla starej wersji symulatora i nie będzie to już tam poprawiane.

7
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Jankowo
« dnia: 17 Października 2022, 10:33:20 »
To jedna ze stacji przygotowanych na potrzeby Politechniki Krakowskiej, nie jest przewidywane ich udostępnianie. W planach jest jednak rozszerzenie wersji ogólnodostępnej o inne stacje z urządzeniami komputerowymi.

8
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Ustawianie i opis składu
« dnia: 21 Sierpnia 2022, 18:03:41 »
Ustawianie dowolnego składu jest możliwe, choć nieco problematyczne i chyba nieudokumentowane - wymaga użycia konsoli debugowania. W tym celu należy wcisnąć Shift + Alt + D, i w otwartym oknie w polu tekstowym wpisać polecenie "PST ustaw <nazwa> <zestawienie> <sygnalizator> <odległość>" i kliknąć Wyślij, gdzie:

- <nazwa> - nazwa składu ze spacjami zamienionymi na "_",
- <zestawienie> - wpis zestawienia analogiczny jak w pliku RJ, ze spacjami zamienionymi na "_",
- <sygnalizator> - nazwa sygnalizatora, przed którym skład ma zostać ustawiony,
- <odległość> - odległość w metrach czoła pociągu od sygnalizator.

Jeżeli na danym torze nie ma sygnalizatora, trzeba znaleźć najbliższy za grupą torów i odpowiednio "odsunąć" skład, przestawiając zwrotnice tak aby "trafił" na właściwy tor.

Przykład:
PST ustaw WAGONY_1 węglarki_45_m[do=Śl][lad=0][vm=70] Tm11 105

(przy 103+ ustawi się na torze 7, przy 103- na torze 9)

9
Testowo / Odp: Tory ładunkowe
« dnia: 21 Sierpnia 2022, 17:56:38 »
Tory ładunkowe po określonym opóźnieniu (zależnym od definicji i długości składu) zmieniają stan składu z ładownego na próżny i odwrotnie, pod warunkiem że pasuje skrót stacji docelowej zdefiniowany w parametrach składu (np. [do=Tw]). Ruszenie składu podczas postoju resetuje odliczanie opóźnienia. Sprawdzanie czy skład znalazł się w obszarze toru ładunkowego wykonywane jest dla jego środka, tzn. nie musi się na nim znaleźć w całości, ale conajmniej w połowie.

10
Priorytety są uwzględniane tylko przy decydowaniu o kolejności wyprawienia pociągów z sąsiedniego posterunku, tzn. może zdarzyć się że przytrzymany zostanie opóźniony pociąg towarowy jeżeli za niedługo ma jechać pospieszny.

Sąsiedni posterunek nie odmówi nigdy pozwolenia z powodu posiadania pociągu o wyższym priorytecie do wyprawienia, ponieważ założone jest że użytkownik lepiej potrafi ocenić sytuację i zdecydować o kolejności.

11
Inne / Odp: Quo vadis ISDR?
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 12:46:17 »
Witam, przychodzę z kolejnym pytaniem, otóż czy możliwa jest zabudowa stacji czołowych w symulatorze?(np. Zakopane).

To że stacja jest czołowa nie jest problemem, natomiast jeżeli chodzi o Zakopane, to nie mamy odwzorowanych urządzeń kluczowych, w które ta stacja jest (jeszcze?) wyposażona.

12
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Problem z RJ
« dnia: 08 Sierpnia 2022, 12:44:35 »
Osielec ma ustawiony okres odwzorowania 2003-2020. Może w rozkładzie jazdy zdefiniowałeś inny rok - jeżeli tak, rozkład ten nie zostanie pokazany na liście do wyboru.

13
Nie zawsze oryginalny plan ze wszystkimi szczegółami jest dostępny. Lokalizację czujników/złączy izolowanych akurat zwykle widać w terenie, więc mając dokładne zdjęcia/nagrania przejazdu, albo mając możliwość podejścia do toru czasami uda się to stwierdzić. Jeżeli nie, pozostaje samodzielnie uzupełnić plan o te rzeczy w zgodzie z Ie-4 i innymi przepisami, jednak z zastrzeżeniem, że nie będzie to już plan 100% zgodny z rzeczywistością, ale "zbliżony do rzeczywistości", ponieważ ostateczne rozwiązanie nie wynika wprost z przepisów ale zależy od projektanta.

Podobnie z tablicą zależności: jeżeli nie ma dostępu do oryginalnej, można zaprojektować zależności przebiegowe - jeżeli stacja jest prosta, znamy odległości semaforów do ukresów itd., zależności będą dość oczywiste, ale dla większych stacji będą się pojawiać rozbieżności, ponieważ sami projektanci czasami nie są zgodni jak uzależniać nietypowe przypadki ochrony bocznej (niestety w polskich przepisach projektowania nie jest to ściśle zdefiniowane, i już spotkałem się z absurdami typu zaprojektowane wykluczenia przebiegów po równoległych drogach zwrotnicowych z powodu brakujących odległości w ochronie ukresów).

Nie mniej jednak, jeżeli jest to zrobione z głową, moim zdaniem taki posterunek można nadal odwzorować w symulatorze (z zastrzeżeniem o rozbieżnościach względem stanu faktycznego) - założenie 100% zgodności każdego szczegółu powodowałoby wykluczenie niemal wszystkich interesujących posterunków z powodu braku danych/braku możliwości odwzorowania konkretnego nietypowego rozwiązania.

14
Załączam dwie wersje tego projektu, różnica tkwi w odwzorowaniu pierwszych rozjazdów od strony zakładu.

Takie kostki rozjazdów stosowane są dla przejść krzyżowych, dla normalnych przejść raczej się ich nie stosuje, bo tylko niepotrzebnie wydłużają układ torowy i zmniejszają czytelność.

15
Osielec / Odp: Przyjmowanie pociągu na tor 3
« dnia: 19 Lipca 2022, 13:36:26 »
Taki przycisk często jest z licznikiem użyć aby nie było problemu z plombowaniem, ale w Osielcu faktycznie jest na nim plomba. Podobnie jest w pulpitach komputerowych, zwolnienie tej zwrotnicy będzie poleceniem specjalnym. Wynika to z tego, że jest to po prostu zwolnienie utwierdzonej drogi przebiegu przed pociągiem (semafor zezwalał na wjazd do końca toru), podczas gdy urządzenia nie mają informacji że pociąg się zatrzymał i nie pojedzie dalej.

Sytuacja typowa, wynika z braku semafora w miejscu możliwego zakończenia przebiegu - dla oszczędności i uniknięcia problemów z krótkimi drogami hamowania. Gdyby był tam ETCS L2, można zrobić w tym miejscu koniec zezwolenia na jazdę i zwalniać zwrotnicę (która byłaby wtedy w drodze ochronnej) samoczynnie wraz z zatrzymaniem pociągu.

Strony: [1] 2 3 4 ... 60