Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Zacha

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 30
61
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 23 Czerwiec 2014, 00:00:16 »
Brak jednej "blachy" jest niezgodne z Ie-1, chyba, że dotyczy to LHS-u :) Powinno się taki pociąg traktować tak samo jak bez SKP.
Sam czytałem o takim wypadku kiedy urwały się na szlaku dwa ostatnie wagony, stoczyły się w obniżenie toru i stanęły w lekkiej mgle.
To musiało być dawno, skoro pociąg jechał na hamulcach ręcznych, lub część wagonów miała wyłączone hamulce i nie była zasilana powietrzem.

62
Ruch kolejowy / Odp: Jak wypełnić dziennik telefoniczny?
« dnia: 10 Czerwiec 2014, 23:51:55 »
Jageer jaka sekcja takie procedury XD

63
Ruch kolejowy / Odp: Jak wypełnić dziennik telefoniczny?
« dnia: 10 Czerwiec 2014, 20:37:12 »
Chyba nie chciałeś przepisywać każdej rozmowy do dziennika telefonicznego :D Służy on do przyjmowania/zdawania dyżuru, oraz odnotowywania telefonogramów odnośnie obostrzeń, wypadków, innych zdarzeń, czy zgłaszania gotowości przez maszynistów i dalej do IDDE.

64
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« dnia: 06 Czerwiec 2014, 13:29:51 »
To cofnij 5ab/6 do plusa przyciskiem... Z ciekawości przełożyłem R4 z pIz-etem pod pociągiem, niestety symulator nie przewiduje jazdy widełkowej :)

65
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« dnia: 06 Czerwiec 2014, 13:22:01 »
Szkoda, że nie można rozpocząć korbowania pod pociągiem. Mieli byśmy Reptowo :) Chociaż wykolejenia w ISDR-e nie są zbyt widowiskowe...

66
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« dnia: 06 Czerwiec 2014, 13:10:24 »
A przy wjeździe ze Ślemienia nie zakładamy zamka lub spony na 5a?
5ab ma kontrolę, więc przy jeździe odłączamy tylko napięcie nastawcze.

67
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« dnia: 06 Czerwiec 2014, 09:54:40 »
Utwierdzony był 5cd. A ja pisałem o 5ab, chociaż może mi się wydawało i muszę się cofnąć na psychotesty :D

68
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
« dnia: 05 Czerwiec 2014, 22:57:41 »
A jak wprowadzamy adres czternaście? :) Pociąg można wkoleić w Debugu bodajże. Przede wszystkim na początku powinniśmy zamknąć lub wstrzymać wyprawianie po torze nr1 do Śl oraz (korzystając z możliwych w symulatorze środków) powinniśmy wezwać drezynę ze sprzętem i ewentualnie lokomotywę do ściągnięcia jednostki. Dodatkowo należy zgłosić rozprucie rozjazdu 5cd w celu sprawdzenia (bo wiadomo, że 3 jest rozorany). Ciekawe, dlaczego 5ab był przestawiony do minusa bez kontroli w trakcie wjazdu 36223 :) W dodatku należy założyć sponę na 5cd, jeśli chcemy prowadzić ruch po dwójce.

69
Inne / Odp: Kwiatki z rozkazów pisemnych
« dnia: 03 Czerwiec 2014, 15:16:52 »
"Jak sie nie znajo, to niech rozkazów nie sporzondzajo".

70
@mateu:

71
Paweł, miałem z tym styczność na jednej stacji z blokadą mechaniczną i semaforami świetlnymi z możliwymi przebiegami niewłaściwymi.

72
Jeżeli ma nakaz to może obsłużyć semafor. Jeżeli musi dodatkowo obsłużyć NO/NP lub Sz, to dysp. dodatkowo daje nakaz DnNO/DnNP/DnSz. Jeżeli jest to blokada z blokiem pozwolenia i zachodzi potrzeba jego przeblokowania od strony wyk. to dysp daje zlecenie Dzl Poz. Wykonawcza blokadę obsługuje normalnie bez dodatkowych nakazów.

73
Ruch kolejowy / Odp: TPiZPDP
« dnia: 20 Maj 2014, 11:42:11 »
Jeżeli na Eap mamy tak, jak w Liskowie, tzn. przycisk Poz wciśnięty i przekręcony, oraz sposób prowadzenia ruchu na tej blokadzie jest omówiony w RTS-ie, to po prostu stosujemy się do niego. Gdzie nigdzie jest wymagana wolna droga, gdzie indziej nie. Znam przypadek, gdzie na Eap na szlaku dwutorowym Poz nie jest wciśnięty i wolną drogę pisze się tylko przy jeździe po lewym (choć tutaj może @MaKu się wypowie więcej ode mnie). Co do zwykłej C z Poz na szlaku dwutorowym uważam, że o wolną powinno się pytać każdorazowo przy jeździe na lewy, nie ważne od stanu bloku.

74
Ruch kolejowy / Odp: TPiZPDP
« dnia: 16 Maj 2014, 22:41:17 »
Nie pytasz o wolną, jeżeli jedziesz po "swoim" torze, a nie jest wprowadzony ruch dwukierunkowy.

75
Ruch kolejowy / Odp: Sz czy rozkaz
« dnia: 14 Maj 2014, 10:09:52 »
@MaKu tam było lekko ponad 13 promili :) Dyktowanie wyjazdu pod wjazdem to był tam standard, ale chyba sam dobrze wiesz jak wyglądała jazda po boku ciężkiego brutta pod górę, gdzie był przebieg z zatrzymaniem ;) Standardowy tekst na radiu "panie mechaniku wyjazd podaje się na wysokości kabiny maszynisty lub kawałek za" :D

Strony: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 30