ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: dedyk w 02 Wrzesień 2013, 11:39:10

Tytuł: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dedyk w 02 Wrzesień 2013, 11:39:10
Witam serdecznie!

Chciałbym zaproponować parę małych, skromnych pomysłów, które mi przyszły do głowy.

Otóż słuchając sobie kolejowego radyjka od czasu do czasu słyszę takie oto komunikat "urządzenie [tu jakaś nazwa, której nie mogę zrozumieć] wykazało płaską oś / grzanie hamulca dla osi numer [numer] liczone od początku, bądź końca czoła pociągu". W tym momencie najczęściej pociąg najczęściej staje na stacji, aby sprawdzić, co tam dzieje się, a po sprawdzeniu, dyżurny ruchu prosi o informacje zwrotną i nazwisko sprawdzającego. Można by coś takiego również zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.

Drugi troszeczkę mniejszy pomysł jest taki, że jak pociąg ma defekt na szlaku to po naprawieniu niech od razu nie rusza. Wczoraj miałem sytuację, że popsuł mi się pociąg, na rozkaz pisemny S wysłałem po niego luzaka i gdy luzak dojeżdżał do niego, zdefektowany pociąg ruszył i doszło do małego wypadku. Wydaje mi się, że w takiej sytuacji zdefektowany pociąg, nawet jeśli jest już naprawiony to powinien zgłosić to dyżurnemu ruchu i czekać na dalsze polecenia.

Trzeci pomysł, który mi przyszedł do głowy to pomysł zapowiedzi pociągów. I tutaj właśnie mam pytanie, czy za zapowiedzi pociągów odpowiada dyżurny, czy ktoś inny? Będąc na stacji czasami słyszę zdanie w stylu "pociąg od ... do ... przybędzie z opóźnieniem ok. 15 minut." A następnie najfajniejsze zdanie "opóźnienie może ulec zmianie". ;) Czy za przygotowanie tych komunikatów odpowiada dyżurny ruchu, czy też ktoś inny? Jeśli byłby to dyżurny to również można by to spróbować zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.

Pozdrawiam,
Fryderyk
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 02 Wrzesień 2013, 12:05:16
Otóż słuchając sobie kolejowego radyjka od czasu do czasu słyszę takie oto komunikat "urządzenie [tu jakaś nazwa, której nie mogę zrozumieć] wykazało płaską oś / grzanie hamulca dla osi numer [numer] liczone od początku, bądź końca czoła pociągu". W tym momencie najczęściej pociąg najczęściej staje na stacji, aby sprawdzić, co tam dzieje się, a po sprawdzeniu, dyżurny ruchu prosi o informacje zwrotną i nazwisko sprawdzającego. Można by coś takiego również zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.
Chodzi o urządzenie ASDEK znajdujące się na szlaku. W symulatorze wymagałoby to zbudowania osobnego modułu symulującego komputer od ASDEK-a. Zawsze możesz zrobić ;)

Trzeci pomysł, który mi przyszedł do głowy to pomysł zapowiedzi pociągów. I tutaj właśnie mam pytanie, czy za zapowiedzi pociągów odpowiada dyżurny, czy ktoś inny? Będąc na stacji czasami słyszę zdanie w stylu "pociąg od ... do ... przybędzie z opóźnieniem ok. 15 minut." A następnie najfajniejsze zdanie "opóźnienie może ulec zmianie". ;) Czy za przygotowanie tych komunikatów odpowiada dyżurny ruchu, czy też ktoś inny? Jeśli byłby to dyżurny to również można by to spróbować zaimplementować w naszym wspaniałym symulatorze.
Na mniejszych stacjach, gdzie nie ma dyżurnego peronowego, najczęściej zapowiada dysponująca. Proponuję to rozwiązać w ten sposób, że stawiasz sobie obok kompa atrapę mikrofonu z guziczkiem i nawijasz komunikaty. To chyba jedyny sensowny pomysł na "zaimplementowanie" tego do symulatora :P. Tylko co na to pozostali członkowie rodziny widzący gościa nawijającego kolejowe komunikaty do kompa :D
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: W.F. w 02 Wrzesień 2013, 12:13:39

Chodzi o urządzenie ASDEK znajdujące się na szlaku. W symulatorze wymagałoby to zbudowania osobnego modułu symulującego komputer od ASDEK-a. Zawsze możesz zrobić ;)


To możnaby zaimplementować w prosty sposób, generując w sposób losowy polecenie zatrzymania pociągu w czasie, gdy zbliża się do naszej stacji (Testowo, Lisków). Tylko po co ????
Pomysł, wydaje mi się nienajszczęśliwszy.

Pozdr.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 02 Wrzesień 2013, 12:18:51
Ale nie ma to sensu skoro nie będziemy mieli kontroli nad systemem. Chyba, że sterowanie ASDEK-iem będzie na nastawni w Ślemieniu i pociągi od niego będzie kazał nam zatrzymywać w stacji, lecz nie widzę w tym większego sensu.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dedyk w 02 Wrzesień 2013, 12:26:39
A po to, gdyż takie są obowiązki dyżurnego. Jeśli symulator ma odzwierciedlać prawdziwe sterowanie ruchem to mógłby również i to symulować. Takie nieplanowe zatrzymanie pociągu chyba dla nikogo nie jest zbyt miłe. Nieplanowane zajęcie toru, gdy w tym czasie może jechać kolejny pociąg, sprawdzenie stanu, wpisanie do dzienników i etc. Całe isdr-owe życie.

To był tylko taki mój pomysł, inne mądre głowy zdecydują, czy będą chcieli go zrealizować i czy to ma sens.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 02 Wrzesień 2013, 12:36:02
To może dodamy jeszcze do pomysłu trzeciego, "przesypywanie" się tablic peronowych? Bo to chyba też należy do obowiązków dysponującej na mniejszych stacjach?
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dedyk w 02 Wrzesień 2013, 12:46:52
Widzę, że zjedliście pomysł numer 1 i 3. Ja również się przy tym nie opieram. Były to pomysły, które mi przyszły do głowy i które chciałem przedstawić światu do przedyskutowania. Widać, że chyba nie wniosą niczego atrakcyjnego do symulatora. Ale plus tego wszystkiego jest taki, że przy okazji poznałem nazwę ASDEK. :)

Ale uważam, że pomysł numer 2 to chyba powinien być zrealizowany, zwłaszcza, że nie ja jedyny miałem podobną sytuację.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 02 Wrzesień 2013, 12:57:16
A po to, gdyż takie są obowiązki dyżurnego. Jeśli symulator ma odzwierciedlać prawdziwe sterowanie ruchem to mógłby również i to symulować.
A na co drugim posterunku na PLK jest ASDEK... I tak już jest niezły misz-masz urządzeń: wszystkie typy blokad, SSP, RASP. W Liskowie przy obecnym rozkładzie stacja i przyległe szlaki oraz bocznice są eksploatowane w 100% i można dostać "zajoba". Oczywiście są na sieci posterunki, gdzie różnorodność urządzeń oraz ilość czynności jest jeszcze większa, mimo wszystko ja bym szedł w kierunku budowy kolejnych posterunków, już realnych aby zwiększyć różnorodność symulatora, niż cały czas pompowanie czasu i nerwów w oblatane już Testowo.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 02 Wrzesień 2013, 13:06:34
Pozwolę sobie wtrącić 5 groszy.

Każdy pomysł się liczy i nie sądzę, aby od razu spisywać wszystko na nie. Z tym, że obecnie są inne priorytety i ważniejsze prace przy programie do wykonania.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: W.F. w 02 Wrzesień 2013, 13:14:32

Ale uważam, że pomysł numer 2 to chyba powinien być zrealizowany, zwłaszcza, że nie ja jedyny miałem podobną sytuację.

Problem był już poruszany kilkakrotnie.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 02 Wrzesień 2013, 14:30:55
To może dodamy jeszcze do pomysłu trzeciego, "przesypywanie" się tablic peronowych? Bo to chyba też należy do obowiązków dysponującej na mniejszych stacjach?

Ja mogę dostarczyć system z Bieżanowa, sterowaniem tablic w Wieliczce  :P

Ja bym przede wszystkim przywrócił Alfa na pulpit  ;D

Na koniec: z tego co autor mówił, to ma być bardziej symulator SRK, niż prowadzenia ruchu. Wszystkiego nie da się odwzorować nigdy.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 02 Wrzesień 2013, 15:01:10
ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
                                                                               
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: miki w 02 Wrzesień 2013, 18:22:42
To może dodamy jeszcze do pomysłu trzeciego, "przesypywanie" się tablic peronowych? Bo to chyba też należy do obowiązków dysponującej na mniejszych stacjach?

Jestem jak najbardziej za tym i za punktem 3.
Chciałem o tym napisać wcześniej, ale w końcu się nie zdecydowałem :P
Swoją drogą, zawsze się zastanawiałem, jak wygląda taki system do "przesypywania" tablic peronowych...
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Cezar w 02 Wrzesień 2013, 19:19:27
Ja bym przede wszystkim przywrócił Alfa na pulpit  ;D
O tak! Alfa na pulpit! :D

Proponuję to rozwiązać w ten sposób, że stawiasz sobie obok kompa atrapę mikrofonu z guziczkiem i nawijasz komunikaty. To chyba jedyny sensowny pomysł na "zaimplementowanie" tego do symulatora :P. Tylko co na to pozostali członkowie rodziny widzący gościa nawijającego kolejowe komunikaty do kompa :D
Ej ;> Ja tak sobie gadam, czasami ;) tylko, że nie do mikrofonu, a w przestrzeń metabetafizyczną xD
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dedyk w 02 Wrzesień 2013, 19:59:29
Zaraz pewnie będziecie na mnie krzyczeć ;) , ale przyszedł mi jeszcze do głowy kolejny mały pomysł. Aby od czasu do czasu dróżnicy, posterunki zgłaszały dyżurnemu fakt otwartych drzwi w jadącym pociągu. W takiej sytuacji dyżurny ruchu ma obowiązek poinformować o tym ten pociąg, aby w efekcie drzwi zostały zamknięte przez biednego kierownika.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: CureQ w 03 Wrzesień 2013, 20:42:31
Mi osobiście podoba się pomysł z zapowiadaniem pociągów i z "przesypywaniem" tablic. Jeżeli chodzi o zapowiadanie pociągu to fajnie by było gdyby przed zapowiadaniem był ten charakterystyczny dźwięk :) Na pewno Wiecie o co chodzi :) Mogłoby to działać na zasadzie takiego megafonu i dźwięk wydobywałby się z naszych głośników, oczywiście byłoby słychać taki efekt echo jak to słychać na peronach. No i na zakończenie zapowiadania standardowo charakterystyczny dźwięk :)   
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: miki w 03 Wrzesień 2013, 21:07:46
Mi osobiście podoba się pomysł z zapowiadaniem pociągów i z "przesypywaniem" tablic. Jeżeli chodzi o zapowiadanie pociągu to fajnie by było gdyby przed zapowiadaniem był ten charakterystyczny dźwięk :) Na pewno Wiecie o co chodzi :) Mogłoby to działać na zasadzie takiego megafonu i dźwięk wydobywałby się z naszych głośników, oczywiście byłoby słychać taki efekt echo jak to słychać na peronach. No i na zakończenie zapowiadania standardowo charakterystyczny dźwięk :)
Potwierdzam, te dwa pomysły są najlepsze, i moim zdaniem, na pewno powinny zostać wprowadzone do symulatora.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: PrC31 w 04 Wrzesień 2013, 15:28:58
A może jeszcze parę litrów i ogórki na zagrychę chcecie ? To jest symulator kierowania ruchem, a nie symulator dźwięków z megafonów. Jak idziecie na taki realizm to pamiętajcie, że niektórzy dyżurni schodząc z rana puszczają donośnego bąka pod nastawnią. To też powinno być ?
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 04 Wrzesień 2013, 15:42:53
Zacznijmy od tego, że na stacjach z takim natężeniem ruchu, dyżurny na pewno nie zapowiadałby pociągów i obsługiwał tablic. 
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: miki w 04 Wrzesień 2013, 16:57:15
Zacznijmy od tego, że na stacjach z takim natężeniem ruchu, dyżurny na pewno nie zapowiadałby pociągów i obsługiwał tablic.
Moim zdaniem w Liskowie nie, ale w Testowie jak najbardziej.
Pewien mechanik mi mówił, że na stacji w Sławnie  (http://pl.wikipedia.org/wiki/S%C5%82awno_(stacja_kolejowa))dyżurny zapowiada pociągi, a ta stacja na pewno jest większa od Testowa.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 04 Wrzesień 2013, 17:33:59
A ile w ciągu zmiany zatrzymuje się ta pociągów? Jak już wspomniałem, chodzi o natężenie ruchu. Nie o wielkość stacji.
Jeżeli jest możliwość, wypełnienia dodatkowych obowiązków, to się mu takowe przydziela.

Na takich stacjach jak Lisków, a nawet Testowo, pociągi zapowiada dyżurny peronowy, ewentualnie megafonista.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: miki w 04 Wrzesień 2013, 18:34:35
Jest tam ruch duży, stacja podobna do Testowa, ruch tak samo. Zatrzymują się tam pośpiechy i ekspresy. Czekaliśmy ze wspomnianym mechanikiem pod wjazdem i słchać było jak dyżurny zapowiada TLKe do Gdańska, dlatego mechanik powiedział, że nie będzie mu przerywał zapowiadania proźbą o wjazd i zaczekał aż skończy.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Wrzesień 2013, 20:41:23
Ale porównujesz 5-kierunkową stację węzłową z dużym ruchem towarowym ze stacyjką na jednotorówce gdzie zatrzymuje się tylko 13 par pociągów osobowych?
To ja równie dobrze mogę powiedzieć, że w Liskowie ruch zbliżony jest do Warszawy Zachodniej :D
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: miki w 04 Wrzesień 2013, 21:11:45
:D Faktycznie.
Zapowiedzi tak czy siak w Testowie powinny być, bo nawet z zamkniętym torem do Ślemienia jak coś tam dojeżdża tylko to nudno jest, a tak to odrazu tablica peronowa, zapowiedź, wjazd, przejazd, odjazd... :D
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: W.F. w 05 Wrzesień 2013, 08:34:43
Nudno Ci w Testowie, jedź do Liskowa.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: miki w 05 Wrzesień 2013, 14:58:51
Ależ pracuje ja na Liskowie :p A i Testowo zacne tylko troche nudno ;D
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 05 Wrzesień 2013, 18:19:34
Po kolei:

ASDEK, czy inne urządzenia DSAT - dopóki format składów nie zostanie zmieniony z grup wagonów mierzonych w osiach obliczeniowych na pojedyncze wagony o określonej długości i układzie osi, wprowadzanie takiego urządzenia nie ma większego sensu.

Ruszanie zdefektowanego składu - proszę o dokładniejsze informacje, kiedy taki problem się pojawia. Skład musiał dostać jakiś sygnał, na pewno nie ruszył po naprawieniu, bo zdefektowane pojazdy trakcyjne się nie naprawiają. Najczęściej mogą się jednak dalej poruszać, choćby luzem - defekt polega na zmniejszeniu mocy pojazdu trakcyjnego.

Zapowiadanie pociągów - temat był wałkowany już wcześniej, i znów odpowiem tak samo - jeżeli ktoś chce zapowiadać pociągi, to niech sobie postawi mikrofon i zapowiada ;) Nie wiem na czym miała by polegać implementacja tego w symulatorze - mam zrobić przycisk puszczający gong, i drugi który udaje włączenie mikrofonu? Bo mikrofon i tak działać nie będzie.

Obsługa tablic peronowych - to nie zadanie dyżurnego ruchu. Zajmuje się tym najczęściej megafonista lub jakiś automatyczny system. W załączniku widok stanowiska megafonisty na st. Kraków Główny. Na monitorach (od lewej do prawej): wyciąg z rozkładu pobierany z SWDR, wprowadzanie informacji do systemu i podgląd tablic. W tym przypadku zastosowane są tablice LCD. "Pragotrony" współcześnie też są sterowane komputerowo, nie wiem jak to wyglądało dawniej.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: miki w 05 Wrzesień 2013, 19:54:35
Ruszanie zdefektowanego składu - proszę o dokładniejsze informacje, kiedy taki problem się pojawia. Skład musiał dostać jakiś sygnał, na pewno nie ruszył po naprawieniu, bo zdefektowane pojazdy trakcyjne się nie naprawiają. Najczęściej mogą się jednak dalej poruszać, choćby luzem - defekt polega na zmniejszeniu mocy pojazdu trakcyjnego.
1. Zdefektowany pociąg rusza, gdy wysyłam mu luzaka z pomocą.
2. Gdy coś się zepsuje i zatrzyma się, wystarczy krzyknąć "nakaz jazdy" i dalej sobie jedzie (Lisków).
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: PrC31 w 05 Wrzesień 2013, 20:07:53
@Miki, czytając posty Pawła i Twoje dochodzę do wniosku, że...wszystko jest w najlepszym porządku.
Paweł napisał, że defekt pojazdu polega na OBNIŻENIU jego mocy. Na logikę: oznacza to, że pociąg taki (o ile nie stoi z wahadłem węgla 3200t), który zazwyczaj potrzebował X czasu na pokonanie odcinka długości Y, to teraz na pokonanie tego samego odcinka Y będzie potrzebował 2x lub 3x czasu. Piszę tu o lekkich składach, bo np jak padnie ST44 na 3200t brutta to wówczas trzeba ściągać go.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 21 Luty 2014, 20:55:05
Może to nie propozycja rozwoju, ale bardziej wskazanie pewnego ułatwienia. Otóż prowadząc ruch jesteśmy zmuszeni zawsze mieć włączony dźwięk, bo np. nie słychać centralki. Dla tych co nie mogą, albo nie chcą włączać dźwięku może warto, aby przy dzwonieniu centralki jedna karta po prostu wyraźnie migotała?
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: PrC31 w 21 Luty 2014, 23:21:11
@piotpal: Bardziej to podpiąc pod, którąś kontrolkę klawiatury, żeby pulsowała, gdy ktoś nam będzie sen przerywał dobijając się  ;)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 22 Luty 2014, 09:22:52
Wczoraj uruchamiałem Lisków na Debianie za pomocą Wine (nawiasem mówiąc chodził bez zarzutów, zero problemów), a dzisiaj pod Windows zmienił się styl zapisu w rejestratorze rozmów. Załączam screen.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 22 Luty 2014, 16:30:29
Może to nie propozycja rozwoju, ale bardziej wskazanie pewnego ułatwienia. Otóż prowadząc ruch jesteśmy zmuszeni zawsze mieć włączony dźwięk, bo np. nie słychać centralki. Dla tych co nie mogą, albo nie chcą włączać dźwięku może warto, aby przy dzwonieniu centralki jedna karta po prostu wyraźnie migotała?

Przy wyciszeniu pojawiają się komunikaty o żądaniu połączenia czy wywołaniu na radiu. Można zrobić dodatkowo migotanie, ale nie mam pomysłu jak to zrobić dla formatek zadokowanych w TPageControl (rozwiązanie docelowe).

Wczoraj uruchamiałem Lisków na Debianie za pomocą Wine (nawiasem mówiąc chodził bez zarzutów, zero problemów), a dzisiaj pod Windows zmienił się styl zapisu w rejestratorze rozmów. Załączam screen.

Szczerze mówiąc nie próbowałem jeszcze uruchamiać save z Wine pod Windowsem ani na odwrót. Wygląda na to, że kontrolka TRichEdit, użyta w tym przypadku, zapisywana jest w pamięci nieco inaczej, ale jeżeli odczytane rozmowy sformatowane są prawidłowo, a błędnie wyglądają rozmowy zarejestrowane już po wczytaniu, to powinno dać się to w miarę prosto naprawić. Możesz załączyć ten plik .sav?
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: greg86 w 22 Luty 2014, 21:03:43
Proszę bardzo. Załączam sav i na wszelki wypadek cały program. Sav dla rozkładu od użytkownika MaKu, wersja 1.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 22 Luty 2014, 23:24:36
Można zrobić dodatkowo migotanie, ale nie mam pomysłu jak to zrobić dla formatek zadokowanych w TPageControl (rozwiązanie docelowe).

W zasadzie nie ma w tym nic skomplikowanego. Na pewno bez trudu byś do tego doszedł, jeśli miałbyś chęć przy tym posiedzieć, ale żeby oszczędzić Ci pracy, której na pewno Ci nie brakuje, podsyłam proste źródełko. Można zrobić to na pewno tak, a zapewne można również inaczej... wybór należy do Ciebie.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dp116 w 23 Luty 2014, 07:46:51
Witam! Ja też mam propozycję, aby w radiotelefonie zastosować możliwość zmiany kanałów. Jak w Testowie jedzie pociąg z Borku, to podczas jazdy na szlaku, na kanale "ogólnym" raczej nie powinno być go słychać.

Za kanał ogólny uważam tutaj kanał na którym pracują pozostałe linie.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 23 Luty 2014, 10:56:52
Można zrobić dodatkowo migotanie, ale nie mam pomysłu jak to zrobić dla formatek zadokowanych w TPageControl (rozwiązanie docelowe).

W zasadzie nie ma w tym nic skomplikowanego. Na pewno bez trudu byś do tego doszedł, jeśli miałbyś chęć przy tym posiedzieć, ale żeby oszczędzić Ci pracy, której na pewno Ci nie brakuje, podsyłam proste źródełko. Można zrobić to na pewno tak, a zapewne można również inaczej... wybór należy do Ciebie.

Rzeczywiście sprawa z wyróżnieniem zakładki jest prosta, ale komplikuje się, jeżeli zakładka nie jest właściwą zakładką, tylko zadokowanym formularzem. Wtedy nie ma właściwości Highlighted (albo nie mogę jej znaleźć). Mogę wprowadzić ten sposób migania, ale trzeba by się zastanowić jak to rozwiązać po planowanej zmianie.

Witam! Ja też mam propozycję, aby w radiotelefonie zastosować możliwość zmiany kanałów. Jak w Testowie jedzie pociąg z Borku, to podczas jazdy na szlaku, na kanale "ogólnym" raczej nie powinno być go słychać.

Jeżeli już, to nie zmiana kanałów w radiotelefonie, ale kilka radiotelefonów z możliwością wyboru, z którego nadajemy. To zostanie wprowadzone nie wcześniej, niż rozróżnienie kanałów przez pojazdy trakcyjne "na gruncie". Trzeba by wtedy dodatkowo wyróżnić pociągi robocze, które mają oddzielny kanał drogowy.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: axtomek w 23 Luty 2014, 20:24:22
Rzeczywiście sprawa z wyróżnieniem zakładki jest prosta, ale komplikuje się, jeżeli zakładka nie jest właściwą zakładką, tylko zadokowanym formularzem. Wtedy nie ma właściwości Highlighted (albo nie mogę jej znaleźć). Mogę wprowadzić ten sposób migania, ale trzeba by się zastanowić jak to rozwiązać po planowanej zmianie.

Hm... faktycznie sprawa trochę bardziej skomplikowana. W sumie nigdy nie miałem okazji robić tego: dokować formularzy w komponentach TPageControl. Jeśli forma po zadokowaniu jest czymś w rodzaju dynamicznie stworzonego TTabSheet, poszedłbym w kierunku pętli sprawdzającej po kolei komponenty aż do odnalezienia komponentu o właściwościach TTabSheet i nazwie... hmm... formy?
Czyli coś w rodzaju
For I:=0 to componentcount - 1 do
If (components[i] is TTabSheet) then
begin
 If TTabSheet(components[i]).name = 'Form1' then
 {i dalej prawie taki sam kod, co w poprzednim przykładzie z Highlighted}
end;
Taki kodzik daje nam możliwość odwołania się do komponentu stworzonego dynamicznie, którym (mam nadzieję) jest zadokowana forma. Ale ręki nie dam.

P.S. Mam nadzieję, że moje rady, nie brzmią dla Ciebie protekcjonalnie. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twojej pracy. Napracowałeś się solidnie i czekam z zapartym tchem na każdy dalszy rozwój Twojej pracy, a szczególnie na pierwszą symulację nastawni istniejącej faktycznie, którą mam cichą nadzieję wkrótce zobaczyć :) . Nie jestem specem w sprawach prowadzenia ruchu etc., ale zawsze chętnie pomogę w kwestii kodowania, jeżeli tylko będę w stanie (tzn. wystarczy mi wiedzy i czasu). Pzdr.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Misiek5 w 25 Kwiecień 2014, 20:47:55
Przepraszam za odkop, ale ja też mam propozycję urealnienia ISDRa. Polega to na tym, żeby raz na kilka przypadków, nie można by było ruszyć pociągu (zdefektowanego) za pomocą komendy Rd1 lub Rm1/Rm2, bo teraz da się tak zrobić, a mnie denerwuje ;)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: taper w 26 Kwiecień 2014, 21:33:57
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 26 Kwiecień 2014, 22:11:53
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]

Da radę ;-) Mi ostatnio do Tefamy leciał 1-2 km/h ;-) Jechał chyba godzinę :D
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 27 Kwiecień 2014, 20:29:34
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 27 Kwiecień 2014, 23:11:22
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

zachowanie w grze. jak maszyna zdefektuje
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: przekupiony w 02 Sierpień 2014, 19:24:07
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

Rd1 to Nakaz Jazdy instrukcja się kłania do czytania.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 03 Sierpień 2014, 00:21:25
No nie. Panowie jak pociąg ma defekt, to trzeba go ściągnąć. Dawanie mu sygnału Rd1 to rosyjska ruletka(uda się, czy nie uda się). Wtedy jest najlepsza zabawa, jak puszczasz składy po obydwu torach w jedną stronę. :]
Nie bardzo tego rozumiem. Możesz to szerzej opisać? Odniosę się wtedy do tego Rd1.

Rd1 to Nakaz Jazdy instrukcja się kłania do czytania.

Ty tak na serio z tą instrukcją?

Co do Rd1 to jak mamy pociąg z podwójną trakcją to jak padnie jedna możemy dać Rd1 i przyjedzie i pojedzie - co jest chyba rzeczywiste i logiczne... Przy pojedyńczej trakcji uszk. lok. czasem też się ruszy ale nie zawsze (przynajmniej z moich obserwacji tak wychodzi)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: przekupiony w 03 Sierpień 2014, 10:24:13
Ja to ze wszystkim sobie radzę. Już drugą dobę w isdra gram i spoko leci trochę ciężko jest nie powiem, ale nastawianie przebiegowe jest najlepszym rozwiązaniem. Muszę pochwalić autora a w trud w jaki włożył za to. Choć narazie nie mamy realnych posterunków. ISDR Lisków to jest fajna zabawa z obsługiwaniem urządzeń przekaźnikowych. Mam pomysł żeby zrobić mały realny posterunek odgałęźny Starzyny albo coś mniejszego narazie. Jak wy myślicie ktoś się ze mną zgadza czy raczej to chory pomysł. 
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: bogdan0717 w 03 Sierpień 2014, 11:45:03
Mega Dobry Pomysł
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 03 Sierpień 2014, 12:35:58
Co to za pomysł?
Przecież już n-ty raz jest pisane, że taki posterunek będzie. A kiedy? Nikt tego nie wie. Wpierw trzeba dokończyć to, co się zaczęło. Zdobądź materiały do zrobienia tego posterunku i przekaż autorowi.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: przekupiony w 03 Sierpień 2014, 16:56:11
Oj ludzie ludzie wsio jest w internecie wystarczy poszukać. Schemat pulpitu powoli robię bo nie mam czasu zbytnio. Tylko zostaje się napisać kod, wiem że to trudne jest ja sam tego nie napiszę bo nie miałem styczności z delphi i itd. Ale szacun dla autora.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: zolwik w 03 Sierpień 2014, 17:59:26
To jak się nie znasz to nie zabieraj głosu.

"tylko wystarczy kod napisać" takim tekstem sam sobie strzeliłeś w stopę... to stwierdzenie "TYLKO" to potrafi zajmować długie miesiące pracy, i do tego nie wszystko można znaleźć w internecie, uwierz
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 03 Sierpień 2014, 18:55:04
Oj ludzie ludzie wsio jest w internecie wystarczy poszukać. Schemat pulpitu powoli robię bo nie mam czasu zbytnio. Tylko zostaje się napisać kod, wiem że to trudne jest ja sam tego nie napiszę bo nie miałem styczności z delphi i itd. Ale szacun dla autora.

A wiesz jak w Starzynach wygląda chociażby centralka? Jakie są zależności? Które szczeliny się kiedy świecą? Jakie są być może jakieś nietypowe rozwiązania SRK itp? Chyba, że masz tam wtyki ;)

Ja byłem kilka/kilkanaście razy na posterunku, zanim wiedziałem co i jak i zacząłem go odwzorowywać.
Sorry, ale akurat zrobienie pulpitu w EPK i dorobienie do niego schematów, to jest 0,1% całej pracy jaka Cie czeka.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 03 Sierpień 2014, 20:57:42
Ja to ze wszystkim sobie radzę. Już drugą dobę w isdra gram i spoko leci trochę ciężko jest nie powiem, ale nastawianie przebiegowe jest najlepszym rozwiązaniem. Muszę pochwalić autora a w trud w jaki włożył za to. Choć narazie nie mamy realnych posterunków. ISDR Lisków to jest fajna zabawa z obsługiwaniem urządzeń przekaźnikowych. Mam pomysł żeby zrobić mały realny posterunek odgałęźny Starzyny albo coś mniejszego narazie. Jak wy myślicie ktoś się ze mną zgadza czy raczej to chory pomysł.

Pytanie jest inne; czy jak zostanie stworzony mały p.odg. to komuś się za przeproszeniem będzie chciało go obsługiwać? Bo tak szczerze to nie sądze żeby komuś chciało się siedzieć na p.odg. np. z trzema pociągami na godzinę...

A stworzenie pulpitu średniej wielkości stacji w epk zajmuje godzinkę (bez opisów) więc naprawdę jest to jedna setna potrzebnej pracy :)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Pr1 w 03 Sierpień 2014, 21:37:53
Cytuj
Pytanie jest inne; czy jak zostanie stworzony mały p.odg. to komuś się za przeproszeniem będzie chciało go obsługiwać? Bo tak szczerze to nie sądze żeby komuś chciało się siedzieć na p.odg. np. z trzema pociągami na godzinę...
Wszystko ma dwie strony medalu. Dlatego ja osobiście jestem zdania, aby jak już stworzyć realny posterunek wielkości Testowa. Stacja węzłowa jaką jest Testowo, czy Lisków jest 100 razy bardziej interesująca niż p.odg z max. paroma rozjazdami i semaforami, a jeśli do tego dojdzie SBL i mały ruch to w ogóle. N-ty raz klepiemy ten sam temat, co rusz w innych wątkach, a to nic nie da. Dajmy autorom dokończyć to co zaczęli, aby potem cieszyć się realnym posterunkiem, który nie będzie się różnił NICZYM od tych fikcyjnych.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 03 Sierpień 2014, 21:40:41
No właśnie, dlatego wolę Lisków od Testowa :) manewry, ruch, nastawianie przebiegowe... Mi się osobiście marzy jakaś duża stacja, no ale to nie koncert życzeń - sam nie zrobię (bo nie umiem) i nie zamierzam nikomu o tym jęczeć :)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: przekupiony w 03 Sierpień 2014, 23:11:24
Ja tylko zaproponowałem a tu już darcie kotów jest. Wiem że dużo rzeczy jest do zrobienia. W ISDR Lisków za mały ruch mam. A co do 3 pociągów na godzinę to rozkład można sobie zawsze zrobić żeby było więcej pociągów. Dla mnie Delphi trudy język trochę. Chyba że, ktoś z użytkowników by się podjął tego zadania ale wątpię w to. Bo dla mnie żeby napisać takie taką aplikację to trochę czasu zajęło by. Opanowanie kodu to jakiś rok a pisanie to kolejne miesiące bo nie mam zbytnio czasu żeby pisać. Dałem tylko taką propozycję napisanie takie małego post. nie zajęło by długo.

Ja też wolę dużą stację ale niech to będzie duża stacja. Bo Lisków to średnia stacja taka jak moją st. Sokółka gdzie są nastawnie mechaniczne scentralizowane. A ruch na mojej stacji jest większy niż w Liskowie.

To jak się nie znasz to nie zabieraj głosu.

A ty cp się znasz wielce panie mądraliński jak się nie znam to myślisz że jestem ciemny. O nie nie dam sobą pomiatać. Fakt porywam się z motyką na słońce ale ruch na stacji Lisków jest dla mnie za mały. 

"tylko wystarczy kod napisać" takim tekstem sam sobie strzeliłeś w stopę... to stwierdzenie "TYLKO" to potrafi zajmować długie miesiące pracy, i do tego nie wszystko można znaleźć w internecie, uwierz


Zostawię to bez komentarza. Dobra nie będziemy dyskutować bo widzę że tylko. Jak ktoś coś zaproponuje to wiecznie źle. Koniec TEMATU. Skupmy się na tym co mamy. Bo widzę że nie dojdziemy porozumienia.                     



Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: uetam w 03 Sierpień 2014, 23:39:43
A ruch na mojej stacji jest większy niż w Liskowie.                 
No tak 15-18 pociągów na godzinę + manewry to jest mało. Strzelam, że przez Sokółkę przejeżdża podobna ilość pociągów ale na dobę...
 Jeżeli jest Ci za łatwo to możesz zasymulować sobie usterki.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 04 Sierpień 2014, 10:52:13
Aktualnie trwają prace nad nową realistyczną stacją (ale niestety ruch nie będzie większy niż w Liskowie), stan prac jest zaawansowany, udoskonalany jest przy tym proces budowy posterunku wraz z dokumentacją, więc kolejne symulatory powinny powstawać szybciej* (przy odrobinie pomocy kogoś chętnego).

O Starzynach też myślałem, z uwagi na wielkość nie będą trudne do odwzorowania, część materiałów jest dostępna (zdjęcia pulpitu z raportu). Detale typu przypisanie szczelin do odcinków czy kolor centralki można ewentualnie później poprawić. A czy komuś będzie się chciało prowadzić ruch na takim małym posterunku? Pewnie będzie w sam raz dla początkujących użytkowników, poza tym pewnie połowa będzie go używała do symulowania katastrofy...

*w porównaniu do poprzednich, z naciskiem na "powinny"
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 04 Sierpień 2014, 13:01:29
O to fajnie, może spróbuje bo obecnie to mnie to trochę przeraża (nakomplikowanie)... Mógłbyś zarzucić jakiegoś screna z nowego posterunku?
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Sierpień 2014, 14:32:54
Aktualnie trwają prace nad nową realistyczną stacją (ale niestety ruch nie będzie większy niż w Liskowie), stan prac jest zaawansowany, udoskonalany jest przy tym proces budowy posterunku wraz z dokumentacją, więc kolejne symulatory powinny powstawać szybciej* (przy odrobinie pomocy kogoś chętnego).

Yeah, już wszystko o Płaszowie zebrałem  ;)
Co do wielkości stacji i ilości pociągów - może być 100 na godzinę i samych przelotów. A może być mała stacja z długimi szlakami (nie SBL), kilka pociągów, manewrów i się człowiek więcej narobi...
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: przekupiony w 04 Sierpień 2014, 20:50:57
A ruch na mojej stacji jest większy niż w Liskowie.                 
No tak 15-18 pociągów na godzinę + manewry to jest mało. Strzelam, że przez Sokółkę przejeżdża podobna ilość pociągów ale na dobę...
 Jeżeli jest Ci za łatwo to możesz zasymulować sobie usterki.


Słuchaj nie dość że w dzień jeździ kilkanaście pociągów w tym TWR Orlen, FPL, Orion Kolej, DB Schenker. To jeszcze w nocy jeżdźą. Także w porównaniu do Liskowa to jest jeszcze większy na mojej stacji. A co do usterek to hardcore mam człowieku ale radzę sobie bardzo dobrze. Także daje radę. Mam pytanko nie dało by się wydzielić SWDR do osobnego okienka to lepiej by usprawniło pracę dla mnie
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: TaKeT w 04 Sierpień 2014, 21:07:24
Niewiem czym dla ISDRa różni się puszczanie pociągów w dzień i w nocy :) Co do okienek to było kiedyś, że to grubsza sprawa żeby poodzielać to także na razie raczej nie ma szans...
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: przekupiony w 04 Sierpień 2014, 21:21:47
Szkoda będe musiał sobie jakoś radzić na dwóch monitorach.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 04 Sierpień 2014, 23:01:09
W ISDR Lisków za mały ruch mam.
To polecam pobrać mój rozkład jazdy do Liskowa, niestety do poprzedniej wersji, ale pisali na forum, że jest ruch za duży, to może sobie z nim poradzisz.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dp116 w 25 Sierpień 2014, 15:09:13
Jeżeli chodzi o gadżety, które mogą ułatwić pracę, to przydałaby się opcja możliwości wyboru koloru kapturka z listy podobnej do tej z tabliczkami. Teraz jest to chyba generowane losowo i jak ktoś chce np. użyć srebrnego kapturka to musi sobie poklikać.  :(
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 25 Sierpień 2014, 15:34:20
ekhm... Ty tak na serio?

Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dp116 w 26 Sierpień 2014, 09:24:17
ekhm... Ty tak na serio?
A dlaczego nie?
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 26 Sierpień 2014, 09:53:29
Nie wiem, co na to Paweł i Mateu. Ale osobiście uważam, że wybór koloru kapturka, raczej nie kwalifikuje się do gadżetów ułatwiających symulację. Obecnie, uwierz, są inne rzeczy, które mają większy priorytet do wprowadzenia do symulatora.
Pomijam już rzeczy, nad którymi ciągle siedzą i usprawniają Paweł i Mateu...
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: marek_n0 w 26 Sierpień 2014, 15:32:15
A może otwieranie przejazdu z pulpitu? Nie przeskakiwało by się wtedy między zakładkami po każdym pociągu.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Slowcio1111 w 26 Sierpień 2014, 17:22:16
Ja wiem? Ale w rzeczywistości coś takiego chyba nie istnieje. :-\
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: marek_n0 w 26 Sierpień 2014, 18:03:43
Istnieje, na kilku nastawniach widziałem. I to na takich, że jest mały ruch i prawie tylko same przeloty.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dp116 w 26 Sierpień 2014, 18:30:59
Nie wiem, co na to Paweł i Mateu. Ale osobiście uważam, że wybór koloru kapturka, raczej nie kwalifikuje się do gadżetów ułatwiających symulację. Obecnie, uwierz, są inne rzeczy, które mają większy priorytet do wprowadzenia do symulatora.
Pomijam już rzeczy, nad którymi ciągle siedzą i usprawniają Paweł i Mateu...
To tylko taki gadżet. Nie jest to wymagane, ale miło gdyby to było. :)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Slowcio1111 w 26 Sierpień 2014, 20:12:48
A jednak źle myślałem. :)
Istnieje, na kilku nastawniach widziałem. I to na takich, że jest mały ruch i prawie tylko same przeloty.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Droznik w 27 Sierpień 2014, 10:45:25
To zaraz będzie aby naklejka z Alfem była inna bo ta Ci się znudziła.
Co do kolorów przycisków są normy ustalone przez UTK, a kapturki, widać macie kolorowe, bo podstawowych nie macie :) Sam kiedyś za młodego używałem skuwek od długopisów jako kapturków gdy mi brakło podstawowych. Prosty przykład macie TZP z każdej strony i jeszcze trzeba w stacji parę przycisków zabezpieczyć.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: gencjanowy w 28 Sierpień 2014, 12:58:49
Dobrych pomysłów nigdy za wiele:-)



Caterpillar www.maszynybudowlane24h.pl/koparki-cat (http://www.maszynybudowlane24h.pl/koparki-cat)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: W.F. w 30 Sierpień 2014, 08:34:44
Witam

Mam takie pytanie co do obsługi symulatora:
Przy zwiększonej prędkości symulacji nie słychać odgłosów pracy urządzeń ssp zarówno tych w zakładce "RASP-UZK" jak i w zakładce "Pozostałe urządzenia". Czy nie mogłoby być tak, żeby dźwięk ten był słyszany niezależnie od prędkości symulacji.
Pozdrawiam
W.F.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: dp116 w 30 Sierpień 2014, 09:51:03
Witam

Mam takie pytanie co do obsługi symulatora:
Przy zwiększonej prędkości symulacji nie słychać odgłosów pracy urządzeń ssp zarówno tych w zakładce "RASP-UZK" jak i w zakładce "Pozostałe urządzenia". Czy nie mogłoby być tak, żeby dźwięk ten był słyszany niezależnie od prędkości symulacji.
Pozdrawiam
W.F.
Tylko po co? Jak zrobisz x100, to usłyszysz może 2 kliknięcia i pociąg pojechał dalej. W tych systemach z zakładki "Pozostałe urządzenia" nie połapiesz się, czy to kontrola sprawności, czy pociąg jedzie. Oczywiście dla tych mniejszych prędkości (np. x2 lub x4) może mieć to jakiś sens.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: W.F. w 30 Sierpień 2014, 12:17:54
Właśnie myślałem o tych mniejszych prędkościach, najwyżej x4 a zwłaszcza x2. Jak mam pociąg na szlaku to raczej większych prędkości symulacji nie ma sensu włączać.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 31 Sierpień 2014, 19:40:02
To zaraz będzie aby naklejka z Alfem była inna bo ta Ci się znudziła.
Co do kolorów przycisków są normy ustalone przez UTK, a kapturki, widać macie kolorowe, bo podstawowych nie macie :) Sam kiedyś za młodego używałem skuwek od długopisów jako kapturków gdy mi brakło podstawowych. Prosty przykład macie TZP z każdej strony i jeszcze trzeba w stacji parę przycisków zabezpieczyć.

Niby, są wymagania, ale dużo kolorów jest wymieszanych. Co do kapturków, to mnie osobiście to drażni. Szczególnie jak niektórzy dyżurni przy blokadzie 2 kierunkowej po niewłaściwym zatykają poz, po, dpo itp, a dodatkowo pół rozjazdów na pulpicie bez potrzeby  ;) Przy TZP to wystarczy tabliczka "TZP" na pulpit i tyle...

Otwieranie i zamykanie przejazdu z pulpitu jest często spotykane.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 02 Wrzesień 2014, 11:03:07
Miejsce obsługi przejazdu jest określone jasno w RTSie i na jego podstawie montuje się urządzenia jego sterowania.
Jeżeli przejazd jest dobrze widoczny zza pulpitu, sterowanie można w nim umieścić.
Lecz, jeśli przejazd nie jest dobrze widoczny, montuje się pulpit sterowania w najdogodniejszym miejscu na nastawni. Np. przy oknie, nie rzadko na zewnątrz. Ale to bardziej w przypadku dróżników.
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: jageer w 02 Wrzesień 2014, 19:20:20
Miejsce obsługi przejazdu jest określone jasno w RTSie i na jego podstawie montuje się urządzenia jego sterowania.
Jeżeli przejazd jest dobrze widoczny zza pulpitu, sterowanie można w nim umieścić.
Lecz, jeśli przejazd nie jest dobrze widoczny, montuje się pulpit sterowania w najdogodniejszym miejscu na nastawni. Np. przy oknie, nie rzadko na zewnątrz. Ale to bardziej w przypadku dróżników.

Na pewnym posterunku dobrze mi znanym, są 2 przejazdy (podg). Jeden jest centralnie pod "budą". Trzeba wyjść, zamknąć przejazd z zewnątrz, wrócić i stawiać sema z pulpitu. Natomiast drugi, (na drugiej linii) jest sterowany z pulpitu. W myśl zasady - zdalnie sterowane z budy, a blisko, trzeba wyjść  ;)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: krystek96 w 16 Sierpień 2015, 15:27:48
Uważam, że to są dobre pomysły.
Można by jeszcze wprowadzić do Systemu Wspomagania Dyżurnego Ruchu wprowadzanie gotowości i wprowadzanie analizy tak jak jest na prawdę (jeżeli pociąg rozpoczyna bieg na naszej stacji to wtedy maszynista prosi o numer gotowości dla uruchamianego pociągu i dyżurny podaje maszyniście ten numer i swoje nazwisko a następnie maszynista podaje jakim będzie jechać pociągiem np. szynobus SA135-014 i swoje nazwisko)
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: krzysiuwroc w 07 Wrzesień 2015, 10:09:29
A można zrobić w ISDR coś takiego ?

http://eu07.kolej.org.pl/index.php/topic,105.0.html
Tytuł: Odp: Parę pomysłów co do rozwoju symulatora
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 07 Wrzesień 2015, 11:53:46
Nie potrzeba tego implementować w ISDR, będzie normalnie działać w tle. Jeżeli już, to prędzej implementowany będzie system który czerpie dane z rozkładu jazdy i informacji o ruchu (SEPE lub PIP), bo ręczne konfigurowanie każdej zapowiedzi ma niewiele wspólnego z rzeczywistością - chyba prościej było by dyżurnemu samemu odczytać zapowiedź.