Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - maria1

Strony: 1 [2] 3 4
16
Urządzenia srk / Odp: Zakladanie zamka
« dnia: 21 Styczeń 2018, 11:21:56 »
Ogromne dzięki!

17
Urządzenia srk / Zanik kontroli
« dnia: 21 Styczeń 2018, 09:49:10 »
Na zdjęciu podana jest kontrola w minusie a co gdy przy przekladaniu do plusa ona nie wskoczy, po kilkukrotnych próbach nadal się nie udaje, więc przekładam z powrotem do minusa. Wiem, że na gruncie muszę sprawdzić w jakim faktyczniejest położeniu i załóżmy, że będzie w takim samym czyli też w minusie, więc rozjazd korbuje do plusa, zabezpieczam zamkiem i wracam na nastawnie. Ale co z zamkiem uze-1 / tym co na zdjęciu/? Czy tutaj ta żółtą lampka będzie nadal świecić w minusie, jeżeli na gruncie rozjazd został przekorbowany czy też będę musiała przyciskami zwrotnicowymi przełożyć na nastawni do położenia plus tak jak na gruncie?

18
Urządzenia srk / Odp: Zakladanie zamka
« dnia: 21 Styczeń 2018, 09:36:41 »
Czyli kolejność wykonywanych czynności jest prawidłowa:
- korbuje do wymaganego położenia
- zakładam zamek
- jeszcze raz dokorbowuje aby sprawdzić
- następnie odkorbowuje/ z powrotem/
I to wszystko?

19
Ruch kolejowy / Zamek trzpieniowy
« dnia: 21 Styczeń 2018, 06:43:08 »
Nie zakładałam jeszcze zamka więc czysto teoretycznie/ czytałam instrukcje obsługi w Ie8/, załóżmy, że mam rozjazd elektryczny sprzężony w plusie, potrzebuje przełożyć go do minusa ale nie mam kontroli. Wyłączam napięcie, idę rozjazd przekorbowac do minusa, zakładam zamek na jeden i drugi rozjazd , po założeniu sprawdzam, czy mam drogę oporów, doleganie i sprawdzam czy zamek spełnią swoją rolę dlatego muszę rozjazd dokorbowac, tak aby iglica oparła się na trzpieniu i jeśli się oprze to jest ok. Wtedy odkorbowuje tak aby iglica się odsunęła od trzpienia i w tej pozycji już zostawiam rozjazd dla tej jazdy. Czy prawidłowo to postępowanie opisałam? Jeśli gdzieś popełniłam błąd proszę mnie poprawić.

20
Urządzenia srk / Zakladanie zamka
« dnia: 21 Styczeń 2018, 06:35:54 »
Nie zakładałam jeszcze zamka trzpieniowego. Czytałam w Ie 8 o sposobie zakładania i z wiadomości na sucho rozumiem, że po założeniu zamka trzeba sprawdzić czy spełnia on swoją rolę. Czyli co? Załóżmy, że rozjazd / elektryczny/ mam w plusie i nie chce mi przejść do minusa a potrzebuje dla jazdy pociągu takie właśnie położenie. Czyli wyłączam napięcie, idę przekorbowac rozjazd do minusa i w tym położeniu zakładam zamek, korbuje znowu aby sprawdzić czy spełnia swoją rolę czyli w tym momencie iglica powinna oprzeć się na trzpieniu zamka a następnie muszę odkorbowac czyli niejako odsunąć iglice od zamka. Tzn., że prawidłowo założony zamek a właściwie jego trzpien będzie odsunięty od iglicy, nie będzie się z nią stykal ?

21
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie
« dnia: 07 Styczeń 2018, 18:53:06 »
Jeżeli pociąg wyjeżdżając do mnie nie zwolnil zastawki to ja wprowadzam tzp. Ale wg instrukcji zanim wprowadzony tzp. to należy podać przybycie, więc rozumiem, że na tylnym posterunku w rubryce 7 wpisują przybył do o godz.? W załączniku przykład z zadania.

22
Ruch kolejowy / Rozprucie
« dnia: 07 Styczeń 2018, 18:19:02 »
Czy gdy dojdzie do rozprucia podczas wjazdu pociągu to mam zamknąć rozjazd dla ruchu / rozprucie pod taboret/ czy zabezpieczyć rozjazd i użyć kr? Drogą była dobrze ulozona. Dla mnie to rozprucie pod pociągiem a kontroler mówi o kr. Jak to w końcu jest?

23
Ruch kolejowy / Telefoniczne zapowiadanie
« dnia: 07 Styczeń 2018, 18:14:33 »
Pociąg wjezdajacy do mnie po torze 1 nie zwolnił zastawki nad bl. końcowym. Wprowadzam tel. zap. poc. W międzyczasie po torze 2 wyprawiam pociąg. Pozniej tor nr 2 zamykam z jakiegoś powodu. Przed wprowadzeniem telefonicznego zapowiadania po torze 1 potwierdzam do tylnego posterunku przyjazd pociągu i to tylny   który wyprawił do mnie pociąg, po którym nie zwolniła zastawka wpisuje w rubryce 7 R 146 przyjazd do o godz. Czy dobrze myślę?

24
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz dla roboczego
« dnia: 07 Styczeń 2018, 12:26:25 »
Wielkie dzięki :)

25
Ruch kolejowy / Rozkaz dla roboczego
« dnia: 06 Styczeń 2018, 17:18:51 »
Jaka jest różnica gdy piszemy w rozkazie dla roboczego" jechać po torze zamkniętym do km" a "z postojem na km"?

26
Urządzenia srk / ssp
« dnia: 30 Grudzień 2017, 18:23:40 »
Jestem w okresie szkolenia stanowiskowego  i temat ssp jest mi zupelnie obcy. Zalozmy, ze mam przejazd z ssp. Mam wypuscic na zamkniety tor pociag  roboczy, ktory bedzie pracowal w poblizu przejazdu. Jak wyglada sprawa ssp bo zupelnie tego nie rozumiem. Czy przed wyprawieniem roboczego powinnam jako dyzurna powiadomic monterow aby wylaczyli czujniki czy cos takiego. W trakcie pracy roboczego dodatkowo ma  wystapic usterka ssp. Jak wyglada postepowanie dyzurnego ruchu wlasnie w takiej sytuacji.

27
Ruch kolejowy / Odp: Wyjazd pociagu ze stacji przy zaniku kontroli
« dnia: 20 Grudzień 2017, 07:13:29 »
Sory, kostkowy typu E

28
Urządzenia srk / Odp: Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« dnia: 19 Grudzień 2017, 21:35:40 »
Bardzo dziękuję za pomoc.

29
Ruch kolejowy / Wyjazd pociagu ze stacji przy zaniku kontroli
« dnia: 19 Grudzień 2017, 20:13:49 »
Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia o urządzeniach przekaznikowych. Jak wyglądają czynności dyzurnego przy wyjeździe pociągu i od strony wykonawczej i od dysponujacej gdy na stacji są urządzenia typu e , czyli jak rozumiem pulpit koralowy a przyległe szlaki z Eap gdy występuje zanik kontroli. Nie mam pojęcia od czego zaczac. Napewno rozjazd będzie zabezpieczony i wyjazd będzie na sz lub rozkaz i będzie tel. zapowiadanie a jeśli od wykonawczej to dodatkowo polecane i zglaszanie. Niestety kolejność czynności z tymi blokadami- pogubiłam się.

30
Urządzenia srk / Wyjazd ze stacji przy zaniku kontroli
« dnia: 19 Grudzień 2017, 19:27:52 »
Witam
Proszę o informację jak wygląda wyjazd pociągu że stacji przy zaniku kontroli zwrotnicy gdy stacja wyposażona jest w urządzenia typu e czyli jak rozumiem w pulpit kostkowy a szlak obok w Eap?

Strony: 1 [2] 3 4