Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Urządzenia srk / Odp: Zamek, spona
« Ostatnia wiadomość wysłana przez santiago dnia Wczoraj o 15:02:25 »
Nie. Przy PRÓBIE zabezpieczenia szyny S49 zamkiem S60 nawet nie wyjmiesz klucza z zamka, ponieważ trzpień zamka jest za długi i juz nawet dotykajac iglicy odlegającej nie wysuwa się w całości.
W przeciwnym przypadku bez problemu założysz zamek S49 na szynie S60 ale nie będzie on spełniał swojej funkcji ponieważ w pierwszej fazie przekładania rozjazdu iglica odlegająca zatrzyma się na trzpieniu dużo "dalej" niż powinna. Inaczej mówiąc, zamknięcie nastawcze wysunie się na więcej niż wymagane 5mm przy założonym zamku
2
Inne / Odp: Pytanie o badania wzroku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arhan dnia 19 Czerwiec 2018, 15:09:33 »
Badania zaliczone. Testy prawie dwie godziny ( cyferki, ogonki, tablice z podwójnymi liczbami oraz testy Ravena i coś tam jeszcze było ;) ), potem światełka ( gaszenie i krzyżowe). Rozmowa z psychologiem była, ale na zasadzie uzupełnienia kartoteki.
3
Urządzenia srk / Odp: Zamek, spona
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Beata10 dnia 19 Czerwiec 2018, 13:48:05 »
Czy można zabezpieczyć zamkiem S60 rozjazd o szynie  S49 i na odwrót? Jeśli tak to czy będzie spełniała  swoja funkcje?
4
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 19 Czerwiec 2018, 11:33:08 »
Fakt, zgadza się, Papowo Toruńskie 145.148 km linii, ale w materiale źródłowym jest z błędem, a nie jestem stamtąd, stąd tak przepisane.
Dziękuję za zwrócenie uwagi. Poprawione z Popowa, na Papowo.
5
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tomiexpress dnia 19 Czerwiec 2018, 09:59:11 »


Papowo Toruńskie.
6
Inne / Odp: Pytanie o badania wzroku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 18 Czerwiec 2018, 20:32:17 »
a trzeci test to rozmowa z psychologiem.

Poważnie takie coś jest? Nigdy nie miałem - ani na "durnego" (dyżurnego) - a robiłem w 2 ośrodkach różnych, ani na automatyka ......
7
Inne / Odp: Pytanie o badania wzroku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arhan dnia 18 Czerwiec 2018, 20:06:13 »
Dzięki za podpowiedź :) Słyszałem też że jest jakaś książeczka z obrazkami oraz listwy z lampkami które trzeba gasić bądź wciskać przycisk na przecięciu linii pionowej i poziomej.
Jutro się okaże co będzie :)
8
Inne / Odp: Pytanie o badania wzroku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Dulson dnia 18 Czerwiec 2018, 17:43:45 »
Testy psychologiczne na nastawniczego wyglądają w ten sposób że pierwszy jest test na ajkju drugi test to test podzielności uwagi a trzeci test to rozmowa z psychologiem. Na teście podzielności uwagi dostałem kartkę na której były literki a w nich Ukryte słowa które miałem wyszukiwać i podkreślać jednocześnie w tle leciał lektor który czytał kolor i cyfrę miałem reagować na kolor zielony i żółty a cyfrę która występuje po tym kolorze zapisywać na osobną kartkę. Co do zdrowia Jeśli nie masz z tego tytułu żadnych ograniczeń i dolegliwości to nie będzie to stanowiło jakiegokolwiek problemu.

Pisane głosowo.
9
Inne / Odp: Pytanie o badania wzroku.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez arhan dnia 17 Czerwiec 2018, 16:25:18 »
Witam. Nie chcę zakładać nowego tematu to się podepnę do tego ;)
Wracam na kolej po 26 latach. Po aplikacji na nastawniczego powiedziano że szkoda na nastawniczego i od razu na dyżurnego.
Badania wzroku bez zastrzeżeń, słuch też. Pozostały mi tylko testy u psychologa. Jest ich sporo w necie ale może podpowiecie które są najbardziej zbliżone do tych na badaniu.
I teraz pytanie najważniejsze. 23 lata temu przeszedłem mały zabieg operacyjny kręgosłupa. Ne ma z tego powodu żadnych dolegliwości ani ograniczeń. Czy taki zabieg mnie dyskwalifikuje u lekarza ogólnego. Neurolog nie widzi przeciwwskazań. Coś podpowiecie w tym temacie.
10
Ruch kolejowy / Odp: Wypadki kolejowe (wydzielone z: Egzamin zawodowy...)
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 17 Czerwiec 2018, 10:26:11 »
   Po 02:00 w nocy 04-07-1987 w Toruniu rozdzwoniły się telefony, pogotowia ratunkowego, komendy Milicji Obywatelskiej, rejonu przewozów kolejowych: na stacji Toruń Wsch. poc. pośp. relacji Poznań - Ełk najechał na poc. towarowy. Są ranni. Wyjechały karetki pogotowia. Na miejscu wypadku rozbite i spiętrzone wagony towarowe robiły szokujące wrażenie i patrząc na nie można by spodziewać się bardzo tragicznych skutków. Ale tak szczęśliwie się złożyło, ze wagony pasażerskie poc. pośpiesznego nie uległy poważniejszym uszkodzeniom. Ich ściany boczne i czołowe uratowały pasażerów na tyle, że nieznacznych urazów ciała doznało tylko 13 podróżnych. Jednego z nich umieszczone w szpitalu z podejrzeniem wstrząsu mózgu, a pozostali po skorzystaniu z pomocy lekarskiej udali się do domu lub w dalszą podróż.
  Sprawdzono trzeźwość zainteresowanych pracowników, przystąpiono do usuwania skutków wypadku oraz do ustalenia okoliczności i przyczyn ich powstania. Dla zrozumienia przebiegu tego wypadku nieodzowne jest podanie w skrócie niektórych danych techniczno-eksploatacyjnych.
  Nastawnia dysponująca TrW stacji Toruń Wsch. położona jest od strony stacji Toruń Gł., a nastawnia wykonawcza TrW2 od strony stacji Lubicz, Papowo Toruńskie (Iława). W okręgu tej nastawni zbiegają się trzy odcinki linii, tj. z Torunia Wsch. w kierunku Kowalewa Pom. (Iławy), Lubicza (Sierpca), Chełmży i Unisława Pom. W środkowej części stacji, mniej więcej w połowie peronu drugiego (położonego między torami parzystymi) położony jest posterunek nr 11, a w nim pomieszczenie dyżurnego ruchu peronowego i odprawiacza technicznego pociągów. Dyżurny ruchu peronowy prowadził książkę przebiegów, zapisując w niej zamówienia dróg przebiegów przez dyżurnego ruchu dysponującego na wejścia pociągów. Dając zgodę zwalniaczem kluczowym potwierdzał, że konkretny tor jest wolny i niema przeszkód dla wejścia na ten tor pociągu.
  Wprawdzie regulamin techniczny stacji Toruń Wsch. nie nakładał na dyżurnego ruchu peronowego obowiązku podawania drużynom pociągów pasażerskich sygnału "nakaz jazdy", ale zobowiązywał do obecności na peronie przy wejściach i wyjściach tych pociągów. Utarł się jednak zwyczaj, zresztą przez nikogo nie kwestionowany, że dyżurni ruchu peronowi po upewnieniu się, że nie było przeszkód dla biegu, podawali drużynom poc. pasażerskich sygnał "nakaz jazdy", w tym też odchodzącym z toru nr 1 przy peronie pierwszym.
  Z post. nr 11 (pomieszczenia dyżurnego ruchu peronowego) było przejście służbowe przez tory na peron pierwszy (położony przy torze nr 1).
  Przed wskaźnikiem W-4, zwykle na wysokości tego przejścia służbowego zatrzymywały się czoła pociągów pasażerskich. Przejście służbowe (z którego korzystali m.in. dyżurni ruchu peronowi) położone było w odległości około 540-550m przed semaforem wyjazdowym I/2 z toru nr 1 położonego  na 139,695 km (patrząc w kierunku Popowa Toruńskiego i Iławy). Natomiast za semaforem wyjazdowym I/2 (patrząc w tym samym kierunku) w odległości 355m za tym semaforem tj. na 140,050 km w torze nr 1 położony był pierwszy rozjazd nr 116, w tym przypadku krytyczny dla wejścia pociągu 1581 i wyjścia pociągu 71501 (pociągów uczestniczących w wypadku).
  Tuż przed powstaniem wypadku sytuacja ruchowa na stacji Toruń Wsch. i na przyległych szlakach była następująca.
  O 01:52 odszedł ze stacji Lubicz do Torunia Wsch. poc. towarowy 1581 (relacji Płock - Bydgoszcz) prowadzony lokomotywą ST44-670 przez maszynistę, Ryszarda C., i jego pomocnika, młodszego maszynistę, Andrzeja O. Poc. ten składał się z 40 wagonów, 127 osi obliczeniowych (przy dopuszczalnych 120), o ciężarze brutto 1555 ton, a rzeczywisty ciężar hamujący był większy od wymaganego o 207 ton. Rozkładowy czas biegu tego poc. z Lubicza do Torunia Wsch. wynosił ok. 13 minut, czyli bez zatrzymania przed semaforem wjazdowym powinien przybyć do Torunia Wsch. o 02:06.
  Nieco później, bo o 01:55 odszedł ze stacji Toruń Główny do Torunia Wsch. poc. pośp. 71501 (relacji Poznań - Ełk) prowadzony lokomotywą ST44-769 przez maszynistę, Mirosława R., i jego pomocnika, młodszego maszynistę, Piotra S. (z lokomotywowni w Iławie), a drużyna konduktorska składała się z kierownika poc. , Ryszarda R. i konduktora rewizyjnego, Stanisława Z. Poc. 71501 miał zgodnie z rozkładem przybyć do Torunia Wsch. o 02:06 i po minutowym postoju, odejść w dalszą drogę. Należy dodać, że w przypadku przyjęcia do stacji Toruń Wsch. poc. towarowego 1581 przecinał on od strony stacji Popowo Toruńskie (z kierunku Iławy), w okręgu nastawni wykonawczej Trw2 drogę przebiegu na wyjście z toru nr 1 stacji Toruń Wsch. poc. pośpiesznego 71501. Tak więc przewidziane w rozkładzie wejście i przybycie poc. 1581 na tor nr 2, jak i odejście z toru nr 1 poc. pośpiesznego 71501 zbiegały się w czasie. Zgodnie z postanowieniami § 67 ust. 20 przepisów ruchu R1, w takiej sytuacji pierwszeństwo wejścia i wyjścia ze stacji Toruń Wsch. miał poc. 71501. Tymczasem dyżurny ruchu dysponujący, Stanisław L., postąpił inaczej. Zażądał od dyżurnego peronowego i nastawniczego nastawni wykonawczej TrW2 dania zgody za pomocą urządzeń srk na wejście z Torunia Głównego na tor nr 1 poc. pośpiesznego 71501 oraz z Lubicza na tor nr 2 poc. towarowego 1581. Oznaczało to, że jednocześnie do stacji Toruń Wsch. wejdą poc. pośpieszny 71501 i poc. towarowy 1581 z tym, że ten ostatni przez rozjazd nr 116 będzie przecinać w okręgu nastawni wykonawczej TrW2 tor główny zasadniczy nr 1, po którym (po minutowym postoju) miał odejść w dalsza drogę poc. pośp. 71501.
                                                                                c. d. n.
Strony: [1] 2 3 4 ... 10