Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 48 49 50 [51] 52 53 54 ... 62
751
Testowo / Odp: Jak podać sygnał Ms2?
« dnia: 01 Wrzesień 2011, 19:03:15 »
Jeżeli chodzi o telefonogram "Pociąg ... odjechał" - skasuj pole z godziną. W tym wypadku jest zbędna, ponieważ przy SBL w dzienniku ruchu nie notuje się godzin odjazdu z sąsiedniego posterunku/przyjazdu do sąsiedniego posterunku i jest to jedynie informacja o numerze pociągu (chyba że ruch prowadzony jest na TZP w odstępie posterunków zapowiadawczych).

752
Testowo / Odp: Jak podać sygnał Ms2?
« dnia: 31 Sierpień 2011, 22:06:20 »
Jak dzwonię do kogoś to jak mogę nadać np. "co z pociągiem ..." albo "jaki tor"?

Nie ma takiej możliwości.

753
Testowo / Odp: Jak podać sygnał Ms2?
« dnia: 30 Sierpień 2011, 11:47:23 »
Jeśli rozjazd nie przełoży się do końca (tzn. np. iglica nie dochodzi) to rozjazd miga jako sygnał że coś z nim "nie tak".

W tym przypadku nie przekłada się w ogóle. Jeżeli przycisk zostanie puszczony za szybko, nie wszystkie przekaźniki w obwodzie sterującym zdążą zapracować, wskutek czego kontrola położenia zniknie, ale napęd nie rozpocznie przestawiania. Miganie szczelin na biało oznacza dłuższy brak kontroli położenia, dodam jednak że nie jest to standardowa funkcja w urządzeniach typu E - normalnie po prostu szczeliny pozostaną ciemne.

No i najważniejsze czy nie idzie 20 amper na rozjazd bo można silnik spalić. Z tym, że Pablo raczej tego nie odwzorował, w takim wypadku najlepiej jest "skoczyć" do tablicy kontrolnej i odłączyć napięcie nastawcze.

Zgadza się, silnik się nie spali, natomiast po pewnej chwili wyłączy się bezpiecznik nastawczy (okno usterek). Nie wiem czy to do końca poprawnie zostało odwzorowane.

754
Ruch kolejowy / Odp: Skróty w PLK S.A.
« dnia: 29 Lipiec 2011, 19:33:09 »
Tych skrótów jest od groma, ale większość to działy, biura itp. Poza IZ są jeszcze:

IR - Centrum Realizacji Inwestycji (alternatywne rozwinięcie skrótu: Infrastruktura Rozkradana)
IY - Centrum Kolei Dużych Prędkości
ID - Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym
IM - Zakład Maszyn Torowych
IG - Centrum Diagnostyki

Do tego dochodzą jednostki podległe, np. w IZ jest IZPR - Dział Pracowniczy (jeżeli Cię to interesuje to możesz podejść do biur ZLK i poczytać napisy na drzwiach :P).

Jeżeli chodzi o jednostki związane z ruchem kolejowym to kojarze jeszcze tylko IDDE (dyspozytura).

755
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 28 Lipiec 2011, 20:14:52 »
Jeżeli już, to zostawić wkolejanie. Ale w innej formie.
Coś a'la naprawa usterki.
Dajesz "wkolej skład" - przybliżony czas wkolejania składu, 6 godzin.

Bo tak... szast prast to nie za bardzo.

No właśnie. Ale nagłe wkolejenie po 6 godzinach od wybrania polecenia też nie za dobrze by wyglądało - przez ten czas nic by się nie działo. Poza tym nie ma pewności, że ta funkcja działa dobrze - może sie zdarzyć tak, że po tych 6 godzinach skład wskoczy na tor, ale z powodu kolidowania z innym składem zostanie ustawiony kawałek dalej, tak że wyjdzie w połowie zwrotnicy ustawionej na inny kierunek albo za kozłem oporowym (i znowu wkolejanie przez 6 godzin).

Taka małą propozycja żeby wszelkie pozycje Przyślij... wrzucić jako jedno polecenie a nie jak jest teraz że są 4. W oknie które by się otwierało wybierało by się co się zamawia.

A w czym przeszkadza wybór na poziomie menu? Wydaje mi się że tak jest przejrzyściej.

756
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 28 Lipiec 2011, 16:56:48 »
Jeśłi się coś takiego zdarzy to pociągi nierealistycznie szybko hamują i zatrzymują się bez zderzenia, a lepsze by było coś takiego jak jest zrealizowane przy wykolejeniu - np czerwona obwódka, komunikat i koniec symulacji.

Jeżeli prędkość będzie trochę większa to dojdzie w takiej sytuacji do wykolejenia.

Czemu od razu koniec symulacji?? Lepiej by bylo jak by symulacja trwala dalej. W koncu wkoleic pociag sie da.

Już pisałem n razy, że to "funkcja serwisowa", analogicznie jak ustawienie/usunięcie pociągu. Chyba schowam to debugowanie gdzieś głębiej.

757
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 28 Lipiec 2011, 16:47:34 »
Jest taka możliwość i chciałbym kiedyś to wykorzystać, ale narazie brak czasu na to.

758
Inne / Odp: Czy rozmowy telefoniczne są nagrywane?
« dnia: 27 Lipiec 2011, 17:03:24 »
Od jakiegoś czasu instalowane są nowe elektroniczne systemy łączności zapowiadawczej z centralkami komputerowymi, i jest tam rejestracja prowadzonych rozmów (dostęp do nagrań ma także dyżurny ruchu z centralki komputerowej). O ile mi wiadomo gdzieniegdzie były także rejestratory rozmów na zwykłych łączach.

759
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 26 Lipiec 2011, 15:17:36 »
To wynika ze sposobu powiązania z blokadą liniową, który ma na celu wyeliminowanie wyścigu - dla zwolnienia "zastawki" konieczne jest zajęcie odcinka ItR podczas wyswietlania sygnału zezwalającego, a jednocześnie odcinek ten wygaszał by sygnał - dlatego wygaszenie semafora następuje za pośrednictwem blokady liniowej, a jeżeli blokada liniowa nie działa - wygasi dopiero drugi odcinek. Oczywiście zależność jest zrobiona tak, że pierwszy odcinek nie wygasza semafora, ale przy zajętości nie pozwala na jego podanie. Nie wiem czy wszędzie jest to rozwiązane w taki sposób.

760
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 25 Lipiec 2011, 21:28:35 »
Jest tylko jedno dodatkowe okno podglądu i nie przewiduję więcej. Myślałem jedynie o przeniesieniu zakładek na osobne okna dokowane w zakładkach, tak żeby można było je sobie dowolnie rozmieścić na ekranie/kilku ekranach, ale to zbyt kłopotliwe żeby teraz się w takie bajery bawić - może kiedyś do tego wrócę.

761
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 24 Lipiec 2011, 20:49:44 »
Być może tak się stało. Byłem jednak przekonany, że skład stał dłużej na tym torze, a wagony stoczyły się dopiero po jakimś czasie.

Możliwe że stał dłużej z lokomotywą, która po pewnym czasie otrzymała jakiś sygnał do ruszenia i popchnęła wagony.

Z ciekawości jeszcze mogę zapytać czy są rozwiązane takie funkcje w programie jak rozerwanie składu,

Teoretycznie możliwe, ale tylko w wyniku wykolejenia, choć bardzo mało prawdopodobne żeby jedna część się wykoleiła i oderwała a druga normalnie pojechała dalej.

zbiegnięcie wagonów,

Jeżeli tor miał by ustawione pochylenie (w TW tego nie ma) i wagony zostały by odłączone bez odhamowania, to by się zaczęły toczyć. W każdej chwili istniała by jednak możliwość ich zahamowania opcją z menu kontekstowego (imituje to podłożenie płozu).

czy wjazd pociągu bez sygnałów końca pociągu?

Każdy skład w trybie pociągowym ma sygnały końca pociągu. Jeżeli posterunek SKP zgłosił brak tych sygnałów, to musiał trafić na manewr, choć nie powinien na manewry reagować (jedynie na składy z poprawnymi numerami).

762
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 24 Lipiec 2011, 00:38:52 »
Skoro lokomotywa była na środku toru, a wagony przejeżdżały przez zwrotnicę, to musiały omyłkowo zostać odłączone bez zahamowania.

763
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 22 Lipiec 2011, 23:02:16 »
Wagony toczyły się gładko, czy były powoli pchane przez lokomotywę? W pierwszym przypadku oznaczało by to odłączenie wagonów opcją "odłącz odhamowane". Posiadasz jakieś .sav z momentu zdarzenia?

764
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 18 Lipiec 2011, 12:11:47 »
Można podać Sz-ta na niewłaściwy do Ślemienia bez NO.

No można. Tak samo można podać Sz-ta przy źle ustawionej drodze przebiegu.

Miałem też dziwny przypadek przy luzaku 9055 Wjechał na Sz od ślemienia i zatrzymał się pod tarczą manewrową z oświetleniem manewrowym :|

Nie dawałeś mu sygnałów typu "do mnie", "ode mnie"?

765
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 08 Lipiec 2011, 20:05:39 »
Cytuj
Jeżeli zajdzie potrzeba przyjęcia pociągu na tor częściowo zajęty albo na tor, który może być wykorzystany tylko na części jego długości, pociąg należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym), powiadomić drużynę pociągową rozkazem pisemnym "O" o częściowym zajęciu lub częściowej użyteczności toru wjazdowego oraz o konieczności ostrożnej jazdy z prędkością nie przekraczającą 20 km/h, a następnie należy nastawić sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym (drogowskazowym), o ile urządzenia srk na to pozwalają.

Jeżeli urządzenia srk lub inne przyczyny nie pozwalająna podanie na semaforze wjazdowym (drogowskazowym) sygnału zezwalającego na jazdę, zatrzymany pociąg należy przyjąć na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny "S" lub "N".

Z tego punktu wynika, że jeżeli nie można nastawić sygnału zezwalającego, to dyktuje się rozkaz "O" i podaje Sz, lub dyktuje rozkaz "O" i rozkaz "S"/"N" (w jakiej sytuacji ten "N"?). Nie znalazłem tam nic na temat izolacji czy urządzeń mechanicznych. Domyślam się że chodzi Ci o to, że zamiast pisania osobnego rozkazu "O" można informację o ograniczeniu zawrzeć w rozkazie "S". W takim układzie dorobię uzależnienie tej opcji w rozkazie "S" od pola "wjazd"/"wyjazd" - przy wjeździe będzie 20 zamiast 30.

Strony: 1 ... 48 49 50 [51] 52 53 54 ... 62