Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EN57-002

Strony: 1 ... 45 46 47 [48] 49 50 51 52
706
Urządzenia srk / Odp: Dawna sygnalizacja kolejowa
« dnia: 23 Kwiecień 2014, 16:04:20 »
Instrukcję E1 z 1958 mam, jedną bez poprawek, drugą z naniesionymi poprawkami, w ogóle chyba wszystkie od 1946 mam. Z góry jednak napiszę, że z braku czasu, ewentualne skanowanie może przeciągnąć się w czasie. Opisanie czegoś z intstrukcji już prędzej. Przydatne przy sygnalizacji mogą okazać się Albumy rysunków konstrukcyjnych urządzeń zab.ruchu poc. Były wydane w różnych grupach. Odnośnie semaforów 6 komorowych w tym roku stały jeszcze w Tarnowie zdjęcia w załączeniu.

707
Inne / Odp: Zdjęcia związane z ISDRem
« dnia: 16 Kwiecień 2014, 10:52:45 »
LCS Drzewica. Kiedyś przeanalizowałem zdjęcia z tego LCS-a, bo nie byłem w środku, ale już na podst. zdjęć można wyciągnąć pewne wnioski. Pierwsze - znaczna ilość monitorów niestety nie najlepiej ułożonych. Zamontowano je tam gdzie było msc. bez stworzenia odpowiednich ram czy stojaków dla nich, aby tworzyły coś w rodzaju ściany monitorów w odpowiedniej odległości od patrzącego. Teraz te na biurku są za blisko, te na ścianie za daleko, po za tym pod różnym kątem. Czasami mam dzień, że „zbyt długo” siedzę na kompie patrząc w monitory, wieczorem odczuwam to przez lekki ból oczu, ale na szczęście moje monitory są oddalone ode mnie ok. 110mm co wydaje się być optymalną odległością, do tego są dość ściemnione aby świeceniem nie powodowały efektu patrzenia na żarówkę. Tu pani na biurku ma je w odl. ok. 65mm, powinny być ustawione na jakimś stojaku za biurkiem bo na biurkach już brakuje miejsca, a dopiero zaczynają pracę na urządzeniach. Druga – rozjaśnienie monitorów. Widać to dobrze na zdjęciu 6 i 8. Co zrobił aparat fotograficzny aby zachować przejrzystość zdjęcia? Zmniejszył przysłonę bowiem kontrast pomiędzy rozświetloną firaną przez słońce w stosunku do reszty tła spowodowało, że na zdjęciach praktycznie nie widać co pokazują monitory. To samo będzie musiał robić już pracownik przez 12h zmagając się z kontrastem własnymi oczami. Miałem kilka razy pracować w takich warunkach, gdzie z tyłu była rozświetloną firana. Dawałem kartony wokół monitora, aby jakoś dało się pracować. Jak dla mnie to powinno być na ścianie, gdzie stoi gromada ucieszonych panów z powodu przepływu kasy niekoniecznie tam gdzie powinna. Było by nawet lepiej dla Pani, bo w przypadku konieczności spojrzenia za okno wystarczyło by się tylko obrócić na krześle i przez nie zasłonięte żadnym gratami okno widziała by sytuację za nim. Współczuję takiego patrzenia przez kilka godz. Dodam, że kiedyś na badaniach dla kierowców badano akomodację oczu w badaniu polegającym na silnym oświetleniu oczu matowym białym światłem, a następnie po wygaszeniu go sprawdzano czas w jakim oko dostrzeże na czarnym tle słabo rozświetlone figury geometryczne. To spr. wzroku w Drzewicy trwa powiedzmy przez 6h naświetlenia firany. Trzecie – pani zakładam dyżurna ruchu ma 4 myszki do pracy. Kiedyś naprawiając drugiego kompa postawionego obok i pracując na trzech monitorach miałem 2 myszki. Ile razy się pomyliłem przy zmianie myszek i klawiatur... Tu są 4, można policzyć na zdj. 3 i 7. Zresztą pan obok też ma 3. Czwarte – ergonomia pracy. Doskonale ją widać na 4 i 5 zdjęciu, po jakimś czasie jest szansa na wydłużenie szyi u tej pani, bez specjalistycznych masaży. Piąte – kamery w terenie. Na 9 tym zdjęciu drugi od lewej obraz jest ledwo widoczny dla obiektywu aparatu przy tym monitorze wiszącym na ścianie, a co dopiero dla Pani siedzącej od niego jakieś 2,5m. Szóste – czas obsługi urządzeń. Jeżeli spełnić wszystkie wymogi przepisowe, zatrzymanie wzroku na 2sek na tych monitorach, które w danym przebiegu są niezbędne, przeniesienie wzroku, naciśnięcie myszką, zatwierdzenie decyzji, sprawdzenie czy one zostały wykonane to czas wyjdzie chyba porównywalny z obsługą urządzeń mechanicznych w miejscu. Pomijam już wydanie 35 mln na przebudowę, a 35mln tj. 35 osób pracujących 40 lat dostających 2000zł brutto na rękę.

708
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 13 Kwiecień 2014, 20:00:04 »
RJ jest w wątku z rozkładami jazdy, to jest ten  Lis.2.2.roz w poście z 04-04-2014

709
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 13 Kwiecień 2014, 19:10:44 »
W zasadzie sprawa występuje nadal tzn. część poc. pośp. zatrzymuje się na przystankach osobowych pods. Tęcza oraz p.o. Kukułka. Np. poc. nr 6204, który w debugowaniu ma priorytet=5 w rozkładzie jazdy w polu identyfikator W4 wpisaną 1-kę w rodzaju EIE z niewiadomych przyczyn staje na w/w. przystankach. Co może być powodem jego tam stawania? Dołączam screen.

710
Testowo / Odp: Blok poczatkowy
« dnia: 13 Kwiecień 2014, 12:51:49 »
Też już proponowałem, aby był telefonogram np. w stylu "Poc. xxxx stoi pod wjazdowym" lub "Dla poc. XXXX brak toru wolnego", bo jednak AI się pyta co z poc. i nie ma jak odpowiedzieć.

711
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa-zmiany
« dnia: 08 Kwiecień 2014, 18:12:05 »
To jest tzw. efekt debugowania, stąd pierwszym składem jest pośpiech. Składy te są tam wpisane bowiem przy grze np. z pn/wt już jadą normalnie i aby nie było dziury są wpisane. Przy odpaleniu program "będzie z reguły powodował pominięcie kilku pierwszych pociągów, bo nie będzie miał kompletu danych o ruchu i stanie symulacji." cyt. z wpisu admina.

712
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa-zmiany
« dnia: 07 Kwiecień 2014, 23:59:26 »
Teraz czy masz rozkład ściągnięty z pierwszego postu, gdzie (niestety) błędnie jest wisane 2 przy W4, czy już ten poprawiony z 04-04-2014, gdzie przy W4 jest 1-ka. Długość składów - no teraz to są na torach aż śmiesznie krótkie np. 3 wagony i lok. Te długie to kiedyś takie standardowo jeździły i faktycznie się zatrzymywały za peronami. Sam kiedyś ze składu 17 wagonowego z Kołobrzegu wysiadałem w Katowcach na rozjazdach przy KO, już nie wspomnę, w którym miejscu 17-y wagon stawał na mniejszych stacjach.

713
Ruch kolejowy / Odp: Komunikacja w obrębie LCS
« dnia: 06 Kwiecień 2014, 18:48:58 »
Tajemnica firmowa. Wystarczy stanąć koło torów, poczytać odpowiednie fora i w zasadzie można wiedzieć więcej niż niekiedy ludzi na nastawniach, ale podpisuje się tajemnicę firmową, bo zawsze jest kolejny powód do ewentualnego zwolnienia z pracy. Ech...

714
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa-zmiany
« dnia: 04 Kwiecień 2014, 22:25:19 »
Zmieniłem te parametry po tym jak: (tu to co wpisałem w innym poście) "Np. poc. nr 6202, który w debugowaniu ma priorytet=5 w rozkładzie jazdy w polu identyfikator W4 wpisaną 1-kę w rodzaju EIE z niewiadomych przyczyn staje na w/w. przystankach. Co może być powodem jego tam stawania? " [chodziło o  pods. Tęcza oraz p.o. Kukułka]. Maku otrzymałem od Ciebie odp. aby: "Oznaczenia w RJ wpisuj odwrotnie niż w Testowie; W4. Odnośnie zatrzymania składów pasażerskich przy krawędzi peronu." Skoro miałem 1-kę wpisaną i powyższa sytuacja miała msc. to zmieniłem na 2. Zamienię ponownie na 1-ki, a jak będą stawać na przyst. osobowych to już na to nie poradzę.
     Poprawiłem poc. pośpieszne przez wstawienie 1-ki przy wskaźniku W4, przy okazji zmieniłem błędny opis przy lokach luzem 06472, wcześniej nie zauważone. Proszę w takim razie podmienić plik poprzedni na ten obecny. Przepraszam za zamieszanie.

715
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkład od EN57-002 dla Liskowa-zmiany
« dnia: 04 Kwiecień 2014, 19:53:14 »
Wiem, sam to zauważyłem, ale już na forum pisałem o tym w temacie Lisków - dyskusja, że to nie działa prawidłowo. Dostałem odp. aby zmienić identyfikatory W4. Wcześniej było wpisane w poprzedniej wersji mojego rozkładu 1 i w Liskowie stawały przed W4, ale również stawały na przystankach osobowych. Zmieniłem więc na 2, jak w instrukcji do rozkładu jazdy "2 dla peronów własnego posterunku ruchu - o ile w symulatorze nie ustalono inaczej", ale nadal stają na przystankach pods. Tęcza oraz p.o. Kukułka, a nadto nie zatrzymują się przed W4 w Liskowie. Jak wpiszę 1,2 to będą wszystkie pośpiechy jechały jak osobowe. Nie wiem jak to rozwiązać.

716
ISDR - Rozkłady jazdy / Rozkład od EN57-002 dla Liskowa-zmiany
« dnia: 28 Marzec 2014, 14:30:10 »
W tym rozkładzie jazdy poprawiłem błędy, które nie zostały zauważone wcześniej. Poprawiono literówki przy numerach dwu poc. Dla loka z Wilamowic, który przyprowadzał poc. do Tefamy zorganizowano skład powrotny (wcześniej nie było). Zostały podwyższone prędkości dla poc. towarowych na szlaku do i z  Wilamowic z 70km/h do 80km/h co urealniło czas przejazdu, a dla kontenerowych zwiększono do 90km/h. Skomunikowano dalszą część osobówek, bo czasami można było odnieść wrażenie wygaszania popytu na linii. Klinowanie stacji obniżono, bo faktycznie trudno jest przepuścić tak duży ruch przez stację, przez zlikwidowanie kilku poc., czasami sam nie wyrabiałem. Poprawiono oznaczenia przy wskaźniku W4, aby pośp. nie stawały na przystankach osobowych. W poc. zbiorowych naniesiono na grupy wagonów oznaczenia, którymi poc. (ich numery) odjeżdżają, aby przy manewrach było wiadomo do jakiego poc. je włączyć, bo w czasie manewrów zmieniały nr na np. "Manewr 11". Zwiększono nieznacznie pracę przy poc. zbiorowych, dodano opisy dla grup odstawianych w Liskowie na tory boczne. Dokonano korekty czasów dla niektórych poc. towarowych. Pozostawiono starą numerację poc. z max. 5 cyfrowymi nr-ami, a końcówki w/g dawnej numeracji, czyli:
00-10 poc. ex. i posp.
11-49 osobowe,
50-54 osobowo-towarowe,
55-59 towarowo-osobowe,
60-64 towarowe przesyłkowo-ekspresowe,
65-69 towarowe pospieszne,
70-79 towarowe zbiorowe,
80-99 towarowe pozostałe.
Resztę czyli znaczenie pierwszych cyfr w numerze poc. w poprzednim wątku z rozkładem dla Liskowa. Uwagi mile widziane.


717
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prace nad symulatorem
« dnia: 26 Marzec 2014, 19:22:34 »
O oczywistych sprawach nie musicie pisać. Wyjaśnie może skąd się bierze to zamieszanie z Tęczą, która nie podaje zezwalającego. Czasami jak wypuszczę skład to podobnie jak po jakimś czasie Tęcza się pyta mnie co z poc. (niestety często ze tym stojącym u niej, już o tym gdzieś pisałem) to też spr. czemu blok jest tak długo zablokowany i widzę poc. stojący u niej pod wjazdowym, przy otwartych rogatkach. Stwierdzam więc, że nie ma bloku z Wilamowic i tyle skoro nie puszcza. Po spr. odstępu do Wilamowic też widzę, że nic na nim nie ma. Musiałbym spr. w debugu co dzieje, ale przy napiętym rozkładzie nie ma na to niekiedy czasu.

718
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prace nad symulatorem
« dnia: 26 Marzec 2014, 15:31:13 »
Przeanalizuj jaka tam jest blokada i na jakiej zasadzie działa posterunek odstępowy ;)
Wstępna analiza - blokada dwukierunkowa typu Eap. Posterunek odstępowy działa na zasadzie wpuszczania pociągu na przedni wolny odstęp, z tylnego odstępu. Jeżeli coś pominąłem to proszę mnie poprawić.

719
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Prace nad symulatorem
« dnia: 25 Marzec 2014, 17:48:16 »
Po prostu szanowni państwo, stację sąsiednie są mają nieskończoną ilość torów, nawet takie Wilamowice, ...
Nieprawda. Mnie się wielokrotnie zdarzyło, że poc. z Liskowa jadący do Wilamowic był trzymany na S1 w Tęczy. Zakładam, że to właśnie z powodów jakiś wewnętrznych problemów z upychaniem pociągów, a przynajmniej z dłuższym czasem wjazdu na posterunek, niż przejazd odstępem.

720
ISDR - Tematy ogólne / Odp: System SERWO
« dnia: 11 Marzec 2014, 14:11:39 »
Ja jestem za tym aby taki program powstał.Można by wtedy jeszcze bardziej odwzorować prawdziwą nastawnie w nowoczesnym stylu.

Jak Cię tak bardzo ciągnie do prawdziwej nastawni w nowoczesnym stylu nie pozostaje nic innego jak się zatrudnić na takiej nastawni. Połączysz przyjemne (zakładam, że granie w symka i zainteresowanie tą dziedziną jest przyjemne) z pożytecznym - zarabianiem pieniędzy na utrzymanie. Będziesz nie wirtualnie lub na papierze w domu wypełniał rozkazy, tylko na drukach ścisłego zarachowania, dostarczał je (radiowo) do realnego pociągu itp. Zrobiłem dla własnych potrzeb R146 w wersji takiej jak oryginał i w wersji do symka z węższymi wierszami (więcej wchodzi na stronę) i jakoś się da. Od biedy możesz wydrukować rozkazy na kolorowej drukarce, zszyć je, opieczętować i wystawiać.

Strony: 1 ... 45 46 47 [48] 49 50 51 52