Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - jageer

Strony: [1] 2
1
Inne / Kurs na rewidenta taboru - weekendowo Gliwice
« dnia: 27 Sierpień 2018, 18:50:26 »
Witam.

W związku z planem zorganizowania kursu na rewidenta taboru kolejowego - poszukuję chętnych. Kurs na terenie Gliwic, możliwość wystawienia FV jeżeli by ktoś potrzebował. Kurs weekendowy, wszystko zgodnie z rozporządzeniami itp.

Jeżeli ktoś zainteresowany - zapraszam do napisania prywatnej wiadomości.


2
Inne / Trakcja elektryczna
« dnia: 05 Grudzień 2016, 09:11:32 »
Orientuje się ktoś, w jakiej odległości za końcem trakcji (min/max) w przypadku częściowej elektryfikacji toru, należy zamontować przekładki (odizolować tor)?

3
Urządzenia srk / Kolejność nastawiania semaforów - tablica zależności
« dnia: 27 Październik 2016, 19:57:39 »
Orientuje się ktoś, czy istnieje symbol (zapis), który pokazuje w tablicy zależności kolejność nastawiania semaforów? Np -> najpierw wyświetlamy drogowskazowy, a potem wjazdowy, odwrotnie się nie da.

pozdrawiam

4
Urządzenia srk / "Sz" przy lewym i To
« dnia: 13 Styczeń 2016, 14:27:29 »
Czy, jeżeli przy torze lewym, znajduje się semafor w układzie CB (czyli tylko "Sz") wymagana jest tarcza ostrzegawcza? Gdzie to jest uregulowane, bo WTB E-10 chyba nic o tym nie mówi.


5
Inne / Symbole kolejowe autocad
« dnia: 19 Listopad 2015, 12:09:21 »
Posiada ktoś dobrze (nawet "bardzo dobrze") zrobione zwymiarowane rozjazdy do autocada? Inne symbole, też się przydadzą ;) I, czy oczywiście się podzieli.

pozdrawiam

PS. Paweł to od Ciebie jest "zgodne ze sztuką"?

6
Urządzenia srk / Różności SRK
« dnia: 10 Listopad 2015, 07:31:26 »
Pozwoliłem sobie utworzyć taki temat  ;)


7
Ruch kolejowy / Droga ochronna
« dnia: 04 Listopad 2015, 07:28:05 »
Czy istnieją jakieś uwarunkowania, gdy droga ochronna, może być mniejsza od 50m od ukresu (akurat tam prędkość jest 30-40 km/h)? Z tego co wiem, wtedy np. nie można podać wjazdu z 2 stron na sąsiednie tory. Chociaż z WTB-E10, można wyczytać, że rozjazd też może wchodzić w droge ochronną.
Mam na myśli "ułożenie" semaforów, bo wiem, że tarcz manewrowych to nie dotyczy.

PS: Już jakby co, to się wyjaśniło ;)

8
Inne / Centralka KTE
« dnia: 21 Lipiec 2014, 15:09:37 »
Witam.

Wielu z was zastanawiało się, do czego służą "inne przyciski" na znanej wszystkim centralce. Ponieważ dorwałem instrukcję serwisową, udało mi się znaleźć to:

PMT - miktrotel - głośnik
PRP - simplex/duplex
PN - nadawanie
PO - odstawienie CA
PD - dzwonienie
KL - kontrola lampek

Przykładowo: kiedy z kimś rozmawiamy, a chcemy mu obsmarować dupę ze współpracownikiem, wciskamy PO, potem PD, a jak chcemy wrócić do rozmowy z nim wciskamy ponownie PD ;) Odstawienie w tym wypadku nie oznacza rozłączenia. Jak ktoś jest zainteresowany, to inne kombinacje mogę podać na PW, ew podskanować instrukcję z obwodami dla dociekliwych  ;)

9
Urządzenia srk / Powtarzacz To na pulpicie kostkowym.
« dnia: 03 Maj 2014, 13:17:13 »
Dorwałem pewien układ kilku kostek z pulpitu (niestety nie wiem jaki posterunek). Ale chodzi o to, że TO ma na pulpicie powtarzacz tylko 1 komorowy (pomarańczowa soczewka), SP sema już normalny i semafor też.

Pytanie: Czy możliwe, że po podaniu wjazdu soczewka od TO pulsuje? Czy po prostu na gruncie tarcza też ma tylko 1 komorę? Jeżeli tak, to dlaczego wskazuje na stale, że wjazd na stój? Jak wspomniałem, powtarzacz semafora wskazuje na to, że można podać zezwalający.

10
Inne / Czas pracy dyżurnego ruchu.
« dnia: 04 Wrzesień 2013, 11:20:49 »
Czy prawdą jest, że

a: w przypadku, gdy zmiana na nastawni jest po 12 godzin, w przypadku braku przyjścia zmiennika dyżurny może prowadzić ruch do 16 godzin, potem musi siedzieć (jeżeli nadal nie ma nikogo na zastępstwo)

b: w przypadku zmian 8h, może prowadzić ruch do 12h ?

Chodzi mi ogólnie, czy takie coś istnieje. Bo o ile na PLK trzeba "czekać", to w zakładach typu huty, kopalnie itp jak się skończy moja zmiana zdaję służbę i idę "do domu", a kierownik zmiany się dwoi i troi, żeby ktoś nas zastąpił, jeżeli nikt nie przyszedł.

11
Kosz / Odp: patryk_1 testowo roz wersja FINALNA
« dnia: 29 Maj 2013, 14:19:15 »
Zakładam że ta TEFAMA jest tam, gdzie ją mamy w symulatorze Liskowa... No i po czorta on stoi w Tw rozkładowo 5 minut?

Tefama to bocznica. To można puścić służbowy, co dowozi pracowników - czemu stoi 5 minut? Wkładanie skrzynek z wódką i ogórków na zagrychę trochę trwa ;)

usunięto na prośbę autora - Paweł

12
Ruch kolejowy / Kilka pytań
« dnia: 10 Luty 2013, 16:51:22 »
72 Na co należy zwrócić uwagę podczas sprawdzania krzyżownic oraz odcinków i złącz izolowanych?

74 Jak odbywa się przenoszenie ostrzeżeń doraźnych na następny miesiąc?

87 Jakie jest postępowanie, gdy: b: wadliwie działa izolacja zwrotnicowa lub torowa

i jeszcze takie coś, nie rozumiem pytania za bardzo: 63 Jaki jest zakres robót konserwacyjnych, które wykonuje pracownik obsługi? <- to niby do dyżurnego.


13
Ruch kolejowy / Rozkaz pisemny "N"
« dnia: 31 Styczeń 2013, 16:52:18 »
W przypadku, gdy mamy szlak dwutorowy z blokadą jednokierunkową i mamy potrzebę wyprawienia pociągu na tor lewy to:
1 W rubryce inne wpisujemy: Ruch dwukierunkowy przy obu torach czynnych wprowadzono po torze np 1?
2 Skreślamy w rubryce 1 słowa: tor nr................. jest zamknięty, (ruch - nie wykreślamy)...... jednotorowy

I zostanie zdanie: "Od .......... do ......... ruch dwukierunkowy wprowadzono po torze nr.........."

Jakieś pomysły? Bo co instruktor to inne zdanie ;)

14
Urządzenia srk / Przyciski AW
« dnia: 04 Luty 2012, 13:00:48 »
Mam pytanko, pewnie parę osób wie  8) Jaki przycisk jest do obsługi bloków przy blokadzie C, chyba wszystkie są takie same, a jak nie to interesuje mnie głównie Poz. Proszę  podanie dokładnego numeru, jeżeli ktoś wie....

Szukałem w pewnym miejscu, ale nie mogę namierzyć. Bo, chyba przycisk AW15809 nie jest tożsamy.. (trójpołożeniowy od Tm) - tamte są dwupołożeniowe.

15
Urządzenia srk / Zmiana kierunku SBL
« dnia: 02 Luty 2012, 14:56:41 »
Mam kolejne dziwne pytanie, ale muszę się upewnić jeszcze, czy tak faktycznie jest.

Mamy posterunek A-B-C pomiędzy nimi jest blokada Eac.

Sytuacja: jazda odbywa się normalnie tj po torach prawych na szlaku. Oczywiście blokada 2 kierunkowa, 2 tory szlakowe.

Posterunek A chce wyprawić na post B pociąg. Jednak rezygnuje - na posterunku B był już podany wjazd. Dyżurny wygasza wjazd i zrywa drogę przebiegu (tzn rozwiązuje). Następnie jest potrzeba przejechania z posterunku C do B torem lewym i tu jest "problem" - nie można obrócić blokady, bo mimo wygaszenia i zerwania drogi nic nie przejechało "właściwie" z B-C (w końcu pociąg był "odwołany") i nie można obrócić blokady. Jazda z post B do A ewentualnie by była po właściwym.

Ktoś się z czymś takim gdzieś spotkał ?

Strony: [1] 2