Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 31
1
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: Wczoraj o 20:01:26 »
(...) jakbyśmy chcieli brytyjski pociąg wstawić na polskie tory to by pojechał. (pomijając kwestie skrajni i innych podobnych)
Czy ty masz świadomość jakie bzdury wypisujesz? Czy słyszałeś cokolwiek o procesie homologacji? Zaczynam nabierać podejrzeń, że kolej jest ci znana wyłącznie z perspektywy peronu dla podróżnych...

2
Dziękuję za uznanie dla mojej wiedzy i złośliwy komentarz, oparty wyłącznie na domysłach i niewiedzy.
Oczywiście popełniłem błąd pisząc z pamięci, mając na myśli instrukcję o radiołączności Ir-5...
Popełniłeś błąd i popełniasz go nadal. Zasady (podstawa) porozumiewania się dyżurnych ruchu przy prowadzeniu ruchu pociągów w warunkach normalnych zawarte są w paragrafie 23 instrukcji Ir-1(R-1) - czytając je uważnie powinieneś dostrzec zastrzeżenie w ust.1 wymienionego paragrafu: w szczególnych przypadkach.
Wymieniony przeze mnie paragraf 6, ust. 7 i 8 mówi ogólnie o obowiązkach pracowników związanych z ruchem pociągów, dotyczących porozumiewania się przy prowadzeniu ruchu pociągów, paragraf 23 opisuje w szczegółach zasady i sposoby porozumiewania się dyżurnych ruchu sąsiednich posterunków ruchu.
W instrukcji Ir-5 (R-12) przeczytaj sobie paragraf 3, ust. 1, pkt 2, który określa przeznaczenie radiołączności oraz opisuje, kiedy radiołączność może mieć zastosowanie do zapowiadania pociągów.
(...) co nie ma nic wspólnego z Ir-1 § 6, ust. 7 i 8 więc nie rozumiem skąd ten komentarz.
Te twoje słowa dowodzą, że to ty nie rozumiesz, w jakiej materii się obracasz.
Ja takim określeniem nazywam nierealne idealizowanie będące oderwaniem przepisów od rzeczywistości, niestety modne ostatnio (na przykład martwy przepis o informowaniu o sygnale stój gdy pociąg nie ma postoju).
Skoro wydaje ci się, że już złapałeś Pana Boga za nogi, nic nie stoi na przeszkodzie, aby do UTK zgłosić swoje spostrzeżenia i propozycje, by przepisy i instrukcje kolejowe przestały być dla ciebie "propagandą".

3
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: Wczoraj o 13:19:40 »
Przepisy ruchu inne, ale szyny te same, a koła też stalowe i okrągłe. Kolej inna, ale dalej ta sama kolej.
Siła twojej argumentacji jest porażająca, dlatego nie podejmuję dyskusji.
Rodzi się pytanie dlaczego oni robią to inaczej niż my? (Dlaczego my S, N, O i Nrob, a oni jeden Befehl?)
Nic nie stoi na przeszkodzie, by zwrócić się z tym pytaniem do odpowiednich zarządów kolejowych
w Czechach i w Niemczech - adresy są dostępne w internecie.
Obawiam się jednak, że zastosowana przez ciebie argumentacja także ich powali na ziemię.

4
A co to za PLK'owska propaganda?
Po pierwsze, o ile mi wiadomo, w rozmowach na łączach zapowiadawczych nie podaje się nigdy numerów służbowych, a nazwiska.
A jak wyglądają takie rozmowy? Podobnie jak te na radiu. Czyli instrukcja Ir-8 swoje, a życie swoje. Skracamy sobie i ułatwiamy.

Po pierwsze - to nie jest żadna PLK-owska propaganda, bo trudno takim określeniem nazwać przepisy i instrukcje kolejowe.
Po drugie - kwestie związane z łącznością posterunków ruchu w czasie prowadzenia ruchu pociągów zawarte są w instrukcji Ir-1(R-1) - paragraf 6, ust. 7 i 8, a nie w błędnie przywołanej instrukcji Ir-8 (Instrukcja o postępowaniu w sprawach poważnych wypadków, wypadków i incydentów w transporcie kolejowym).
Po trzecie - pisząc swoje komentarze proszę zwracać więcej uwagi na kwestie merytoryczne oraz na język, którym się posługujesz.

5
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 08 Luty 2025, 21:06:13 »
obawiam się, że znalezienie odpowiedzi w literaturze na to pytanie może być ciężkie lub nawet niemożliwe
Nieprawda. Jak ze zrozumieniem przeczytasz sobie treść rozkazu pisemnego N i S, powinieneś zrozumieć dlaczego.
w Polsce na sieci PKP, odkąd ja pamiętam, po prostu przyjęło się
Nieprawda, nie przyjęło się, tylko zostało uregulowane odpowiednimi zapisami w instrukcji Ir-1(R-1).
z tego co mi wiadomo, to Czesi i Niemcy mają jeden główny druk rozkazu pisemnego
W Czechach i w Niemczech są przede wszystkim inne przepisy ruchu, wobec których są dostosowane druki rozkazów pisemnych.
Może wynika to z chęci zwrócenia uwagi maszynisty i personelu kolejowego na fakt wyjazdu na tor lewy, nie wiem, ale tak się to u nas robi.
Wynika to z określonego przepisu - paragraf 58, ust. 1, 2 i 2a. Szczegóły w dalszej części treści paragrafu 58 instrukcji Ir-1(R-1).


6
Ruch kolejowy / Odp: Podawanie zezwolenia do własnej stacji.
« dnia: 18 Grudzień 2024, 10:07:49 »
Szlak do Psar zajęty ale zawsze może poczekać w Starzynach.
Niby tak ale jest to pytanie teoretyczne. Może być zmiana kierunku albo coś.

Zanim zaczniesz zadawać podobne "pytania teoretyczne" proszę zapoznać się z charakterystyką posterunków ruchu (oraz generalnie z używaną w tym zakresie nomenklaturą kolejową), zamieszczoną w paragrafie 3 instrukcji Ir-1 (R-1).

7
związanego do dławika semafora, czy do niego? Czy to tylko sprawa z siecią trakcyjną?
Proszę zapoznać się z treścią dotyczącą dławików torowych:
https://www.bsk.isdr.pl/srk_ot.php
Jest tu jasno wyjaśnione co to jest i do czego służy, powinno pomóc we wniosku z czym ma, a z czym nie ma żadnego związku.

8
kontakciki "patrzą" w kierunku wzrostu, czy spadku kilometrażu linii kolejowej?
Dławiki torowe są elementami związanymi z elektryczną izolacją toków szynowych i nie mają nic wspólnego z kilometrażem linii.

9
Zazwyczaj w stronę toru.
No niekoniecznie - jeśli chodzi o takie dławiki torowe:

10
"Możliwe są przy tym wszystkie przebiegi wariantowe na jakie pozwala układ torowy (może być to nie do końca zgodne z rzeczywistością - nie znam oryginalnej tablicy zależności)." To bardzo ułatwia obsługę i planowanie jazd - w tym jazd równoległych i równoczesnych. Super!

11
Rozbudowana zachodnia głowica rozjazdowa Krakowa Głównego (w urządzeniach przekaźnikowych) stwarzała możliwości wariantowych dróg przebiegu, niestety w rzeczywistości nie wszystkie teoretyczne możliwości wariantów dróg przebiegu były wykonalne - dlatego wspomniałem o tablicy zależności, która zawiera wszystkie drogi przebiegu, jakie w ówczesnych usrk były możliwe do zrealizowania. Nieznajomość ustalonych przez projektanta dróg przebiegu może być powodem, że nie da się podać na semaforze sygnału zezwalającego. Jeśli nie ma tablicy zależności (trzeba mieć świadomość, że taka tablica zależności dla Krakowa Głównego to było kilkanaście teczek...), to pozostaje metoda prób i błędów...

12
"Znam takie zasady." Jakbyś naprawdę znał, nie byłoby żadnego problemu.

13
Do plików Krakowa Głównego nie ma tablicy zależności. Co robić?
Zapytać wprost autora animacji, administratora forum, Pawła

14
"nie mogę potwierdzić przebiegu poprzez (wyłącznie) naciśnięcie przycisku podawania odpowiednego semafora, mimo że zwrotnice w drodze ustawiłem prawidłowo" - podanie sygnału zezwalającego na semaforze potwierdza nie tylko prawidłowe ułożenie drogi przebiegu ale także prawidłowe ustawienie zwrotnic i wykolejnic w drodze ochronnej. Skoro jesteś początkującym, jak piszesz, to w pierwszej kolejności obsługi pulpitu nastawczego (nie tylko Krakowa Głównego, ale każdego innego posterunku ruchu), należy zapoznać się z teorią budowania i ustawiania dróg przebiegu na posterunkach ruchu, a potem dla każdego posterunku ruchu zapoznać się z jego tablicą zależności oraz regulaminem technicznym - taka jest zresztą zasada i wymóg tzw. autoryzacji na określonym posterunku ruchu ruchu, czyli warunki dopuszczające do samodzielnej obsługi usrk na danym posterunku ruchu.

15
Urządzenia srk / Odp: Fikcyjne pulpity kostkowe
« dnia: 19 Listopad 2024, 20:12:33 »
Proszę zapoznać się z instrukcją lg-10 (D-27) i zastosować do jej treści.
https://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Geodezja/Instrukcja_Ig-10_-_WCAG.pdf
Ponadto przypominam treść mojego postu #1 dotyczącego zamieszczania projektów pulpitów z dnia 10 listopada br.

Strony: [1] 2 3 4 ... 31