Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - stanislaw57

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 14
16
Ruch kolejowy / Odp: Sygnał Pc2
« dnia: 12 Wrzesień 2013, 23:25:05 »
A w przypadku kiedy blokada liniowa "SS" nie jest już podstawą prowadzenia ruchu po torze lewym (wadliwe działanie), wprowadzono ruch w odstępach posterunków zapowiadawczych - Pc2 obowiązuje czy nie?

17
Ruch kolejowy / Odp: Zepchnięcie pociągu ze szlaku
« dnia: 10 Sierpień 2013, 07:19:49 »
No właśnie. Arkady_1 taki mądry, a proponuje spychanie jednego pociągu drugim i wnioskuje sobie to co mu wygodne (bzdury). Skąd wniosek, że chodzi o dwa pociągi towarowe, że chodzi o spychanie? Zagadnienie jest bardzo ogólne i każdy przypadek będzie inny. Ściąganie i asekuracja nie znaczy spychanie. Z pewnością ISDR i obsada pociągów dadzą sobie z tym radę, bez (urazy) niektórych podpowiedzi powyżej. Mam wrażenie, że djuzi zna odpowiedź na postawione zagadnienie, ale  chce to podyskutować bez gburowatych odpowiedzi.

18
Ruch kolejowy / Odp: Zepchnięcie pociągu ze szlaku
« dnia: 09 Sierpień 2013, 21:28:04 »
Pozostawiony skład pociągu trzeba jeszcze zabezpieczyć, a zdefektowany pociąg można ściągnąć z ewentualną asekuracją lokomotywą z tyłu, jeżeli to konieczne.

19
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 03 Sierpień 2013, 22:21:33 »
ISDR  wydaje rozkazy pisemne przez 14 dni m.in. w przypadku zmiany lokalizacji semafora, oddani do użytku Top-a, sbl itp. zmiany w infrastrukturze. Czy to jest wystarczające? Maszynista w tym czasie może być na urlopie. Adresem 14 o tym nie powiadamia się przewoźników. Jak to było, kiedy kolej była jednością?

20
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 21 Lipiec 2013, 21:34:27 »
Przepisy Ie-1 nie mówią o każdym ale o ostatnim semaforze z W18 kiedy jest ciemny. A jak maszynista pociągu wyprawianego zostanie poinformowany rozkazem o ciemnym stanie ostatniego semafora to nie trzeba go zatrzymywać. Ja teżjestem za zamknięciem tematu i czytaniem przepisów ze zrozumieniem. Dziękuję za konstruktywne uwagi i merytoryczne wypowiedzi.

21
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 21 Lipiec 2013, 20:57:54 »
jeeger napisał:
"Jak będzie zajęty to zmieni się na S1 - to będzie efekt "jazdy na czołowe". Wygaszenie semafora jako ciemny może być przyczyną różnych usterek."

Jak widać wygaszenie semafora jest przyczyną "usterek" a nie jego zajętości. A to właśnie z tego powodu (S1) lub sygnału wątpliwego nakazuje się jazdę 20km/h. Również w przypadku ciemnego semafora odstepowego, jak jest napisane w Ir-1. Są to konkretne przypadki ale i konkretny przypadek opisuje Ie-1 odnośnie ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18, kiedy jest on ciemny. Jeżeli ktoś nie widzi żadnej różnicy jego problem.  A to że maszyniści prowadzą pociągi do 20km/h na ostatnim odstępie kiedy ostatni semafor jest ciemny, to nie można im niczego zarzucić przy obecnych przepisach. Zawsze wybiera się wariant bezpieczniejszy, bo tak są uczeni. Odnośnie usterek powodujących wygaszenie ostatniego semafora sbl chyba najlepiej wyjaśniłby to automatyk, co rzuciłoby światło na obecne (stare) przepisy.
Jeżeli ostatni semafor sbl jest ciemny, czy to znaczy, że wszystkie pociągi mają jechać 20km/h? Czy na pewno nie może jego unieważnić lub poinformować rozkazem o jego ciemnym stanie? A co się robi kiedy tarcza ostrzegawcza jest ciemna? Przecież są szlaki bez tarcz ostrzegawczych. Ale dajmy sobie spokój Panowie. I tak niczego nie zmienimy. Jest jak jest. Temat można zamknąć.

22
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 21 Lipiec 2013, 06:13:42 »
Wszystko się zgadza, ale Ie-1 mówi "ciemny lub unieważniony". Nie należy tego łączyć. Chyba można unieważnić tylko ostatni semafor sbl z W18 bo jest ciemny, a nie koniecznie wszystkie semafory sbl. Ale kiedy ujawnia to jakiś "pociąg" na szlaku, to w tym czasie nie unieważnia się, ale zgłasza ISDR-owi, a ten mając podgląd odcinka zbliżania i wie jaka jest sytuacja ruchowa udzieli odpowiedniej odpowiedzi. Podobnie jak przy przywróceniu ruchu dwutorowego, kiedy pociąg jedzie torem prawym. ISDR informuje o tym pociągi będące na szlaku. W przypadku wyprawienia - przekazuje rozkaz pisemny. Ale skoro PLK nakazuje jakimś pismem, jak twierdzi jeden z przedmówców, jazdę do 20 km/h  w przypadku ciemnego semafora z W18, to tak się jeździ. Z jednej strony PLK robi wszystko dla skrócenia czasów jazdy w sytuacjach nietypowych (zamieniono SS na PP na szlakach z sbl jednoodstępową i jazda z ograniczoną prędkością na Sz obowiązuje do granicy posterunku ruchu, a potem można rozkładową mimo, że nie ma tarczy ostrzegawczej ),  z drugiej - wydłuża, bo ciemny semafor z W18 nie oddaje stanu zajętości czy stanu technicznego na odstępie przez niego osłanianym. Ie-1 wyraźnie mówi o jeździe do 20 km/h gdy semafor sbl wskazuje sygnał S1 lub wątpliwy. Semafor ciemny traktuje jako sygnał "Stój", a w odniesieniu do ostatniego semafora z W18 precyzuje postępowanie. Ale wychodzi na to, że przepis ten jest "martwy". Przy niczym się nie upieram. To tylko dyskusja. Jazda do 20km/h gwarantuje(?) mi bezpieczeństwo, a to jest najważniejsze. Jeszcze bezpieczniej jest nie wychodzić z domu. Przepisy chyba opisują przypadek kiedy będzie brak zasilania a pociąg zbliża się do semafora z W18. Np. na oczach maszynisty staje się ciemny z S2. Wyjazd na ten tor z przeciwka chyba nie daje takiego efektu?

23
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 20 Lipiec 2013, 22:04:40 »
WTB-E10 par.6 ust.10 wyraźnie mówi, że semafor może pełnić funkcje tarczy ostrzegawczej, wiec takie stwierdzenia nie muszą być błędne. Jeżeli można ufać Wikipedii - pada tam stwierdzenie, że ostatni semafor sbl spełnia właśnie taką funkcję. Czy na pewno ostatni semafor sbl z W18 spełnia taką funkcję? Jaki sygnał pokazuje ostatni semafor sbl ze wskaźnikiem W18, gdy semafor wjazdowy pokazuje jeden z sygnałów S10(a) - S13(a)?

djuzi napisał:
"Semafor SBL ze wskaźnikiem W18 jest nadal SEMAFOREM, więc wszelkie przepisy odnośnie semaforów obowiązują. Różni się tym, że pełni dodatkowo rolę tarczy ostrzegawczej semafora wjazdowego.
Przy ciemnej głowicy tego semafora nadal nie wiemy, czy ostatni odstęp jest wolny, czy zajęty."

Zgadza się, ale dlaczego w Ie-1 jest napisane wyraźnie co nakazuje się maszyniście w przypadku ciemnego ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18. Jest to sprzeczność z Ir-1, czy przepisy te razem stanowią komplet?

24
Urządzenia srk / Odp: Sygnał S3 a SBL
« dnia: 18 Lipiec 2013, 18:39:43 »
mateu napisał:

"Ostatni semafor SBL jak pewnie dobrze wiesz jest przede wszystkim tarcza ostrzegawcza semafora wjazdowego a dopiero pozniej semaforem blokady liniowej ...."

Taka interpretacja jest chyba właściwa i w związku z tym kiedy ostatni semafor sbl zw wskaźnikiem W18 jest ciemny, też jest traktowany jak ciemna tarcza ostrzegawcza, czego wyrazem jest przepis w Ie-1 w odniesieniu do takiego przypadku (nie wymaga zatrzymania i jazdy do 20km/h aż czoło pociągu minie sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym). Ale jest też wielu oponentów. Co powoduje wygaszenie (ciemny) ostatniego semafora sbl ze wskaźnikiem W18?

25
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 30 Czerwiec 2013, 18:43:46 »
zolwik, jeżeli maszynista ma znać trasę i już, czy to znaczy, że i ISDR ma znać również tę trasę i wydać coś w rodzaju IRJ? Jak na razie maszynista poznaje tylko odcinki linii gdzie ma obsługiwać pociągi wg wrjp (zeszyty z poc. przewoźnika). Jeżeli ISDR zna wszystkie trasy z obszaru własnej jednostki macierzystej, to faktycznie bez problemu wyda R305 i R307 dla drogi okrężnej, bo WOS  i ograniczenie(a) prędkości, to nie wszytko ...

26
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 30 Czerwiec 2013, 11:04:56 »
Chłopie, rozkład jazdy (dane techiczno-ruchowe na drodze okrężnej) musi być aktualnym wydaniem przez PLk, a nie przez przewoźnika. Mogą zajść zmiany w infrastrukturze, tym bardziej w dzisiejszych czasach, o czym przewoźnik dowiaduje się właśnie poprzez zmiany w rjp.

27
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 30 Czerwiec 2013, 01:11:19 »
Czyli Maszynista może prowadzić pociąg na pamięć, bo niby zna wszystkie szlaki i zasady prowadzenia ruchu na tych szlakach?  To ma być bezpieczne prowadzenie pociągu (ruchu)?

28
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 29 Czerwiec 2013, 23:18:43 »
To rozumiem. W czasach komputerów i internetu nie powinno być z tym problemu. Ale niestety chyba takie postępowanie nie jest powszechne.

29
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 29 Czerwiec 2013, 22:10:20 »
Chodzi o wariant kiedy nie dostaje rozkładu jazdy innego pociągu jako wzorcowy. Poza tym dyżurni mają kserokopiarki zeszyty wrjp dla każdego przewoźnika? A drukarki jakie mają to  chyba tylko pod system SERWO?

30
Ruch kolejowy / Odp: Rozkazy pisemne
« dnia: 29 Czerwiec 2013, 16:35:30 »
No właśnie, ale skąd ISDR bierze prędkości drogowe na pozostałych szlakach drogi okrężnej i inne dane (Ir-1 par 57 ust. 3)? Droga okrężna to nie tylko przyległy szlak i może również dotyczyć innej linii oraz obszaru innego IZ-ta.

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 14