Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - EN57-002

Strony: 1 ... 41 42 43 [44] 45 46 47 ... 52
646
Inne / Odp: Kolejowa rzeczywistość
« dnia: 25 Czerwiec 2014, 21:20:58 »
No niestety, uszkodzeniu podlegały iglice rozjazdu. Wybrałem w opcjach usterek, więc robotnik wiele by nie zdziałał, po za tym chciałem spr. jak można jeździć przy owej usterce.

647
Inne / Odp: Kolejowa rzeczywistość
« dnia: 25 Czerwiec 2014, 20:26:07 »
Kiedyś uszkodziłem wajchę 27, tak że nie dało się jechać na tory 11, 13, 15, a ruch do Rynku poc. osobowymi należało prowadzić. Wyciągałem je na szlak w stronę Wilamowic na tor 1 lub 2 w zależności od sytuacji ruchowej i ruchem manewrowym wstawiałem na tor 13 lub 15, który był wolny. Błędów tam na pewno zrobiłem sporo, ale nie znam wszystkich przepisów kolejowych i w/g mojej wiedzy jakoś starałem się jeździć przepisowo. Teraz gdybym był RSP, to w ogóle nie wiem czy takie jazdy były by możliwe ze względu na przepisy. Oczywiście takie sytuacje zmuszają do czytania odnośnych przepisów, do przyswajania pracy urządzeń na pulpicie kostkowym. Ogólnie rozwijają, ale opisywanie procedur manewrowania składami przez przejazd czasami za wskaźnik W5 dla czynnego RSP może być niezręczne. Myślę, że udało mi się wyjaśnić dlaczego w pierwszym poście tak napisałem.

648
Inne / Odp: Kolejowa rzeczywistość
« dnia: 25 Czerwiec 2014, 20:07:56 »
Jak zrobie błąd przy obsłudze urządzeń to przecież nie jestem kolejarzem, mogę się pomylić, jak źle ocenię sytuację ruchową to też inaczej jest u mnie, kiedy nie jestem kolejarzem, a inaczej u RSP i mało tego mogę się podzielić tym na forum. Gdybym był RSP to nie opisywałbym wpadek w symulatorze, bo nie wypada. Będąc czynnym RSP mam znać przepisy i radzić sobie z ich stosowaniem, z urządzeniami, z prowadzeniem ruchu. Jak za tem opisać (nazwijmy to) wpadkę ruchową w symulatorze? Przecież tu są inni RSP i sobie pomyślą - no ten to wyprawia, to jak pracuje w rzeczywistości? Mnie to nie grozi. Mogę napisać, że prawie zatkałem się na stacji. Poc. 66190 z Wilamowic do Tefamy rozwiązałem na torze 2b przy krawędzi peronowej, bowiem był opóźniony, a skład z którym miała odejść lokomotywa od 66190 stał na torze 4b, a tory 6 i 8 też były zajęte. Poc. z Wilamowic musiałem przepuszczać po torze 1b lub 11 i 13. Mało tego, była godz. że z Tefamy miał odjechać poc. osobowy z prac. Tefamy o 14:15, ale dojechał poc. osob. do niej z prac. do pracy. Więc 46113 musiałem przytrzymać na Tefamie, aby wpuścić tam 64112, ale wcześniej należało jeszcze opróżnić tor 6, aby w ogóle można było do niej wjechać i następnie z niej osobowym wyjechać. Tory nieparzyste w grupie towarowej też miałem zajęte i pozostał mi do przepuszczania poc. przez grupę towarową tor 2a. I mogę sobie tak zrobić, mogę to opisać, bo nie jestem RPS, gdybym nim był to nigdy bym tego tu nie napisał, a zostawiłbym to dla siebie.
  Po za tym jak napisał "jagger" PLK się wstydzi swoich pracowników i jeszcze jedno, a co jak ktoś z kierownictwa czyta forum anonimowo, i z jakiś tam względów skojarzy mnie jako pracownika PLK z piszącym na forum? No też nie wypada wypisywać "wpadek" w symulatorze.

649
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 25 Czerwiec 2014, 11:36:42 »
A co do rozkładu za bardzo napiętego, to tylko przy takim wychodzi np. nieprzewidziana konieczność rozwiązania składu z Wilamowic do Tefamy na torze 2b i przyjmowania poc. z Wilamowic przez tor 1b z powodu zajętości torów grupy parzystej. Wychodzą sytuacje, w których przy przytkaniu się stacji pozostaje na grupie towarowej jeden tor główny zasadniczy dla przepuszczania poc. w dwu kierunkach. Oczywiście minusem jest spory ruch, który trzeba przeprowadzić przez stację, ale własnie wtedy wychodzą błędy chodzenia na skróty. Kiedy czasu jest sporo, jeden poc. na 20min to można się zastanowić. Tu czas jest krótszy i niejako wychodzą działania niewłaściwe, które następnie można korygować, a co najważniejsze zapamietuje wszelkie większe wpadki, aby się już nie powtarzały. Zresztą już kiedyś myślałem nad opisywaniem nietypowych sytuacji w symulatorze, ale mnie jest jakby łatwiej je opisywać, bo nie jestem czynnym kolejarzem. Pracownikowi kolejowemu pisanie na forum o jakiś dziwnych sytuacjach w symulatorze nie wypada.

650
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 23 Czerwiec 2014, 23:18:00 »
jak przestają jeździć i nic się nie dzieje to zaczyna być bardziej zbliżone do rzeczywistości ;)
Do dzisiejszej rzeczywistości. Mnie bardziej urzeka kolej dawnych czasów z zapchanymi torami bocznymi, czasami nawet głównymi dodatkowymi. Z wyciągnięta do max przepustowością szlaków. Inna praca (oczywiście cięższa), ale inny klimat inni ludzie, inne kierownictwo. Zresztą to temat na dłuższy wywód.

651
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 23 Czerwiec 2014, 13:46:42 »
To musiało być dawno, skoro pociąg jechał na hamulcach ręcznych, lub część wagonów miała wyłączone hamulce i nie była zasilana powietrzem.
No było jakieś 30 lat temu, ale to nie były czasy hamulców ręcznych. Jeżdżono na zespolonych. Jak znajdę opis owego wypadku to go tu (jak znajdę czas) wpiszę, aby rozwiać wątpliwości innych.

652
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 22 Czerwiec 2014, 22:11:28 »
Za bardzo napięty rozkład.  ;D
Wiem, właśnie zastanawiam się nad likwidacją części pociągów, choć z drugiej strony jak przestają jeździć to czuję się "nieswojo". Ale faktycznie jest napięty.

653
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja
« dnia: 22 Czerwiec 2014, 17:50:22 »
Podobnie mam z rozkładem jazdy, który opublikowałem do Liskowa, nawet w drugiej wersji. Jak uruchamiam symulator to jeszcze teraz wnoszę poprawki do niego. Przestawiam pociągi, zmieniam czas, to oczywiście ponosi za sobą przesuwanie innych itd. Jak ruszy się jeden, to oddziałuje to na następne.

654
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 22 Czerwiec 2014, 11:33:47 »
Prawdopodobnie w RTS jest wtedy zapis, że jeżeli wjedzie, a nie widzisz końca (bo ma postój, rozwiązujesz, krzyżujesz itp), a wyprawiasz inny w tym kierunku, to pomagier "dyma" na koniec składu i sprawdza koniec ;) Albo obok pociąg który stoi, jak stoją na tej samej wysokości to mechu składu jadącego w kierunku, z którego przyjechał poprzedni pociąg "podpowie".
Zaczyna się rozmywać odpowiedzialność prawna. Sam czytałem o takim wypadku kiedy urwały się na szlaku dwa ostatnie wagony, stoczyły się w obniżenie toru i stanęły w lekkiej mgle. Ostatni wagon jaki został w składzie - platforma - miała stary jeden sygnał końca pociągu. Następny posterunek na podst. tego jednego starego sygnału dał potwierdzenie przybycia. Na dwa urwane od składu wagonu najechał następny poc.
Może IZKR wypowie się w temacie?

655
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 20 Czerwiec 2014, 22:53:17 »
100 pkt. Max. ilość.
To jedynie świadczy o poziomie ludzi układających zadania. Dziś wyobraźnia jest co raz rzadziej spotykana. Związek przyczynowo skutkowy u wielu ludzi nie istnieje.

656
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 20 Czerwiec 2014, 17:51:30 »
część praktyczna dotyczyła prowadzeniu ruchu pociągów z wyłączeniem z ruchu rozjazdu (Pęknięcie opornicy), i wypełnienie dziennika R146, książki zajętości torów wjazdowych R292 i dziennika kontroli rozjazdów D831.
Tak jest, nie zauważyłem, choć skromnie to jest opisane.

657
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 19 Czerwiec 2014, 18:37:05 »
To się zmieniło bardzo, stare jak czytałem to była sytuacja ruchowa do rozwiązania i to było ciekawe.

658
Inne / Odp: Egzamin zawodowy - transport kolejowy 2014 r.
« dnia: 19 Czerwiec 2014, 16:37:51 »
A macie może treść zadań egzaminu teoretycznego, chętnie bym przejrzał? Z niektórych lat są na internecie, ściągnąłem, ale nowych nie ma.

659
Inne / Odp: Archiwalne rozkłady jazdy dla Jasła i okolic.
« dnia: 09 Czerwiec 2014, 09:40:39 »
Odgrzebałem zeskanowane cegły, ale są tam tylko dwie, za to w bardzo dobrej jakości. Oto link: http://www.kolej.one.pl/~rozklady/

660
Inne / Odp: Archiwalne rozkłady jazdy dla Jasła i okolic.
« dnia: 08 Czerwiec 2014, 16:59:24 »
Link do tego ftp jest do cegieł sfotografowanych. Mam gdzieś link do cegieł tego samego autora jednak zeskanowanych w znacznie lepszej jakości, które udało mi się już kilka lat temu ściągnąć. Jak znajdę to wkleję.

Strony: 1 ... 41 42 43 [44] 45 46 47 ... 52