ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: Rocky777 w 05 Maj 2018, 21:54:18
-
Hey
Jak jest z tą ochroną napędy nie podlegają pomiarom elektrycznym?
W napędzie jest silnik, napiecia od 136DC do 400AC co z tym fantem?
Co w przypadku uszynienia?
Proszę o podpowiedz
-
W jakim sensie nie podlegają pomiarom? Boisz się, że podejdziesz do obudowy napędu i Cię pokopie, czy co?
Poczytaj sobie o klasach ochrony przeciwporażeniowej, to się dowiesz, do której z nich zalicza się napęd - uszynienie jest spełnieniem tych wymagań.
Uszynienie jest wymagane do każdego obecnie budowanego napędu.
-
Przy silniku napędu jest zacisk PE który nie jest podłączony żaden z przewodów, obudowa napędu nie jest uszyniona, trakcja nad torem i co z tym fantem?
-
Jaki typ napędu ? Ja ostatnio uszynialem nowe. Widocznie ktoś nie do końca go zrobił. Co do trakcji u góry to co może jeszcze wymagasz iskiernikow przy napędach? Bez przesady.
-
Nic nie wymagam, skąd ciebie taki kąśliwy język jageer zadałem tylko pytanie.
Uszynienie związane jest z ochroną w przypadku zerwania trakcji i nie ma raczej związku z ochroną przeciw porażeniową.
Silniki w napędach działają na różne napięcia w moim przypadku mam 400V i wyłączniki różnicow- prądowe, pomiary powinny być robione co rok??? na przypadki rezystancji izolacji i skuteczności wyłączenia.
-
Nic nie wymagam, skąd ciebie taki kąśliwy język jageer zadałem tylko pytanie.
Taką już mam naturę ;) Proszę się nie obrażać. Jeżeli chodzi o same pomiary, to generalnie (jeżeli robisz na PKP-PLK) - powinna zając się tym diagnostyka i do tego powinni mieć instrukcje. Co do badania samych różnicówek, to de facto się z tym nie spotkałem, aby było to badane pod jakimkolwiek kątem, ale moge się mylić, nie pracuję przy utrzymaniu.
Napiszę tak - zgłupiałem i nawet nie wiem czy przy odbiorach urządzeń to sprawdzają....
Ale fakt, uszynienie to bardziej do "wyrównania prądów", że tak napiszę.