ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: Paweł w 07 Maj 2011, 13:44:18

Tytuł: Festiwal Nauki w Krakowie 13.05.2011
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 07 Maj 2011, 13:44:18
W piątek 13-go na Festiwal Nauki w Krakowie PK organizuje wycieczki do: Centrum Sterowania Ruchem (drogowym) ZiKiT (8:45), nastawni KG (11:00), Centrum Zarządzania Ruchem PLK (14:00). Zbiórka pod namiotem PK na rynku. Jakby ktoś się wybierał to można się spotkać.
Tytuł: Odp: Festiwal Nauki w Krakowie 13.05.2011
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 07 Maj 2011, 14:51:39
Pech, że tak daleko mam, chętnie bym się wybrał gdyby to było bliżej...
Tytuł: Odp: Festiwal Nauki w Krakowie 13.05.2011
Wiadomość wysłana przez: robert051 w 07 Maj 2011, 17:47:35
ooo akurat mam być 13-tego w Krakowie. to może wpadnę.
Tytuł: Odp: Festiwal Nauki w Krakowie 13.05.2011
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 23 Maj 2011, 19:44:45
Paweł byłeś tam ;) ?

Co tam się ciekawego działo?
Tytuł: Odp: Festiwal Nauki w Krakowie 13.05.2011
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 23 Maj 2011, 20:56:12
Owszem byłem, osób niewiele - może kilkanaście, większość z Politechniki.

W ZIKiT podgląd działania i programowanie sterowników sygalizacji, obrazy z kamer, monitoring tunelu KST, monitoring ruchu na liniach tramwajowych (tych wyposażonych w system lokalizacji pociągów) i paru innych ustrojstw, np. tablic informacyjnych, parkomatów.

Na KG niespodzianką była wycieczka do przekaźnikowni i innych pomieszczeń technicznych, prezentacja działania agregatu itp. - byłem kilka razy na KG przy okazji Dnia Kolejarza i DTK, ale zawsze był tylko pulpit.

W siedzibie PLK przy pl. Matejki stanowiska dyspozytorów odcinkowych - szału nie ma, każdy dyspozytor ma u siebie dwa monitory SEPE (na jednym okno podobne do SWDR, tyle że dużo bardziej rozbudowane, na drugim wykres ruchu), urządzenia łączności i... kolorowe długopisy do ręcznego rysowania wykresu ruchu (ale to pewnie już niedługo). Niestety potwierdziła się informacja, że WSKR całkiem padło - dyspozytorzy nie mają podglądu na ten system już od ponad roku, kiedy to powódź zalała jakieś urządzenia transmisji, a od kilku miesięcy zaprzestano używania go jako dziennika ruchu na posterunkach, gdzie jeszcze działał. System sypał się od dawna, pracował na wyeksploatowanym, nie wymienianym sprzęcie, kilka stacji już wcześniej zostało wyłączonych z systemu, przez co powstały "dziury" w których znikały pociągi (co już podważało sens działania całego systemu).