Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - santiago

Strony: [1] 2
1
Urządzenia srk / Odp: Zamek, spona
« dnia: 20 Czerwiec 2018, 15:02:25 »
Nie. Przy PRÓBIE zabezpieczenia szyny S49 zamkiem S60 nawet nie wyjmiesz klucza z zamka, ponieważ trzpień zamka jest za długi i juz nawet dotykajac iglicy odlegającej nie wysuwa się w całości.
W przeciwnym przypadku bez problemu założysz zamek S49 na szynie S60 ale nie będzie on spełniał swojej funkcji ponieważ w pierwszej fazie przekładania rozjazdu iglica odlegająca zatrzyma się na trzpieniu dużo "dalej" niż powinna. Inaczej mówiąc, zamknięcie nastawcze wysunie się na więcej niż wymagane 5mm przy założonym zamku

2
Inne / Odp: SWDR
« dnia: 17 Grudzień 2017, 20:24:00 »
prowadzenie podwójnej dokumentacji mija się z celem, a brak jakichkolwiek zrozumiałych instrukcji, jakiegokolwiek przeszkolenia przez zwierzchnictwo sprawia, że nikt z nas nie wie o co chodzi, a co za tym idzie - nikt tego nie używa. Poza tym na większej stacji nie ma nawet czasu na zgłębianie "o co autorowi chodziło", a cały interfejs jest jak zwykle bardzo "user friendly"  >:(

3
Inne / Odp: Zmiana stanowiska a badania lekarskie.
« dnia: 16 Wrzesień 2017, 22:07:46 »
no ja mam taką sytuację, że mam dwa stanowiska: nastawniczy i dyżurny. Tylko że zostałem wysłany na ISEDR w innym roku niż wypadają badania okresowe za nastawniczego. To znaczy terminy badań się nie pokrywają. I tak co roku odwiedzam medycynę pracy: raz jako nastawniczy raz jako dyżurny. Z tego pomieszania można psychologa nie przejść  :o a idąc na badania na dyżurnego były to badania wstępne czyli tak jakbym przyszedł z ulicy

4
Inne / Odp: pytania na egzaminie na nastawniczego
« dnia: 13 Kwiecień 2017, 17:42:39 »
z tego co mi wiadomo, wycofano nawet przepis mówiący o dostępności pytań na 30 (?) dni przed egzaminem okresowym (!). Swoją drogą, zakres materiału egzaminacyjnego dostępny jest w załączniku 1 "Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 grudnia 2014 r. w sprawie pracowników zatrudnionych na stanowiskach bezpośrednio związanych z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego (...)" i nic ponad to, co tam jest zapisane na egzaminie nie wymagają i wymagać nie mogą.

5
ISDR - Tematy ogólne / Odp: System SERWO
« dnia: 03 Marzec 2017, 20:35:01 »
Dodam do tego, co napisał kolega wyżej, że serwer "matka" na danym zakładzie rozsyła informacje do pozostałych serwerów "matek" w tym zakładzie oraz w zakładach przyległych. Potwierdzenie rozesłania telegramu otrzymuje również ISEDR stacji, który nadał ten telegram. Od tego momentu ostrzeżenie widnieje w systemie i jest wydawane maszynistom na stacjach do tego wyznaczonych. Na pytanie "po jakim czasie od wprowadzenia przestajemy dyktować" nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Osobiście po wprowadzeniu ograniczenia pytam maszynistów, czy w wydruku komputerowym mają uwzględnione nowe ograniczenie. Do czasu, gdy maszynista nie potwierdzi informacji o nowym ograniczeniu - dyktuję rozkazy.

6
Ruch kolejowy / Odp: telefoniczne zapowiadanie a nastawniczy
« dnia: 26 Luty 2017, 14:24:13 »
Paragraf 48 ust. 12 instrukcji Ir-1.
Nastawniczy musi wiedzieć o TZP i musi to odpisać. Przecież gdy blokada liniowa nie jest podstawą prowadzenia ruchu to zanim zostanie wyprawiony kolejny pociąg, musi odnotować w uwagach godzinę przyjazdu poprzedniego, godzinę podaną przez dyżurnego.

7
Taaa...też tak pracowałem na bloki a w połowie dyżuru telefon z numerami pociągów. Absurd trwał do czasu wprowadzenia rejestratora rozmów. I nagle czas się znalazł na rozmowę z nastawniczym a jak procenty z premii poleciały to i treść telefonogramów się przypomniała...smutne to bo tak bardzo się narzeka na dyżurnych z małym stażem pracy a często pracują dużo bezpieczniej niż "stare wygi". A za sobą wolę mieć wrogów niż prokuraturę.

8
Polecam lekturę instrukcji Ir-1,
paragraf 38 ust. 6:
Cytuj
Na posterunku zapowiadawczym z prawidłowo działającą blokadą stacyjną oraz z zależnością sygnału zezwalającego na semaforze od zwrotnic i wykolejnic, dyżurny ruchu informuje pracowników biorących udział w przygotowaniu drogi przebiegu o numerze pociągu, kierunku jazdy i numerze toru, po którym odbędzie się jazda pociągu, a następnie przez obsłużenie odpowiednich urządzeń blokady stacyjnej daje polecenie przygotowania drogi przebiegu pociągu, co jest równocześnie poleceniem podania na semaforze sygnału zezwalającego na jazdę.

Nie wolno nastawniczemu obsłużyć urządzeń dopóki nie otrzyma on informacji ustnej o numerze pociągu i torze, na który ma być przyjęty. Wszyscy jesteśmy ludźmi, czy to tak wiele potrzeba, żeby dyżurny pomylił się i podał urządzeniami blokady stacyjnej bez zgłoszenia nastawniczemu nakaz na tor, który na przykład jest zajęty. Nastawniczy wtedy bezmyślnie utwierdzi, poświeci i nieszczęście gotowe. I potem rozbrajające mnie tłumaczenie "no bo pan dyżurny kazał". Uważam, że w sytuacji gdy powierzone nam zostały takie obowiązki i nierzadko od nas zależy ludzkie życie nie ma miejsca na ustępstwa "bo z praktyką bywa różnie". Nastawniczy też musi umieć się postawić dyżurnemu.

9
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 24 Październik 2016, 16:14:12 »
Witam,początkiem października byłem w Sosnowcu po skierowanie na badania na stanowisko:zwrotniczy,może ktoś napisać ile jest do nauki z teorii do egzaminu?
Czasu czy materiału? ;-)
jeśli dobrze pamiętam, dwa lata temu kurs na nastawniczego to było 18 albo 20 dni roboczych. Ale to było jeszcze za czasów, kiedy zwrotniczy był stanowiskiem bezpośrednio związanym z prowadzeniem i bezpieczeństwem ruchu kolejowego. Nie orientuję się, jak to wygląda po zmianach w rozporządzeniu (może ktoś się orientuje?)

Cytuj
czy po badaniach długo trzeba czekać na przyjęcie do pracy?(złożyłem wypowiedzenie z obecnej pracy)
zasadniczo powinno być tak, że jeżeli przejdziesz badania to czekasz na kurs teoretyczny, zdobywając wiedzę praktyczną...często czekanie na kurs jest dość czasochłonne, bo musi się zebrać odpowiednia liczba chętnych. Możesz też zostać wysłany w delegację, rozwiązania są różne. Co najbardziej boli to najniższa krajowa do czasu zdania egzaminów...


10
Urządzenia srk / Odp: "Sz" przy lewym i To
« dnia: 06 Październik 2016, 21:41:49 »
on jechał po 137, poza tym przy jednej z ostatnich poprawek ostrzeżenie trafiło do dodatku 2 więc temat chyba można zakończyć

11
Ruch kolejowy / Odp: Przesyłka nadzwyczajna
« dnia: 22 Wrzesień 2016, 19:21:51 »
wpisuje się np. że pociąg nie może się mijać z innym pociągiem z przekroczoną skrajnią

12
Ruch kolejowy / Odp: Wyprawy pociągów po wymianie wagonów
« dnia: 04 Maj 2016, 12:15:56 »
- jakie dokumenty wypełnia dyżurny ruchu przy wyprawie pociągu, który startuje z jego stacji? (prócz R-142)
Do tego, co zostało wspomniane wyżej, dodam, że takie dane z R7 (czyli z wykazu wagonów w składzie pociągu przygotowanego przez przewoźnika) jak długość składu, wagę brutto, serię i numer lokomotywy oraz nazwisko maszynisty, dyżurny ruchu wpisuje z klawiatury ;) do systemu wspomagania dyżurnego ruchu (SWDR, system wewnętrzny niedostępny dla osób z zewnątrz). Przy okazji sprawdza, czy wartości zgadzają się z tym, co zostało wcześniej zaplanowane na szczeblu dyspozytorskim w porozumieniu z przewoźnikiem. Jeżeli coś się nie zgadza np. brutto/długość składu (pociąg jest dłuższy/cięższy niż zaplanowano) to dyżurny ruchu nie może wyprawić takiego pociągu bez porozumienia z dyspozytorem, ponieważ przewoźnik wykupił trasę dla określonej masy i nie można dopuścić, by ta masa była przekroczona (to tak jakby na autostradowych bramkach kierowca ciężarówki chciał zapłacić jak za osobówkę :) ). Wtedy każdy taki przypadek rozpatrywany jest już indywidualnie.
Cytat: EN57-002
I tak przeleciała 12h służba na loku.
och, to wcale nie są odosobnione przypadki...

13
Urządzenia srk / Odp: "Sz" przy lewym i To
« dnia: 14 Styczeń 2016, 18:30:58 »
i musi być poprzedzony tarczą ostrzegawczą (będzie to tarcza ostrzegawcza jednokomorowa, podająca stale sygnał Os1).
co nie znaczy, że zawsze jest :-)
BP, MSPANC.

14
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 03 Listopad 2015, 11:19:24 »
Liście to wiem, że dla tramwai sa trudnością, bowiem przy torowisku, gdzie główka szyny jest na poziomie ziemi i sa liście z drzew spadają często do szyny rowkowej jest faktycznie trudno. Przy torowiskach kolejowych, w których główka szyny jest na poziomie ok. 200mm nad powierzchnią tłucznia i tradycyjnych klockach hamulcowych, ktore naturalnie oczyszczają zestawy kołowe jest znacznie lepiej. Moga się pojawić problemy z rozruchem, ale to już inwencja mechanika, aby dać sobie radę nie tylko siedząc w kabinie, choć zawsze mogą być warunki szczególnie niesprzyjające.

Nie rozumiem, jaką inwencją może się wykazać mechanik, który hamując na mokrych liściach wpada po prostu w poślizg :) No dobra, mógł zacząć wcześniej hamować i powoli najechać na zasypany fragment tak, żeby stanąć idealnie przed wskaźnikiem W4.
Zgodzę się, że szyna rowkowa może sprawiać dużą trudność w jesiennych warunkach, ale przecież podczas hamowania na szynie kolejowej też łatwo stracić przyczepność, a zwłaszcza na mokrych liściach. No i trzeba się wspomóc piaskiem :-)

A co do tego Stargardu, przyczyną była po prostu silna mgła.

15
Nawet nie ma takiej możliwości.
O! A to jest jeszcze ciekawsze od tego, że blokady liniowej nie trzeba obsługiwać podczas wprowadzonego telefonicznego zapowiadania pociągów
Aha, czyli na przykład podczas prowadzonych prac w urządzeniach (jak zauważył Paweł Piotr może to być przeszkoda w prawidłowym działaniu blokady liniowej), gdy przez uprawnione osoby wprowadzone jest telefoniczne zapowiadanie pociągów - blokady nie trzeba obsługiwać, a nawet nie ma takiej możliwości! I dajmy na to, przy trwającej pół roku modernizacji, cały czas wyjeżdżamy na "Sz" lub rozkaz pisemny "S" wydany w celu umożliwienia pominięcia semafora z sygnałem "Stój"?
Urząd Transportu Kolejowego już zaciera rączki i szykuje pisma z nakazem eliminowania jazd na sygnał zastępczy :)

O tym, kiedy stosuje się  a kiedy wprowadza się telefoniczne zapowiadanie pociągów stanowi par 28 ust. 16 instrukcji Ir-1.
W ust. 18 jest zdanie, którego w Twoich wypowiedziach mi brakuje.
W czasie, w którym obowiązuje telefoniczne zapowiadanie pociągów, podstawą do prowadzenia ruchu pociągów jest telefoniczne zapowiadanie pociągów, a urządzenia blokady liniowej należy obsługiwać pomocniczo jeśli to możliwe .

I jeszcze kilka uwag:
- zazwyczaj - to słowo razi, kiedy mówimy o prowadzeniu ruchu pociągów...myślę, że warto przedstawiać jednoznaczne, konkretne argumenty najlepiej podparte stosowną instrukcją aby uniknąć niejasności,
- nigdy nie słyszałem o "pełnym TZP"
- czy blokada liniowa rzeczywiście coś przekazuje? czy raczej jest urządzeniem na podstawie którego prowadzony jest ruch pociągów...?
- zasadniczo instrukcje są po to, żeby ruch był prowadzony w zależności o instrukcje, a nie w zależności od dyżurnych. Historia pokazała kilka przypadków, kiedy to faktycznie ruch był prowadzony w zależności od dyżurnych, pech chciał, że ich "zależności" odbiegały od przyjętych instrukcji...

A my odbiegliśmy od zasadniczego tematu wątku  ;)

Strony: [1] 2