Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - ISEDR 1994

Strony: [1] 2
1
Inne / Odp: Czapka PKP (komunistyczna)
« dnia: 13 Luty 2017, 14:59:55 »
W tym rozmiarze będzie ciężko. Ja ostatnio miałem 2 czapki ale rozmiarowo 52, większych nie widziałem

2
Ruch kolejowy / Odp: Dzienniki
« dnia: 26 Styczeń 2017, 02:45:32 »
Dyżurna peronowa na stacji Toruń Główny wydaję wyłącznie rozkazy pisemne a jeśli chodzi o dokumentację techniczną to prowadzi R1. Jest to bodajże wykaz pociągów na stacjach węzłowych i krańcowych czy jakość tak. Tam wpisuje każdy pociąg który otrzymał rozkaz

3
Urządzenia srk / Odp: Sygnalizator
« dnia: 28 Listopad 2016, 19:49:49 »
A co do soczewek, to uderz do PLK do działu automatyki w twoim zakładzie. Na pewno pomogą

4
Urządzenia srk / Odp: Sygnalizator
« dnia: 28 Listopad 2016, 19:49:09 »
Miałbym czapkę kolejową jak coś :)

5
Ruch kolejowy / Odp: Przejazd kolejowo - drogowy kat D
« dnia: 10 Listopad 2016, 16:40:56 »
Ok dzięki koledzy, porównywałem starą Ir-7 i nową i po prostu coś mi nie pasowało

6
Ruch kolejowy / Przejazd kolejowo - drogowy kat D
« dnia: 09 Listopad 2016, 20:37:06 »
Chodzi o przejazd w temacie. Niech się wypowie jakiś zawiadowca, instruktor itd. Czytam sobie ostatnio najnowszą poprawkę do Ir-7 i patrzę, że już nie ma takiej kategorii. Ktoś coś wie na ten temat ??

7
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 07 Listopad 2016, 22:32:04 »
Właśnie powinien mieć. Już teraz porównuje się nasze zarobki do zarobków kasjerki na kasie, a o odpowiedzialności już nie wspomnę. Pracuję z ludźmi z 30 - letnim stażem, jak złapią jedną służbę więcej to nie narzekają ale i tak to nie są zarobki wprost proporcjonalne do wykonywanej pracy

8
Testowo / Odp: Wjazdowy do Liskowa na S1, pociąg utknął na blokadzie.
« dnia: 05 Listopad 2016, 21:13:28 »
Udało mi się !!!!!!!!!!!! Zrób tak. Od razu zasymuluj usterke blokady liniowej typu C. Będzie to trwało około 70 min. Pociąg cały czas będzie stał pod semaforem wjazdowym Liskowa ale to nic. Natychmiast jak usuną usterkę, to Lisków poda wjazd i odda blok końcowy i ruch już będzie normalnie przebiegał.

9
Testowo / Odp: Wjazdowy do Liskowa na S1, pociąg utknął na blokadzie.
« dnia: 05 Listopad 2016, 20:47:47 »
A żądałeś pozwolenia na wyprawienie pociągu ?? Z racji że jest to linia jednotorowa to stosujesz TZP. Ciekawa sytuacja, być może wina programu ale zobaczymy. Zrób tak. Zamknij tor. Zamów ze ślemienia jakąś lokomotywy, będzie to popychacz. Wydaj mu rozkaz "S" do kilometra w którym znajduje się ten pociąg. Ściągnij go do siebie. Zasymuluj usterke blokady, a do liskowa zgłoś telefonogramem że dany pociąg został wyprawiony.

Niestety coś nie moge wgrać twojego pliku. Wyślij mi screnny telefonogramów oraz jak wygląda ta blokada. Zobaczymy co da się zrobić. Może uda mi wczytać twój plik

10
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 04 Listopad 2016, 18:18:18 »
Na południu zawsze więcej płacili. U nas nastawniczy po 30 latach pracy ma w grupie ... 1850 zł. To śmiech na sali. Dyżurny ledwo powyżej 2000 zł. Nasz zakład należał kiedyś do okręgu gdańskiego a tam wiadomo jak płacili. Na początku zwrotniczy dostał by pewnie z 1700 zł. Ale to jest max. Mowa tu ZLK Bydgoszcz

11
Inne / Odp: Zawiadowca - zakres obowiązków
« dnia: 16 Luty 2016, 12:55:34 »
Dokładnie tak, lepiej już być tym dyżurnym niż zawiadowcom. Co do zarobków to uwierzcie mi, zawiadowca aż tak dużo więcej od dyżurnego nie ma. Wystarczy, że dyżurny zrobi z jedną służbę więcej w nadgodzinach i wychodzi tak samo jak on . Może bycie nim to fajna sprawa bo to kontrole itd ale z grafikami nie chciałbym się pieprzyć

12
A więc da się pominąć posterunek Te, bez informowania go o odjeździe pociągu i przejechanie na S1. Pospiech wpadł na Tęcze z prędkościa 120km/h. Szczęściem przejazd pusty był. Dyżurny zszedł na miejscu na zawał :D W sumie zawierając informację o konieczności zwolnienia do 20km/h na przejeździe, można puszczać niemal jeden za drugim na Wi.

Tutaj z tego co zrobiłem to tak. W realu jest tak, że w rozkazie można po uzgodnieniu z następnym posterunkiem uwzględnić na co będzie wjazd na ten posterunek ( przeważnie na "Sz"). Można też podać rozkaz S ale tylko zezwolić na przejechanie swojego semafora wyjazdowego, a następny posterunek dyktuje osobny rozkaz S na wjazd, oczywiście stosowane jest TZP.

13
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« dnia: 19 Grudzień 2015, 21:53:26 »
Bo ktoś może podszyć się pod drugą osobę i doprowadzić do katastrofy. Nie wiesz o tym, że obecnie cała Polska żyje w stanie zagrożenia terrorystycznego? Tylko że obecnie co innego może nam zagrozić :)

Nie pitol, bo u wielu zarzadców to działa, są instrukcje, a telefony są specjalne łącznie z kartami sim :)

Stosowane jest w przypadku braku łączności radiotelefoniczne ZP, fakt mógłby się ktoś podszyć dlatego w każdym regulaminie technicznym posterunku jest tablica tożsamości więc zawsze to jakieś zabezpieczenie.

14
W liskowie do żadnego posterunku nie ma SBL. Domyślam się że kolega ma na myśli szlak do Wilamowic, gdzie faktycznie jest tam jakiś semafor, z tym że jest semafor odstępowy posterunku ruchu. Wtedy jeśli wyjeżdżasz na rozkaz "S" przejeżdżając semafor wyjazdowy wskazujący sygnał stój, uwzględniasz na co ma być wjazd na posterunku odstępowym, w symulatorze chyba tego nie ma bo tu są jeszcze stare druki, ale normalnie jest tak że uwzględnia się w trzeciej rubryce "inne" na co ma być wjazd na posterunek odstępowy. Można też podyktować rozkaz tylko do semafora odstępowego posterunku ruchu a dalej PO wydaję ponownie rozkaz z uwzględnieniem swojego semafora lecz rzadko to się stosuję.

Hola, hola, czegoś tu nie rozumiem. Jeśli chcemy wyjechać do Wilamowic na rozkaz pisemny "S", to wystarczy wprowadzić telefoniczne zapowiadanie pociągów (do Wilamowic - między post. zapowiadawczymi). Informacja co będzie na post. Tęcza nie jest wymagana w rozkazie. Przecież to jest autonomiczny posterunek (no chyba że pojedziemy hardkorem i w telefoniczym zapowiadaniu pociągu wyłączymy posterunek odstępowy z udziału w prowadzeniu ruchu pociągów - ale w związku z tym że Tęcza ma obsługiwany przejazd nie jest to zbyt bezpieczne). Po naszym wyprawieniu pociągu na "S", albo zastępczy, bo tutaj sytuacja jest analogiczna w zależności: Tęcza poda sygnał zezwalający, bądź podyktuje rozkaz pisemny "S". Tym bardziej że w każdym kierunku są semafory, a blokada jest przystosowana do prowadzenia ruchu zmiennokierunkowego.

No to chyba oczywiste, że trzeba wprowadzić TZP, tego już nie pisałem. Kolega poruszył wątek Sz oraz rozkazu "S". Można pojechać na "Sz" obsługując oczywiście dPo bez wprowadzania TZP. Jeżeli nie można wyświetlić "Sz" wtedy jedziemy na rozkaz "S". W rozkazie uwzględniamy na co ma być rozkaz (ja zawsze daje na Rd1). W przypadku posterunku odstępowego można dać rozkaz uwzględniając nasz semafor, a potem PO daje swój rozkaz ( tak jest w życiu bo PO w symulatorze nie podyktuje rozkazu), ale można też dać po uzgodnieniu z PO, że w rozkazie uwzględnimy oba semafory czyli nasz i PO, ale tak jak wspomniałeś, PO ma przejazd także wybrałbym opcję pierwszą z uwzględnieniem mojego semafora. To samo również się tyczy jeśli chcemy pojechać do kilometra. Dla przykładu: wyjedź czymkolwiek i wpisz w rozkazie to co ja (w załączniku)

15
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Czyżby błąd w lokalizacji ??
« dnia: 14 Grudzień 2015, 14:12:08 »

 A co do kradzieży - nic nie poradzisz. Dziś w nocy po północy ukradli mi kabel od blokady i kuźwa trzeba było telefoniczne wprowadzić.

To straszne, wręcz urzekła nas twoja historia. Pomyśl że są stację co TZP jest podstawą do prowadzenia ruchu.

Zgadzam się, tyle że moja stacja jest stacją węzłową (linia pierwszorzędna), gdzie przeprowadza się również manewry, mam pod sobą nastawnie wykonawczą i co najgorsze, nie ma SKZR więc trzeba uważać, ale nie jest źle

Strony: [1] 2