Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - MK

Strony: [1] 2
1
Z rzeczywistymi stacjami może być taki problem, że małe stacje bedą miały nieciekawy ruch - tylko przepuszczanie pociągów w jedną i drugą stronę, ew. jakiś zbiorowy raz na dobę może wymieniać wagony.
Natomiast ciekawy ruch występuje na stacjach węzłowych, które z natury są średniej wielkości, sporo większe niż te fikcyjne w symulatorze i nawet pulpit będzie trudny do obsługi bo będzie go trzeba ciągle przesuwać po ekranie.
Ale na pewno warto stworzyć jakieś stacje rzeczywiste, zwłaszcza węzłowe.

2
Jakbyś chciał mogę Ci w przyszłym tygodniu podesłać służbowy rozkład zeszyt III-22 z 1981 lub 1985 (towarowe na linii Tarnów - Dębica).

3
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 10 Październik 2012, 18:00:02 »
Wystarczy, żeby ci co organizują przetargi oprócz ceny, znajomości i "prowizji" egzekwowali:
- odpowiednią dokumentację, w tym szczegółowe instrukcje dla ISDR
- właściwą jakość montażu
- dostępność, cenę i czas sprowadzania części zamiennych
- szkolenie automatyków w utrzymaniu ruchu tych urządzeń

4
Inne / Odp: Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
« dnia: 10 Październik 2012, 13:24:37 »
Oczywiście nie ma wytłumaczenia, ale jeśli na skutek błędów transmisji ciągle się pojawiały fałszywe zajętości to... Człowiek jest tylko człowiekiem. Trzeba by wiedzieć czy i ile takich lewych zajętości było po zainstalowaniu urządzeń firmy... (....Wyrok Sądu itd).

5
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« dnia: 08 Wrzesień 2012, 21:45:12 »
Rzuciłem bardzo pobieżnie okiem na listę parametrów lokomotyw i zauważyłem pewne drobne nieścisłości:
- SU46 ma podaną moc 2250, a w rzeczywistości taka jest moc tej maszyny wyrażona w KM - w kW powinno byc 3/4 z tego,
- Pm36 jest znacznie słabsza niż Pt47. Moc Pt47 gdy rozwinie w mairą dużą prędkość powinna być taka jak moc gagarina
-wydaje mi się też, że moc Ty2 jest trochę zawyżona.
Książka "Charakterystyki normalnotorowych pojazdów trakcyjnych" podaje takie dane, ale jest tam dość trudno to wyszukać, a ponadto dla parowozów podawane są chatkterystyki dla węgla gorszego i lepszego i np. w powszechnym obiegu w internecie jest podawana moc Ok1  i Ok22 dla węgla słabszego, a moc Ol49 dla lepszego i wydaje się, że ta ostatnia jest znacznie mocniejsza.
Na PKP, przynajmniej w latach 80-tych to raczej wszystkie maszyny jeździły na węglu marnym.

6
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Jakiś nowy rozkład jazdy
« dnia: 01 Wrzesień 2012, 22:35:47 »
Z parowozem Ol49 jest jeszcze taki problem, że tendrem naprzód wolno jeździć do 50 km/h. A obrotnicy w symulatorze to się chyba nie da zrobić.
Poza tym w przeciwieństwie do lokomotywy spalinowej z przekładnią elektryczną nie można stwierdzić, że parowóz ma jakąś stałą moc. Przy starcie i przy małych prędkościach moc jest niewielka - wynika to ze stosunkowo małej siły pociągowej ograniczonej przyczepnością osi napędowych, których jest niewiele (Ol-49 - 3 osie, siła pociągowa max ok. 11 T, SP-45 - 6 osi, siła pociągowa ok. 32 T). Ale to już jest mniejszy problem i jak się przyjmie odpowiednio mniejszą moc to się to uśredni.

7
Inne / Archiwalne służbowe rozkłady jazdy - wymiana
« dnia: 18 Maj 2012, 22:25:33 »
Rozpoczynam nowy wątek, ponieważ poszukuję osób, które posiadają stare słuzbowe rozkłady jazdy pociągów i są w stanie udostępnić ich skany. Ja posiadam koło 100 zeszytów, głównie z lat 80-tych, ale tez i starsze. Mogę przesłać ich skany. Jeśli ktoś jest zainteresowany wymianą prześlę mu spis posiadanych zeszytów.
Interesują mnie rozkłady starsze niż 1989 rok, zeszyty oraz dodatki IIB, IIC i IIA.
Najbardziej interesuje mnie południowo-wschodnia Polska: Karpaty, okolice Kłodzka, okolice Stalowej Woli i Zamościa. Także pojezierza - Mazury, okolice Kościerzyny i Chojnic

8
Ruch kolejowy / Odp: zmiana toru wjazdowego
« dnia: 22 Styczeń 2012, 21:22:48 »
Nie doszukujcie się Panowi złych intencji u Stanisława57. Gdyby chciał prowadzić jakieś prywane śledztwo to łatwiej informacje uzyskac w innych miejscach niż forum ISDR.
Mam natomiast wrażenie, że w Polsce ktoś usilnie pracuje nad tym, aby skłócić środowisko maszynistów ze środowiskiem dyżurnych ruchu. Jest robione odgórnie i do manipulacji wykorzystywane są m.in. związki zawodowe.  Skłócenie tych środowisk powoduje, że nie sa ujawniane i nagłaśniane np. istotne sprawy dotyczące zagrożeń związanych ze stanem infrastruktury. Powoduje to, że zarówno dyżurni ruchu jak i mechanicy mają coraz bardziej niebezpieczną i konfliktową pracę.
Jeśli chodzi o wypadek w Babach to trudno uwierzyć, żeby mechanik był samobójcą i dobrowolnie pojechał 120 jak ma semafor na 40. Trudno też uwierzyć, żeby ISDR coś kombinował, bo w jaki sposób i w jakim celu doprowadzałby do takiej różnicy stanu zwrotnicy i semafora (ponadto zostałyby zerwane plomby). Natomiast w nieprawidłowe wskazanie z powodu usterki urządzeń srk jak najbardziej można uwierzyc. Prawdopodobnie dlatego aresztowano mechanika, żeby prawda o stanie urządzeń PLK nie wyszła na jaw przed wyborami. A ostatnio w Polsce było kilka niebezpiecznych zdarzeń na tym samym motywie co w Babach (np. Flirt na Ślasku)

9
Testowo / Odp: Data premiery?
« dnia: 06 Wrzesień 2011, 21:05:47 »

Jako że symulator być może wkrótce zostanie szerzej zaprezentowany, pomysły na stworzenie nowych posterunków chwilowo odkładam na bok,


Szkoda, bo symulator już obecnie jest naprawdę bardzo dobry dokumentacja też jest czytelna, ale trochę brakuje właśnie urozmaicenia w postaci innych stacji.

P.S. Fajnie by było także jakby się pojawiła w pełni działająca wersja Testowa Fabrycznego

10
Testowo / Odp: Jak podać sygnał Ms2?
« dnia: 30 Sierpień 2011, 07:58:10 »

 Jeszcze mam jedno pytanie.Dlaczego mi się nie chcę rozjazdy dobrze układać,wszystko dobrze robię,a układają mi się cały czas w białą migającą literę "Z" :(

Przy przekładaniu zwrotnicy trzeba obserwować amperomierz. Po naciśnięciu przycisku trzeba trzymać dopóki wskazówka amperomierza się nie poruszy - to znaczy, że silnik zaczął pracować. Wtedy można puścić przycisk. Jeśli mimo prawidłowego przekładania miga kontrola trzeba sprawdzić w menu narzędzia/usterki - czy dany napęd nie ma usterki (wpisane na czerwono)

11
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 28 Lipiec 2011, 12:42:09 »
Mam uwagę z innej beczki. Nie jest to żaden błąd, ale myślę, że dobrzeby było, gdyby w symulatorze było odwzrowane zderzenie pociągów. Jeśłi się coś takiego zdarzy to pociągi nierealistycznie szybko hamują i zatrzymują się bez zderzenia, a lepsze by było coś takiego jak jest zrealizowane przy wykolejeniu - np czerwona obwódka, komunikat i koniec symulacji.

12
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 28 Lipiec 2011, 07:34:31 »
Czy w związku z tym, że istnieje opcja odrzucenia odhamowanych wagonów planowane jest stworzenie czegoś w rodzaju górki rozrządowej i rozrządzanie wagonów?

13
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Rozkłady jazdy
« dnia: 16 Czerwiec 2011, 21:37:37 »

Ps. Ciekawe, czy ktoś jeszcze operuje na moim pierwszym rozkładzie dla TW?
Ja wczytałem ten rozkład (z wyłaczeniem sieci i zmianami trakcji) do ostatniej wersji symulatora Testowo Wschód i próbuje się bawić. Nie jest to proste, bo nie mam wprawy, a tu trzeba mieć wcześniej przemyslane postepowanie co jak zrobić, żebu zdążyć, zwłaszcza jak sie pojawią usterki zwrotnic. Ogólnie mówiąc ta wersja rozkładu jest bardzo cennym dodatkiem, który urozmaica symulator.
Czekam niecierpliwie na nową wersję Testowa Fabrycznego, w której będzie wszystko działać (np. manewry po prawej głowicy).

14
Testowo / Odp: Różności
« dnia: 11 Czerwiec 2011, 22:42:21 »
Mam dwa pytania do Autora:
1. Czy któreś zwrotnice w TW są nierozpruwalne?
2. Czy dynamika ruchu pociągów jest powiązana z rzeczywistą charakterystyką lokomotyw i jednostek? Musiałby być wtedy baza charkterystyk dla poszczególnych typów.

15
Testowo / Odp: TW - zgłaszanie błędów
« dnia: 31 Maj 2011, 23:11:42 »
To wszystko wyjaśnia. Dzieki.

Strony: [1] 2