Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - PrC31

Strony: 1 2 3 [4] 5
46
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Pomoc w tworzeniu rozkładu jazdy
« dnia: 02 Marzec 2013, 15:59:02 »
Kolego MiKolu, uprzejma prośba abyś przed tworzeniem rozkładu jazdy poszukał sobie interesujących Ciebie typów wagonów i znalazł ich oznaczenia typu. Następnie przy pomocy wujka google lub cioci Wikipedii znalazł interesujące Cię informację. Bez tego to ciężko Ci będzie.
Gdy przebrniesz ten etap i następnie poprzeliczasz długości w metrach na ilość osi obliczeniowych (użytkownik: maciejgrzywna bardzo ładnie wyjaśnił kilka postów powyżej jak to się robi) to wówczas możesz poczytać w instrukcji, jak dalej postępować. Ja tak robiłem. Problem jedynie miałem z długością i masą czterosekcyjnego zestawu BHP.

Jak powstawiasz już kilka składów do rozkładu i zauważysz, że coś Ci nie działa pomimo stosowania się do instrukcji i tego co koledzy powyżej napisali to wówczas napisz w tym temacie. Dotyczy on pomocy w tworzeniu, ale nie wyręczaniu w tej kwestii.

Powodzenia:)

47
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Zmiana czoła
« dnia: 25 Luty 2013, 17:29:25 »
No ale to w dokumentacji jest opisane...

,

48
ISDR - Tematy ogólne / Odp: Zmiana czoła
« dnia: 25 Luty 2013, 17:15:45 »
Odpinasz się od składu, ustawiasz droge, podajesz tarcze, oblatujesz skład, kran fv4a w pozycji odcięcia, dobijasz na drugiej pozycji nastawnika, loka na pomocniczym trzymasz, czekasz aż Henek przewody podłączy, idziesz do drugiej kabiny, itp). W symulatorze zwierzatka uzywasz będąc w podglądzie (rozłączanie/łączenie). Z pulpitu drogę to manewrów robisz. Także obowiązkowo przed manewrami należy zapoznać się z dokumentacją.

49
@Pr1: Warszawa Wsch/Zach mają zdecydowanie większy ruch. Macie KM, SKM, które generując dość spory ruch, do tego większość dalekobieżnych idzie ze Wschodniego. Kraków Gł. kiedyś miał spory ruch. Obecnie (po części jest to zasługą rozkładów zamknięciowych, zawieszeniu ruchu pasażerskiego na linii 94, szczątkowym ruchem na "zakopiance" poza sezonem) KG nie ma już tak wiele pociągów. Czasem można przyjść na dworzec i nawet jednego pociągu przy żadnym z peronów się nie uświadczy.
Porobią remonty na 94, zmodernizują (istnieje prawdopodobieństwo, że za naszego życia) ciąg E-30 i tą wieczną modernę linii do Kozłowa, to mam nadzieję, że powróci pociągów.

50
Witam,

Z racji, że nie było uwag to tym razem przedstawiam wersję V2 stacji Bochnia (Tw).

Zmiany względem poprzedniej wersji:

1. Ukończony plik pdf z pociągami kursującymi w wybrane dni tygodnia (dla towarowych również masy brutto, oraz długości).

2. Wstawione obydwie zdawki z Tarnowa Filii.  Tutaj w jeden dzień tygodnia będzie przyjeżdżała ST43, bo jakaś SM się sfajcyła i akurat lokomotywownia Tarnów miała na "wolnym" ST43 to dali. Nocne manewry różnią się między sobą zestawieniami składów.
Procedura pracy manewrowej na stacji opisana w pdf.

3. Z racji jednego toru na Ls nie ma luzaków. Za to więcej podwójnych trakcji, popychaczy czynnych (w rzeczywistości raz udało mi się na tej trasie skład z popychaczem ujrzeć. W 1991r.  skład z rudą z Ukrainy na Hutę Sendzimira prowadzony dębicką ET22-223 (lub229), a na popychu ET21-467 z MD Prokocim. Może za gęsto na szlaku było i tak połączyli by luzakiem nie puszczać ET21? Tego się nie dowiem. W każdym bądź razie profil tej linii na żadnym odcinku pomiędzy Katowicami, a Medyką nie wymagał i nie wymaga popychaczy.

4. Składów sieciowych, gospodarczych, drezyn nie ma. W Bochni wówczas (przedłużenie toru przy peronie 3) mieli jedną WM15. Jeździło to, jak trzeba było na wschód, zachód. U nas nie odwzorowane. Powód takiej decyzji: gęsto od składów, sporo skrajni, więc już wolałem nie "dolewać oliwy do ognia". Może kiedyś powstanie z prawdziwego zdarzenia jakiś posterunek od dwóch stron z SBL dwukierunkową to wówczas ewentualnie zainteresuję się tematem.

CE-30 jest bardzo ciekawa na tym odcinku. Niestety z racji ograniczeń (jeden tor) nie jestem tutaj w stanie oddać wszystkiego, co w pamięci mej utkwiło, a czym się chciałem z Wami podzielić poprzez taką symulację. Składy były ciekawe. Sytuacje, że miało jechać jakieś brutto węglowe, a zamiast niego poszedł skład z "gruszkami", lub chłodniami nie należały do wyjątków. Chociaż od 1990r. chłodnie na CE-30 systematycznie przechodziły do historii. Coraz więcej ich odstawiano na grupie w Prokocimiu. Cel odstawki był wiadomy.

Uwagi nie zawarte w tekście, lub inne uwagi jakie użytkownikom się nasuną po odbyciu symulacji proszę uprzejmie zgłaszać w tym temacie.


W Załączniku;

BOCHNIA, ver. FINALNA



EDIT: Bez pliku bochnia.sav.  Ale to w niczym nie przeszkadza. Pora tak dobrana, że akurat i tak by nic nie stało na stacji.

EDIT2: Ukłony dla osób, które udostępniły rozkłady. Także dla Pawła, Cezara, Maka, Mateła, Dawida PLK, Łowców Sz-tów ;)

Bez Was ta symulacja by nie powstała. Wiem, że dziś nie jest 14.02 ale byliście prawdziwym natchnieniem do mej pracy. Dzięki Panowie!


EDIT3: OSOBY, KTÓRE POBRAŁY PACZKĘ PRZED 2013-02-18 23:00 PROSZONE SĄ O PONOWNE JEJ POBRANIE

Był błąd z wysyłaniem LMS11 do Bk polegający na zdublowaniu numeru z MOE11. W wyniku tego lokomotywa SM31/ST43 nie ruszała do czasu godziny odjazdu MOE11.  Zostało to naprawione: pociągi  przenumerowano: LMS11>LMS111,  TKS12>TKS112. W zależnościach też podmieniłem 11, na 111 więc do czasu upłynięcia odpowiedniej zwłoki po przyjeździe do Bk luzaka LMS111 pociąg TKS112 nie zostanie wyprawiony.

EDIT4: Taki sobie przelocik "na krzywo", "w bok", po nie właściwym ;)

EDIT5: Miałem chwilkę wolną to Wam wypisałem w PDF osobno nazwy pociągów pasażerskich, dalekobieżnych. Nie ma SWDR, więc inaczej trzeba sobie radzić ;)

51
Cezar: Tak ma być. Wyjaśnienia dla składów 9335, 9330, 11, 28 w opisie pod elaboratem. Postój planowy 5 minut także. Przemyskie bipy mają podobny, pospieszne robiły 2-3 minuty zgodnie z planem.

52
1,2 0 1-7 0:53 30 100 40 90 360 360 63999 2 none none 0 ET22,4,2,GAGS[vm=80][m=2600],80,0 none none 1:07 none none none none none sl ls none none 0 TME 0:53 0:57 6 1:13 Głupczyce Ropczyce none Dł._pl.:_400_m;_Brutto_pl.:_2600_t 1 1 none none Stałego_kursowania Roczny 0 0 0 none

Linijka wklepana. @Paweł, czy w wypadku, gdy mam wpisane w edytorze opóźnienia i wyprzedzenia, a ini wyłączyłem opóźnienia dając 0 to skład nadal może mieć generowane opóźnienie ?

Poprawię te %, bo tak jakoś nie pomyślałem  ;)

Dwa zrzuty - skład ten nawet w log nie wszedł. Symulator ma włączone odpalanie w nd. ok 22:20

53
Witam. Dziękuję za sugestię, rok zmieniłem na 1992 i SWDR znikł.

Piszę, ponieważ mam problem, że niektóre składy towarowe w ogóle mi nie chcą jechać. Wpis do jednego z nich przedstawiam w postaci screena w załączniku. Poproszę o poradę jeśli pomimo przeczytania dokumentacji nadal popełniam błąd.

Serdeczności.

54
Gratuluję pomysłu, będzie ciekawy rozkład ;)

Brakuje mi kilkunastu składów pasażerskich z tego okresu. Zestawienia kojarzę, jednak mieszają mi się czasy przyj/odj. z Bochni. Na innym forum poprosiłem by ktoś przyświecił tabelką z SRJP na ten okres ale to chyba zbyt dużo pisania by miał. To nie to co teraz, że po kilka "tramwajów" w jedną stronę. 
Tobie zaś dziękuję za wcześniejszą publikację rj dla Tw. Kilka pomysłów, które tam zawarłeś było dla mnie inspiracją.

Mam też otwartą kwestię składu pospiesznego, który jechał z Kijowa do Wrocławia w całości na kilkunastu ukraińskich stodołach.
Wiem, że te wagony są cięższe od naszych 111a/112a/134a. Ten skład miał około 16tu wagonów (później go skrócili). Na zelektryfikowanym odcinku od Przemyśla aż do Dębicy mam wiele zdjęć, jak go żurawicka ST43 targała. Potem jak dębicka 07 się podpinała to na rozruchu (zapewne wysokim) myślałem, że żaluzje w loku wyrwie tak dawał mechanik po kole żeby ruszyć ten skład. W Tw perony są za krótkie. Znalazłem rozwiązanie dość praktyczne - nic nie robić, niech sobie pasażerowie skaczą z wagonu w trawę i potem dyndają z okolic semafora do drogi przy peronie.  Jednak nurtuje mnie kwestia masy takiego 16-to wagonowego składu, oraz ilości osi do wpisu. Wiem, jak wygląda ten typ wagonu, lecz nie znam oznaczenia i tym bardziej danych technicznych. Wtedy masę bym zawarł, tak jak w towarowych. Jakby ktoś mógł poratować masą takich 16tu wagonów, oraz liczbą osi obliczeniowych do wpisu. Będę wdzięczny.

Jakbyś chciał mogę Ci w przyszłym tygodniu podesłać służbowy rozkład zeszyt III-22 z 1981 lub 1985 (towarowe na linii Tarnów - Dębica).

Jeśli masz dostęp to poproszę. Część składów nie szła na rozrząd na Tarnów Filię tylko leciała tranzytem przy dworcu pasażerskim prosto w kierunku Woli Rzędzińskiej (Dębicy).

55
Jak masz możliwość to podaj relacje i godziny.

Na RJ 97/98 poproszę byś w miarę możliwości podał to do czego masz dostęp. Robię na 90-92, więc wielkiej odchyłki w towarowych nie będzie, jak coś z 97 wstawię.

56
Podeślij. Ja od znajomych z sądeckiego mam numery sztywniaków (razem z relacjami) z Krakowa na Jasło, Zagórz, Muszynę. Przyznam, że sporo tego chodziło. Podsyłając Weź pod uwagę te co ze Śląska na wschód szły tranzytem przez Kraków, oraz startujące z grupy odjazdowej B w kierunku Tarnowa Filii, Medyki, Sącza, Jasła. Ich relacje też możesz dokleić. Porównam z danymi na rok 89 i 90 ile się zmieniło.

Obecne postępy:
1. Ruch do/z Borku zlikwidowany. D1 na wylocie z Tw. Dyżurnemu z Bk poleciłem zamknąć budę i iść z Henkiem na piwo do pubu za kościołem (to tak w ramach nabożeństw niedzielnych ;) )

2. Dodane osobowe Kraków-Przemyśl i powrotne z rzeczywistym czasem przyjazdu i odjazdu, plus zamówiony czas postoju (nawet 6 minut! bez puszczania pospiesznych). No ale wtedy to było pasażerów. Dwie czterosekcyjne BHP, 1 klasa a i tak ciasno i zaduch. Nie to co teraz, że  "tramwaj" solo robi tą relację pod 2-3 numerami.

3. Dodane sztywne na Sącz, Jasło, Gorlice, Zagórz wraz z numeracją, oraz zestawieniem

4. Work in progress...

57
Witam.

Kilka dni temu zacząłem tworzyć rozkład dla stacji Testowo.

Chcę odzwierciedlić na tej stacyjce ruch z magistrali E30 odcinek Podłęże - Tarnów Mościce. Dokładnie stacja Bochnia. Czas: Rozkład 1990-1992 dla pasażerskich, oraz  dla towarowych.  Wówczas rozkład był opublikowany na dwa lata.
Ograniczenia symulatorowe:
1. "Wąskie gardło" na odcinku: TW - Ls, przez co większość towarowych wypada z rozkładu, gdyż nie szło by tego pomieścić, gdzie jak pamięcią sięgam to w okolicach Bochni składy towarowe jechały za sobą, zdarzało się, że w odstępach na SBL.

2. Składy pasażerskie: osobowe dalekobieżne: na Krynicę - wagonowe (linia chyba jeszcze nie była w pełni oddana po elektryfikacji), osobowe dalekobieżne: Kraków Gł. Osob. - Przemyśl Gł/Medyka w zestawieniach lok+BHP+BHP+1 klasa (każda BHP czterosekcyjna), osobowe Kraków Gł. Osob. - Tarnów na 2xEN57, 3xEN57, Katowice - Tarnów na 3xEN57.

Ruch na linii w całości będzie symulowany na odcinku Śl - Tw - Ls.   Odcinek Tw - Bk będzie robił jako dwie bocznice szlakowe: do walcowni, oraz na CPN (przepompownia gazu, stacja paliw). Ta druga swego czasu miała jakieś dwie SM03, lub SM03 i SM30. W realu bocznica na CPN idzie równolegle do linii na Podłęże, a na walcownię w kierunku Tarnowa i potem odbija w lewo (patrząc w kierunku jazdy). Składy na walcownię, tak jak w rzeczywistości będzie robiła SM42 z PKP. Ona jest wysyłana z Tarnowa ze zdawczymi na Brzesko, tam robi manewry i resztę składy zabiera do Bochni, gdzie też robi manewry. Następnie (jak są) to bierze wagony z blachą do/z walcowni.
U nas by to przyjeżdżało, więc z Ls, robiło manewry na stacji TW, po czym od jakiegoś pociągu z PrB/Nowej Huty (Śl) grupę wagonów by brała na walcownię (Bk), inna grupa byłaby brana przez sm03, sm30 na stację paliw (przyjazd luzem z Bk i zabranie 2-3 cystern, potem powrót z pustymi i jazda luzem z powrotem). Składy w kierunku Bk będą miały jakieś fikcyjne numery 01, 02, itp.

Gratis dojdą Wam w dni robocze składy 2xEN57 relacji Biadoliny - Podłęże - Kr. Nowa Huta - Kr. Batowice - Kraków Gł. Osob (i przeciwna relacja). Wieczorny zabierający pielgrzymki pracowników z HTS w kierunku Biadolin, i powrotny na pierwszą zmianę na hutę (pod nich był układany). Pozostałe kursy były do Podłęża (wcześniej do Niepołomic) skomunikowane w Podłężu ze składami osobowymi Katowice/Kraków-Tarnów/Przemyśl. Pamiętam jeszcze to ganianie pomiędzy jednym,a drugim peronem - oczywiście kładką, bo tory główne dodatkowe zastawione składami towarowymi na obydwie krakowskie rozrządówki (Prokocim Towarowy, Nowa Huta), w przeciwną stronę stojące by przepuścić osobówki, pospieszne, których wtedy też nie brakowało.

To jest taki ogólne zarys. Większość składów towarowych będzie miała relacje, jak w rzeczywistości -> Kraków Prok Tow/Nw Huta - Tarnów Filia/Żurawica Rozrządowa. Chociaż były też "kopalniane" bezpośrednich relacji z kopalń na Śląsku do Związku Radzieckiego (Medyka), bądź na Słowację (Muszyna).

Nie pamiętam zasad numeracji składów towarowych w tamtym okresie. Pasażerskie pamiętam.
Z racji braku PKP jako jednego, państwowego przedsiębiorstwa zostanie wprowadzone ustępstwo: towarowe pojadą jako Cargo-towarowe, całość pasażerskich jako Cargo-pasażerskie, sieciówka, torowcy zostanie jako PLK.
Zastanawiam się, czy z braku danych nie wprowadzić zasad numeracji dla towarowych jaka obecnie obowiązuje ?
Pamiętam sztywniaki czterocyfrowe ale to generalnie 2-3 relacje.

Godziny składów pasażerskich, oraz towarowych będą przybliżone (trzeba to jakoś pomieścić na jednym torze do Liskowa).
Pasażerskie zachowają swoje numery, typu 36001/63002 dla pospiesznego Rzeszów - Kraków - Wrocław - Lipsk/Kolonia, itp.

W obecnej chwili przedstawiam bardzo roboczą wersję na bazie rozkładu Cezara. Nie zwracajcie uwagi, że towarowe jadą z masą 3100-3500t :D. Całość będzie zmieniona i dostosowana do realiów.

Rozkład możecie testować w godzinach 00:00-03:40. Dalej nie dotarłem. Jednak po przeróbkach nie wiele z tego pozostanie, bo ruch z/do Bk poleci. Zostaną bocznicowe. Składy Śl <>Ls i godziny ich kursowania także.
Znikam do edytora.

58
Kosz / Odp: Kiedy nowa wersja
« dnia: 07 Styczeń 2013, 21:58:00 »
Panowie ale nie spieszcie się. Wiemy dobrze, że tworzenie pod presją innych użytkowników wpływa negatywnie na tworzony dodatek. Załóżmy, że tak na spokojnie będzie konieczne 33 miesiące pracy (za ten czas też będzie grudzień ;)  ). Sam tworzę dodatki w innym symulatorze i wiem, bo raz się dałem tej presji użytkowników i efekt ? Na teście niby nic, bo dobrze funkcjonował dodatek, ale później liczba poprawek drobiazgów była taka, że na papirusie rozwijanym trzeba by spisywać. Powodzenia dla twórców w tworzeniu i olejcie "oczekiwaczy" lepiej dla Liskowa będzie.
Ja mam tylko małe życzenie, by się tam jakieś SU46 z pośpiechami (jak za dawnych lat) pałętały na Zbyszki i tylko tyle. Efekt możemy ocenić za 33 miesiące lub 66 miesięcy ;) (byle przekaźnikowni nie popaliło, bo na stacji węzłowej to byłby sajgon w porównaniu do Testowa :D ).

59
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Zabawa dla wtajemniczonych - TESTOWO
« dnia: 03 Styczeń 2013, 02:03:58 »
Spalona przekaźnikownia, bo była burza i piorun ten taki kulisty walnął całą siłą i popaliło wszystko...
Potem przyszła ulewa i resztę (na gruncie) podtopiło, więc przejezdne są tylko tory 1 i 2. Pliku *.sav nie zamieszczam. Każdy niech sobie zaznaczy wszystkie możliwe usterki i w każdej kolumnie z góry do dołu. Screen w załączniku. Kobieta mi mówi, że te czerwone "kreski" są ładniejsze od czarnych, które są "ponure" ;)

60
ISDR - Rozkłady jazdy / Odp: Zabawa dla wtajemniczonych - TESTOWO
« dnia: 02 Styczeń 2013, 20:54:38 »
Maku - dobrze pomyślana usterka. Jak kiedyś tak zrobiłem, dodatkowo na obwodach torów stacyjnych i rozjazdów, a także usterki samych rozjazdów. Wówczas robiłem za p.odst na jednotorowej linii Ślemień <>2<>Testowo<>1L<>Lisków, oraz na jednotorowej Ślemień <>1<> Testowo <> 1B <>Borek. Symulacja przednia, a później, jak naprawili przekładanie ręczne wajch to mogłem używać rozjazdów na korbowanie do czasu usunięcia całkowitego usterek. Sznurek z/do Liskowa/Ślemienia utworzył się i puszczałem po 5 składów na rozkazy w lewo i potem w prawo. Do Borku mniejszy ruch to łatwiej było ogarnąć, później po zaniku usterki kolejne składy przyjeżdżały nawet po północy kolejnej doby. Symulator ma możliwości. Na obecnej wersji Liskowa tego zrobić nie mogłem, bo później rzeczy dziwne, w sam raz dla "Strefy 11" p. Trojanowskiego się działy :D

Pozdrawiam i dziękuję za publikację.

Strony: 1 2 3 [4] 5