Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Hufi

Strony: [1]
1
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja 2
« dnia: 05 Listopad 2014, 09:25:58 »
@melis - fakt, podam, jeśli będę miał "gębę na kłódkę" - sprawdziłem tego mojego save - jeśli tuż po rozmowie z Testowem i daniu zgody podam przebiegowo z Q1 do 1M to działa, utwierdza i podaje. Ale - jak tylko - jak napisałeś - podam 2 krótkie na Posterunek 3 - to: Pierwsze primo - zapory idą w dół, drugie primo - dostaję komunikat "Przejazd zamknięty" i od tego momentu już przebiegowe nie działa (świeci kontrolka zajętości grupy wybierającej i "rybka kicha") i trzecie primo - ultimo - ponownie pani Laskowska podnosi połówkę - chyba nie tylko zapór przejazdowych...  :o


2
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja 2
« dnia: 04 Listopad 2014, 13:10:10 »
Witam!
Szukałem po słowach kluczowych ale nie znalazłem nic co by dotyczyło mojego "problemu" a raczej problemu z panią dróżnik przejazdową Laskowską z Posterunku 3. Jej zachowanie w dołączonym sav-ie wzbudza moje podejrzenia co do tego czy wczoraj wieczorkiem imienin nie było. Mianowicie - od momentu save moje postępowanie jest następujące: Obsługuję telefonicznie rozmowę z Testowem, podaję komunikat o wolnej drodze dla 84105 a następnie zajmuję się odjeżdżającym właśnie osobowym 89821. Dzwonię na Posterunek 3 (TFSN Lisków R.), rozmowa wygląda tak:
Cytuj
06:30 Post. 3: Posterunek 3, Laskowska.
06:30 Ls: Lisków, Hufi.
06:30 Ls: Pociąg 89821 odjeżdża.
06:30 Post. 3: Powtarzam: Pociąg 89821 odjeżdża.
06:31 Post. 3: Przejazd został zamknięty.
06:31 Ls: Przyjąłem.
06:31 Ls: Koniec.
I co ciekawe, nie mogę utwierdzić przebiegu od Q1 do 1M. W końcu zerkam w teren a tam na przejeździe opuszczone N1 i N2 a N3 i N4 podniesione!!
Wczytałem jeszcze raz save i przyglądałem się co się dzieje. Mianowicie, po moim komunikacie i jego powtórzeniu p. Laskowska zamyka N1 i N2, następnie N3 i N4 i podaje komunikat o zamknięciu przejazdu. I kilka sekund później N3 i N4 idą do góry. Wg okna usterek wszystkie S i N na Posterunku 3 sprawne. Czyli pozostaje "niesprawność poniedziałkowo-poranna" p. Laskowskiej czy może jest inna przyczyna? Dodam, że próba nakłonienia jej do ponownego zamknięcia telefonem "zamknij przejazd" nie skutkuje, pani odpowiada "Przyjęłam" i chyba dalej idzie w kimkę  :-\

P.S. Tak samo się pani zachowuje gdy zamiast komunikatu o odjeździe od razu mówię jej "Zamknij przejazd". Zamyka a następnie połowę otwiera. A gdy nie poinformuję jej o pociągu tylko zadzwonię wyłącznie do Lisków Miasto z informacją, że 89821 odjechał, to pani po czasie zamyka tylko N3 i N4 a następnie je otwiera.  :o

3
Cytuj
Postępować zgodnie z instrukcjami. Pojedyncze, wystąpienie nierozwiązania drogi przebiegu, może wystąpić w rzeczywistości i Paweł  wziął to pod uwagę. Więc należy zerwać plombę i rozwiązać ręcznie, tak jak napisał wyżej Paweł.

No to "po premii" bo wprowadziłem telefoniczne na czas wjazdu i wyjazdu i prowadziłem ruch na Sz i ręczną obsługę blokady.... ale faktycznie, przy następnym wyjeździe przebieg się rozwiązał. Następnym razem zerwę plombę i będzie "elegancko" no i może premia... he he he ;)

P.S. - fajnie by było, jakby się dało dodać do symulatora komunikat radiowy o dyktowaniu rozkazu z sąsiedniego posterunku - miałem awarię SSP więc przekazałem informację do sąsiada o usterce, przyjął, ale na radiu nie wyskoczyło, że sąsiad dyktuje rozkaz O; komunikaty, że np. na Liskowie "gotów do odjazdu" słyszę, a co do rozkazu zerknąć musiałem "w teren" aby sprawdzić, czy mechanik dostał info i przyhamuje przed przejazdem ;)

4
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia natomiast interesuje mnie, jak lepiej w praktyce postępować - czy zerwać plombę i rozwiązać od razu czy sprawdzić (obsługując ręcznie blokadę i prowadząc jazdę na Sz) czy następny skład w tym kierunku spowoduje rozwiązanie przebiegu?

5
Przetestowane:
Wypuszczenie kolejnego (36245) na zapowiadaniu tel. i na Sz do Borku spowodowało rozwiązanie przebiegu.
Teraz co lepsze - zerwanie plomby przy zp i ręczne rozwiązanie przebiegu czy przyjęcie składu na Sz, ręczna obsługa dKo blokady, zapowiadanie telefoniczne i wypuszczenie kolejnego na Sz także z ręczną obsługą dPo blokady?  :-\

6
Wiem... dlatego 36113 na Lisków musiałem puścić przez stację torem nr 2 zamiast "jedynką" zablokowaną na Borek :) Swoją drogą ciekawe, czy na Testowie jest "zapowiadaczka" która poinformowała podróżnych o zmianie peronu ;D

7
Dzięki za wyjaśnienia! :)
Przy najbliższej okazji poeksperymentuję jeszcze na tym zapisie, przyjmę tego 43232 na Sz i zobaczę czy się przebieg rozwiąże a jak nie to coś do Borka też na Sz spróbuję... może "odpuści".
Pozdrawiam!

8
Podsyłam zapis - później, nie mogąc czekać i kombinować (sytuacja ruchowa - 36113 przepuściłem jeszcze przez tor nr 2 ale niebawem miał jechać 43232 z Borka, nie mogłem podać wjazdu a na Sz nie chciałem prowadzić ruchu ;) ) zerwałem plombę i rozwiązałem ręcznie. Lecz - ponieważ nie wiedziałem jak, nie meldowałem tego nigdzie ani nie zgłaszałem usterki bo nie wiedziałem czego - obwodów torowych? Wszystkie niby sprawne wg okna usterek... Ktoś przyjdzie, sprawdzi i mi to zp zaplombuje? ;)

9
Dzięki!
Nie sądziłem, że kilka literek może tak "zatkać" program. Będę uważał :)

edit P.S.: Faktycznie - Twój save "poprawione" działa elegancko jak powinien :)

=====
Problem nr 1 rozwiązany, a w sprawie drugiego pytania odnośnie rozwiązania przebiegu ktoś oświeci?

10
Save powodujący "zamulenie" w załączeniu - z innymi nie ma problemu. Tabliczek nie, raz tylko użyłem do opisania uszkodzenia gdy padł 5cd ale to było później, kilka min. po godz. 15ej. Zapis "zamulający" jest z 14:47. Dodam, że nawet na "stop" powoduje pełne obciążenie jednego rdzenia i przesuwanie okna programu klatkuje przy zatrzymanej symulacji. Podgląd w terenie to też "pokaz slajdów".

P.S. Wersja najnowsza z działu "Pobierz" (2014.05.11)

11
Testowo / Duże obciążenie procesora + pytanie dot. rozwiązania przebiegu
« dnia: 28 Październik 2014, 13:56:15 »
Witam!
To mój pierwszy post, forum przeglądam już od jakiegoś czasu, póki co podręcznik i tematy wystarczały mi całkowicie jednak w końcu wypadałoby napisać ;)
Witam więc wszystkich, pierwsze pytanie techniczne:
Po zapisaniu stanu symulacji przyjąłem jeszcze dwa składy lecz już nie zapisywałem ponownie, wyłączyłem program. Po wczytaniu stanu symulator obciąża w 25% czteroprocesorowy komputer co powoduje "klatkowanie" nawet przy przesuwaniu ekranu programu i opóźnione reakcje na polecenia. Przy żadnym innym wczytanym stanie się tak nie dzieje, przy tym - dzieję się za każdym razem. Skończyło się na tym, że wczytałem autozapis, wcześniejszy, i było dalej wszystko dobrze. Czy to jest jakiś znany "bug" ?

A teraz pytanie odnośnie samej nastawni: wyprawiłem 342741 w kierunku Borka, semafor P przeszedł na S1, odcinki stacyjne prawidłowo się zwolniły lecz przebieg się nie rozwiązał, święci się kontrolka przy zp. Awarii brak, czy więc jedyną możliwością jest zerwanie plomby i ręczne rozwiązanie przebiegu i, jeśli tak, to czy jest to jedyna czynność czy powinienem jeszcze zgłosić gdzieś tą sytuację jako usterkę celem - hmm - sprawdzenia stanu urządzeń i zaplombowania zp?

Strony: [1]