ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: Paweł w 03 Luty 2014, 18:28:05
-
Witam,
Na stronie PKP PLK S.A. pojawiły się wytyczne Ie-4 (nowelizacja WTB-E10):
http://www.plk-sa.pl/dla-klientow-i-kontrahentow/akty-prawne-i-przepisy/instrukcje-pkp-polskie-linie-kolejowe-sa/instrukcje-z-mozliwoscia-wydruku/
Ważniejsze zmiany:
- zrównanie pojęć sbl z blokadą wieloodstępową oraz pbl z blokadą jednoodstępową,
- usunięcie zapisu o niestosowaniu Sz na post. odg.,
- usunięcie pojęć "semafor zaporowy", "semafor osłonny",
- wymóg ustawienia ostatniego semafora sbl 4-stawnej w odległości drogi hamowania,
- stosowanie drogi ochronnej 50 m do prędkości 60 km/h,
- usunięcie pojęcia "nastawnia zdalnego sterowania", które zostało zastąpione pojęciem "nastawnia centralna" (która do tej pory miała inne znaczenie),
- wprowadzenie pojęcia "automatyczny posterunek blokowy",
- wykaz symboli na schematach, w tym nowe symbole, np. nastawnia komputerowa, balisy, kontrolery, napędy nierozpruwalne.
-
Jeżeli dali pojęcie "sygnalizator" zamiast "semafor" to co, druki rozkazów są nieważne?
Teraz powinno być na "pominięcie sygnalizatora".
-
To powinno wiele wyjaśnić Tobie.
-
To powinno wiele wyjaśnić Tobie.
O, dzięki. W takim razie ja coś pomotałem :D
-
A ja chciałem zapytać co stało się z instrukcją Ie-10 - o obsłudze przekaźnikowych urządzeń SRK - nie ma jej na stronie ze spisem instrukcji kolejowych PLK S.A. Czy jest to spowodowane jej odwołaniem na skutek modernizacji tych urządzeń na nowsze komputerowe?
-
Urządzenia przekaźnikowe prędko nie znikną. Instrukcja Ie-10 prawdopodobnie figuruje jako wewnętrzna PKP PLK, może dlatego brakuje jej w spisie. Za to Ie-20 dla urządzeń komputerowych z jakiegoś powodu została opublikowana.