Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - centarail

Strony: 1 [2] 3
16
Panie IZKR IZ. Otóż nie wiem w jakim zakładzie Pan jest zatrudniony, ale w naszym zakładzie nie liczy się to że dyżurny myśli i umie używać rozumu (bo za to dostaje po premii) tylko za to że klepie formułki jak zdrowaśki.

17
Pawle Piotrze dzięki za wskazówkę. Odpowiedzi znalezione!

18
Tyle to ja wiem. Tylko chodzi mi o konkretne paragrafy, bo ambitny kontroler nie przepuści odpowiedzi "tak-bo tak".

19
Pytanie nr 106 (z tej samej bazy pytań)
"Czy pociąg roboczy może wyjechać na tor zamknięty na sygnał zezwalajacy na semaforze?" (jakieś takie kulawe to pytanie bo nie wiadomo czy wyprawiony jest do km czy ze zjazdem w sąsiednim posterunku).

Pytanie nr 107 "Na podstawie jakiego rozkazu pisemnego pociąg roboczy może wyjechać na tor zamknięty?"

Pytanie nr 29 "Kiedy dla pociągów wyprawianych na czynny tor szlakowy w czasie zamknięcia toru sasiedniego nie stosuje się telefonicznego zapowiadana?" (też jakieś skopcone bo chyba nie powinno być "nie" lub chodzi o to kiedy wprowadza się TZP osobnym telefonogramem).

20
A już znalazłem. Dla potomnych: §55 punkt 5.

21
Ruch kolejowy / Pociąg roboczy, tor zamknięty i tym podobne sprawy.
« dnia: 08 Grudzień 2017, 12:34:06 »
Pytanie nr 105 z bazy pytań na egzamin okresowy ISDR- 2017.

"Jak długo pociąg roboczy wyprawiony na tor zamknięty zachowuje swe określenie i numer?"

Jedyne odwołanie jakie znalazłem w Ir-1 to §35 punkt 2 i 4. Szukam, szukam i znaleźć nic więcej nie mogę. Jakieś pomysły czy kurza ślepota?

22
Ruch kolejowy / Odp: Wymagania na DR
« dnia: 30 Listopad 2017, 21:55:57 »
Ale co nie przepuścili Cię na dyżurnego mimo że pracowałeś wcześniej na stanowisku nastawniczego/zwrotniczego/dróżnika przejazdowego? Czy przyszedłeś z ulicy i chciałeś od razu być dyżurnym ruchu? Instrukcja S-1 (aktualnie obowiązująca od 1996r. po dziś dzień) wyraźnie mówi, że z II kategorią wzroku można pracować jako ISDR po odpracowaniu co najmniej (więcej lub równie) 2 lat. W załączniku dowód jakby ktoś był czepliwy  8)

23
Inne / Odp: Zmiana stanowiska a badania lekarskie.
« dnia: 16 Wrzesień 2017, 21:24:28 »
Sam się już pogubiłem w tych całych przepisach. Czytam, czytam i im więcej czytam tym czuję że mniej rozumiem język polski  >:( Czyli zapewne polegać to będzie na normalnych badaniach "okresowych" tudzież zakończone przepisaniem badań poprzednich - jak to bywa w tej jednej wielkiej poważnej kolejowej mistyfikacji.

24
Inne / Zmiana stanowiska a badania lekarskie.
« dnia: 16 Wrzesień 2017, 20:27:31 »
Witam. Mam małą zagwozdkę dotyczącą "polecenia andronów" przez co poniektórych.
Pracownik "awansujący" ze stanowiska dróżnika/zwrotniczego/nastawniczego na stanowisko ISDR podlega badaniom pt.zmiana stanowiska czy zerowym?

25
Ruch kolejowy / Odp: Prace sieciowe a E1758
« dnia: 14 Maj 2017, 21:51:27 »
A to mało takich przypadków jest? ;) I nie tylko w świecie instruktorów. Nie ważne gdzie i nie ważne kiedy ale dyżurni potrafią dzwonić na wykonawczą na komórkę i pytać się jakie obostrzenia powprowadzać "żeby było dobrze" tudzież co robić w sytuacjach nietypowych.

26
Ruch kolejowy / Odp: Prace sieciowe a E1758
« dnia: 14 Maj 2017, 17:37:32 »
Kontroler nie powinien o takie rzeczy pytać :) Nie wypada...

Wystarczy formułka: "Dla pociągu nr 12345 użyto SzA. Nr licznika po zmianie: 00123 (WZE A nr 00750).

27
Ruch kolejowy / Odp: Prace sieciowe a E1758
« dnia: 14 Maj 2017, 02:40:00 »
@maria1 - oczywiscie tak jak koledzy wspomnieli dyżurny wydający polecenie odpisu prac sieciowych w książce E1758 musi najwyrazniej mieć bardzo krótki staż pracy lub brak wiedzy na dany temat. Książka R142 jest lustrem pracy nastawniczego i to tam powinno się odnotować stosowne telefonogramy. I tutaj mamy dwie "ścieżki":

1) Jeśli dyżurny zamknie tor według telefonogramu nr 21 to ustawiamy tarczę D1.
2) Jeśli dyżurny zamknie tor według telefonogramu nr 31 to ustawiamy wskaznik We4a, We4b lub We4c - w zależności jakie mamy dostępne, który tor jest zamknięty i jakie warunki są na gruncie.

Planowych zamknięć torowych nie odpisujemy w E1758! Ale co jeśli mamy awaryjne zamknięcie toru bo np sieć spadła? Czy komuś jakiś energetyk się gdziekolwiek odpisał ? :)

28
Ruch kolejowy / Odp: Srodki pomocnicze
« dnia: 14 Maj 2017, 02:17:48 »
Panie @zolwik, ciekaw jestem czy jak Pan zaczynał pracę na kolei to od razu Ir-1 rozumiał w 100% ;) Jeśli tak to nie każdy jest takim orłem jak Pan - a pytać nie jest (jeszcze) zakazane?

Pani @Mario używanie środków pomocniczych jest dodatkowym zabezpieczeniem - czy to dyżurnego czy też nastawniczego. Tu nie chodzi o zakładanie klinów jak widzi się z okna, że idzie Pan kontroler czy inny ISEWA ;) Kliny potrafią uratować życie przy manewrach jak i jazdach na przebiegi niezorganizowane. W przytoczonym przez Panią przypadku - jeśli drogę przebiegu mamy utwierdzoną a semafor się wygasił to stosowanie środków pomocniczych nie jest wymagane z prostego względu - urządzenia działają prawidłowo - odbędzie się jednorazowa jazda na sygnał zastępczy po utwierdzonej drodze przebiegu czyli pod kołami nie przełożymy.

Przy takich przypadkach praktyka nie mówi o wprowadzaniu TZP gdyż wjedziemy do stacji, zastawka spadnie i przebieg spokojnie rozwiążemy. Jeśli przy drugiej jezdzie pociągowej zdarzy się podobna sytuacja wtedy już nie ma się żadnych skrupułów. Telefoniczne zapowiadanie na szlak + polecanie i zgłaszanie dróg przebiegów na stację.

29
Ruch kolejowy / Odp: Telefoniczne zapowiadanie
« dnia: 14 Maj 2017, 02:15:16 »
Tak kolejność jest prawidłowa jeśli blokada stacyjna działa prawidłowo. Jest również prawidłowa gdy telefoniczne zapowiadanie zostało wprowadzone np. celem konserwacji wewnętrznych blokady liniowej :)


30
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 13 Maj 2017, 23:31:16 »
Tak sobie od pewnego czasu dłubię nad pulpitem Grabiszyna (z przed modernizacji oczywiście). Jest możliwość podłączenia tego później pod ISDR'a?

Strony: 1 [2] 3