ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => Urządzenia srk => Wątek zaczęty przez: eserkowiec w 23 Maj 2017, 19:16:48

Tytuł: Rodzaje izolacji obwodów torowych
Wiadomość wysłana przez: eserkowiec w 23 Maj 2017, 19:16:48
Tak jak w temacie jakie są wam najbardziej znane i które z rodzai izolacji obwodów torowych uważacie za najlepsze
Tytuł: Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
Wiadomość wysłana przez: jageer w 24 Maj 2017, 07:51:36
Najlepsze to te, które są najlepiej utrzymane.... (tak kiedyś odpowiedziałem pewnej osobie, gdy mnie zapytała, które urządzenia, są najlepsze).

Tytuł: Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
Wiadomość wysłana przez: eserkowiec w 27 Maj 2017, 10:22:19
Dokładnie ale biorąc pod uwagę klasyczne izolacje w tym eony, soty, neptuny, dławiki na zeelektryfikowanych liniach chyba inaczej się utrzymuje izolacje na podstawie liczników
Tytuł: Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
Wiadomość wysłana przez: Paweł Piotr w 27 Maj 2017, 14:16:40
Najlepszym rozwiązaniem był elektryczny zamknięty obwód torowy. Było to rozwiązanie w pełni bezpieczne, to znaczy, że odcinek zajęty przez tabor choćby jedną osią, ale także KAŻDA usterka, była sygnalizowana jako zajętość odcinka. A np. przy kontroli przy pomocy liczników można fizycznie usunąć przęsło torowe, a urządzenie pokaże, że tor jest wolny...
Tytuł: Odp: Rodzaje izolacji obwodów torowych
Wiadomość wysłana przez: jageer w 27 Maj 2017, 18:52:23
Liczniki pełnią taką samą funkcję, faktycznie mniej jest z nimi zabawy niż klasycznymi obwodami.
Jak napisał Paweł Piotr - każdy rodzaj,  w przypadku usterki przechodzi w stan bezpieczny (wykazuje zajętość), poza obwodami rozjazdów przy zasilaniu szeregowym - wtedy jest trochę pokopana sytuacja i daje się podwójne linki.

Typowe obwody wykryją pęknięcie szyny itp itd....