Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 4 ... 10
1
Urządzenia srk / Odp: Naprężacz grupowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 08 Grudzień 2017, 13:53:49 »
Kolejne zdjęcie dźwigni na nastawni.
2
Urządzenia srk / Odp: Naprężacz grupowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 08 Grudzień 2017, 13:33:35 »
Rzeczona wajcha, która nie przeszła na zdjęciach. Niestety nie doszło do sfocenia naprężacza grupowego. I dźwignia na nastawni z wajchy 28.
Naprężacz może sfocę w sob. lub. nd.
(niestety forum nie przyjmuje załączników powyżej 5MB, to następne zdjęcia później)
3
Ruch kolejowy / Odp: Pociąg roboczy, tor zamknięty i tym podobne sprawy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez centarail dnia 08 Grudzień 2017, 12:48:13 »
A już znalazłem. Dla potomnych: §55 punkt 5.
4
Ruch kolejowy / Pociąg roboczy, tor zamknięty i tym podobne sprawy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez centarail dnia 08 Grudzień 2017, 12:34:06 »
Pytanie nr 105 z bazy pytań na egzamin okresowy ISDR- 2017.

"Jak długo pociąg roboczy wyprawiony na tor zamknięty zachowuje swe określenie i numer?"

Jedyne odwołanie jakie znalazłem w Ir-1 to §35 punkt 2 i 4. Szukam, szukam i znaleźć nic więcej nie mogę. Jakieś pomysły czy kurza ślepota?
5
Inne / Mundur-Mega wazne!
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Maszynista222 dnia 06 Grudzień 2017, 19:40:07 »
Witam!
Poszukuję munduru dróżnika przejazdowego(zalezy mi na komplecie czyli koszula,buty,krawat,marynarka,czapka,spodnie). Marynarka gdzies na wzrost 170 a czapka rozmiar 55-56. Dość mi zależy bo idę do przedszkola pod koniec grudnia opowiadać o zawodzie kolejarza a obecnego munduru nie mam..... Mundur oczywiscie kupie i jestem zdecydowany wiec jak ktos ma i z takimi wymaganiami jak wypisałem to biere od razu :D
6
Urządzenia srk / Odp: Naprężacz grupowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez jageer dnia 06 Grudzień 2017, 19:34:14 »
Dwie brechy, klucz do wkleszczenia i jazda....

Posterunek jest przeznaczony do jazdy rekreacyjnej, to można stosować wszystkie metody :)
7
Urządzenia srk / Odp: Naprężacz grupowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 06 Grudzień 2017, 11:27:22 »
  Jeszcze raz. Dźwignię mam na ławie w położeniu przełożonym (dolnym). Nie sprzęgnę w tym położeniu tarczy linkowej, bo w terenie na dziś nie jest prostą sprawą przestawić iglice do położenia właściwemu przełożonemu na nastawni. Już próbowałem, bo to najprostsze rozwiązanie, ale niestety nie udało mi się. Natomiast jeżeli przestawię, jak proponujesz, do położenia, w którym znajdowała się przed próbą przełożenia, to nadal dźwignię będę miał w położeniu przełożonym, a tarczę linkową w zasadniczym (opisywałem to wyżej).
  Ten posterunek jest wyłączony z ruchu, więc żadni drogowcy tam się nie zjawią. Jak pisałem, mogę to zostawić tak do wiosny, bo na razie zalega białe dziadostwo. I tak, oprócz wózka roboczego, tam nic nie jeździ.
8
Urządzenia srk / Odp: Naprężacz grupowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 06 Grudzień 2017, 11:17:04 »
Jeszcze raz. Wykleszczoną dźwignię zwrotnicową (wykleszczenie nastąpiło przy próbie przekładania) należy doprowadzić w terenie do położenia, w którym się znajdowała przed próbą przekładania - i tą czynność należy przeprowadzić NIE PRZY POMOCY DŹWIGNI ZWROTNICOWEJ (BO TO JEST PRZECIEŻ NIEMOŻLIWE..), ALE BEZPOŚREDNIO NA ZWROTNICY, PRZEZ MECHANICZNE DOSUNIĘCIE JEJ IGLIC - PRZYLEGAJĄCEJ DO OPORNICY, ODLEGAJĄCEJ - DO SKRAJNEGO ODSUNIĘTEGO POŁOŻENIA,  dopiero potem wrócić na nastawnię i wkleszczać drążkiem dźwignię.
Tak zajechaną (nie konserwowaną) zwrotnicę należy najpierw odczyścić (zamkniecia nastawcze, poduszki podiglicowe, napęd mechaniczny), a dopiero potem próbować przekładać dźwignią, jeśli nie jest to możliwe, można spróbować odłączyć ją od napędu i próbować przekładać ręcznie przeciwwagą.Jeśli i to nie poskutkuje, sprawą muszą zająć się drogowcy i taką zwrotnicę "przekuć".
9
Urządzenia srk / Odp: Naprężacz grupowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez EN57-002 dnia 06 Grudzień 2017, 11:04:07 »
Po pierwsze - nie wajcha, tylko zwrotnica się zastała, bo była nieużywana (używana tylko w jednym położeniu - i została po prostu w tym położeniu "zajechana").
Fakt, zwrotnica. Ostatni poc. z tej stacji odszedł 30-07-2017 i prędko następny nie pojedzie.
Po trzecie - zwrotnicę w terenie należy doprowadzić do pierwotnego (tego zastanego) położenia i potem na nastawni wkleszczyć drążkiem wkleszczającym.
No właśnie tu jest problem, bowiem przełożoną ją (dźwignię) do położenia przełożonego i teraz nie nacisnę uchwytu zapadkowego, a doprowadzenie do pierwotnego położenia tarczy linkowej (zasadniczego) nic nie da, bo tarcza linkowa będzie (jak by była sprzężona z dźwignią) w położeniu zasadniczym, a dźwignia nadal w przełożonym.
Po drugie - pędnia nie została zerwana, więc wizyta w naprężowni jest zbędna (żeby nie powiedzieć - szkodliwa).
No właśnie do końca nie wiem, jak inaczej to sprzęgnąć. Mogę to zostawić tak do wiosny.
Po czwarte - jaki sens ma odłączanie zwrotnicy od jej napędu? Jeżeli wyjmiesz sworzeń z suwaka, odłączysz zwrotnicę od jej napędu (który będzie działał poprawnie), natomiast zwrotnicę należy wówczas zamykać w ustalonych położeniach na zamki i przestawiać ręcznie przy pomocy przeciwciężaru..
Wyciągnięcie sworznia spowoduje, że łyżką (drążkiem pomocniczym) obrócę tarczę linkową z pędnią do położenia przełożonego, tu sprzęgnę z dźwignią. Nacisnę uchwyt zapadkowy, uwolnię pręt zapadkowy, a następnie będę mógł cofnąć wkleszczoną dźwignię do położenia umożliwiającego osadzenie sworznia przy napędzie. Już spięty suwak z napędem, będę mógł (z pomocą drugiej osoby z brechą przy iglicach) doprowadzić do położenia zasadniczego.
Po piąte - jak ty zdałeś autoryzację z taką znajomością usrk na tym posterunku?
Na tym post. autoryzacji nie zdawałem i zdawać raczej nie będę, bo on (na dziś) nie jest przeznaczony do prowadzenia ruchu pociągów.
10
Urządzenia srk / Odp: Naprężacz grupowy.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Paweł Piotr dnia 05 Grudzień 2017, 21:53:28 »
Po pierwsze - nie wajcha, tylko zwrotnica się zastała, bo była nieużywana (używana tylko w jednym położeniu - i została po prostu w tym położeniu "zajechana").
Po drugie - pędnia nie została zerwana, więc wizyta w naprężowni jest zbędna (żeby nie powiedzieć - szkodliwa).
Po trzecie - zwrotnicę w terenie należy doprowadzić do pierwotnego (tego zastanego) położenia i potem na nastawni wkleszczyć drążkiem wkleszczającym.
Po czwarte - jaki sens ma odłączanie zwrotnicy od jej napędu? Jeżeli wyjmiesz sworzeń z suwaka, odłączysz zwrotnicę od jej napędu (który będzie działał poprawnie), natomiast zwrotnicę należy wówczas zamykać w ustalonych położeniach na zamki i przestawiać ręcznie przy pomocy przeciwciężaru..
Po piąte - jak ty zdałeś autoryzację z taką znajomością usrk na tym posterunku?
Strony: [1] 2 3 4 ... 10