Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - uetam

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 26
16
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 17 Czerwiec 2015, 23:54:03 »
Ok, ten posterunek wygląda teraz tak:
https://www.dropbox.com/s/7drz7x2e7jhxb66/grab_k_3_plan.png?dl=0
Semafor F - z prawej strony toru.
Semafor B - jedno ramię.
Cytuj
Są uzależnione wykluczając niektóre przebiegi pociągowe - po to im drążki.
Ok, jak wyznaczać, które przebiegi powinny być wykluczone? Jest jakaś ogólna zasada na to? Nie wiem, czy od końca kumam rozpiskę w excelu, którą mi dałeś, ale zdaje mi się, że tam z manewrowymi są wykluczone wszystkie wjazdowe, zgadza się?
Dla każdego przebiegu wjazdowego wypisałem Ci przebiegi manewrowe które muszą być wykluczone. Generalnie chodzi o to, żeby nie łączyć przebiegów manewrowych z pociągowymi.

17
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 17 Czerwiec 2015, 17:02:37 »
Hmm, skoro przebiegi manewrowe nie mają być od niczego uzależnione, to po co właściwie są drążki przebiegowe od nich?
Są uzależnione wykluczając niektóre przebiegi pociągowe - po to im drążki.
Ok, powstawiałem brakujące semafory. Skoro z semafora A ma być wjazd na tor 2, to powinno coś tam stać zamiast tego F? Tymczasowo wstawiłem semafor, ale chyba powinno być coś innego, bo nigdzie wyjechać się z niego nie da.
U mnie tam był semafor który wyświetał tylko Ms2 oraz Sz+W24 do jazdy na tor lewy. Tymczasowo możesz wstawić tam semafor od którego nie ma żadnych przebiegów.
Teraz takie przebiegi mi generuje:
https://www.dropbox.com/s/04r9ofktkrv5yh4/grab_k_3_nast.png?dl=0
Wyglądają podobnie, jak Twoje, tylko jeszcze nie mam tych indeksów przy nazwach semaforów dla PU :) No i ciągle jeszcze muszę rozdzielić wajchy od różnych sygnałów na jednym semaforze.
Jest OK.
Do tarcz manewrowych kształtowych poza drążkami przebiegowmi muszą być też oczywiście dźwignie sygnałowe.
Jeżeli nie masz modelu wykolejnicy zrób tylko 'wirtualne' dźwignie do wykolejnic.
Pytanko co do tarcz ostrzegawczych. Czy ToA może być sterowana tymi samymi dźwigniami sygnałowymi, co semafor A? Wydaje mi się to logiczne, bo i tak zawsze są od siebie zależne, ale nie wiem, czy tak to działa w realu.
Może być sterowana tą samą lub osobno tak jak na tym podg BUK który Ci podesłalem.

18
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 17 Czerwiec 2015, 13:00:19 »
Ten post miał być PW do uetam, ale jako, że rozważamy tutaj zagadnienia jak najbardziej związane z tematyka forum, więc myślę, że mogę dać na publiczny. Może kogoś jeszcze zainteresuje :)

Cytuj
Na semaforach wjazdowych z zasady nie można podać sygnałów manewrowych. Wszystkie jazdy na tor boczny nr 4 muszą odbywać się po manewrach z torów głównych.
Hmm, czyli jak chcesz wjechać na bocznicę, to musisz najpierw wjechać na tor 1 lub 2, potem wycofać i wjechać na 4?
Zgadza się.

Cytuj
Ufff, już prawie mam te moje cudactwa używalne, wyszło od cholery z tym roboty. Na razie musiałem sobie darować świetlne, zrobię później jak już kształtowe będą działać jak należy i zrobię import z .t3d.

Starałem się przerobić Grab na kształtowe. Edytor przy zapisie generuje taki badziewny planik do powieszenia w nastawni, aby coś było, jeśli komuś się nie chce rysować porządnego (plan to zwykły .png, więc można zawsze podmienić). Tak to aktualnie wygląda:
https://www.dropbox.com/s/0kdgu96868i47wm/grab_k_1_plan.png?dl=0
W sumie to nie ma większego znaczenia z perspektywy dyżurnego czy semafor jest świetlny czy kształtowy.
Popraw semafory:
- A [dwa ramiona]
- B [jedno ramie] powinien być przy torze nr 1
- C [dwa ramiona]powinien być w miejscu B przy torze nr 2
- G [jedno ramie] powinien być w miejscu C
- J [dwa ramiona] powinien być w miejscu D
oraz oznaczenia rozjazdów aby pasowały do tego co było na schemacie - dzięki temu będziemy mogli wykorzystać mój schemat aby powiesić go w nastawni.
Cytuj
Jeszcze nie mam obsługi tarcz manewrowych, więc wygenerowane przebiegi ich nie uwzględniają. Edytor wygenerował mi takie oto przebiegi:
https://www.dropbox.com/s/1yreanpbufxqth8/grab_k_1_nast.png?dl=0
Przebiegi porównaj z tym co zamieściłem w http://uetam.pl/prv/grab/grab.xls oraz http://uetam.pl/prv/grab/grab.pla.png ale z tego co widzę edytor całkiem składnie wygenerował je sam.
Przebiegów manewrowych nie uzależniałbym wcale od położenia rozjazdów.

Cytuj
Właściwie to czy dany posterunek może mieć jednocześnie przebiegi 'na/z toru' oraz 'ze szlaku na szlak'?
Tak, ale takie coś spotkać można było najczęściej na posterunkach bocznicowych.

19
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 08 Czerwiec 2015, 12:04:33 »
To może stacje nieobsadzone niech wyświetlają tylko sygnały na przelot( czyli jakby ich nie było), a obsadzone przez człowieka niech dopiero będą sterowalne.
I to jest świetny pomysł, tak na początek zrobię :)
Co w sytuacji gdy mamy stację węzłową? Wtedy nie można wyświetlić przelotów z dwóch kierunków jednocześnie.

20
Urządzenia srk / Odp: Symulator małej stacji z mechanicznymi USRK
« dnia: 01 Czerwiec 2015, 20:44:46 »
Spróbuj kontaktu z:

kolczeu@op.pl - stworzył semafory do MaSzyny


radek@krb.com.pl  gg: 5143357
lub http://trainz.krb.com.pl - stworzył semafory oraz zestaw wskaźników do Trainz

21
Adres serwera teamspeak którego będziemy używali przy testach:
nastawnia.cf:42407
http://www.teamspeak.com/?page=downloads a tutaj można pobrać klienta.

22
Teraz pytanie, jakie są zasady wyznaczania i nazywania przebiegów?
Tutaj dużo zależy od warunków lokalnych.
W urządzeniach mechanicznych przeważnie nie ma jazdy wariantowej czyli od semafora stacyjnego na każdy tor stacyjny osłaniany semaforem jazda jest możliwa po tylko jednej drodze przebiegu.
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_mech.php Polecam lekturę na początek.

23
Ja nie wiem, bo na tej PLK, co sekcja lub zakład to inne obyczaje. ;) Pierwsze - instrukcja Ir-1. Chyba, że RTS tego nakazuje, to może być, ale pracując na danej stacji musisz go znać, więc... Lub zobacz, czy jest zapis taki. W niektórych przypadkach jest stosowane "pełne zapowiadanie" do blokady.

W RTS nie ma zapisów aby stosować "pełne zapowiadanie" ,a Ir-1 każdy interpretuje po swojemu :(
Rób według Ir-1. Jeżeli będziesz dostawał wyjaśnienia powołuj się na Ir-1. Jeżeli to nic nie pomoże to chyba zostaje tylko wysłanie 'informacji' do UTK, że w zakładzie chyba nie potrafią czytać ze zrozumieniem i interpretują Ir-1 po swojemu...

25
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Lisków - Dyskusja (2014.07.23)
« dnia: 15 Kwiecień 2015, 20:06:00 »
Czy wyjdzie poprawka do obecnej wersji Liskowa, niwelująca zauważone dotychczas błędy, czy jest to już wersja finalna?
Wyjdzie. Ale nie jestem w stanie podać konkretnej daty.

26
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 10 Kwiecień 2015, 18:19:25 »
Daj jakies fotki tego Pszenna dla porównania :D

27
Urządzenia srk / Odp: Pulpity fikcyjnych stacji
« dnia: 09 Kwiecień 2015, 19:38:11 »
1. W kostkach zaznaczonych czerwoną ramką pod numerem 1 są zobrazowane kontrolki obrazujące nie zajętość toru z licznikiem osi, dodatkowo rozróżnia kierunek jazdy taboru (na podstawie liczby zliczonych osi).
Taki typ blokady nie istnieje.
Cytuj
2. W kostkach zaznaczonych czerwoną ramką pod numerem 2 i 3 są zobrazowane kontrolki żądania i otrzymania zgody od drugiego okręgu nastawczego "LmB" w blokadzie stacyjnej.
 8)
W taki sposób nie obrazuje się blokady stacyjnej. http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk_e1.php Polecam lekturę.

28
Rozkłady jazdy do edycji można znaleźć tutaj; http://isdr.pl/index.php/board,9.0.html
Edytor rozkładów jest uniwersalny i można nim otworzyć każdy plik *.roz

29
Ruch kolejowy / Odp: zadanie dotyczące zerwanej sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Luty 2015, 13:58:48 »
Jeżeli sieć nie będzie stykała się bezpośrednio z gruntem tylko np zawiśnie na jakimś drzewie istnieje możliwość, że w sieci będzie dalej napięcie.
Bardzo błyskotliwe. Zapomniałem, że szlaki kolejowe wysadzane są drzewami. Raz słup sieci trakcyjnej - raz drzewo...
W Polsce na niektorych liniach moglbys w sumie wysiegniki do pni drzew wiec nie wiem dlaczego jestes taki zdziwony :P
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t31.0-8/10869576_674401232657151_2305918031854294011_o.jpg
Pierwszy przyklad z brzegu gdzie drzewo oparte na sieci nie spowodowało zaniku napiecia w sieci.
Inna sprawą jest oczywiście całkowite zerwanie dwóch drutów jezdnych oplus drutu nośnego ( co w sumie zdarza się bardzo rzadko) - w takim przypadku oczywiście napiecia w sieci nie będzie.

30
Ruch kolejowy / Odp: zadanie dotyczące zerwanej sieci trakcyjnej
« dnia: 27 Luty 2015, 12:18:36 »
Jeżeli sieć nie będzie stykała się bezpośrednio z gruntem tylko np zawiśnie na jakimś drzewie istnieje możliwość, że w sieci będzie dalej napięcie.

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 26