ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Stacje i posterunki => Testowo => Wątek zaczęty przez: rustsaltz w 08 Maj 2011, 17:51:59
-
żeby nie tworzyć nowego działu:
-maszyniści mimo zgłoszenia jazdy na Sz nie proszą o podanie go, gdy mają przed sobą jeszcze jeden semafor (głosimy jazdę na Sz, podajemy wjazd i mechanik nie głosi, że można świecić)
-z nieznanych przyczyn wywaliło rozprucie rozjazdu 4: ustawiony na prosto, przebieg B utwierdzony na tor 1, podczas wjazdu pociągu dzwonek i czerwona lampka. Mam iść sprawdzić bezpiecznik? ;)
-
1 - jak do tej pory było taka karma, czekamy na wypowiedź naszego Architekta :P
2 - to tzw. rozprucie pozorne, czasem się zdarza.
-z nieznanych przyczyn wywaliło rozprucie rozjazdu 4: ustawiony na prosto, przebieg B utwierdzony na tor 1, podczas wjazdu pociągu dzwonek i czerwona lampka.
Ja już waliłbym w gary, że drugie Reptowo się zrobiło...
-
Ap ropo tego rozprucia pozornego to miałem te samą sytuację.
Oprócz tego udało mi się odwrócić blokadę liniową na torze nr 2 do stanu kierunku zasadniczego przy wciśniętym przycisku NP2Ś.
-
2 - to tzw. rozprucie pozorne, czasem się zdarza.
Co piszemy w temacie zerwania plomby? :)
Kolejny pociąg przejechał już bez rozprucia.
-
W książce usterek (jeśli takową prowadzisz :P) piszesz, że zerwano plombę z Kr4 z powodu wystąpienia kontroli rozprucia na rozjeździe nr 4 utwierdzonym w położeniu "+" podczas przejazdu pociągu nr xxx. Na gruncie nie stwierdzono przeszkód do jazdy.
Albo druga wersja: "Zerwano plombę z Kr4 podczas czyszczenia pulpitu" :D
Co do odwrócenia blokady przy wzbudzonym NP - nie ma w tym nic dziwnego. Przyciski NP i NO tyczą się semaforów i sygnałów na nich wyświetlanych, a nie blokad liniowych.
-
żeby nie tworzyć nowego działu:
-maszyniści mimo zgłoszenia jazdy na Sz nie proszą o podanie go, gdy mają przed sobą jeszcze jeden semafor (głosimy jazdę na Sz, podajemy wjazd i mechanik nie głosi, że można świecić)
Cóż, w takim razie trzeba zgłaszać jazdę na Sz po minięciu semafora wjazdowego, a jeżeli pociąg jedzie bez zatrzymania, to raczej w takim przypadku widać gdzie jest i kiedy podawać Sz na wyjazdowym. Myślę że jest to detal i nie ma sensu tracić czasu na poprawianie działania tego.
-z nieznanych przyczyn wywaliło rozprucie rozjazdu 4: ustawiony na prosto, przebieg B utwierdzony na tor 1, podczas wjazdu pociągu dzwonek i czerwona lampka. Mam iść sprawdzić bezpiecznik? ;)
Tak jak napisano powyżej, "wylosowało się" rozprucie pozorne.
Oprócz tego udało mi się odwrócić blokadę liniową na torze nr 2 do stanu kierunku zasadniczego przy wciśniętym przycisku NP2Ś.
NP/NO warunkuje działanie semaforów, nic mi nie wiadomo na temat uzależnienia między NP/NO a blokadami liniowymi.
-
W książce usterek (jeśli takową prowadzisz :P) piszesz, że zerwano plombę z Kr4 z powodu wystąpienia kontroli rozprucia na rozjeździe nr 4 utwierdzonym w położeniu "+" podczas przejazdu pociągu nr xxx. Na gruncie nie stwierdzono przeszkód do jazdy.
Albo druga wersja: "Zerwano plombę z Kr4 podczas czyszczenia pulpitu" :D
I następnego dnia zostajesz wysłany na ponowny egzamin.
Dokształc sie a nastepnie udzielaj rad bo w tym momencie wprowadzasz kolege w blad.
@rustsaltz:
Jeżeli to było rozprucie pozorne to:
1) Idziesz na grunt i sprawdzasz doleganie iglic, stan zamkniecia, pretow kontrolnych, nastawczych itd.
2) Zamykasz iglice odlegajaca na zamek zwrotnicowy lub spone iglicowa
3) Do czasu gdy automatyk oraz toromistrz nie sprawdza zwrotnicy i nie dopuszcza jej do ruchu musi byc ona zamykana na spone dla wszystkich jazd pociagow (w '+' oraz '-')
O odpisach w E1758 i D831 nawet nie wpominam bo to chyba oczywista oczywistosc :)
-
W takim razie oświeć maluczkich i powiedz, jak to powinno wyglądać.
-
W takim razie oświeć maluczkich i powiedz, jak to powinno wyglądać.
Poczytaj instrukcje. Ie-10 na ten przyklad.
-
Dzisiaj była podobna sytuacja w "terenie", przy czym wywaliło kontrolę, a nie było rozprucia i o dopuszczaniu rozjazdu wiem sporo ;)
Ciekawe ile bym musiał na toromistrza i automatyka czekać? Do 7? :D A może by tak dorobić taką opcję do symulatora? ;)
-
Dzisiaj była podobna sytuacja w "terenie", przy czym wywaliło kontrolę, a nie było rozprucia i o dopuszczaniu rozjazdu wiem sporo ;)
Ciekawe ile bym musiał na toromistrza i automatyka czekać? Do 7? :D A może by tak dorobić taką opcję do symulatora? ;)
To nie ma znaczenia ile musialbys czekac. Do czasu odpisow rozjazd musi byc zamykany na spone/zamek :)
-
Nie wiem czy to na mnie się Pani Dróżnik pogniewała ale przejazdu dla pociągów zamykać nie chce.
Rozmowa z: Strażnicowe Ślemień
[16:48] Post. 17: Posterunek 17, Nowak, proszę.
[16:48] Post. 20: Posterunek 20, Sikorska, proszę.
[16:48] TW: Testowo Wschód, Geppert.
[16:48] TW: Pociąg 88772 z podwójną trakcją odjedzie o godzinie 16:53.
[16:48] Post. 20: Zrozumiałam, 88772.
[16:48] Post. 17: Przyjęłam, 88772.
Rozmowa z: Ślemień
[16:48] Śl: Ślemień, Górska, proszę.
[16:48] TW: Pociąg 88772 z podwójną trakcją odjedzie o godzinie 16:53.
[16:48] Śl: Przyjęłam, 88772.
Rozmowa z: Posterunek 20
[16:50] Post. 20: Posterunek 20, Sikorska.
[16:50] TW: Zamknij przejazd na 2 jazdy manewrowe.
[16:50] Post. 20: Przyjęłam.
Manewry się skończyły o 16:52. Jak widać 16:53 jest zgłoszony pociąg. A Pani Dróżnik mi przejazd otworzyła.
Wygląda tak jak bym nie zgłaszał wyjazdu tego pociągu. Oba przejazdy w otwarte.
PS. Wiem że nie ta trakcja co jest w rozkładzie ale gdzieś byk mi pojechał to puściłem na to co miałem pod ręką.
-
Mi się bardzo często post 17 zgłasza, co z pociągiem XXX mimo, że już daaaaaawno jest w Ślemieniu. Może mu się miesza jak ja dzwoni i Ślemień? Trzeba jednak jeszcze raz sprawdzić, czy dobrze zgłaszam.
-
Ja podejrzewam że u mnie to ten Manewr namieszał.
Zresztą przydało by się unieważnienie rozkazów pisemnych. Przy podaniu drugiej S-ki (w pierwszej zapomniałem wpisać że ma semafor pominąć). Pociąg stoi.
Edycja
Wczytałem wcześniejszy save. Po poczekaniu aż przejazdy zareagują na zgłoszenie o pociągu zgłosiłem manewr i działa.
-
Ja podejrzewam że u mnie to ten Manewr namieszał.
Zresztą przydało by się unieważnienie rozkazów pisemnych.
Funkcja "odwołaj polecenie".
Wczytałem wcześniejszy save. Po poczekaniu aż przejazdy zareagują na zgłoszenie o pociągu zgłosiłem manewr i działa.
W takich sytuacjach sprawdź debug - widać tam na jakie pociągi oczekuje posterunek, kiedy były zgłaszane i kiedy przejechały.
-
To nie ma znaczenia ile musialbys czekac. Do czasu odpisow rozjazd musi byc zamykany na spone/zamek :)
Ja wiem, ale zastanawiam się, czy jest dyżurant ;)
-
Ok.
Nie tyle błąd co na sunął mi się pomysł taki że pracujesz te 12-godzin. Potem by się robiło "wirtualny odpoczynek" i następna służba była by po bodajże 36 godzinach. Chyba tyle wynosi przerwa między służbami??
Co wy na to??
-
Zróbcie sobie grafik i na koniec dyżuru przesyłajcie sobie plik .sav/dzienniki :P
-
Miałoby to pewien sens, ale trzeba by jakieś wirtualne szkolenia zorganizować, coby się burdel w książkach nie robił ;). Mnie osobiście najbardziej w symulatorze "boli" brak drogowców i automatyków. Gdyby tak zrobić okno łączności bazowej i konieczność zgłaszania usterek? Przy okazji byłoby ciekawiej, bo widząc, że np. nie świeci żarówka w pulpicie nie wiemy co się stało.
-
Jest to uproszczone. Przynajmniej na montera musimy już czekać. Co do żarówek, najpierw sprawdzasz, czy się nie spaliła :P
-
W rzeczywistości byś pewnie czekał do 7.00, plus usunięcie usterki, a w kwestii żarówki to był przykład.
Jest to uproszczone.
Uproszczenia krzywdzą! :D
-
Generalnie wszystko co miało być zrobione jest już zrobione. Teraz już raczej tylko testy i poprawianie błędów, ewentualnie jakieś drobiazgi które łatwo dodać (no i update SWDR) - kiedyś ten program trzeba skończyć, poza tym ciągłe komplikowanie zrobionych już rzeczy może spowodować nieciekawe skutki (patrz AI). Zgłaszanie usterek zostanie takie jakie jest.
-
To nie ma znaczenia ile musialbys czekac. Do czasu odpisow rozjazd musi byc zamykany na spone/zamek :)
Ja wiem, ale zastanawiam się, czy jest dyżurant ;)
Są całodobowe dyżury drogowców oraz automatyków :)
-
Są całodobowe dyżury drogowców oraz automatyków :)
Tia, i jeszcze żeby im się chciało przyjechać do Ciebie w środku nocy :P
-
Są całodobowe dyżury drogowców oraz automatyków :)
Tia, i jeszcze żeby im się chciało przyjechać do Ciebie w środku nocy :P
To jest ich praca i jeżdżą nawet do przepalonych żarówek.
-
Gdzie Ty robisz? ;). Choć może kwestia ludzi, u nas przepalona żarówka to jest zawiadomienie SOK o kradzieży...
-
Haha ;D Generalnie na Prokocimiu jest tak, że jak automatycy całą noc siedzą i nic nie zrobią to jest dupa. Sztucznie, gdzieś jadą na jakąś nastawnię i wpisują do zeszytu, że coś zrobili. Bo jak się nie dzieje nic, czyli jest OK to jest źle ;)
Zresztą, chłopaki się dogadali i mają najlepszy pakiet cyfry + i wygodne łoża ;)
-
Haha ;D Generalnie na Prokocimiu jest tak, że jak automatycy całą noc siedzą i nic nie zrobią to jest dupa. Sztucznie, gdzieś jadą na jakąś nastawnię i wpisują do zeszytu, że coś zrobili. Bo jak się nie dzieje nic, czyli jest OK to jest źle ;)
Zresztą, chłopaki się dogadali i mają najlepszy pakiet cyfry + i wygodne łoża ;)
A co niby maja robic w nocy gdy nie ma usterek nigdzie? Generalnie rzadko sie zdarza by siedzieli cala noc bo albo jakas SSP padnie albo jakas zajetosc itd :)
-
Paweł wiesz że ten pomysł z wymianą sav-ami i dokumentacją nie jest głupi.
Można by go wcielić w życie.
-
... dokumentacją ...
Dane poufne - nie wolno udostępniać osobom trzecim ;D
-
jageer, podaj jeszcze nazwiska i numery legitymacji służbowych tych automatyków. O takich sprawach to się nie pisze na forum,
bo nigdy nie będziesz pewien kto to przeczyta. Możesz komuś dobrze namieszać i narobić kłopotów w pracy.
-
Mam małą sugestię. W przypadku założenia spony na uszkodzony rozjazd nie można na podglądzie ani w menu kontekstowym zobaczyć, że jest założona. Może by np na menu kontekstowym mogło być to uwidocznione - gdy nie ma spony to aktywna tylko opcja zakładania, s gdy założona to tylko opcja zdejmowania.
-
Przecież na podglądzie terenu wyświetla się taka czerwona mała linia, co oznacza, że spona znajduje się na rozjeździe. Przybliż troche widok.
-
Ja mam taka mala sugestiezeby maszynisci zglaszali czerwone swiatla lub innw nieprawidlowosci na semaforach SBL.
-
Na ogół w rzeczywistości takie coś nie ma miejsca. Po prostu wjeżdżają za Stój i co najwyżej zgłoszą się jak będą stali drudzy w kolejce pod wjazdem.
-
Ja z kolei zauważyłem że jeżeli Maszyniści nie widzą sygnałów końca poprzednika to wjeżdżają i zgłaszają.
-
Przecież na podglądzie terenu wyświetla się taka czerwona mała linia, co oznacza, że spona znajduje się na rozjeździe. Przybliż troche widok.
Dzieki, nie zauwazyłem tego (faktycznie trzeba powiększyć). Czyli w symulatorze prawie wszystko jest przewidziane.
-
Kilka dni temu miałem taką sytuację: wysyłałem przy pomocy tarcz manewrowych pociąg 8862 z torów ładunkowych z tor 3b, a następnie na tor 3a (tarczą Tm13). Następnie ustawiłem przebieg wyjazdowy spod semafora D. Pociąg wyjechał, a przebieg się nie rozwiązał - dalej był podświetlony na biało.
Nie wiem czy zrobiłem jakiś błąd, czy to tak ma być.
Z tego co pamietam to mimo podświetlonego przebiegu (manewrowego od Tm13??) dało się na ten tor wpuścić pociąg od strony Ślemienia. Po odjeździe pociągu z tego toru oczywiście wszystko normalnie wygasło.
-
Kilka dni temu miałem taką sytuację: wysyłałem przy pomocy tarcz manewrowych pociąg 8862 z torów ładunkowych z tor 3b, a następnie na tor 3a (tarczą Tm13). Następnie ustawiłem przebieg wyjazdowy spod semafora D. Pociąg wyjechał, a przebieg się nie rozwiązał - dalej był podświetlony na biało.
Jest zaprogramowana usterka polegająca na niezwolnieniu utwierdzenia przebiegu (nieprawidłowa praca przekaźnika Zw). Przebieg nie zwolni się również wtedy, kiedy wystąpi usterka izolacji przedostatniego odcinka.
Z tego co pamietam to mimo podświetlonego przebiegu (manewrowego od Tm13??) dało się na ten tor wpuścić pociąg od strony Ślemienia. Po odjeździe pociągu z tego toru oczywiście wszystko normalnie wygasło.
Może masz na myśli podświetlenie utwierdzenia zwrotnicy 11, która jest drugą sekcją dla przebiegów pociągowych na ten tor i nie jest z nimi sprzeczna? Wykluczenia utm12/13 w przebiegach a/b_3 są zrobione.
-
Na 100% nie jestem pewien, ale z tego co pamietam to sprawdziłem okienka usterek i nic tam nie było. Podświetlone było nie tylko utwierdzenie zwrotnicy 11, ale i sąsienie kostki do semafora D.
-
Nie zwolnienie przebiegu nie jest traktowane w symulatorze jako usterka. Co do utwierdzenia jedenastki, może to jest nie zwolniony przebieg 11?
-
Na 100% nie jestem pewien, ale z tego co pamietam to sprawdziłem okienka usterek i nic tam nie było.
W programie są dwie grupy usterek: usterki będące stanem urządzenia powodującym nieprawidłowości w działaniu aż do czasu usunięcia - te można symulować, naprawiać i widoczne są w oknie usterek, oraz usterki będące jednorazowym zdarzeniem, a więc nie da się ich naprawić ani nie widać ich w oknie usterek - do tych drugich zaliczają się niepoprawne zadziałania czujników osi, niezwolnienie przebiegu, przebicie przez dławik torowy przy rozruchu itp. Wyjątkiem jest może usterka licznika osi w RASP - czujnik raz źle policzy osie i dalej działa już normalnie, ale licznik osi głupieje i trzeba skasować usterkę w RASP oraz wyzerować liczniki.
Generalnie sposób symulacji usterek jest dość prymitywny, bo polega na losowaniu zdarzeń ze stałym prawdopodobieństwem - nieważne ile czasu minęło od poprzedniej usterki danego urządzenia - ale myślę że nie jest to zbyt dużym uproszczeniem, niektóre urządzenia potrafią usterkować częściej niż inne mimo że przed chwilą były naprawiane, zresztą nie dysponuję żadnymi dokładniejszymi danymi które pozwoliły by na bardziej realne odwzorowanie rozkładów prawdopodobieństw.
Podświetlone było nie tylko utwierdzenie zwrotnicy 11, ale i sąsienie kostki do semafora D.
W takim razie było to utwierdzenie drugiej sekcji przebiegów pociągowych na ten tor, tak jak napisałem wcześniej.
-
To wszystko wyjaśnia. Dzieki.
-
Witam,
bawię się wersją 060511 - nie mogę podać SzA i SzB, zwolnić niewykorzystanych przebiegów pociągowych, użyć Kr i Iz. Czy to niewłaściwa obsługa czy błąd??
Pozdrawiam
-
nie mogę podać SzA i SzB
W tym konkretnym przypadku jest uzależnienie Sz od zajętości odcinków zbliżania (odpowiednio it198 i it185) - jezeli te odcinki nie wykazuja zajetosci nie mozna podac sygnalow zastepczych.
zwolnić niewykorzystanych przebiegów pociągowych, użyć Kr i Iz.
Czytales dokumentacje? Musisz najpierw zdjac plombe (ctrl+prawy przycisk myszki)
-
Zauważyłem problem z rozróżnianiem kierunków. Zatrzymałem pociąg jadący od TZ to Ślemienia w peronie celem podyktowania rozkazu pisemnego (wygasiłem semafor). Po podyktowaniu rozkazu podałem Sz dla w/w pociągu, jednak on odjechał w przeciwnym kierunku. Zatrzymanie go i podanie sygnału Rd1 spowodowało, że skład pojechał prawidłowo. Można to rozwiązać jakoś "systemowo"?
-
Ruszył po podaniu Sz? Czy podawałeś mu dodatkowo nakaz jazdy przez radio? W drugim przypadku rzeczywiście są problemy z poprawnym wyborem kierunku jazdy. W kolejnej wersji będzie to nieco poprawione, ale i tak nie da się tego w 100% pewnie rozwiązać.
-
Podałem nakaz jazdy przez radio.
Przy okazji: można by wprowadzić jakieś przełączenie na manewry. Gdy planujemy np. zmienić czoło wybieramy odpowiednią opcję na radiu i pociąg stawałby się manewrem (zmiana osygnalizowania), możliwość cofania itp.
-
No to przecież tak jest. Masz możliwość podania sygnałów dla manewrów oraz sygnałów pociągowych.
AI wykrywa sygnał i się przełącza. Można powiedzieć, że jest to bardzo zbliżone do realizmu.
-
Chodzi mi o to, żeby nie można było podać sygnałów manewrowych dla pociągów i odwrotnie (albo, żeby pociągi nie reagowały na sygnały manewrowe, o ile mi wszak wiadomo pociągiem cofać nie wolno ot tak). Wtedy pociąg nie zacznie "uciekać" nam w przeciwną stronę np. po podaniu tarczy manewrowej z przeciwnej strony (chyba, że da się to wyeliminować w inny sposób).
-
Jak nie wolno cofać pociągu?
A po co chcesz podawać sygnał Ms2 dla pociągu i w jakiej sytuacji?
Mógłbym prosić o rozszerzony opis? Może wtedy coś podpowiem :)
-
Witam serdecznie. Mój pierwszy post, więc proszę nie bić za mocno.
Opis sytuacji: wjazd pociągu na tor częściowo zajęty bez podania sygnału zezwalającego na jazdę.
Gdy dyktuje się rozkaz "S" na pominięcie wjazdowego i zaznacza opcję "jazda na tor zajęty" maszynista dostaje informację o maksymalnej prędkości 30km/h. Z tego co się orientuję powinno być chyba 20km/h? Sprawdziłem, pociąg faktycznie jechał tą trzydziestką.
A może trzeba wypełnić osobno rubrykę z ograniczeniami? Nie wiem. Liczę jednak na podpowiedź bądź odpowiedź ;)
-
Faktycznie. Jest 30. Powinno być 20 :D
-
Do powiadomienia drużyny o wjeździe na częściowo zajęty tor stacyjny służy rozkaz pisemny "O", a nie "S" (Ir-1 §37 9.).
-
Paweł. Jak cytujesz, to czytaj całość ;)
Na mechanicznych możesz tak zrobić.
Na urządzeniach z izolacją torową dajesz "S" + rubryka 2 na wjazd na stacje + dKo.
-
Jeżeli zajdzie potrzeba przyjęcia pociągu na tor częściowo zajęty albo na tor, który może być wykorzystany tylko na części jego długości, pociąg należy zatrzymać przed semaforem wjazdowym (drogowskazowym), powiadomić drużynę pociągową rozkazem pisemnym "O" o częściowym zajęciu lub częściowej użyteczności toru wjazdowego oraz o konieczności ostrożnej jazdy z prędkością nie przekraczającą 20 km/h, a następnie należy nastawić sygnał zezwalający na semaforze wjazdowym (drogowskazowym), o ile urządzenia srk na to pozwalają.
Jeżeli urządzenia srk lub inne przyczyny nie pozwalająna podanie na semaforze wjazdowym (drogowskazowym) sygnału zezwalającego na jazdę, zatrzymany pociąg należy przyjąć na sygnał zastępczy lub rozkaz pisemny "S" lub "N".
Z tego punktu wynika, że jeżeli nie można nastawić sygnału zezwalającego, to dyktuje się rozkaz "O" i podaje Sz, lub dyktuje rozkaz "O" i rozkaz "S"/"N" (w jakiej sytuacji ten "N"?). Nie znalazłem tam nic na temat izolacji czy urządzeń mechanicznych. Domyślam się że chodzi Ci o to, że zamiast pisania osobnego rozkazu "O" można informację o ograniczeniu zawrzeć w rozkazie "S". W takim układzie dorobię uzależnienie tej opcji w rozkazie "S" od pola "wjazd"/"wyjazd" - przy wjeździe będzie 20 zamiast 30.
-
Z tego punktu wynika, że jeżeli nie można nastawić sygnału zezwalającego, to dyktuje się rozkaz "O" i podaje Sz, lub dyktuje rozkaz "O" i rozkaz "S"/"N" (w jakiej sytuacji ten "N"?). Nie znalazłem tam nic na temat izolacji czy urządzeń mechanicznych. Domyślam się że chodzi Ci o to, że zamiast pisania osobnego rozkazu "O" można informację o ograniczeniu zawrzeć w rozkazie "S". W takim układzie dorobię uzależnienie tej opcji w rozkazie "S" od pola "wjazd"/"wyjazd" - przy wjeździe będzie 20 zamiast 30.
Jeżeli mamy możliwość podania Sz to tak jak Paweł mówi dyktujemy rozkaz "O" i wjeżdżamy sobie legalnie na sygnał zastępczy.
Jezeli nie mamy mozliwosci podania Sz to jazd na rozkaz "S" z toru prawego/na linii jednotorowej lub na rozkaz "N" z toru lewego no i oczywiście dodatkowo wypelniamy rubryke "inne".
-
Jeżeli wjeżdżasz na tor zajęty na semafor, to dyktujesz "O" i podajesz wjazd.
Jeżeli urządzenia nie pozwolą Tobie podać semafora (przecież będziesz miał zajętość - bo tor zajęty :> ) to wtedy dajesz "S" / "N" i wypeniasz rubryki wjazd i inne, że tor zajęty.
-
Podałem nakaz jazdy przez radio.
Przy okazji: można by wprowadzić jakieś przełączenie na manewry. Gdy planujemy np. zmienić czoło wybieramy odpowiednią opcję na radiu i pociąg stawałby się manewrem (zmiana osygnalizowania), możliwość cofania itp.
Ja tak kiedyś myślałem, żeby zrobić coś na zasadzie przez radio: mechaniku urywamy się. I on się odpina robimy oblot np i podpina.
PS Co do dyktowania rozkazów to każdy inaczej to robi widzę. Wczoraj rozmawiałem z dyżurną o pewnych sytuacjach, to też mówiła, że na każde "zdarzenie" jest "kilka" sposobów. ;)
EDIT:
Można podać Sz-ta na niewłaściwy do Ślemienia bez NO. Miałem też dziwny przypadek przy luzaku 9055 Wjechał na Sz od ślemienia i zatrzymał się pod tarczą manewrową z oświetleniem manewrowym :|
-
Można podać Sz-ta na niewłaściwy do Ślemienia bez NO.
No można. Tak samo można podać Sz-ta przy źle ustawionej drodze przebiegu.
Miałem też dziwny przypadek przy luzaku 9055 Wjechał na Sz od ślemienia i zatrzymał się pod tarczą manewrową z oświetleniem manewrowym :|
Nie dawałeś mu sygnałów typu "do mnie", "ode mnie"?
-
Co do tych SZ i dalszej jazdy na tarcze manewrowe to znam autentyczmy przypadek gdzie maszynista po wjezdzie na SZta jechal z uwzglednieniem sygnalow na TMkach. To byla trasa poc. specialnego rel. Warszawa Zachodnia - Warszawa Glowa Osobowa. Wtedy jechal niemcobus (VT627) Kolei Mazowieckich pare lat temu. Dokladna date moge podac jak do domu przyjade.
-
No można. Tak samo można podać Sz-ta przy źle ustawionej drodze przebiegu.
To nie ma w końcu uzależnienia Sz-ta na tor "niewłaściwy" tylko z użyciem NO?
Nie dawałeś mu sygnałów typu "do mnie", "ode mnie"?
Nie.
-
Sz z tego co wiem to z niczym nie jest uzależniony.
jak naciśniesz to się zaświeci.
a co do wjazdu na Sz i manewrowego to dyżurni czasem stosują taki myk aby zabezpieczyć drogę przebiegu, podają sobie tarcze manewrowe
-
Sz z tego co wiem to z niczym nie jest uzależniony.
Generalnie tak ale w TW jest jeszcze uzależnienie ze stanem ostatniego odstępu SBL. Nie wiem jak to się ma w rzeczywistości.
-
Sz z tego co wiem to z niczym nie jest uzależniony.
jak naciśniesz to się zaświeci.
a co do wjazdu na Sz i manewrowego to dyżurni czasem stosują taki myk aby zabezpieczyć drogę przebiegu, podają sobie tarcze manewrowe
Tarczy mu nie podałem..... Co do uzależnienia od świecenia przy zajętości "ostatniego" odcinka SBL, to nie wszędzie jest to stosowane.
Co posterunek to jakieś "ciekawe" uzależnienia i tyle...
-
Czasami można spotkać uzależnienie od W-24.
W jaki sposób? Nie wiem. Może od ostatniego przejścia rozjazdowego...
-
Czasami można spotkać uzależnienie od W-24.
W jaki sposób? Nie wiem. Może od ostatniego przejścia rozjazdowego...
No i braku kontroli = brak mozliwosci podania Sz? Chyba raczej nie.
W przypadku gdy z toru z powodu budowy uklady torowego jest mozliwosc tylko wyjazdu na tor lewy to Sz raczje bedzie uzaleznione od NO ale nie dam sobie tutaj reki uciac :)
-
Jest nawet w instrukcji o zabezpieczeniu drogi przed podaniem Sz-ta możliwymi sposobami. Na mechanicznych USRK normalnie utwierdzasz, a jeśli nie możesz to klinujesz przełożony drążek przebiegowy. Jeśli nie możesz przełożyć to klinujesz wszystkie zwrotki wchodzące w skład przebiegu + te od dróg ochronnych. Na przekaźnikowych oficjalnie możesz utwierdzać przebiegami manewrowymi w jedną lub drugą stronę, a jeśli się nie da to kapturki na przyciski.
Co to TW to faktycznie jest uzależnienie od ostatniego odcinka SBL. Może tak być. W przypadku gdy nie możesz podać Sz, a pociąg ma jechać to pozostaje jedynie telefoniczne i rozkaz pisemny S.
-
Wiem, jak jest na pewnym posterunku z (w zasadzie na czas nieokreślony z powodu przebudowy układu torowego sąsiedniej stacji) zamkniętym właściwym torem w kierunku następnego posterunku. Na lewy można podać Szta bez NO.
Na przekaźnikowych oficjalnie możesz utwierdzać przebiegami manewrowymi w jedną lub drugą stronę, a jeśli się nie da to kapturki na przyciski.
I/lub odłączenie napięcia nastawczego.
-
Fakt... Mateu dobrze piszesz. Było tak, że dany "Sz" był z możliwością tylko na lewy, bo nie miałem przejścia rozjazdowego i trzeba było NO załączać... :P
Bystrzacha ze mnie :>
-
Witam,
Nie wiem czy była ta kwestia poruszana wcześniej. Jeśli tak to z góry przepraszam. Mam pytanie: czy w symulatorze zaimpletowana jest sytuacja zbiegnięcia wagonów? Odstawiłem na torze 6 wagony z którejś zdawki. Nic się nie działo, dopóki nie "obudził" mnie dzwonek oraz światło sygnalizujące rozprucie. Tak się właśnie stało, wagony wjechały na zwrotnicę i rozpruły ją... Dodam jeszcze, że obok wagonów stała niesprzęgnięta lokomotywa, która zaczęła je gonić. Sama z siebie.
Pytanie jest takie: zbiegnięcie wagonów to bug czy funkcja? O rozpruciu w sumie nic nie trzeba pisać, było konsekwencją najechania składu.
-
Widocznie lokomotywa zamiast się nacisnąć, zaczęła je pchać a potem zatrzymała się przed semaforem, a wagony pogrzały dalej ;]
-
Wagony toczyły się gładko, czy były powoli pchane przez lokomotywę? W pierwszym przypadku oznaczało by to odłączenie wagonów opcją "odłącz odhamowane". Posiadasz jakieś .sav z momentu zdarzenia?
-
Niestety nie mam już "sejwa" z tamtego wydarzenia. Nie wiem też w jaki sposób wagony rozpruły ten rozjazd, zerknąłem na podgląd dopiero w momencie rozprucia. Lokomotywa znajdowała się wtedy w okolicach środka tego toru i wyglądało to podobnie do gonitwy tychże wagonów. Jechała powoli w ich kierunku.
-
Hmmm wygląda jak by lokomotywa dostała polecenie Odrzucić. Dziwna sprawa.
-
Skoro lokomotywa była na środku toru, a wagony przejeżdżały przez zwrotnicę, to musiały omyłkowo zostać odłączone bez zahamowania.
-
Skoro lokomotywa była na środku toru, a wagony przejeżdżały przez zwrotnicę, to musiały omyłkowo zostać odłączone bez zahamowania.
Być może tak się stało. Byłem jednak przekonany, że skład stał dłużej na tym torze, a wagony stoczyły się dopiero po jakimś czasie.
Z ciekawości jeszcze mogę zapytać czy są rozwiązane takie funkcje w programie jak rozerwanie składu, zbiegnięcie wagonów, czy wjazd pociągu bez sygnałów końca pociągu? (wiem że coś w kierunku tej ostatniej jest, bo jak robiłem manewry, w ramach stacji, to zadzwonił do mnie SKP z taką informacją
-
Być może tak się stało. Byłem jednak przekonany, że skład stał dłużej na tym torze, a wagony stoczyły się dopiero po jakimś czasie.
Możliwe że stał dłużej z lokomotywą, która po pewnym czasie otrzymała jakiś sygnał do ruszenia i popchnęła wagony.
Z ciekawości jeszcze mogę zapytać czy są rozwiązane takie funkcje w programie jak rozerwanie składu,
Teoretycznie możliwe, ale tylko w wyniku wykolejenia, choć bardzo mało prawdopodobne żeby jedna część się wykoleiła i oderwała a druga normalnie pojechała dalej.
zbiegnięcie wagonów,
Jeżeli tor miał by ustawione pochylenie (w TW tego nie ma) i wagony zostały by odłączone bez odhamowania, to by się zaczęły toczyć. W każdej chwili istniała by jednak możliwość ich zahamowania opcją z menu kontekstowego (imituje to podłożenie płozu).
czy wjazd pociągu bez sygnałów końca pociągu?
Każdy skład w trybie pociągowym ma sygnały końca pociągu. Jeżeli posterunek SKP zgłosił brak tych sygnałów, to musiał trafić na manewr, choć nie powinien na manewry reagować (jedynie na składy z poprawnymi numerami).
-
Czy da się otworzyć kilka dodatkowych okien podglądu terenu?
Jeśli się nie da to czy można utworzyć wersję z możliwością otwierania kilku takich okien?
-
Jest tylko jedno dodatkowe okno podglądu i nie przewiduję więcej. Myślałem jedynie o przeniesieniu zakładek na osobne okna dokowane w zakładkach, tak żeby można było je sobie dowolnie rozmieścić na ekranie/kilku ekranach, ale to zbyt kłopotliwe żeby teraz się w takie bajery bawić - może kiedyś do tego wrócę.
-
Przyjmijmy taką sytuację:
Na szlaku do tz jest wprowadzone telefoniczne zapowiadanie z powodu usterki blokady liniowej.
Tz wyprawia pociąg do tw.
Podajemy semafor R na tor 1.
Gdy pociąg wjeżdza i zajmuje odcinek ItR, semafor nie zmienia sygnału na S1.(dodaje screen)
-
To wynika ze sposobu powiązania z blokadą liniową, który ma na celu wyeliminowanie wyścigu - dla zwolnienia "zastawki" konieczne jest zajęcie odcinka ItR podczas wyswietlania sygnału zezwalającego, a jednocześnie odcinek ten wygaszał by sygnał - dlatego wygaszenie semafora następuje za pośrednictwem blokady liniowej, a jeżeli blokada liniowa nie działa - wygasi dopiero drugi odcinek. Oczywiście zależność jest zrobiona tak, że pierwszy odcinek nie wygasza semafora, ale przy zajętości nie pozwala na jego podanie. Nie wiem czy wszędzie jest to rozwiązane w taki sposób.
-
Mam uwagę z innej beczki. Nie jest to żaden błąd, ale myślę, że dobrzeby było, gdyby w symulatorze było odwzrowane zderzenie pociągów. Jeśłi się coś takiego zdarzy to pociągi nierealistycznie szybko hamują i zatrzymują się bez zderzenia, a lepsze by było coś takiego jak jest zrealizowane przy wykolejeniu - np czerwona obwódka, komunikat i koniec symulacji.
-
Da sie zderzyc pociagi. Wtedy jest ta czerwona otoczka na uczestnikach zdarzenia. Fakt troche kichawo jest to odwzorowane. Czemu od razu koniec symulacji?? Lepiej by bylo jak by symulacja trwala dalej. W koncu wkoleic pociag sie da.
-
Jeśłi się coś takiego zdarzy to pociągi nierealistycznie szybko hamują i zatrzymują się bez zderzenia, a lepsze by było coś takiego jak jest zrealizowane przy wykolejeniu - np czerwona obwódka, komunikat i koniec symulacji.
Jeżeli prędkość będzie trochę większa to dojdzie w takiej sytuacji do wykolejenia.
Czemu od razu koniec symulacji?? Lepiej by bylo jak by symulacja trwala dalej. W koncu wkoleic pociag sie da.
Już pisałem n razy, że to "funkcja serwisowa", analogicznie jak ustawienie/usunięcie pociągu. Chyba schowam to debugowanie gdzieś głębiej.
-
Serwisowa nie serwisowa ale wstawić się da pociąg na tory. A o to chodziło.
-
Jeżeli już, to zostawić wkolejanie. Ale w innej formie.
Coś a'la naprawa usterki.
Dajesz "wkolej skład" - przybliżony czas wkolejania składu, 6 godzin.
Bo tak... szast prast to nie za bardzo.
-
Jeżeli już, to zostawić wkolejanie. Ale w innej formie.
Coś a'la naprawa usterki.
Dajesz "wkolej skład" - przybliżony czas wkolejania składu, 6 godzin.
Bo tak... szast prast to nie za bardzo.
Może te opcje dać jako dodatek dostępny normalnie z poziomu programu a polecenie WKolej zostawić w Debugowaniu.
Taka małą propozycja żeby wszelkie pozycje Przyślij... wrzucić jako jedno polecenie a nie jak jest teraz że są 4. W oknie które by się otwierało wybierało by się co się zamawia.
Ale to już kosmetyka.
-
Jeżeli już, to zostawić wkolejanie. Ale w innej formie.
Coś a'la naprawa usterki.
Dajesz "wkolej skład" - przybliżony czas wkolejania składu, 6 godzin.
Bo tak... szast prast to nie za bardzo.
No właśnie. Ale nagłe wkolejenie po 6 godzinach od wybrania polecenia też nie za dobrze by wyglądało - przez ten czas nic by się nie działo. Poza tym nie ma pewności, że ta funkcja działa dobrze - może sie zdarzyć tak, że po tych 6 godzinach skład wskoczy na tor, ale z powodu kolidowania z innym składem zostanie ustawiony kawałek dalej, tak że wyjdzie w połowie zwrotnicy ustawionej na inny kierunek albo za kozłem oporowym (i znowu wkolejanie przez 6 godzin).
Taka małą propozycja żeby wszelkie pozycje Przyślij... wrzucić jako jedno polecenie a nie jak jest teraz że są 4. W oknie które by się otwierało wybierało by się co się zamawia.
A w czym przeszkadza wybór na poziomie menu? Wydaje mi się że tak jest przejrzyściej.
-
No właśnie. Ale nagłe wkolejenie po 6 godzinach od wybrania polecenia też nie za dobrze by wyglądało - przez ten czas nic by się nie działo. Poza tym nie ma pewności, że ta funkcja działa dobrze - może sie zdarzyć tak, że po tych 6 godzinach skład wskoczy na tor, ale z powodu kolidowania z innym składem zostanie ustawiony kawałek dalej, tak że wyjdzie w połowie zwrotnicy ustawionej na inny kierunek albo za kozłem oporowym (i znowu wkolejanie przez 6 godzin).
Wiesz, chodzi o to, że jest wykolejony np na RZ 4 w torze 1, więc kombinujesz ruch po torze 2.
Ewentualnie przyjeżdżają drezyny itp... Coś na styl rzeczywisty.
A w czym przeszkadza wybór na poziomie menu? Wydaje mi się że tak jest przejrzyściej.
Jest dobrze. Nie wszyscy będą widzieć różnicę, LTE od LMS lub LPE...
-
W tej nowej wersji zauważyłem błąd w SWDR.
Jak przejdę na te zakładkę z innej to wcześniej zaznaczony pociąg podświetla się na różowo. Czyli kolor wstęgi dla Przyjazdu poc. Co w ogóle nie ma pokrycia z rzeczywistością. Szczególnie to występuje jak przejdę z zakładki Opis pociągu na zakładkę wykaz pociągów
(http://img29.imageshack.us/img29/7632/capture09052011203850.th.jpg) (http://img29.imageshack.us/i/capture09052011203850.jpg/)
Zresztą oprócz tego błędnie oznacza mi pociąg kolorami.
Jak pociąg 66020 przyjechał to był zaznaczony na zielono a jak odjechał to na różowo.
-
od siebie powiem tak. Jeszcze ani razu, slużbowo nie zwracałem uwagi na te wstegi.
-
Jak przejdę na te zakładkę z innej to wcześniej zaznaczony pociąg podświetla się na różowo. Czyli kolor wstęgi dla Przyjazdu poc. Co w ogóle nie ma pokrycia z rzeczywistością.
Tak się w SWDR dzieje, nie mnie pytaj jaki to ma sens. Dlaczego nie ma pokrycia z rzeczywistością? Widocznie zaznaczony pociąg jeszcze nie przyjechał, dlatego jest na różowo.
Zresztą oprócz tego błędnie oznacza mi pociąg kolorami.
Jak pociąg 66020 przyjechał to był zaznaczony na zielono a jak odjechał to na różowo.
Zanim przyjechał, był zaznaczony na różowo. Między godziną przyjazdu i odjazdu - na zielono. Po godzinie odjazdu na różowo zaznaczony został następny pociąg.
-
Należy pamiętać, że od teraz na bieżąco wpisujemy w SWDR godzinę przyjazdu/odjazdu pociągu z naszego posterunku ;)
-
To raczej nie jest błąd ale upierdliwość. Chodzi mi o dźwięk wydawany jak na radiu coś maszyniści powiedzą. Dało by radę go wyłączyć?? Ew. żeby był do wyłączenia w opcjach.
Jak już mówimy o egzaminach itp to przydała by się opcja w Debugowaniu o pominięcie SKP. Chodzi o to że jak się robi zadanie egzaminacyjne to tam bardzo rzadko. Ja jeszcze się z tym nie spotkałem. Jest SKP i powiadamianie go czy też mostkowa nie przy tłumaczeniu jest jednak pewnym problemem.
-
To raczej nie jest błąd ale upierdliwość. Chodzi mi o dźwięk wydawany jak na radiu coś maszyniści powiedzą. Dało by radę go wyłączyć?? Ew. żeby był do wyłączenia w opcjach.
To zostało dodane głównie po to aby było wiadomo jak ktoś coś woła w sytuacji gdy otwarta jest zakładka łączność (nie wyskoczy komunikat) a użytkownik zajęty jest rozmową telefoniczną. Pomysł jednego z użytkowników. Aż tak przeszkadza?
Jak już mówimy o egzaminach itp to przydała by się opcja w Debugowaniu o pominięcie SKP. Chodzi o to że jak się robi zadanie egzaminacyjne to tam bardzo rzadko. Ja jeszcze się z tym nie spotkałem. Jest SKP i powiadamianie go czy też mostkowa nie przy tłumaczeniu jest jednak pewnym problemem.
W obecnej wersji post. SKP potwierdza każdy rozkładowy pociąg, nawet gdy nie zostanie o nim powiadomiony.
-
Działa wam wyszukiwanie pociągu w SWDR?? Pytam się bo nie wiem czy to u mnie defekt programu czy coś jest skopane.
-
Wciśnij enter po wpisaniu numeru.
-
A co z pociągami, które mają dłuższe postoje? Nie można potwierdzić osobno godziny przyjazdu i odjazdu?
-
A co z pociągami, które mają dłuższe postoje? Nie można potwierdzić osobno godziny przyjazdu i odjazdu?
Jaki to ma sens? Jak odjedzie to wpisujesz i tyle. Jak chcesz wiedzieć, kiedy przybył patrzysz w dziennik...
-
W panelu łączności przestał działać RadioStop w radiu.
-
A co z pociągami, które mają dłuższe postoje? Nie można potwierdzić osobno godziny przyjazdu i odjazdu?
Nie można, ale można poprawiać wcześniej wpisane godziny (o ile nie zostały już "zatwierdzone przez dyspozytora" - nadal działa potwierdzanie samoczynne, a jeżeli godziny są już wpisane, program sprawdza czy się zgadzają).
W panelu łączności przestał działać RadioStop w radiu.
Trzeba go przytrzymać około 2 s.
-
Czy w rubryce „postój zam.” nie powinien być czasem wyświetlany planowy czas postoju?
(http://img220.imageshack.us/img220/6093/postoj.th.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/220/postoj.jpg/)
-
O ile mi wiadomo, postój zamówiony to minimalny czas postoju na danej stacji zamówiony przez przewoźnika, przeznaczony na wymianę pasażerów, wymianę grup wagonów, zmianę lokomotywy, zmianę drużyny itp. Jeżeli postój zamówiony wynosi 0 a godziny przyjazdu i odjazdu są różne, pociąg ma postój techniczny i oczekuje na krzyżowanie/wyprzedzanie/zwolnienie szlaku (jeżeli nie ma takiej potrzeby, może jechać bez zatrzymania). Nie jestem pewien czy zmiana czoła to postój zamówiony, czy nie.
-
Odświeżam stary temat bo znalazłem dwa malutkie błędy w najnowszej wersji.
Pociąg pośpieszny dzielony u nas 36107 i grupa wagonów do Zbyszek. Na składzie jest napisane "wagony p. na 38103", a w symulatorowym SWDR ten pociąg jest jako 34191.
Telefonogram o otwarciu toru. W symulatorze jest "Tor nr. od...do... otwarty od godz...", a powinno być "o godz.". Wiem taka błahostka.
No i zauważyłem, że nie działa u mnie "radiostop". W wersji wcześniejszej naciskało się po prostu przycisk alarm. Teraz jest jakoś inaczej?
-
No i zauważyłem, że nie działa u mnie "radiostop". W wersji wcześniejszej naciskało się po prostu przycisk alarm. Teraz jest jakoś inaczej?
"Przytrzymaj" wciśnięty...