ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => ISDR - Tematy ogólne => Wątek zaczęty przez: jageer w 06 Grudzień 2010, 16:22:05
-
Żeby nasza "służba" była bardziej realistyczna, oprócz dziennika R 146 powinniśmy jeszcze mieć przy sobie dokumenty;
http://kolej.krb.com.pl/ir1/zal2.html
http://kolej.krb.com.pl/ir1/zal6.html
http://kolej.krb.com.pl/e18/zal1.html
Wiadomo, że to nie wszystkie, ale to do symka starczy ;)
-
Jak już jesteśmy w kwestii dokumentów: jest planowane jakieś dodanie do symulatora konieczności pisania książek? Znaczy dodatkowa zakładka np. dziennik ruchu, gdzie wpisywałoby się co trzeba. :)
-
Moim zdaniem realniej jest jak piszesz sam wszystko na papierze, bo jak to mówią, papier przyjmie wszystko ;)
Jak za baaaardzo długi czas PLK pomyśli o elektronicznych dziennikach ruchu w SWDR to wtedy by było można.
-
I tak wszystko robimy myszą, więc nie jest źle, a kwestie kontroli będą łatwiejsze :P
Poza tym tabelki trzeba drukować, a zakładka będzie zawsze.
-
W TW może nie jest źle. Pomyśl co będzie na posterunkach o większym natężeniu ruchu. Tak to na papierze sobie piszesz i powiedzmy jednocześnie prowadzisz telefonogramy, a jakbyś miał R146 w osobnej zakładce to by była sparta :)
-
Nie planuję dodatkowej zakładki z dziennikiem ruchu. Kolejne zakładki to konieczność dodatkowego klikania żeby coś wpisać/zobaczyć, a jak ktoś koniecznie chce wypełniać na komputerze to można otworzyć formularz w edytorze tekstu.
-
Jak za baaaardzo długi czas PLK pomyśli o elektronicznych dziennikach ruchu w SWDR to wtedy by było można.
Uwierz mi, że ta kwestia już dawno jest poruszona. Szczególnie przez osoby mające styczność z WSKR-PIP, nie wiem jak Paweł się na to zapatruje, ale jeżeli da radę, to może powstanie podg Gaj, tam właśnie jest ten system, tylko, że jest chwilowy problem z dokumentacją ;/
Co do dodatkowych zakładek to w sumie "bezsens", lepiej pisać na papierze ;)
-
Wszystko fajnie tylko jeszcze przydałby się najważniejszy dokument "RT" :D
-
Jeżeli ktoś posiada jakieś wzory przydatnych dokumentów w .doc albo czymś podobnym, to mogę je dodać do paczki.
-
Myślę że można kilka podstawowych działek wrzucić. Np. Przebiegi zorganizowane, niezorganizowane, jazdy na SZ i sposób zabezpieczenia drogi, zakres obowiązków tj jaką dokumentację prowadzi ISDR, nastawniczy względnie zwrotniczy na SKP i dróżnik itp. Po urlopie pospisuję kilka działek i coś się pomyśli :)
-
jak Paweł się na to zapatruje, ale jeżeli da radę, to może powstanie podg Gaj
Na razie na tapecie jest inny posterunek ;)
-
jak Paweł się na to zapatruje, ale jeżeli da radę, to może powstanie podg Gaj
Na razie na tapecie jest inny posterunek ;)
Taa, każdy by chciał "swój" posterunek do symka, ale obawiam się że jeszcze sporo roboty zostało z "TW" ;)
-
Taa, każdy by chciał "swój" posterunek do symka, ale obawiam się że jeszcze sporo roboty zostało z "TW" ;)
Paweł, mi i Mateu obiecałeś mechaniczne :P
-
Wiem, że jest inny posterunek, ale kiedyś rozmawiałem z Pawłem o Gaju, jednak zdecydował, że nie ma dokumentów od WKSR-PIP oraz że ten posterunek jest nudny ;D
Co do mechanicznych jest RWS Jedlova ;D Prymitywny, ale klimat ma fajny, poza tym (nie powinienem tego pisać :-X) samemu można zmontować jakiegoś symka ;)
Dokumenty w *.doc mogę wrzucić dodatkowe, szybko przerobić z tej stronki z instrukcjami. Tylko tych papierów po nastawniach jest tyle, że nie wiem czy wszystko skompletuje
-
Oprócz Jedlovy jest jeszcze Benesov z tej samej strony. Troche bardziej rozbudowany
-
Co do mechanicznych jest RWS Jedlova ;D Prymitywny, ale klimat ma fajny, poza tym (nie powinienem tego pisać :-X) samemu można zmontować jakiegoś symka ;)
Wstyd się przyznać ja ja jestem zielony z pisania programów więc grzecznie czekam na to co wyjdzie z rąk naszego mistrza :P
-
Co do mechanicznych jest RWS Jedlova ;D Prymitywny, ale klimat ma fajny, poza tym (nie powinienem tego pisać :-X) samemu można zmontować jakiegoś symka ;)
Wstyd się przyznać ja ja jestem zielony z pisania programów więc grzecznie czekam na to co wyjdzie z rąk naszego mistrza :P
Nasz mistrz też był zielony ;D Dlatego umieściłem to co miałem umieścić w nawiasie, bo również mam podobny poziom :D
-
Witam,
Czy posiadacie może zdjęcie "Dziennika zmiany i przyjęcia dyżuru". Obojetnie z jakiej stacji. Z góry dzięki.
-
Witam,
Czy posiadacie może zdjęcie "Dziennika zmiany i przyjęcia dyżuru". Obojetnie z jakiej stacji. Z góry dzięki.
Napisz dokładniej o co chodzi. Bo zdanie dyżuru i przejęcie wpisuje się w książce ruchu.
-
Witam,
Czy posiadacie może zdjęcie "Dziennika zmiany i przyjęcia dyżuru". Obojetnie z jakiej stacji. Z góry dzięki.
Napisz dokładniej o co chodzi. Bo zdanie dyżuru i przejęcie wpisuje się w książce ruchu.
Pewnie koledze chodzi o ksiazke w ktorej zdaje sie stan licznikow, zajetosc torow itd.
Spotkalem sie juz ze zdawaniem dyzuru w dzienniku telefonicznym lub w specjalnie do tego prowadzonej ksiazce przebiegow lub wlasnie taki specjalny dziennik zmiany i przyjecia dyzuru. Postaram sie zalatwic foto.
pzdr
-
Dokładnie chodzi mi o taką książke jak pisze @mateu. Pozdrawiam i czekam ;)
-
Herby Stare zdają liczniki, dobrodziejstwo inwentarza i inne bzdety w R142. Głupszego pomysłu nie widziałem. Zajefajnie się zdaje jak prowadzisz R142 w pełnym zakresie na węźle :D W naszej sekcji tj ISE Lubliniec wszyscy zdają w telefonicznym, jedynie HS to wyjątek :D
-
A to ciekawe. Ja spotkałem właśnie takie książki robione przez sekcję. Pisze się dla posterunku 2 strony później ksero i bindowanie. Strony numerowane ręcznie. Ale fajna sprawa taka książka. A w dziennikach tylko dnia .... godz. .... dyżur objął / zdał ISDR... i wszystko ;)
-
No to fakt. Tam się pisze stan liczników, zerwanie plomb, zamknięcie torów, zamknięcie rozjazdów w dane położenie itp itd.
Nie wiem jak w innych ISE, ale np. Kraków Prokocim ma dodatkowo telekonferencję zawsze rano odnośnie ruchu, gdzie naczelnik sekcji ruchu łączy się z głównym biurem na placu Matejki i przekazuje generalne info o jakiś utrudnieniach co były itp :)
-
Moim skromnym zdaniem zdawanie się w dzienniku telefonicznym zupełnie wystarczy, nadmiar książek to też nie wskazane :D Wszystko zależy od tego na jakiej stacji się pracuje, np. w Lublińcu jest dyżurny peronowy i to on powiadamia i odpisuje różne bzdury np. opóźnienia więc dysponujący i szlakowy w telefonicznym za wiele nie piszą i śmiało mogą się w nim zdawać :)
-
W IZ Szczecin:
-przyjęcie dyżuru
-łączność z posterunkami
-ewentualne odpisy dotyczące uruchamianych pociągów i inne
-Zdanie dyżuru:
1)Ruch pociągów
2)Stan urządzeń srk
3)Tory szlakowe, tory stacyjne (wolny/zajęty)
4)Ostrzeżenia
5)Obostrzenia
6)Zarządzenia (najczęściej obecne)
7)Zdarzenia kolejowe
8)Przekazanie sprzętu będącego na stanie nastawni
-Zdanie dyżuru.
PS. Wiem, że większość użytkowników tego forum to ISDR, ale piszę dla zainteresowanych ;)
-
Moge pofocic te wszystkie ksiazki i ktos moze przy okazji przerobi to na dokumenty worda.
-
Po świętach zobaczę czy uda mnie się coś przeskanować z tych dokumentów.
-
Moge pofocic te wszystkie ksiazki i ktos moze przy okazji przerobi to na dokumenty worda.
Ja mogę po woli przerabiać ;)
-
Taa, każdy by chciał "swój" posterunek do symka, ale obawiam się że jeszcze sporo roboty zostało z "TW" ;)
;D:D
-
Chyba popadasz w patologie :P i jesteś jedynym pracownikiem, który cieszy się ze swojej pracy ;D
-
Nie jest jedynym :P