Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł

Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 62
91
Starzyny / Odp: Problem z wjazdowym w Psarach.
« dnia: 06 Kwiecień 2021, 00:04:33 »
Przyczyna problemu:

Cytuj
Rozmowa z: Psary poc.
...
[08:24] St: Czy droga dla pociągu 35105 jest wolna?
...

Rozmowa z: Psary poc.
...
[08:29] St: Pociąg 35104 odjechał o godzinie 08:29.
...

Psary zinterpretowały to jako dwa różne pociągi, i dalej z bilansu wychodziło że zawsze na szlaku jest jakiś pociąg w kierunku Psar, dlatego nic z Psar już nie wyjechało (ale przyjmowały pociągi, na szlaku z sbl może być więcej niż jeden pociąg). Ponowne podanie wjazdu to prawdopodobnie skutek upłynięcia max czasu oczekiwania na nieprzyjeżdżający pociąg (wcześniej zawsze w końcu jakiś się pojawiał).

Zgłoś zatrzymanie ostatnio wyprawionego pociągu i powinno się odblokować. W przyszłych wersjach spróbuję uodpornić to na takie błędy.

92
ISDR - Rozkłady jazdy / Poszukiwane dane do rozkładów jazdy
« dnia: 01 Kwiecień 2021, 17:56:34 »
Poszukuję danych o rozkładach jazdy dla stacji Kraków Główny, z dowolnego roku między 2009 i 2017. Potrzebne są rozkłady jazdy pociągów pasażerskich (dla 2009-2012 mam SRJP), lokomotyw luzem i pociągów służbowych, przejścia składów i lokomotyw, zestawienia składów (dodatki 2A/B/C/D lub dane w innej formie).

Edycja: nieaktualne.

93
Kat. C w obrębie stacji w Węgierskiej Górce. W takim przypadku stosuje się włączenie sygnalizacji na przejeździe przez ustawienie przebiegu i opóźnienie wyświetlenia sygnału na semaforze.

94
Urządzenia srk / Odp: Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych
« dnia: 27 Marzec 2021, 01:11:01 »
Czy istnieje jakaś literatura nt. właśnie takiego łączenia mechanicznych czy kluczowych srk z sygnalizacją świetlną  albo systemami EON ?

Pobieżne informacje o przystosowaniu urządzeń mechanicznych do sygnalizacji świetlnej znajdziesz w niektórych starych książkach o mechanicznych i elektrycznych urządzeniach stacyjnych, bardziej szczegółowe w "Albumie schematów elektrycznych połączeń w mechanicznych usrk".

95
ISDR - Tematy ogólne / Odp: UZK
« dnia: 25 Marzec 2021, 12:43:39 »
Nie da się wyłączyć UZK, można wyłączyć czujniki w niektórych typach UZK. Co masz na myśli pod "zmiana opcji sterowania"?

96
Starzyny / Odp: Łączność ze Sprową
« dnia: 24 Marzec 2021, 21:39:45 »
Sprowa jest sterowana zdalnie z Kozłowa.

97
Urządzenia srk / Odp: Blokada liniowa przy urządzeniach kluczowych
« dnia: 24 Marzec 2021, 16:24:43 »
Jeżeli jest sygnalizacja świetlna, to powiązanie z blokadą liniową jest w zasadzie takie same jak w innych typach urządzeń - zależności blokady są kontrolowane w obwodach sygnałowych.

W przypadku sygnalizacji kształtowej można:
a) zastosować typową nastawnicę mechaniczną ze skrzynią zależności, blokami i zawórkami do ich uzależnienia od semaforów, różnica polega tylko na zastosowaniu zamków kluczowych zamiast dźwigni zwrotnicowych,
b) uzależnić semafory kształtowe od blokady elektrycznie, poprzez zastawki elektryczne dźwigni i kontrolę sygnału stykami ramion (rzadkie rozwiązanie).

98
Ruch kolejowy / Odp: Blokada
« dnia: 22 Marzec 2021, 15:31:42 »
Pewnie chodzi o przystosowanie/brak przystosowania do ruchu dwukierunkowego.

99
Urządzenia srk / Odp: Nastawnia bez rozjazdów
« dnia: 17 Marzec 2021, 16:37:19 »
W uzupełnieniu do tematu - opis działania blokady stacyjnej w rozwiązaniu austriackim, wraz krótkim wyjaśnieniem skąd wzięło się stosowanie nastawni dysponującej w budynku stacji, zamiast przy jednej z głowic. Tekst w języku angielskim, dostępna też wersja niemiecka, animacje nie wymagają tłumaczenia:

http://interlockings.blogspot.com/2013/09/the-austrian-station-block-animated.html
http://interlockings.blogspot.com/2013/09/the-austrian-station-block-animated_28.html

Ten typ urządzeń i blokady stacyjnej był szeroko stosowany w krajach na terenie dawnych Austro-Węgier, np. w Czechach, Słowacji, Słoweni czy na Węgrzech. Spotykany był także w dawnym zaborze austriackim w Polsce, a w niektórych przypadkach mimo późniejszej wymiany urządzeń na znormalizowane mechaniczne pierwotny układ nastawni nie ulegał zmianie.

100
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 14 Marzec 2021, 23:47:15 »
Ile stacji w naszym kraju i które to stacje  posiadają napędy elektryczne semaforów mechanicznych ? :)

O ile mi wiadomo: Gniezno (GnA, GnB, GnC; jakiś czas temu chyba częściowo wymienione na świetlne?), Toruń Wschodni (TrW2), Żary (Ża4; podobno jedyna na PKP trzystawna To z napędem elektrycznym). Do niedawna Nowe Skalmierzyce.

101
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 14 Marzec 2021, 14:19:55 »
"nastawnia wykonawcza - elektryczne suwakowe trójrzędowe"

Błąd na stronie, na TrW2 są czterorzędowe.

Jednorzędówka jest na wykonawczej. Nastawnica dysponująca ma czterorzędowe(podobno).

Zgadza się.

102
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 12 Marzec 2021, 14:13:54 »
Toruń Wschodni TrW2 to "zwykłe" 4-rzędowe VES, jest ich jeszcze kilka na różnych stacjach - o ile mi wiadomo Chojnice, Gniezno GnB, Kutno (do przebudowy), Lubań Śląski, Zbąszynek (do przebudowy), Zajączkowo Tczewskie ZTB. Dawniej jeszcze Iława Główna. Sam Toruń Wschodni też ma iść wkrótce do modernizacji.

Dodam jako ciekawostkę - zachowana nastawnia w Maastricht (Holandia), urządzenia VES 7-rzędowe:
https://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Signal_box_(Maastricht)

103
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 11 Marzec 2021, 19:01:08 »
Nie znam szczegółów budowy 2-rzędowej VES. Za nastawnicą widać w podłodze ciemną płytę, może pod nią jest dostęp do skrzyni zależności? Tu też widać coś takiego: http://stellwerke.de/bilder/bga.html

Jeżeli chodzi o aparat blokowy w GnA, to o ile mi wiadomo jest to po prostu aparat blokady liniowej postawiony na nastawnicy zamiast obok, powiązany raczej tylko przez zastawki elektryczne, bez bezpośredniego połączenia.

104
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia suwakowe
« dnia: 10 Marzec 2021, 17:50:56 »
Poza wymienionymi - dwurzędowe VES (Gniezno GnC), jednorzędowe AEG (Gorzów Wlkp., kiedyś jedna wykonawcza w Lesznie), jednorzędowe Scheidt&Bachmann (Strzelce Opolskie). Na kilku stacjach (np. Gniezno GnA) działają jeszcze jednorzędowe Siemens&Halske 1907 - poprzednik jednorzędowych Siemens&Halske 1912 (które później produkowane były przez VES i tak są u nas zwykle nazywane).

W załączniku kilka poglądowych zdjęć - Gniezno i Gorzów Wlkp. (źródło: stellwerksfotos.de, niestety obecnie nieaktywne)

105
Ponieważ Post. 65 znajduje się w obrębie stacji, w symulatorze jest powiadamiany o wjeździe oddzielnym łączem przez dyżurnego z Wilkowic, analogicznie jak Post. Skp.

Dodam że nie jestem w 100% pewny że tak było w rzeczywistości, posterunki dróżników w Wilkowicach od dawna nie istnieją i zostały odwzorowane w przybliżeniu z powodu braku dokładnych informacji.

Strony: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 62