ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Ruch kolejowy => Wątek zaczęty przez: tm_bz w 24 Kwiecień 2021, 20:50:18
-
Takie dwa pytania. Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24, zatrzymujemy się za semaforem i czy na podstawie S będzie kontynuacja jazdy dalej na tor lewy czy nie?
Cofamy pociąg na szlaku przy sbl semafory są nie ważne ignorujemy po prostu je, a na szlaku z APO pomijanie ich będzie za pomocą S?
-
Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
To jest sytuacja nierealna. Jeżeli na semaforze wyjazdowym został podany sygnał zezwalający na wyjazd na tor lewy, to znaczy, że taki przebieg jest zorganizowany i przewidziany w tablicy zależności, a warunkiem koniecznym wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym na wyjazd na tor lewy jest równoczesne wyświetlenie wskaźnika W 24. Jeśli np. na wskaźniku W 24 spali się żarówka, to semafora nie da się wyświetlić na sygnał zezwalający.
W takim przypadku należy postąpić zgodnie z paragrafem 54, ust. 7 instrukcji Ir-1 (R-1).
O cofaniu pociągu na szlaku proszę dokładnie przeczytać paragraf 70 wspomnianej instrukcji.
Na końcu tej instrukcji są przykłady rozkazów pisemnych, proszę zapoznać się z ich działkami - wszystko będzie jasne.
-
Najpierw zapala się w24 potem "wolna" jeżeli w24 nie zadziała bo się np spali żarówka to semafor się nie wyświetli. Jeżeli semafor się wyświetli z w24 ale w miedzyczasie się spalił żarówka wskaźnika, semafor wygasi się na "stój".
-
zatrzymujemy się za semaforem i czy na podstawie S będzie kontynuacja jazdy dalej na tor lewy czy nie?
Chodzi Tobie pewnie o to czy nie powinien to być "N"... Zezwolenie dotyczy kontynuowanie jazdy, a nie zezwolenia na wyjazd na tor lewy lub prawy dlatego "S". Tyle w teorii...
Cofamy pociąg na szlaku przy sbl semafory są nie ważne ignorujemy po prostu je, a na szlaku z APO pomijanie ich będzie za pomocą S?
Oczywistym jest to, że cofanie na szlaku z APO powinno być uzgodnione z dyżurnym ruchu (5km/h nie wchodzi w grę...). Jeśli się nie mylę to powinny tam być semafory półsamoczynne, a wtedy powinien być "S" z zezwoleniem na przejechanie obok obsługiwanego semafora odstępowego...
-
Zezwolenie dotyczy kontynuowanie jazdy, a nie zezwolenia na wyjazd na tor lewy lub prawy dlatego "S". Tyle w teorii...
Proszę wskazać przepis, który zezwala na wyjechanie na tor lewy przy pomocy rozkazu pisemnego S, lub zezwala na "kontynuowanie" jazdy po torze lewym przy pomocy rozkazu pisemnego S. Kontynuować coś można po uprzednim zezwoleniu na to coś, nieprawdaż?
-
Proszę wskazać przepis, który zezwala na wyjechanie na tor lewy przy pomocy rozkazu pisemnego S,
Hmm... czy nie napisałem czegoś odwrotnego... "Zezwolenie nie dotyczy zezwolenia na wyjazd na tor lewy lub prawy"
lub zezwala na "kontynuowanie" jazdy po torze lewym przy pomocy rozkazu pisemnego S. Kontynuować coś można po uprzednim zezwoleniu na to coś, nieprawdaż?
Autor napisał, że zatrzymał się za semaforem (pomijam opisaną okoliczność, ponieważ samo zatrzymanie za semaforem nie jest niczym nadzwyczajnym...), to oznacza, że uprzednio zezwolenie się pojawiło.
Uważasz, że należy rozdzielić "kontynuowanie jazdy" w zależności od kierunku wyjazdu odpowiednio na "S" i "N"? Jest przepis na "kontynuowanie jazdy" przekazane rozkazem "N"?
-
Autor napisał:
Wyjeżdżamy sobie na tor lewy mamy i formacje, semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
Zatem:
1. Informacja dyżurnego ruchu nie jest zezwoleniem.
2. Brak wskaźnika W 24 (fizyczny brak, czy brak wyświetlenia wskaźnika?).
3. Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?
4. Jeżeli na semaforze nie ma wskaźnika W 24, to semafor ten nie jest przystosowany do podawania sygnału zezwalającego na tor lewy.
5. Jeśli na semaforze jest wskaźnik W 24, to wyświetlenie na semaforze sygnału zezwalającego dla jazdy na tor lewy jest możliwe WYŁĄCZNIE po uprzednim wyświetleniu wskaźnika W 24 (o czym pisałem poprzednio).
6. Traktując dosłownie to, co autor napisał (informacja dyż. ruchu o wyjeździe na tor lewy, semafor wyświetlony na sygnał zezwalający na jazdę, brak wskaźnika W 24) jest wystarczającym powodem do zatrzymania pociągu i wezwania komisji kolejowej z powodu źle funkcjonujących urządzeń srk.
7. Brak podstawowych informacji: czy jest zamknięcie toru prawego, czy nie, jaki jest rodzaj blokady liniowej, jaki jest wprowadzony sposób ruchu pomiędzy stacjami, czy urządzenia srk są przystosowane do banalizacji, czy nie...
Proszę zapoznać się uważniej z paragrafem 54, ust. 7 instrukcji Ir-1 (R-1).
8. Wszystkie elementy dotyczące wyjazdu na tor lewy (zezwolenie, informacja dyż. ruchu, odpowiednie obrazy sygnałowe, odpowiednia droga przebiegu) MUSZĄ BYĆ SPÓJNE. Tutaj nie są.
-
Temat wyświetlenia W24 została autorowi wyjaśniona więc nie ma potrzeby tego powtarzać - zakwestionowałeś rozkaz "S" dotyczący dalszego kontynuowania jazdy...
3. Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?
7. Brak podstawowych informacji: czy jest zamknięcie toru prawego, czy nie, jaki jest rodzaj blokady liniowej, jaki jest wprowadzony sposób ruchu pomiędzy stacjami, czy urządzenia srk są przystosowane do banalizacji, czy nie...
Czy rozkaz na "kontynuowanie jazdy" będzie wyglądał inaczej przy zamkniętym torze prawym i prowadzeniu ruchu po lewym przy zbanalizowanych urządzeniach?
-
Proszę mi najpierw wytłumaczyć, jak to jest możliwe, że semafor jest wyświetlony na sygnał zezwalający na jazdę na lewy tor, co w informacji potwierdza dyżurny ruchu, a brak jest wskaźnika W 24 (lub nie jest wyświetlony)?
I powtarzam pytanie - Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?
-
Jeszcze jest opcja, że mocne słońce albo żarówka słabo jarzy ;)
Chociaż brak wskaźnika to chyba fizycznie brak wskaźnika ;)
-
Proszę mi najpierw wytłumaczyć, jak to jest możliwe, że semafor jest wyświetlony na sygnał zezwalający na jazdę na lewy tor, co w informacji potwierdza dyżurny ruchu, a brak jest wskaźnika W 24 (lub nie jest wyświetlony)?
Temat wyświetlenia W24 została autorowi wyjaśniona, czy trzeba to powtórzyć?
warunkiem koniecznym wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym na wyjazd na tor lewy jest równoczesne wyświetlenie wskaźnika W 24.
I powtarzam pytanie - Jakie było zezwolenie na wyjazd na tor lewy?
przy tak niefortunnie opisanym przykładzie widzę tutaj jedynie wyjazd na zezwalający+W24 lub Sz+W24 - który wygasł przed minięciem semafora przez czoło pociągu...
-
przy tak niefortunnie opisanym przykładzie widzę tutaj jedynie wyjazd na zezwalający+W24 lub Sz+W24 - który wygasł przed minięciem semafora przez czoło pociągu...
Czyli de facto będziemy mieć do czynienia z wygaśnięciem semafora spowodowanym wygaśnięciem W 24 lub przedwczesnym wygaśnięciem Sz, z tego samego powodu.
Ta sytuacja jest opisana w paragrafie 47, ust. 11 instrukcji Ir-1 (R-1):
W razie zatrzymania się pociągu wskutek przedwczesnego nastawienia się sygnału "Stój", pozwolenie na dalszą jazdę pociągu, należy po spełnieniu warunków niezbędnych do wyprawienia pociągu, dać za pomocą sygnału zastępczego lub rozkazu pisemnego, jeżeli urządzenia nie zezwalają na ponowne podanie sygnału zezwalającego na semaforze.
Ponieważ czoło zatrzymanego pociągu minęło semafor wyjazdowy, pozostaje danie rozkazu pisemnego. Jakiego? Takiego, jaki jest wymagany przy wyjeździe pociągu na tor lewy. Czyli wracamy do paragrafu 54, ust. 7 instrukcji Ir-1 (R-1), który opisuje warunki niezbędne do wyprawienia pociągu po torze lewym. A tam nie ma nic o rozkazie pisemnym S...
-
Ciekawa koncepcja...
Cytowany ustęp odnosi się jednak do sytuacji, w której czoło pociągu zatrzymało się przed semaforem stąd "propozycja" ponownego dania zezwalającego lub Sz albo wydania rozkazu.
Podstawą do wyjazdu pociągu był sygnał zezwalającego+W24 (lub Sz+W24), a z uwagi na to że przedwcześnie wygasł i pociąg zatrzymał się za semaforem maszynista może:
- kontynuować jazdę po otrzymaniu zgłoszenia o tym, że nie ma przeszkód do dalszej jazdy albo
- żądać pisemnego potwierdzenia o braku przeszkód do kontynuowania jazdy przekazanego rozkazem "S" - zgodnie z przepisem
Zakładając, że dyżurny ruchu potrafi odróżnić prawidłowo nastawioną drogę przebiegu od przeszkód, które uniemożliwiają kontynuowanie dalszej jazdy pkt.1 mógłby mieć miejsce jednak przepisy zakładają w tej sytuacji zastosowanie się do pkt 2...
Wspominany §54 ust.7 instrukcji Ir-1 (R-1) należy połączyć w tym przypadku z §58 ust.4 pkt.10)
Czy dla kontynuowania wjazdu pociąg jadącego z kierunku przeciwnego do zasadniczego, którego czoło z powodu przedwczesnego nastawienia się sygnału "stój", zatrzymało się za semaforem należy Twoim zdaniem przekazać też rozkaz "N"?
-
Z Ir3: (paragraf 58, ust. 4, pkt. 10 operuje tymi pojęciami):
5. Sygnałowe i przebiegowe miejsce końca pociągu.
1) sygnałowe miejsce końca pociągu ustala się tak, aby pracownik obowiązany do stwierdzenia przejazdu końca pociągu mógł stwierdzić, czy znajdują się sygnały końca pociągu, a ponadto, aby miejsce to znajdowało się co najmniej 100 m za semaforem, a dla wjazdu z toru lewego co najmniej 100 m za semaforem (sygnalizatorem) a jeśli go niema co najmniej 100 m za miejscem wyznaczającym granicę stacji.
2) przebiegowe miejsce końca pociągu ustala się za semaforem wjazdowym lub wyjazdowym tak, aby koniec pociągu minął wszystkie zwrotnice i skrzyżowania znajdujące się na drodze przebiegu oraz urządzenia oddziaływania pociągu, służące do zwalniania elektrycznie utwierdzonego przebiegu jeżeli jest takie urządzenie. W działce 32 należy wskazać konkretne miejsce na gruncie (np. ukres) , biorąc pod uwagę brak takiego urządzenia lub możliwości nieprawidłowego jego działania.
Nie wiem, jak chcesz to dopasować do pytania zadanego na samym początku...
Doczytaj też o tym, jakie informacje należy przekazać maszyniście wyjeżdżającemu na szlak na tor lewy i znajdź je w druku rozkazu pisemnego S...
-
Nie wiem, jak chcesz to dopasować do pytania zadanego na samym początku...
Doczytaj też o tym, jakie informacje należy przekazać maszyniście wyjeżdżającemu na szlak na tor lewy i znajdź je w druku rozkazu pisemnego S...
Właśnie zatrzymanie się pociągu przed miejscem przebiegowym tym czynnikiem komplikującym pracę. Jeśli pociąg zatrzymałby się za miejscem przebiegowym to maszynista ewentualnie poinformowałby jedynie o zatrzymaniu pociągu, a następnie wznowieniu jego jazdy.
Twoim zdaniem na rozkazie "N" należy wypisać dz.1 i 6, a może jeszcze 4? W rozkazie "S" należy wypisać jedynie dz.4. Ostatecznie (w przypadku rozbieżności zdań w tym temacie), wydanie rozkazu "N" na kontynuowanie wyjazdu i tak zakończyłoby się na wypisaniu jedynie dz.6 więc żadne dodatkowe informację wynikające z innych działek nie będą przekazywane...
-
Ile z tych naszych dywagacji zrozumiał tm_bz... :)
-
Teraz ma wybór... Liczy się to że każdy wariant ma swoje uzasadnienie, ostatecznie każdy dyżurny sam decyduje. Być może ktoś inny doda jakąś swoją równie ciekawą propozycję... ;)
-
Rozumiem wszystko i nic. Tłumaczenie że taka sytuacja jest tylko hipotetyczna to żadne tłumaczenie. Hipotetycznie żadne zdarzenie nie ma prawa zaistnieć bo wszyscy robią wszystko zgodnie z instrukcją a instrukcje są napisane tak że do sytuacji niebezpiecznej nie ma prawa dojść. Napisałem wyraźnie że semafor był podany( nie wygasł) tylko że nie ma wyświetlonego W24- nie że nigdy go tam nie było, nie że słaba żarówka i słońce świeci... Macie dokładnie opisaną sytuację a wyjeżdżacie ze słońcem. Wychodzi na to że nie macie pojęcia jak wybrnąć z tej sytuacji- to nie gadajcie o słońcu i czym jeszcze chcecie. Utrzymanie urządzeń jakie jest takie jest i nie mówcie że taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Tak samo nie ma prawa podać się semafor przy zapalonej PWL a życie pokazuje inaczej...
-
W par 70 instrukcji jest mowa jak należy przejechać obok posterunku dostępowego ale nie APO czy mam rozumieć na na APO kogoś przywiozą taxi żeby podał sygnał ręczny? Innej odpowiedzi odnoście posterunku dostępowego nie widzę mogę jedynie się domyślać że na S ale czy na pewno?
-
Utrzymanie urządzeń jakie jest takie jest i nie mówcie że taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Tak samo nie ma prawa podać się semafor przy zapalonej PWL a życie pokazuje inaczej...
Poważnie? Ja się tylko spotkałem, że można było podać na czołowe ;) Przy przebudowie. Utrzymanie to raz, a dwa sprawdzenie projektu i odbiór urządzeń....
Wystarczy, że ktoś założy "mostek" na próbę itp i nie zdejmie i potem można podawać co popadnie.
-
Utrzymanie urządzeń jakie jest takie jest i nie mówcie że taka sytuacja nie ma prawa zaistnieć. Tak samo nie ma prawa podać się semafor przy zapalonej PWL a życie pokazuje inaczej...
Poważnie? Ja się tylko spotkałem, że można było podać na czołowe ;) Przy przebudowie. Utrzymanie to raz, a dwa sprawdzenie projektu i odbiór urządzeń....
Wystarczy, że ktoś założy "mostek" na próbę itp i nie zdejmie i potem można podawać co popadnie.
.
Dlatego nie lubię gdy ktoś odnośnie kolei mówi " NIE MOŻLIWE" to jedynie że nie wie jak jest na gruncie i nie tylko przy przebudowie...
-
Macie dokładnie opisaną sytuację a wyjeżdżacie ze słońcem. Wychodzi na to że nie macie pojęcia jak wybrnąć z tej sytuacji- to nie gadajcie o słońcu i czym jeszcze chcecie.
Treść pytania była sformułowana jako hipotetyczna i tak została potraktowana (każdy zrozumiał jak chciał). W dotychczasowych wpisach zaproponowano postępowania dla kilku przypadków, włącznie z tak nietypowym jaki opisałeś - uważnie czytającej osobie by to wystarczyło... Nie uważam żebym miał z czegoś wybrnąć, na posterunku zrobiłbym co trzeba... Tłumaczenie ze słońcem też nie do końca było takie złe (maszynista nie zauważył złego sygnału na wyjazd?). Skoro pociąg minął semafor to jak i gdzie chcesz dalej pojechać...? Dostałeś "S" i pojechałeś to twoja decyzja (trochę dyskusyjna)... Rozwiązania bez większych czy mniejszych konsekwencji nie znajdziesz.
-
Do tm_bz
Twój pierwszy post:
semafor na zielono ale przy mijaniu semafora okazuje się że brak jest wskaźnika W24
Twoja odpowiedź późniejsza:
Napisałem wyraźnie że semafor był podany( nie wygasł) tylko że nie ma wyświetlonego W24- nie że nigdy go tam nie było, nie że słaba żarówka i słońce świeci
Twoja odpowiedź późniejsza:
Macie dokładnie opisaną sytuację
Nie, przyjacielu. To, co napisałeś, to bełkot. Podziękuj tym, co z tego Twojego bełkotu usiłowali uczynić problem do rozwiązania, przywołując odpowiednie zapisy w instrukcjach i omawiając różne warianty hipotetycznych sytuacji.
I na koniec dodam jeszcze coś, co się zgadza z Twoją relacją i kompromituje Ciebie, jako maszynistę, jak rozumiem.
Zdarzają się sytuacje na szlakach, gdy jeden z torów szlakowych zostaje czasowo wyłączony z ruchu, i pozostały czynny tor szlakowy traci status toru prawego czy lewego (zależy od strony najazdu na ten tor), natomiast staje się szlakiem jednotorowym o ruchu dwukierunkowym. Wówczas nie stosuje się wskaźników W 24 (wyłącza się je elektrycznie lub zasłania przesłoną) lub po prostu ich fizycznie nie ma. Ruch jest prowadzony tak, jak na szlaku jednotorowym dwukierunkowym. O fakcie zmiany organizacji ruchu na określonym szlaku maszyniści są powiadamiani przez 14 dni odpowiednim rozkazem pisemnym (O lub S). Znam przypadek, że maszynista zapytał o wskaźnik W 24 przy wyjeździe na tor lewy (dyż. ruchu informuje, na który tor szlakowy wychodzący ze stacji jest ustawiony przebieg). Na pytanie, czy otrzymał powiadomienie o zmianie organizacji ruchu, oświadczył z rozbrajającą szczerością, że nie doczytał... i to by się zgadzało z Twoją relacją - semafor podany na wolną drogę, brak wskaźnika W 24, informacja dyżurnego ruchu, że wyjazd jest na lewy tor, wychodzący ze stacji...
Twój pierwszy post był daleki nie tylko od precyzji opisu sytuacji, ale także daleki od poprawności stylistycznej języka polskiego, pozwalającej na jednoznaczne zrozumienie stawianego pytania.
-
To jest sytuacja nierealna. Jeżeli na semaforze wyjazdowym został podany sygnał zezwalający na wyjazd na tor lewy, to znaczy, że taki przebieg jest zorganizowany i przewidziany w tablicy zależności, a warunkiem koniecznym wyświetlenia sygnału zezwalającego na semaforze wyjazdowym na wyjazd na tor lewy jest równoczesne wyświetlenie wskaźnika W 24. Jeśli np. na wskaźniku W 24 spali się żarówka, to semafora nie da się wyświetlić na sygnał zezwalający.
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.
https://we.tl/t-1sGfsMvF9U
-
Może projektant zapomniał, że dali wskaźnik W24 LED-owy, a nie żarowy ;) i poszedł semafor...
-
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.
Proszę o nazwę posterunku.
-
Jestem w stanie uwierzyć, że takie coś się wydarzyło podczas przebudowy. Popełniono błąd podczas wykonywania połączeń i nagle wszystko się staje możliwe.
-
A kto to odbierał, że semafor był ważny po przebudowie? Jeżeli była przebudowa sprawdza się sygnały ...
-
Ale jeżeli przebudowa jeszcze trwa to różne cuda mogą się dziać zanim komisja rozpocznie prace. Teoretycznie regulamin tymczasowy powinien jasno określać, kiedy możemy jechać na semafor, a kiedy nie, ale w praktyce trochę luźniej to było traktowane. Nie twierdzę, że tak jest wszędzie(mam nadzieję, że to wyjątek), ale na taki teren miałem okazję trafić.
-
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.
Proszę o nazwę posterunku.
Podg. Gajewniki
-
Ale jeżeli przebudowa jeszcze trwa to różne cuda mogą się dziać zanim komisja rozpocznie prace. Teoretycznie regulamin tymczasowy powinien jasno określać, kiedy możemy jechać na semafor, a kiedy nie, ale w praktyce trochę luźniej to było traktowane. Nie twierdzę, że tak jest wszędzie(mam nadzieję, że to wyjątek), ale na taki teren miałem okazję trafić.
Że tak powiem moja codzienność. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby semafor przebudowywany nie był "kasownikiem" oznaczony, dopóki nie zostanie sprawdzony.... A jeżeli przebudowuje się przebiegi na dany tor i grzebie w zależnościach to już w ogóle tor wyłączony jest z ruchu (fazowanie)....
A jeżeli nie był "cały przerabiany" to chociaż mogli wyłączyć przebieg na "lewy" przed sprawdzeniem....
Ale tak niestety się zdarza, bo gonią terminy "bo na wczoraj" itp....
-
Że tak powiem moja codzienność. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby semafor przebudowywany nie był "kasownikiem" oznaczony, dopóki nie zostanie sprawdzony.... A jeżeli przebudowuje się przebiegi na dany tor i grzebie w zależnościach to już w ogóle tor wyłączony jest z ruchu (fazowanie)....
A jeżeli nie był "cały przerabiany" to chociaż mogli wyłączyć przebieg na "lewy" przed sprawdzeniem....
Ale tak niestety się zdarza, bo gonią terminy "bo na wczoraj" itp....
I jeszcze bym dodał, że często w czynnych urządzeniach pracują ludzie, którzy niekoniecznie powinni tam się znaleźć. I to raczej nie wyjątki, bo znam przypadki zarówno z bezpośredniej obserwacji jak i z relacji. Więc mogą oni "przebudować" przez pomyłkę nie ten obwód co trzeba. Na ogół po prostu coś przestanie działać, ale jak ktoś będzie miał dużego pecha to może stworzyć taką "ciekawą" sytuację.
-
A jednak taka sytuacja się zdarzyła.
Informacja od dyżurnej o jeździe na tor lewy była, droga była ułożona na tor lewy, semafor podany, a wskaźnika W24 brak. Nawet nie mignął.
Proszę o nazwę posterunku.
Podg. Gajewniki
Witam, niezauważyłem by wcześniej ktoś poruszył tą kwestie, ale na semaforze może być w24 nieoświetlony, ważny w porze dziennej i może taki jest właśnie zastosowany [ nie byłem już długo w gajewnikach więc niepamiętam teraz ]
Pozdrawiam
-
... ale na semaforze może być w24 nieoświetlony ...
Wybacz, ale to, co widać na fotografii, NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZENOŚNĄ NIEOŚWIETLONĄ TABLICZKĄ, a jest skrzynką z ledowym wyświetlaczem wskaźnika.
-
Ciekawa sytuacja. Paweł Piotr, to ja zapytam Ciebie inaczej, jesteś na symulatorze przy Wileńskiej, i zostaje Tobie ta sytuacja przedstawiona, :mówisz maszyniście że z Mińska do Miłosnej pojedzie po lewym, urządzenia na ekranie pokazują że wszystko jest dobrze, za semaforem odcinek wykazuje zajętość, maszynista zgłasza że na semaforze W24 był ciemny, jak dalej postąpisz?
-
Proszę sobie przeczytać cały wątek, odpowiedziałem w nim na taką hipotetyczną sytuację (w której de facto brakuje 3/4 potrzebnych do interpretacji informacji).
-
Od jakiegoś czasu, nawet podczas chwilowej przebudowy (miałem taki przypadek), zakład linii nie zgodził się na "stałe" w24... Trzeba było dobudować świetlne ... I powiązać w urządzeniach.
-
... ale na semaforze może być w24 nieoświetlony ...
Wybacz, ale to, co widać na fotografii, NIE MA NIC WSPÓLNEGO Z PRZENOŚNĄ NIEOŚWIETLONĄ TABLICZKĄ, a jest skrzynką z ledowym wyświetlaczem wskaźnika.
Masz rację, nie zauważyłem linku do fotografii. Nie było tematu.