ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego
Forum Główne => Inne => Wątek zaczęty przez: greg86 w 10 Kwiecień 2015, 16:28:40
-
Dzisiaj wybrałem się na spacer po szlaku 159 w Jastrzębiu-Zdroju. Wędrując i podziwiając to co zostało uwieczniłem to na zdjęciach. Chętnych zapraszam. Fotki ze stacji w największym mieście Europy bez kolei pasażerskiej: Jastrzębie-Zdrój (https://www.facebook.com/media/set/?set=a.905960696117525.1073741830.100001108099899&type=1)
A żeby nie mijać się z tematyką forum...
-
Dlaczego te (zaznaczone czerwonym kółkiem) tarcze manewrowe stoją po lewej stronie toru, do którego się odnoszą?
-
Tarcza Tm7 właśnie tak stała (tej jednej jestem na 100% pewien) pozostałe naniesione zostały ze strzępków dostępnej pamięci.
-
Szybkie pytanie do ludzi związanych z PLK. Chcę wejść na tereny stacji w Pawłowicach Śląskich (zarządca PKP PLK) i Pawłowicach Górniczych (punkt styczności linii PKP PLK i JSK S.A.) aby zrobić zdjęcia rejonów, infrastruktury i szlaków przyległych. Czy poza zachowaniem ogólnych zasad bezpieczeństwa muszę zdobyć jakieś zezwolenia?
-
Bez specjalnego zezwolenia możesz przebywać na obszarze kolejowym jedynie w miejscach ogólnodostępnych, np. na peronach, placach, dworcach, itd. Pozostałe obszary nie są przeznaczone dla osób postronnych i przebywanie na nich musi być uzasadnione wykonywaniem czynności służbowych, uprzedzone odbyciem odpowiedniego przeszkolenia z zakresu BHP. Wchodząc na taki obszar, który nie jest ogólnodostępny wprowadzasz zagrożenie dla siebie oraz uczestników ruchu kolejowego.
-
Czyli jak na razie pozostaje mi wędrówka szlakami zamkniętymi.
-
A szlak zamknięty to też nie jest (jakby nie było) nieogólnodostępny teren kolejowy? ;D
Mam wrażenie, że jest.
-
Szybkie pytanie do ludzi związanych z PLK. Chcę wejść na tereny stacji w Pawłowicach Śląskich (zarządca PKP PLK) i Pawłowicach Górniczych (punkt styczności linii PKP PLK i JSK S.A.) aby zrobić zdjęcia rejonów, infrastruktury i szlaków przyległych. Czy poza zachowaniem ogólnych zasad bezpieczeństwa muszę zdobyć jakieś zezwolenia?
Pawłowice Górnicze to stacja JSK. Możesz próbować do nich uderzyć z zapytaniem. Nie wiem jakie mają podejście do tematu, różni zarządcy mają inne.... Niektórzy mówią "nie", inni podchodzą do tematu łagodnie.
Kwestia druga: zależy też dużo od "obsady" nastawni itp... ;) Ale to już nie temat na forum.
-
Głowę na karku mam i raczej nie zamierzam jej stracić w dosłownym znaczeniu dla mojej kolejowej pasji, rozum też i wiem jak się zachować gdy coś nadjeżdża, więc nie spodziewam się stwarzać zagrożenia, jednak wg informacji od Was uzyskanych wysłałem stosowne maile do zarządców i czekam na odpowiedzi. Zobaczymy co mi z tego wypali.
@Pr1: Szlak 159 na odcinku Pawłowice Śląskie - Wodzisław Śląski jest zamknięty w całości od 2001 roku, w większości niekompletny, więc tam chyba poza zadrapaniami od gałęzi i krzewów nic mi nie grozi, patroli raczej też się nie spodziewam. A szkoda...
-
Ale jakby nie było teren kolejowy to to jest. I wypadałoby zobaczyć co mówią o tym papiery. :D
-
a jest opcja aby zajrzeć w papiery
-
Papiery wysłane, odpowiedzi otrzymane, bramy stacji zostały przede mną otwarte, ruszam w teren 16 czerwca. Jak ogarnę zdjęcia i szkice to podzielę się wynikami.
-
Dziś w Pawłowicach...
-
Na PGB, też byłeś?
-
Na nastawni nie, za bardzo się zapadła ;) A tak na poważnie, za eskortę miałem technika, i dość konkretnie z nim pogadałem, m. in. o pulpicie na PGB też, jest symetryczny do PGA. W najbliższym czasie zrobią z niego "prawie" LCS, bo przeniesiona zostanie tam obsługa podg Bzie Las.
-
Szaleją ;) Ale, jak wszędzie, oni się zwijają też.