ISDR - Symulator prowadzenia ruchu kolejowego

Forum Główne => ISDR - Tematy ogólne => Wątek zaczęty przez: Strzelec12 w 03 Czerwiec 2014, 20:02:34

Tytuł: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Strzelec12 w 03 Czerwiec 2014, 20:02:34
Co sądzicie o pomyśle ćwiczeń dla dyżurnych ruchu dla stacji Testowo? Jeśli wyrazicie pozytywną opinię o moim pomyśle to mogę przygotować scenariusze zdarzeń. Każdy na swoim posterunku zasymuluje sobie taką sytuację i musi ją rozwiązać wedle obowiązujących przepisów. Ja ze swojej strony mogę przygotować formularz odpowiedniego wykonywania czynności i każdy zgodnie ze swoim sumieniem wypełni go i oceni siebie i ewentualnie opublikuje na forum.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 03 Czerwiec 2014, 21:29:55
Takie scenariusze można odwzorować poprzez przygotowanie odpowiedniej sytuacji (np. zamknięty tor, zasymulowane usterki) i udostępnienie jej zapisanego stanu, opcjonalnie z dodatkowymi informacjami/poleceniami (co się dzieje, co należy robić). Być może w przyszłości temat scenariuszy zostanie rozwinięty po stronie programu.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: jageer w 03 Czerwiec 2014, 21:30:27
Co sądzicie o pomyśle ćwiczeń dla dyżurnych ruchu dla stacji Testowo?

I co, mam zamknąć tor, wypełnić rozkazy, zeskanować i wrzucić na forum? Jaki to ma cel?
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 04 Czerwiec 2014, 08:15:25
Dlaczego wszystkie pomysły, jakie znajdują się na tym forum są krytykowane??
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: taper w 04 Czerwiec 2014, 09:53:27
Dlaczego wszystkie pomysły, jakie znajdują się na tym forum są krytykowane??
Nie muszą być. Można założyć oddzielny post do załączania save'ów i tam rzeczowo opisać nasze błędy.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: djuzi w 04 Czerwiec 2014, 09:53:56
Po to właśnie jest forum, żeby każdy mógł wyrazić publicznie swoją opinię, krytykę i wątpliwości, a docelowo wspólnymi siłami (wraz z innymi użytkownikami tegoż forum) wypracować jakieś sensowne rozwiązanie.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 04 Czerwiec 2014, 10:11:39
No tak ale na praktycznie każdy nowy pomysł jest tylko krytyka...
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: taper w 04 Czerwiec 2014, 10:22:34
Nie krytyka, tylko rozsądne określenie priorytetów, a autor postu jak ma życzenie, to niech rzuca te ćwiczenia, kto będzie miał chęć i życzenie niech się z nimi zmierzy.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Czerwiec 2014, 12:32:10
No tak ale na praktycznie każdy nowy pomysł jest tylko krytyka...

A czy ja krytykuje? Napisałem, czy będzie to wyglądać, tak, jak ja to "widzę", oraz jaki to ma cel...
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: piotr1859 w 04 Czerwiec 2014, 15:58:42
Każdy pomysł, to marzenia o idealnym symulatorze dyżurnego ruchu, niestety żeby tak było potrzeba znacznie potężniejszej ekipy do zrealizowania tych wszystkich pomysłów...
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 04 Czerwiec 2014, 16:16:36
Każdy pomysł, to marzenia o idealnym symulatorze dyżurnego ruchu, niestety żeby tak było potrzeba znacznie potężniejszej ekipy do zrealizowania tych wszystkich pomysłów...

To zamiast pisać, że każdy pomysł jest krytykowany, napisz w jaki sposób możesz wspomóc rozwój.

Tylko nie, że utworzeniem bitmapy fikcyjnego posterunku.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: jageer w 04 Czerwiec 2014, 19:20:56
Każdy pomysł, to marzenia o idealnym symulatorze dyżurnego ruchu, niestety żeby tak było potrzeba znacznie potężniejszej ekipy do zrealizowania tych wszystkich pomysłów...

Żeby było idealnie, to się nie da. Każdy ma inny koncept i chce co innego. Ja np. próbuję podpiąć prawdziwy pulpit pod ISDR-a i mi to wystarczy. Ktoś inny chce 3d, tutaj jakieś "zadania" - może komuś marzy się wprowadzenie punktacji? Za opóźnienia minus, za prawidłowe prowadzenie ruchu plus...
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 05 Czerwiec 2014, 11:59:28
Co sądzicie o pomyśle ćwiczeń dla dyżurnych ruchu dla stacji Testowo? Jeśli wyrazicie pozytywną opinię o moim pomyśle to mogę przygotować scenariusze zdarzeń.
To nie jest nic nowego. Różne pomysły się przewijają. Ostatni jaki podobny pamiętam to przekazywanie sobie dyżuru po 12h, z dokumentacja do dalszej pracy. Też pomysł był i w zasadzie tyle. Inne pomysły były w wątku "Parę pomysłów co do rozwoju symulatora", ale jak napisał jageer każdy ma swoją koncepcję gry w symulator i ją w jakimś tam stopniu realizuje.
może komuś marzy się wprowadzenie punktacji? Za opóźnienia minus, za prawidłowe prowadzenie ruchu plus...
To symulatorem gdzie jest punktacja jest stary Poznań Gł. wersja z rozkładem 1989 dość trudna i 1993. Nawet czasami gram w niego, ale to tylko wprowadzanie poc. do stacji, ich wyprawianie, formowanie, bez obsługi urządzeń, zresztą pewnie część z Was zna go.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 05 Czerwiec 2014, 17:03:35
Proszę bardzo. Sytuacja która może wydarzyć się wszędzie.
Oczywiście składu 36223 nie usuwamy w debugowaniu.

Plik .sav do najnowszej wersji Testowo, do standardowego RJ.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 05 Czerwiec 2014, 19:16:15
Mamy prawdopodobnie kat B03 (zakładam, że ofiar nie ma)

R6, R5 (oba końce) i R3 brak kontroli położenia... prościzna. Mogę być przewodniczącym komisji? Uprzedzam, że mam uprawnienia :)
Pociąg przyjmowany na co? Sz na nie utwierdzoną drogę przebiegu? Kicha. ISDR już odsunięty od czynności do zakończenia dochodzenia :(

Dobra... teraz komisja spisała stan urządzeń z gruntu, przekaźnikowni i pulpitu nastawczego (plomby, liczniki, stan szczelin torów, rozjazdów i blokad liniowych. Zdjęcia z gruntu zrobione...Skrajnia po sąsiednim torze zachowana.

Zezwalam jako przewodniczący komisji przystąpić nowemu ISDR do rozwiązania tego węzełka.

A ja idę pisać protokół miejsca oględzin wypadku... a wy się ... testujcie... w Testowie.

Ewentualnie poproszę później opis działania w edytorze tekstowym (punkt po punkcie) a ja poczytam i się odniosę (kto chce oczywiście)

Ach.. przejazd 20.239 można już otworzyć


MaKu... zostajesz powołany na członka komisji :) idę do sklepu po browary bo mi się skończyły
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 05 Czerwiec 2014, 19:18:15
Chcieli, to niech mają i kombinują.  ;)
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: IZKR w 05 Czerwiec 2014, 19:47:15
Macie prawo pytać członków komisji jak z czymś macie wątpliwości. Tak jak w realu. gg 382325 mam włączone
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Hedonista w 05 Czerwiec 2014, 21:59:27
Póki co wyłączyłem "denerwujący" dzwonek, rozwiązałem drogę przebiegu, otworzyłem przejazd i wezwałem pomoc do rozprutych R3 R5cd, zerwałem plombę z Kr-a i resztę zostawię na jutro... W opcjach nie widzę funkcji wezwania pomocy do wkolejenia składu, nie ma jej?
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 05 Czerwiec 2014, 22:57:41
A jak wprowadzamy adres czternaście? :) Pociąg można wkoleić w Debugu bodajże. Przede wszystkim na początku powinniśmy zamknąć lub wstrzymać wyprawianie po torze nr1 do Śl oraz (korzystając z możliwych w symulatorze środków) powinniśmy wezwać drezynę ze sprzętem i ewentualnie lokomotywę do ściągnięcia jednostki. Dodatkowo należy zgłosić rozprucie rozjazdu 5cd w celu sprawdzenia (bo wiadomo, że 3 jest rozorany). Ciekawe, dlaczego 5ab był przestawiony do minusa bez kontroli w trakcie wjazdu 36223 :) W dodatku należy założyć sponę na 5cd, jeśli chcemy prowadzić ruch po dwójce.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 07:19:00
Powiedzmy, że to co przyszło mi do głowy odnośnie zdarzenia. NIe wiem tylko jak otworzyć zaryglowany przejazd w km. 20.649, bo izolacji torowej w/g instrukcji nie zwolnię jak stoi tam skład. Punkty działań w załączniku no i wiem, tam ma być rozkaz pisemny nie szczególny.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 06 Czerwiec 2014, 07:56:51
Ciekawe, dlaczego 5ab był przestawiony do minusa bez kontroli w trakcie wjazdu 36223 :) W dodatku należy założyć sponę na 5cd, jeśli chcemy prowadzić ruch po dwójce.

Nie był przestawiony. Przecież ciągle trzyma utwierdzenie na wjazd na 1 stacyjną. A bynajmniej jej część. :)
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 06 Czerwiec 2014, 09:54:40
Utwierdzony był 5cd. A ja pisałem o 5ab, chociaż może mi się wydawało i muszę się cofnąć na psychotesty :D
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 06 Czerwiec 2014, 10:15:47
Aaaaa... Faktycznie.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 10:33:38
A tam w ogóle był wjazd utwierdzony? Przecież szczeliny na żaden tor dalej za 36223 się nie świecą. R305 nie podano, to pozostaje wjazd na Sz.
W dodatku należy założyć sponę na 5cd, jeśli chcemy prowadzić ruch po dwójce.
A przy wjeździe ze Ślemienia nie zakładamy zamka lub spony na 5a?
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 06 Czerwiec 2014, 10:37:07
36223 wjeżdżał na semafor, na tor 1. Czyli "na prosto".
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 10:43:23
U mnie po wgraniu sav-a szczeliny przed 36223 były ciemne, natomiast za były białe. Jakby ktoś zerwał przebieg to zgasły by i przed, i za, czy się mylę?
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 06 Czerwiec 2014, 10:46:06
To załącz od nowa, podaj i zerwij.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 11:07:51
Mniej więcej wiem jak do tego doszło. Skoro utwierdzony był przebieg, to po minięciu czoła poc. semafora B wyłączono bezpiecznik z rozjazdu nr 3 i korbowano pod składem. Później jeszcze przełożono 5a/b podobnie, bo jest sprzężona z rozjazdem 6, a 6 był w plusie. Następnie powkładano bezpieczniki.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Paweł w 06 Czerwiec 2014, 12:37:33
U mnie po wgraniu sav-a szczeliny przed 36223 były ciemne, natomiast za były białe. Jakby ktoś zerwał przebieg to zgasły by i przed, i za, czy się mylę?

W urządzeniach typu E przebieg utwierdzany jest w całości, w tym wypadku przekaźnikiem Ub. Jeżeli któraś ze zwrotnic przejeżdżanych na ostrze straci kontrolę, przerywane są obwody podświetlenia szczelin za nią, jednak przebieg nadal jest utwierdzony, co więcej urządzenia zachowywać będą się tak, jakby był utwierdzony w obu kierunkach za tą zwrotnicą (wynika to z konstrukcji obwodów zależnościowych, gdzie kryterium utwierdzenia danej zwrotnicy/odcinka dawane jest przekaźnikiem utwierdzającym semafora oraz kontrolą położenia zwrotnic za nim).
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 06 Czerwiec 2014, 13:10:24
A przy wjeździe ze Ślemienia nie zakładamy zamka lub spony na 5a?
5ab ma kontrolę, więc przy jeździe odłączamy tylko napięcie nastawcze.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: MaKu w 06 Czerwiec 2014, 13:13:39
Ja tylko po minięciu semafora przez czoło pociągu dałem korbowanie RZ3 do minusa.
Ot cała zagwozdka. Nic wiecej...
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 06 Czerwiec 2014, 13:22:01
Szkoda, że nie można rozpocząć korbowania pod pociągiem. Mieli byśmy Reptowo :) Chociaż wykolejenia w ISDR-e nie są zbyt widowiskowe...
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 13:23:35
5ab ma kontrolę, więc przy jeździe odłączamy tylko napięcie nastawcze.
U mnie po włączeniu symulatora mam pulsujące czerwone na rozprucie 3/5cd, kontroli położenia 5ab nie mam (szczelina ciemna), podobnie z rozj.6.
Ja tylko po minięciu semafora przez czoło pociągu dałem korbowanie RZ3 do minusa.
Ot cała zagwozdka. Nic wiecej...
To ciekawe jest przełożenie się 5ab skoro jest sprzężona z 6-ką ? 6 w plusie, 5ab w minusie. Pomimo tego w oknie usterek przy obu w/w wajchach jest "sprawny". Do komisji można by było włączyć inż Władysława Ryńskiego. Pisał bardzo szczegółowe opisy przyczyn powstania wypadków kolejowych.
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: Zacha w 06 Czerwiec 2014, 13:29:51
To cofnij 5ab/6 do plusa przyciskiem... Z ciekawości przełożyłem R4 z pIz-etem pod pociągiem, niestety symulator nie przewiduje jazdy widełkowej :)
Tytuł: Odp: Ćwiczenia dla dyżurnych ruchu
Wiadomość wysłana przez: EN57-002 w 06 Czerwiec 2014, 16:43:27
Ewentualnie poproszę później opis działania w edytorze tekstowym (punkt po punkcie) a ja poczytam i się odniosę (kto chce oczywiście)
Napisałem w punktach w edytorze tekstowym ewentualne działania, ktoś zajrzał do tego co tam jest źle?