Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Paweł Piotr

Strony: [1] 2 3 4 ... 30
1
Ruch kolejowy / Odp: Prowadzenie ruchu na szlaku z bocznicą kolejową
« dnia: 19 Wrzesień 2024, 20:00:31 »
Przeczytaj sobie dokładnie § 34 Prowadzenie ruchu pociągów do obsługi bocznic z instrukcji Ir-1 (R-1) i wszystko będzie jasne.

2
Starzyny / Odp: R-146 na podg. Starzyny
« dnia: 24 Lipiec 2024, 18:29:28 »
Skoro są trzy kierunki ruchu, a dziennik R146 ma tylko dwie strony, więc prosty wniosek, że muszą być dwa dzienniki ruchu. Jeden dla linii D29: 064 - lewa strona dla szlaku Kozłów-Starzyny, prawa strona dla szlaku Starzyny-Koniecpol, drugi dziennik ruchu dla szlaku Starzyny-Psary (D29: 570). Jest też możliwa druga opcja, związana z niewielkim ruchem na szlaku Starzyny-Koniecpol: jeden dziennik dla szlaku Kozłów-Starzyny (lewa strona), dla szlaku Starzyny-Psary (prawa strona); drugi dziennik dla szlaku Starzyny-Koniecpol. Sposób prowadzenia dzienników ruchu oraz ich ilość dokładnie określa RTS post. odg. Starzyny.

3
Testowo / Odp: Dziennik ruchu R-146 na posterunku Tw
« dnia: 27 Czerwiec 2024, 15:43:37 »
2 dzienniki R-146. W pierwszym lewa strona dla szlaku Ślemień - Testowo, prawa strona dla szlaku Testowo - Lisków. Drugi dziennik R-146 dla szlaku Testowo - Borek.

4
Klasyczny przykład źle ułożonej drogi ochronnej.

5
Tomaszów Mazowiecki / Odp: Semafor K
« dnia: 22 Luty 2024, 20:36:48 »
Kłania się nieznajomość zasad budowania dróg przebiegu i ochrony bocznej dla przebiegów pociągowych...

6
Tomaszów Mazowiecki / Odp: R146 na Tomaszowie Mazowieckim
« dnia: 21 Luty 2024, 10:32:35 »
Kwestię sposobu prowadzenia dokumentacji ruchowej reguluje paragraf 37 instrukcji Ir-1 (R-1), według którego na posterunku ruchu Tomaszów Mazowiecki (nastawnia dysponująca Tm) będą prowadzone trzy dzienniki ruchu R-146:
1. Dziennik ruchu: lewa strona - szlak dwutorowy do stacji Skrzynki (D29-025); prawa strona szlak jednotorowy do stacji Jeleń (D29-025) - dziennik ruchu dla jednej linii kolejowej (D29-025);
2. Dziennik ruchu: dla szlaku jednotorowego do stacji Brzustów (D29-022);
3. Dziennik ruchu: dla szlaku jednotorowego do stacji Spała (D29-053).
Pociąg jadący ze stacji Skrzynki przez Tomaszów Mazowiecki do stacji Brzustów jest przenoszony z pierwszego do dugiego dziennika ruchu, wówczas w pierwszym dzienniku ruchu dla szlaku w kierunku stacji Jeleń (prawa strona) wykreślamy jedną linijkę, podobnie dla pociągu ze stacji Brzustów przez Tomaszów Mazowiecki do stacji Skrzynki, przenosimy go na lewą stronę pierwszego dziennika ruchu, wykreślając jedną linijkę z prawej strony (szlak do stacji Jeleń). W ten sposób otrzymujemy przejrzysty obraz przejścia pociągów w stacji Tomaszów Mazowiecki na i z poszczególnych szlaków.

7
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia SRK na stacji Iława Główna
« dnia: 08 Luty 2024, 15:23:59 »
Strona Adriana Karwata:
https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Strona_g%C5%82%C3%B3wna
Warto popatrzeć także tu:
https://www.bsk.isdr.pl/srk_ebilock.php
Warto także poszukać literatury fachowej o urządzeniach sterowania ruchem kolejowym (usrk) oraz urządzeniach kierowania i sterowania ruchem kolejowym (ksr).

8
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia SRK na stacji Iława Główna
« dnia: 06 Luty 2024, 16:29:34 »
A może trochę własnej pracy? Na stronie Adriana Karwata znajdziesz quasi plan schematyczny stacji Iława Główna, a poznając zasady konstrukcji odwzorowania na ekranie monitora urządzenia komputerowego typu Ebilock, możesz samemu odwzorować tzw. pulpit. To doskonała droga, by poznać kolej prawdziwą w jej nowoczesnym wydaniu, a nie tylko bezrefleksyjne powielanie zabawki kolejowej, która z prawdziwą koleją nie ma nic wspólnego...

9
Urządzenia srk / Odp: Urządzenia SRK na stacji Iława Główna
« dnia: 09 Grudzień 2023, 16:20:38 »
Tam nie ma żadnego pulpitu. Na stacji są komputerowe usrk.

10
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 18 Listopad 2023, 09:17:12 »
No problem, it happens sometimes, even among teachers...

11
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 16 Listopad 2023, 19:30:29 »
Pytanie: "Dlaczego wypisujemy rozkaz Pisemny N podczas wyjazdu na tor lewy" jest pytaniem głupim, bowiem istnieje jeden przypadek, gdy takiego rozkazu się nie wydaje - gdy na szlaku dwutorowym jest blokada liniowa dwukierunkowa po obydwu torach, a semafory wyjazdowe na taki szlak posiadają wskaźnik W 24.

12
Ruch kolejowy / Odp: Rozkaz Pisemny N
« dnia: 13 Listopad 2023, 15:55:20 »
Proszę sobie przeczytać paragraf 58, ust. 5 i dalsze w instrukcji Ir-1 (R-1).

13
Tomaszów Mazowiecki / Odp: Nie działają przyciski Kr31 i JZ31
« dnia: 29 Wrzesień 2023, 20:51:50 »
Jest również taka możliwość, wszak to tylko maszyna...

14
Tomaszów Mazowiecki / Odp: Nie działają przyciski Kr31 i JZ31
« dnia: 29 Wrzesień 2023, 08:21:02 »
Jeśli rozprucie nastąpiło w trakcie przebiegu, to najpierw należy rozwiązać przebieg, a dopiero potem używać przycisków do wyłączenia dzwonka sygnalizującego rozprucie, a w dalszej kolejności próbować przekładać zwrotnicę.

15
Ruch kolejowy / Odp: Zmiana kierunku pociągu
« dnia: 12 Sierpień 2023, 15:21:44 »
Wiele stacji pośrednich z mechanicznymi scentralizowanymi usrk, położonych na liniach dwutorowych, zachowując zasadę ruchu prawostronnego (jednokierunkowe tory szlakowe), w swym pierwotnym kształcie przenosiło tą zasadę do torów stacyjnych w ten sposób, że tory główne zasadnicze, będące przedłużeniem torów szlakowych, były także jednokierunkowe. Stacja taka była zaprojektowana w taki sposób, że jeśli istniała konieczność zmiany kierunku ruchu pociągów na przeciwny do wjazdu, posiadała ona odpowiednie dwukierunkowe tory główne dodatkowe, na których taka zmiana kierunku ruchu była dokonywana. Jednokierunkowe tory główne zasadnicze były przeznaczone do prowadzenia ruchu pociągów z chwilowym postojem lub pociągów przejeżdżających bez zatrzymania (przebiegi bez zatrzymania). Taki układ można zaobserwować właśnie w stacji Tarnowskie Góry, na grupie torów obsługiwanej przez nastawnie mechaniczne scentralizowane Tb i Tb3, gdzie stacyjne tory główne zasadnicze nr 1płd i nr 2płd są torami jednokierunkowymi, podobnie jak tory szlakowe w kierunku Wołczyna są także jednokierunkowe. W pierwotnej postaci istniała sygnalizacja kształtowa, która została tutaj zastąpiona sygnalizacją świetlną, bez naruszania zależności wskazanych w tablicy zależności dla pierwotnego układu usrk.
Nie oznacza to jednak, że operacja zmiany kierunku ruchu pociągu nie mogła być wykonana na jednokierunkowym torze głównym zasadniczym.
W uzasadnionych ruchowo sytuacjach (awaryjnych lub planowych zamknięć torów stacyjnych), dyżurny ruchu mógł wykorzystać istniejący układ torowy do dokonania niezorganizowanych przebiegów (nie uwzględnionych w tablicy zależności) na mocy przepisów - obecnie jest to paragraf 44 instrukcji Ir-1 (R-1) oraz szczegółowych zapisów w RTS, które precyzowały możliwe w stacji przebiegi niezorganizowane przez określenie dróg przebiegu (położenie zwrotnic) oraz sposoby zabezpieczenia takich przebiegów.

 

Strony: [1] 2 3 4 ... 30