Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Pr1

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 22
16
Inne / Odp: Pytanie
« dnia: 18 Lipiec 2020, 15:41:45 »
U każdego przewoźnika istnieje coś takiego jak dyspozytornia. Wszelkie przydziały taboru i ludzi na dane pociągi, przejścia tego taboru i ludzi są  tam właśnie logistycznie opracowywane i przekazywane wszystkim zainteresowanym - np. drużynie trakcyjnej/konduktorskiej oraz zarządcy infrastruktury (w tym i dyżurnym ruchu przez wszelkiego rodzaju systemy informatyczne m.in SWDR). Ale w procesie zestawiania składu biorą udział również ustawiacze, cała drużyna manewrowa. A dyżurny ruchu (z samej definicji zarządy infrastruktury, którego jest pracownikiem) umożliwia im tylko pracę. 
 
W razie wystąpienia nieprzewidzianych zdarzeń drużyna trakcyjna/konduktorska w pierwszej kolejności informuje o sytuacji dyżurnego ruchu (który odpowiada tylko i wyłączenie za kwestie bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów) oraz dyspozyturę. I to dopiero dyspozytura wydaje decyzję co robić. Dyżurny ruchu jest (można powiedzieć) tylko wykonawcą woli przewoźnika. Dlatego często gęsto w razie jakieś awarii na szlaku i tamowania ruchu - ściąganie ze szlaku długo trwa, bo trza się dogadać.
 
Obecna, ogólnodostępna wersja ISDR jest w tej kwestii bardzo ułomna.

17
Lisków (stara wersja symulatora) / Odp: Posterunek skp
« dnia: 15 Maj 2020, 22:24:03 »
Tak jest, nie inaczej  :)
Wystarczy się ograniczyć do stwierdzenia "tam gdzie nie ma możliwości stwierdzenia [przez dyżurnego ruchu] końca pociągu" - reszta wynika z tego stwierdzenia.

18
ISDR - Tematy ogólne / Odp: ISDR na scs
« dnia: 18 Marzec 2020, 13:59:58 »
Cytuj
A te odległe plany można wyliczać ze wzoru:

D = (b+2j)/(e*d*(h/24)*(2/3)*w)

gdzie:
b - liczba błędów, jakie się ujawnią
j - liczba nowych bajerów, jakie jeszcze będę chciał wprowadzić
e - współczynnik uwzględniający moją ochotę do siedzenia przy tym (w przybliżeniu 0,2)
d - współczynnik uwzględniający ilość mojego czasu wolnego w tygodniu (w przybliżeniu 0,4)
h - liczba godzin w dobie
w - zysk przyniesiony przez program [zł]

Stare jak świat, ale się przydaje  ::)

19
Testowo / Odp: Ślemień nie daje wjazdowego.
« dnia: 28 Maj 2018, 22:01:26 »
Dej no *.sav

Zgadywanka na dobranoc  ;D

20
 
Cytuj
Pytanie o co chodziło autorowi pytania.
Pytania do testów w większości (szczególnie tych branżowych, technicznych) piszą zazwyczaj ludzie, którzy zakończyli już pracę w zawodzie, a jednocześnie chcą dorobić.
Tutaj widać trafił się jakiś filozof. Pytanie dobre, ale na forum do dyskusji, a nie do testów. Szczególnie pytania ze wzrotami "mogą mieć". To automatycznie przekreśla odpowiedzi tak/nie.

Cytuj
Posterunkiem zapowiadawczym jest zarówno stacja (mijanka) jak i Posterunek odgałęźny. Natomiast oba są posterunkami następczymi wraz z posterunkiem odstępowym.
No... tak. A inaczej napisałem?

Na mijace nie można dokonać wymiany pasażerów? Nie można dokonywać czynności ładunkowych, gdy mijanka ma rampę? Nie można zostawić części wagonów przy rampie, żeby zabrać już załadowane?
Kiedyś w Jastarni rozłączyli dwa szynobusy (nie wiadomo po co, ale tak zrobili). Jest rozwiązanie pociągu? Jest.
Postawi się również rampę i peron na środku szlaku, zatrzyma się tam pociąg, rozłączy się wagony towarowe, pasażerskie jako manewr podciagnie się do peronu, potem cofnie się po towarowe, złączy się i pojedzie się dalej. A jest to stacja?

Tylko czasami trzeba zadać po prostu pytanie po co robić coś takiego na środku szlaku?
Tak samo po co zmieniać kierunek, rozpoczynać i kończyć bieg na mijance w normalnych warunkach, szczególnie, gdy może to się okazać niemożliwe przez tor zajęty przy próbie oblotu, a nie czy można mieć możliwość.

21
Jest stacją, bo nie może być posterunkiem odgałęźnym, a jednocześnie jest posterunkiem zapowiadawczym.

"Stacja, na której układ torowy umożliwia jedynie krzyżowanie i wyprzedzanie pociągów, nazywa się mijanką."
Magiczne słowo: jedynie. Tak napisali - tak jest.

Jakby się uprzeć... To biorę jakiś szynobus, EZT czy inne PushPull i nie muszę pudeł oblatywać. Zmieniam kabinę i mam zmianę kierunku jazdy.

22
Inne / Odp: Trakcja elektryczna
« dnia: 06 Grudzień 2016, 00:19:05 »
Jeżeli chodzi o takie ustrojstwo co ładuje się pomiedzy szynę a podkład przeciw błądzącym to teraz i tak wszędzie to dają "jakby się okazało, że przydałoby się elektryfikować".

A tak na elektryczny rozum "wydawa mnie się", że właśnie do momentu mniej/więcej gdzie znajduje się kabel prowadzący do szyny zbiorczej minusowej przy podstacji. Idąc dalej można stwierdzić, że te przekładki będą wszędzie tam, gdzie szyna jest elektrycznie połączona z podstacją, czyli tutaj sieć nie ma nic do rzeczy.

23
Inne / Odp: Nastawniczy - dyskusja o zawodzie
« dnia: 16 Październik 2016, 20:25:14 »
Od prawie dwóch lat nic się nie zmieniło. Strona 43.
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20150000046

Na nastawniczego to wzrok jak na kosmonautę.
Wróć... Pomyliło mi się z manewrowym. Na nastawniczego jest II kategoria (chociaż teraz już odeszli w tych ustawach od pojęcia "kategoria").

24
Inne / Odp: Praca jako nastawniczy.
« dnia: 13 Październik 2015, 19:42:13 »
Ja?
Ja to bym zaraz po skończeniu szkoły z myślą o pracy na kolei zrobił taki kurs, żeby potem się nie telepać jak w Twoim przypadku. Mając taki kurs z góry wszystko staje się prostsze.
I jak zdrowie i przepisy pozwolą to pewnie z góry takowy (lecz w innym kierunku kolejowym) wykonam.
A w Twoim już stricte przypadku: Jak Ci zależy to zrób wszystko żeby się dostać. Jak traktujesz to jak zwykłą robotę i nie wiesz czy sobie poradzisz - se daruj. Ale... Nikt Ci tego nie podpowie. Szczególnie przez internet. Od tego jest wolna wola.

Tekst z serii: Ja i moje plany.

25
Maksymalną prędkość jaka to podana jest w rozkładach, zazwyczaj podaje się uwzględniając dużo rzeczy... Prędkość na danym szlaku, ograniczenia (szczególnie w przypadku pociągów towarowych), masę pociągu, która wpływa na drogę hamowania itd...

26
No to się hamuje...
Zależy o co się DOKŁADNIE rozchodzi.

27
Inne / Odp: Egzamin
« dnia: 21 Lipiec 2015, 21:30:11 »
Może nie powinienem się wypowiadać, ale ja bym się osobiście uczył instrukcji Ir1 oraz Ie1 i to na pamięć. Przestudiowałbym też niektóre testowe zadania i całe testy z lat poprzednich z egzaminu po technikum o profilu technik transportu kolejowego.

28
Yyyy... Rozwinąć prędkość 90> ?

29
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 17 Lipiec 2015, 12:34:04 »
Możemy tu nie układać nieistniejącej instrukcji?
Dana szybkość podana jest w przypadku TYLKO wskaźnika We2 (właśnie 60 km/h). W innych przypadkach NIE MA podanej dokładnej szybkości.

Do sieci trakcyjnej nie ma instrukcji prócz paru wskaźników WeX. Proszę się z nimi zapoznać jak ktoś chce. Nic więcej przepisy nie mówią. I tego się trzymajmy, bo tyle nam dano. Resztę przypadków postanowiono, że "wyjdą w praniu".

30
Ruch kolejowy / Odp: Jazda z opuszczonymi pantografami
« dnia: 15 Lipiec 2015, 18:30:02 »
To rozporządzenie nazywa się: Decyzja maszynisty.

Strony: 1 [2] 3 4 5 ... 22