Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - IZKR

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7
31
Inne / Odp: Wzór ROGATYWKI ISDR'a
« dnia: 05 Czerwiec 2014, 14:02:19 »
Kilka orłów...

32
Inne / Odp: Opóźnienia.
« dnia: 28 Maj 2014, 14:43:26 »
Ale jest taki co jedzie Katowice (via CMK), Wa-wa, Białystok, Olsztyn, Gdynia. Kiedyś nazywał się "tour de Pologne" teraz chyba "Pojezierze". Łapałem go w Wa-wie i do Giżycka na jachty ..... Nigdy mnie nie zawiódł. Nawet wtedy, gdy wracając z Mazur zostawiłem jacht w Wilkasach i z buta do Giżycka... spóźniłem się 25 minut i zdążyłem!!! Tour de Pologne był opóźniony 25 minut. Mam gdzieś nagranie z tego wyścigu z czasem pomiędzy Wilkasami a stacją w Giżycku oraz moje wejście na peron równo z wjazdem pociągu. Horror...

33
Ruch kolejowy / Odp: elektroniczny dziennik ruchu
« dnia: 21 Maj 2014, 23:03:16 »
Są jakieś ruchy w kierunku EDR bo Centrala rozesłała pismo na zakłady celem wskazania stacji gdzie EDR mógłby być testowany. Założenia:
1. trzy sąsiednie stacje
2. jedna ze stacji powinna być stacją węzłową na której są uruchamiane/kończące bieg pociągi
3. urządzenia srk różne
4. stacja nie może być przewidziana do modernizacji przez chyba 4 lata (czyli takie długie testy?)
5. bardo dobra łączność teletechniczna (awaryjność ustawiona na minimum)
6. odcinek objęty testem musi się znajdować pod jednym nadzorem IDDE
7....
8.

34
A ja tak. Normalna procedura jazdy w kierunku przeciwnym do zasadniczego. Tylko dyżurny ruchu może dać polecenie takiej jazdy tak jak i użycie Sz: DnSzX/OnSzX,  DnNO1X/OnNO1X* (jako urządzenia współpracujące na zasadzie Dn  ->  On, Dz  ->  Oz)

*/1X numer toru szlakowego

35
Ruch kolejowy / Odp: TPiZPDP
« dnia: 17 Maj 2014, 11:14:32 »
Nie pytasz o wolną, jeżeli jedziesz po "swoim" torze, a nie jest wprowadzony ruch dwukierunkowy.
Założenie wstępne w temacie było: "mam TZP..."
A jak jest TZP to podstawą prowadzenia ruchu jest TZP. I tu pojawia się coś czego nie do końca można rozgryźć w zgodzie z instrukcja Ir-1.
Mianowicie sytuacja gdy ruch prowadzimy po szlaku dwutorowym z dwukierunkową blokadą po jednym lub po obu torach. Normalnie na szlaku jednotorowym obowiązują cztery telefonogramy:
1. czy droga dla pociągu jest wolna?
2. droga jest wolna godz.... min....
3. pociąg odjechał (godz... min...)
4. pociąg przybył (godz... min...)
Ale dla szlaku dwutorowego przy TZP stosuje się tylko dwa telefonogramy odpowiednio 3 i 4
Ale jak blokada jest przystosowana to tak jakby były dwa szlaki jednotorowe - i teraz spróbuje wyjaśnić dlaczego....
Kiedyś dla elektromechanicznej (i półsamoczynnej Eap) blokady liniowej blok pozwolenia pozwalał na stałe ustalić kierunek ruchu. Zawsze na jednej stacji pozwolenie było na biało a na drugiej na czerwono. Jasna sprawa. Teraz przy blokadach dla których każdorazowo żąda się pozwolenia na wyprawienie pociągu (występuje blokada w stanie neutralnym) nie jest to już takie pewne. Do tego dochodzi rozkład jazdy, w którym są pociągi, które należy przeprowadzić po lewym... No to jest konflikt.
Wg mnie dla takiego szlaku dwutorowego z blokadą dwukierunkową po każdym lub jednym torze powinno się stosować cztery telefonogramy.
Jest jeszcze sprawa "włączenia kierunku ruchu" a raczej zmiana tego kierunku. Jak wyżej - jak blok pozwolenia ustalony to zmiana kierunku ruchu po tym torze wpisywana jest w rubrykę 4 dziennika ruchu (tak jak wolna droga). i dla takiego zapisu może przejechać kilka pociągów po czym następuje zmian kierunku ruchu, wpisujemy w rubrykę 4 czas tej zmiany i znowu kilka pociągów... Ale jak to ma się dla blokady, która ma stan neutralny i na każdy pociąg trzeba ustawiać kierunek?
Par 55 ust. 2 pkt. 1 instrukcji Ir-1...

36
Ruch kolejowy / Odp: TPiZPDP
« dnia: 16 Maj 2014, 21:13:32 »
Jeżeli na szlaku masz posterunek odstępowy to dziennik ruchu prowadzisz tylko do niego ale wolna droga wpisujesz tak jakby tego posterunku nie było. Wolną drogę uzgadniają ze sobą posterunki zapowiadawcze a jak jest odstęp wolny to można następną wolną uzgodnić. W realu zapisywaliśmy w uwagach odejście (odjazd pociągu) tylko jako info dla dyspozytora. Zauważ, że na górze każdej strony masz wybór: "szlak/odstęp do..... ". I tak po jednej stronie możesz mieć szlak a po drugiej odstęp lub inną kombinację.

37
Inne / Odp: Plan schematyczny.
« dnia: 16 Maj 2014, 18:30:33 »
robiąc wpis o godz 10... rozmawiałem o tym z głównym inżynierem ds. automatyki. Mimo, że kolega jest uczony w dawnych czasach to coś takiego po raz pierwszy widzi.

38
Inne / Odp: Plan schematyczny.
« dnia: 16 Maj 2014, 10:51:32 »
W "Oznaczenia urządzeń zrk na planach sytuacyjnych i w TZ" z 1963 r nic takiego nie występuje.

39
Inne / Odp: Dodatek cz.1
« dnia: 15 Maj 2014, 21:06:49 »
Tak, ale tylko jeden tor. I może być to np tylko tor 4a do rozjazdu 8 lub też nawet cały tor 4 bo jest on dla tego kierunku torem głównym zasadniczy. A na stacji Testowo może się się to liczyć od rozjazdu 24....

40
Inne / Odp: Dodatek cz.1
« dnia: 15 Maj 2014, 14:03:09 »
Linia zaczyna się od jakiegoś elementu infrastruktury np rozjazdu. To jest punkt 0 "zero" ale przedłużeniem linii jest/może być tor stacyjny główny lub dodatkowy (na wprost). I tu mamy znowu rozjazd lub np semafor. Elementy te w stosunku do punktu zero są na ujemnej kilometracji i mogą być zaliczone do tej linii.

41
Urządzenia srk / Odp: dtr urządzeń srk
« dnia: 13 Maj 2014, 20:48:31 »
Wymienione przez ciebie dokumenty nie należą do użytku publicznego. Jeżeli są ci potrzebne np do prac dyplomowych to nic nie stoi na przeszkodzie zwrócić się drogą oficjalną. Ja w ten sposób w latach 90-tych otrzymałem DTR-ki SUP, PAiT, Sabel i OSA-H.

42
Ruch kolejowy / Odp: Sz czy rozkaz
« dnia: 13 Maj 2014, 20:44:05 »
Generalnie zasady nie ma. Dyktowanie rozkazu w większości przypadków wymaga zatrzymania pociągu, czyli tracimy czas. Ale czy aby zawsze to jest strata? Nie zawsze. Jeżeli realizujemy przebieg wymagający np ograniczenia szybkości (jazda na tor cz. zajęty) to i tak dyktujemy R-307. No a po co? Przecież od razu można podyktować R-305/R-306 i w uwagach dodać mu takie ograniczenie. Dwa dni temu byłem na stacji, gdzie dyżurny ruchu unieważniał rozkazem sbl-kę po czym wyświetlał Sz. Ktoś powie: było szybciej... a ja powiem: pchły były do wyłapania? Sz używa się szybko i jak niejednokrotnie się okazało... za szybko. Rozkaz dyktuje się wolno i z doświadczenia wiem, że dyktując "rzuca się okiem" na urządzenia a to sprawdzając czy nazwa semafora właściwa a to czy na ten tor droga...
Taka stacja Przysucha... po przebudowie na zdalne sterowanie w systemie oszczędnościowym zlikwidowano komory światła białego na semaforach czyli nie ma Tm i Sz. Zostały rozkazy jakby co.
Nie jestem za likwidacją Sz ale analizując dokumentację na stacjach podczas kontroli niejednokrotnie dochodzę do wniosku, że Sz bywa użyty zbędnie, podczas gdy wskazane było podyktować rozkaz.

43
Urządzenia srk / Odp: Zwrotnice nierozpruwalne
« dnia: 12 Maj 2014, 20:55:11 »
Przy urządzeniach mechanicznych w większości tarcze manewrowe nie są uzależnione w przebiegach. Oprócz wykolejnic. Wynika z tego, ze rozpruwalność musi być.... no dobra, nie wymaga się ryglowania.
Dla jazd pociągowych z szybkością większą od 40 km/h oraz dla wszystkich jazd pociągów pasażerskich rozjazdy muszą być ryglowane, z kontrolą położenia iglic itd.

44
Taka plandeka na węglarkę lub platformę
Dokładnie.

45
Nie porównujmy starego R-1 do obecnego Ir-1.
Zgadzam się z Tobą w 100%-ach. Obecny gniot tylko dla naprawdę wprawnych (bez urągania komukolwiek). Odwoływanie się do paragrafu w którym jest odwołanie do paragrafu z odwołaniem do paragrafu... trzeba naprawdę znać to na pamięć bo inaczej łatwo się pogubić.

Strony: 1 2 [3] 4 5 6 7